A Dakar 11. szakaszát Guerlain Cicherit nyerte Guillaume de Mevius és Carlos Sainz előtt. Sebastien Loeb közel másfél órát veszített, ezzel elszálltak reményei a Dakar-győzelemre. A motorosknál Ross Branch nyert Ricky Brabec előtt, összetettben Brabecnek továbbra is több mint 10 perc előnye maradt.
Sebastien Loeb álma a szakasz 132. kilométeréig tartott. Ekkor eltalált egy követ és a jobb első felfüggesztésben eltört egy lengőkar. Először úgy tűnt, az assistance segítségére lesz szüksége, és talán nem is tudja folytatni. A szervizkamion helyett a YunXiang China T1+ csapat legénysége segített, így Loeb több mint egy óra veszteséggel ugyan, de folytatni tudta a versenyt. Ekkor már nem a cél felé száguldó Carlos Sainz, hanem a toyotás Gulliaume de Mevius volt a fő ellenfél, Loeb az összetett második hely visszaszerzéséért küzdött. 370 kilométernél még megállt egy rövid időre, de aztán a defektek ellenére is sikeresen eljutott a célig, viszont 1 óra 27 perccel lassabb volt a győztesnél és ezzel a harmadik helyre csúszott, most 8 perccel van de Mevius mögött. A kilencszeres rallyvilágbajnok talán úgy tervezte ezt a napot, hogy valóban 8 perc hátránnyal fejezi be, de nem a Toyota, hanem Sainz Audija mögött…
A szakaszgyőzelmet ma is Guerlain Cicherit szerezte meg, de Mevius lett a második 5 perc 32 másodperc hátránnyal, míg Sainz 3 másodperccel volt lassabb a belgánál. Összetettben Sainz 1 óra 27 perccel vezet, ha az Audi kibírja a zárónapi 175 kilométeres speciált, a spanyol megszerzi harmadik Dakar győzelmét.
Ross Branch második szakaszgyőzelmét aratta a motoros mezőnyben, de a bónuszok jóváírása után mindössze 32 másodperc előnye maradt Ricky Brabec előtt. Így az összetettben még mindig maradt 10 perc 22 másodperce a Honda versenyzőjének a rövid zárónapra. Adrien van Beveren 3 perc feletti hátránnyal ért a 420. kilométerhez, ami azt jelentette, hogy Branch távolodott tőle, így a Honda 1-2-höz van Beverennek több mint 4 perccel kellene gyorsabbnak lenni Branchnál a Yanbu-ig vezető úton.
Nacho Cornejo viszont kiesett a dobogóért vívott csatából. A motorjának első tankjához tartozó üzemanyagszivattyú meghibásodott, le kellett szerelnie a tankot és átönteni a benzint a hátsó üzemanyagtartályba. Ezzel bő 20 percet veszített, amivel az összetett negyedik helyén már 38 perc a hátránya.
Gyenes Emánuel a 26. helyen ért ma célba, sajnos hat perccel Engel mögött, ezzel a cseh versenyző megelőzte őt az összetettben. Gyenes most a 23. helyen áll, de az őt követő lengyel motoros már fél óra hátrányban van, így ez a pozíció nincs veszélyben. Gyenes a 11. szakaszon megnyerte az Original by Motul kategóriát, összetettben pedig második helyen áll a segítség nélkül versenyző kétkerekűek között.
A kamionosoknál Martin Macik már szinte tojásokon lépdel – már ha ez értelmezhető egy soktonnás versenykamionnál…-, neki az a fontos, hogy Loprais előtt maradjon. A két cseh versenyző már csak arra figyel, hogy célba érjen ezzel kettős cseh sikerrel fejezze be a Dakart. A napot Loprais nyerte Macik előtt, 5 perc volt köztük a különbség. A célba érés lebeg Kovács Miklósék szeme előtt is, a magyar Scania legénysége a 333. kilométernél a 12. helyen haladt.