A Prodrive hét Hunterrel indul a 2024-es Dakar Rallyn, a csapatban pedig ott lesz a verseny két legnagyobb neve is, akik ezúttal nem csak egymás ellen, hanem egymásért is harcolnak majd.
A 2024-es Dakar lesz az egyik legnagyobb kihívás, amelyre a Prodrive a nemzetközi versenyzés csúcsán eltöltött 40 év alatt valaha is vállalkozott. A brit csapat a motorsport két legismertebb versenyzőjével érkezik, Sebastien Loeb negyedik évét kezdi meg a Banbury-i székhelyű csapatnál, míg Nasser Al-Attiyah első igazán nagy tereprally versenyén csatlakozik a Prodrive-hoz, miután novemberben két kisebb futamon már versenyzett a Hunterrel.
Al-Attiyah kényelmesen megnyerte a Dubai International Baját, ami tovább növelte az önbizalmát a Hunterrel, és fontos tesztkilométereket gyűjtött a Dakar előtt. Loeb a 2023-as tereprally világbajnokság során végig nagyszerű tempót diktált a BRX Team Hunterével, és a bajnoki címért folytatott versenyben a féltávnál már vezetett, de a balszerencse közbeszólt, és megfosztotta őt a címtől. Fabian Lurquin navigátorral most arra készülnek, hogy az elmúlt két Dakaron szerzett két második helyüket eggyel feljebb tornázzák. Loeb és Lurquin a 14 szakaszból hét győzelemmel, közte a rekordot jelentő hat egymást követő szakaszgyőzelemmel diktálta a tempót a 2023-as Dakaron.
„A Prodrive-val közösen jó eredményeket értünk el, de számomra a Dakar a cél. Ahhoz, hogy a hosszú szakaszokon a legjobbat hozzuk ki magunkból, Fabiannal kéz a kézben fogunk dolgozni, hogy meglegyen a sebesség, a helyes navigáció és elkerüljük a mechanikai problémákat. A Dakar azonban mindig tartogat néhány „rejtett dolgot”, így ezeket majd összerakjuk a hatalmas kaland során, amilyen ez a verseny mindig is volt. Már nagyon várom” – nyilatkozta Loeb a Dakar előtt.
Nasser Al-Attiyah a hatodik Dakar-győzelmét szeretné megszerezni a negyedik különböző gyártóval, miközben 47 Dakar-szakaszgyőzelemével már csak hárommal marad el Ari Vatanen 1990-es évek eleji rekordjától. A katari pilóta mellett újra Mathieu Baumel diktálja az itinert a Nasser Racing nevű csapatban.
„Amikor először vezettem a Prodrive Huntert, nagyon örültem annak, ahogyan az autó nagy tempónál és alacsony sebességnél viselkedett, így rögtön jól éreztem magam a volán mögött. Természetesen a Dakaron egy újabb győzelem a cél számunkra egy másik autóval, és remélhetőleg közelebb kerülünk Stephane Peterhansel Dakar-győzelmi rekordjához. Jól felkészültünk a csapattal, és úgy gondoljuk, hogy komoly esélyünk van” – mondta Al-Attiyah.
A brazil X Rally Team két Prodrive Hunterrel vág neki a Dakarnak, miután egy éven át ismerkedtek az autókkal Mexikóban, Brazíliában és Marokkóban. Cristian és Marcos Baumgart többször az első háromba kerültek a szakaszokon, és rendre Top 10-es helyezésekkel fejezték be a futamokat. Az idei év egyik legnagyobb próbatételét autóik a brazíliai Sertoes Rallyn élték át, ahol a perzselő hőség, a szűk pályák és a sár próbára tette az X Rally Teamet, és ezzel jól szolgálta a Dakar felkészülést.
A kínai YunXiang csapat három új Prodrive Hunterrel versenyző párost indít a 2024-es Dakaron: Liu Feilong/Yicheng Wang, Sun Ping/Liao Min és Zi Rong/Pan Hong Yu nevezése a Dakar Rally Távol-Keleten egyre növekvő népszerűségét mutatja.
A Prodrive hatalmas szerelőgárdával érkezik a versenyre. 44 munkatársuk a Bahrain Raid Xtreme és a Nasser Racing autóit szolgálja ki, valamint 14-en dolgoznak az X Rally és a YunXiang Hunters autókon, így ez az egyik legnagyobb motorsport csapat, amelyet a Prodrive valaha is összeállított. Ebbe beletartozik a két T5-ös versenykamion is, amelyek a rallyra neveztek, hogy tartalék alkatrészeket szállítsanak, ha szükség lenne rájuk a szakasz közepén, és amelyeket a Hunters szervizeléséhez hívnak majd az új „48 órás Chrono” szakaszon, amikor csak a Dakarra nevező versenyzők dolgozhatnak az autókon.
„Ha visszapörgetem az órát, és arra gondolok, amikor Bahreinnel és a BRX csapattal elkezdtük ezt a programot, és visszaemlékszem, mennyi munka folyt az autón és azóta is minden versenyen, azt kell mondanom, hogy nagyon büszke vagyok arra, amit elértünk, és arra, hogy a Prodrive hét autóját neveztük a 2024-es Dakarra.
Seb és Nasser együttese egy álomcsapat a Prodrive számára, mivel megvan a tapasztalatuk, a sebességük, a navigátoraik és az autójuk ahhoz, hogy már az első szakasztól kezdve nyomást gyakoroljanak. A Dakar a világ motorsportjának csúcsát képviseli hihetetlenül nehéz szakaszokkal, különösen az idei „48 órás Chrono” szakasszal kiegészülve, és ez egy olyan kihívás, amelyet már nagyon várunk” – nyilatkozta David Richards, a Prodrive elnöke.
Jön a legnehezebb közel-keleti Dakar Rally – nyilvános az útvonal