Átszámítva több mint 6 és fél milliárd dollárért kelt el egy Las Vegas-i árverésen Lewis Hamilton első Mercedese. A W04-es 4-es számú karosszériája egy különleges tulajdonsággal is bír.
Az RM Sotherby’s aukciósház árverést tart a Las Vegas-i Nagydíj hétvégéjén. Nem véletlenül ezt a fordulót választották, hiszen itt a legolcsóbb jegy is több száz dollárba került, és hemzsegnek a tehetős vendégek. A helyi Wynn Las Vegas hotelben rendezett eseményen pedig Lewis Hamilton korábbi autója hihetetlen összegért kelt el.
A hétszeres világbajnok első Mercedeséről, a W04-esről, annak is a 4-es számú modelljéről van szó. A brit pilóta 2013-ban versenyzett az autóval, abban az évben, amikor a McLaren helyett immáron a brackley-iek színeiben szerepelt. Az akkor 28 éves versenyző a 19-ből 14 futamot teljesített a szóban forgó kasztnival.
Köztük volt a Magyar Nagydíj is, ahol Hamilton szezonbeli egyetlen győzelmét aratta, és egyben ez volt az első sikere új csapatával. Az idény során összesen 189 pontot szerzett, és a negyedik pozícióban végzett az utolsó olyan évben, amikor a Forma–1 még 2,4 literes V8-as szívómotorokat használt, hiszen 2014-ben bemutatkoztak az 1,6 literes turbó-hibrid erőforrások.
Az aukciósház előzetesen 10 és 15 millió dollár közé becsülte a kocsi értékét, ám az árverés győztese végül ennél is többet fizetett érte. Az autó 17,1 millió dollárért kelt el, amire még rájött 10 százaléknyi felár, így a teljes összeg 18,8 millió dollár volt. Ez pedig jelenlegi árfolyamon több mint 6 és fél milliárd forint.
Közel 20 évvel megszületése után rekordot döntött Schumacher 2003-as Ferrarija
Ezzel pedig meg is döntött egy rekordot, hiszen a modern Forma–1-es versenygépek közül ez bizonyult a legdrágábbnak. Michael Schumacher 2003-as Ferrari F2003-GA-ja bő egy évvel ezelőtt, tavaly 14,8 millió dollárért kelt el, vagyis Hamilton autója igencsak nagy ugrást produkált. Az abszolút, vagyis a teljes F1-es történelemre vonatkozó csúcsot viszont továbbra is Juan Manuel Fangio 1954-es Mercedes W196R-je tartja 29,65 millió dollárral, ami azzal az információval kiegészítve még elképesztőbb, hogy azt már tíz éve, 2013-ban vásárolták meg.
Az RM Sotherby’s még egy érdekességet kiemelt a 4-es számú Mercedes W04-esről. Ez az egyetlen olyan F1-es autó az istálló modern, azaz 2010 óta tartó korszakából, amely nem a csapathoz köthető cégnek vagy személynek, vagyis a Mercedes anyavállalatának, Toto Wolff csapatfőnöknek vagy Hamiltonnak a tulajdonában van.