back to top
2024. november 22. 15:09

KezdőlapF1Gyerekként sírt az F1-es pilóta, amikor Schumacher összetörte magát az alagútban

Gyerekként sírt az F1-es pilóta, amikor Schumacher összetörte magát az alagútban

-

Michael Schumacher iránti rajongásáról vallott Esteban Ocon, az Alpine Forma–1-es pilótája.

Esteban Oconról köztudott, hogy Michael Schumacher a példaképe, amit a 2022-es Olasz Nagydíjon az egész világ láthatott, hiszen az Alpine versenyzője a hétszeres világbajnok legendás vörös sisakfestésével versenyzett. A Mick Schumacherrel szoros barátságot ápoló francia most az F1.com-nak elevenítette fel, hogy miként lett Michael Schumacher rajongója, és miként ismerte fel, hogy mennyi mindent változtatott meg a sportágban a német.

„Amikor fiatalabb voltam és néztem a TV-t, láttam, hogy Michael Schumacher miként dominálja a sportágat azzal a vörös autóval. És amikor fiatal vagy, a vörös nagyon jól felismerhető szín. Az apukám mindig nézte a Forma–1-et, amit akkoriban a TF1 közvetített Franciaországban Jean-Louis Moncet kommentálásával. Vasárnaponként a TV előtt ültünk” – emlékezett vissza Ocon.

Esteban Ocon, Alpine, Olasz Nagydíj
Ocon gyerekként a Ferrarinak és Michael Schumachernek drukkolt / Fotó: Bertusz Dávid/TRP Media

„Van egy emlékem arról, ahogy egy modellautóval játszom a Monacói Nagydíj alatt. A 2004-es versenynek kellett lennie, mert ekkor történt az, hogy Michael bement az alagútba – ahonnan akkoriban nem igazán volt jó a közvetítés –, majd azt láttuk, hogy három keréken jön ki onnan (miután Juan Pablo Montoya a biztonsági autó alatt belerohant, amitől Schumacher a falnak ment – a szerk.). Nem hittem a szememnek, nem hittem el, ami történt. Nem értettem. Azt hiszem, sírtam aznap, úgyhogy igen, rosszul érintett” – árulta el az akkor 8 éves Ocon.

Az egyszeres futamgyőztes 10 éves korában aztán élőben is szurkolhatott Schumachernek. Az utolsó ferraris évét taposó hétszeres világbajnok Fernando Alonsóval csatázott az időmérőn (a Q3-ban szó szerint), majd másnap megnyerte a versenyt.

„Szurkolóként csak egyetlen versenyre látogattam ki, a 2006-os Francia Nagydíjra, amelyet akkor még Magny-Cours-ban rendeztek. Emlékszem, a három kanyarral a célegyenes előtti lelátón ültem, a 90 fokos jobbosban, és Michael-pólót viseltem. Emlékszem, hogy annyi szenvedélyes szurkoló vett körül, és volt néhány vicces mutogatás, különösen a különleges időmérő után, amelyen [Alonso és Schumacher] csatáztak. Michael nem lett világbajnok abban az évben, de azt a versenyt megnyerte.”

Schumacher megnyeri a 2006-os Francia Nagydíjat:

Ocon ebben az évben kezdett el gokartozni, és bár Schumacher 2006 végén visszavonult, ő továbbra is bálványaként tekintett rá, ami első ránézésre nyilvánvalóvá vált.

„Amikor gokartoztam – biztosan mindenki látta már a képeket –, vörös overált és Michael-sisakot viseltem. Nagyon szerencsés voltam, hogy az apukám festette az első sisakomat. Csak nagyon rossz minőségű képeink voltak a Google-ből, mert a számítógépek még akkor is gyerekcipőben jártak, úgyhogy nem találtunk el minden részletet” – ecsetelte, hozzátéve, hogy emiatt is különleges volt a 2022-es Olasz Nagydíjra készített Schumacher-sisak.

„Nagyon érzelmes volt az apukámnak, amikor megmutattam neki az igazi vörös sisakot, mert annyit dolgozott [az első sisakom] dizájnján” – mondta.

Ocon bemutatja Schumacher-sisakját a 2022-es Olasz Nagydíj előtt:

Miként az is érzelmes pillanat a francia pilóta pályafutásában, amikor először vezethetett Forma–1-es autót, hiszen azt a Schumacher által oly jól ismert fioranói tesztpályán, egy Ferrari (a 2010-es modell) volánjánál tehette meg.

„Az is különleges volt, amikor először teszteltem a Forma–1-ben. A Ferrarival volt, Fioranóban, a 2014-es Forma-3-as bajnoki cím megnyeréséért kapott díj részeként. Nyilván egy álom vált valóra, különösen olyan fiatalon, úgyhogy az egy gyönyörű emlék.”

Ocon érettebbé válva aztán már nemcsak a vörös autóval mindent megnyerő pilótát, hanem a Forma–1-et megreformáló úttörőt is meglátta Schumacherben.

„Ahogy felnőttem, egyre jobban elkezdtem megérteni, hogy mit tett le az asztalra Michael, és mit ért el a sportban. Látszik, hogy mennyire megváltoztatta a Forma–1-et, mert nagyon mást vártak már el egy pilótától egy csapatban, amikor ő visszavonult, ahhoz képest, mint amit akkor vártak el, amikor bemutatkozott. A csapatok sokkal jobban odafigyelnek a részletekre, mert Michael nagyon odafigyelt. Kötődött a csapathoz, minden csapattaggal osztozott a sikerben, megjegyezte a szerelői születésnapját, ismerte a családjukat és ehhez hasonló részleteket.”

Alonso elmondta, mi nyűgözte le a legjobban Michael Schumacherben

„Mindezek a dolgok tették annyira sikeressé, számomra egyértelműen ő minden idők legteljesebb versenyzője. Az Alpine-nál versenyzem, ahol Michael négy évet töltött és két világbajnoki címet nyert, amikor a csapatot még Benettonnak hívták. Néhányan még vannak itt azok közül, akik vele dolgoztak, és megerősítették, amit hallottam, és amit a TV-ben láttam. Hogy annyira alázatos fickó volt, egyúttal nagyon elszánt és minden részletre nagyon odafigyelt.”

Friss