Michael Schumacher mindig is közismert volt arról, hogy éles határvonalat húzott a magánélete és a sportkarrierje közé, amivel nemcsak magát, hanem családját is védte. Ez a fajta hozzáállás pedig nem mindig volt látványos, és esetenként csak utólag derült ki, hogy a hétszeres világbajnok milyen módon tartotta távol a médiát a szeretteitől. Egy ilyen esetet idézett fel Nick Fry, a Mercedes korábbi ügyvezető igazgatója.
„A legkedvesebb emlékeim Michaelről a családi oldaláról vannak, mint például ahogy a fiaink együtt játszottak – idézi a GPFans a Mercedestől 2013-ban távozó szakembert. – És arra is szeretettel emlékszem, ahogy Michael és Corinna védte a gyerekeit. Mindig aranyos volt látni ahogy Micket, aki akkoriban tinédzser volt, nem engedték be a garázsba, de ő ott volt a garázs mögött és kukucskált az apja autója felé. Védték a nyilvánosságtól, amennyire csak tudták. Mick annyira büszke lehetett az apjára, és imádnivaló volt látni a kapcsolatukat. Ezért szomorú, hogy Michael nem képes segíteni a fia karrierjét, és látni, hogy ugyanúgy ott van, ahogy a gyerekek ott voltak neki.”
Mick Schumacher azóta maga is csatlakozott a Mercedeshez, ahol az idén második idényét kezdi meg az istálló teszt- és tartalékpilótájaként, korábban pedig többször is nyilatkozott róla, hogy 2010 és 2012 közötti mercedeses évei során több futamra is elkísérte az apját, de a közvetítésben vagy fotókon valóban nem szerepelt.
Így bánt Michael Schumacher a fiával annak gokartos évei alatt
Nagy más volt akkor a Mercedes
Az idén a sportautó-világbajnokságban (WEC) az Alpine-nal a versenyzéshez visszatérő Mick Schumacher többek között lapunknak is beszélt arról, milyen hasznos számára megtapasztalni belülről, hogy miként működik az utóbbi 10 év legsikeresebb F1-es csapata, amelynek formálásában a kezdeti 3 évben az apja is részt vett.
Ám a 2010-ben a sportágba gyári istállóval visszatérő Mercedes még nyomokban sem hasonlított a mai gépezetre, amit Rob Thomas, a gárda operatív igazgatója írt le.
„Voltak részletes tervek, de nem igazán tartották azokat tiszteletben. Számos belső dátum kissé opcionális volt, és miközben megtettünk minden tőlünk telhetőt, hogy tartsuk ezeket a határidőket, általában nem tartottuk. A dolgok egyre jobban kitolódtak, az emberek pedig végül egy tűzoltásszerű káoszban dolgoztak, miközben próbálták összeilleszteni az autó elemeit” – idézi a Crash.net a kezdeti állapotokkal kapcsolatban a szakembert.
„Emellett sem a megbízhatóság, sem a teljesítmény terén nem értük el azokat az eredményeket, amelyekre szükségünk volt, mindez pedig oda vezetett, hogy masszívan szuboptimális helyzetben érkeztünk meg a szezonkezdetre, mert nem tanultuk meg azokat a dolgokat, amiket akartunk, ami pedig az emberek kiségéséhez vezetett” – összegezte Thomas, hozzátéve, hogy ezután „éveken át keményen dolgoztunk a csapaton belüli viselkedésen, és azon, hogy jól körülhatárolt értékeink legyenek.”
Néha visszanézi apja versenyeit – exkluzív interjú Mick Schumacherrel