A Kristoffersson Motorsport a WRX elektromos korszakának 2022-es kezdete óta a sorozat vitathatatlan mércéje, de idén a csapat új kihívással néz szembe, mivel a „technológiák csatája” koncepció keretében újra bevezetik a belső égésű autókat a szakág élvonalába. A csapat két belsőégésű motoros Polóval készül a szezonra.
A csapatnál régóta dolgozó Richard Browne mérnök vezetésével és a Volkswagen Motorsportban szerzett tudással és készségekkel a KMS két új Polót épít az Arvika városban levő műhelyében. Ezek a már meglévő elektromos RX1e autók mellett versenyeznek az idei WRX sorozatban. Az egyik Polo már a befejezéshez közeledik, a másikat pedig nem sokkal későbbre tervezik, és úgy számolnak, hogy március végén kezdik a tesztelést, amint a svédországi időjárás lehetővé teszi.
Az új autó külsőre nem különbözik a KMS RX1e triójától, viszont egy kétliteres turbómotor került a motorháztető alá, amely több mint 580 lóerős. A futómű MacPherson rugóstagok és a ZF háromutas lengéscsillapítók jól bevált kombinációjára épít. A korábbi változatokkal ellentétben a motort nem hosszirányban, hanem keresztben szerelték be, a vezetőülés pedig hátrébb került, hogy javuljon a tömegelosztás.
„Nincsenek nagy titkok” – hangsúlyozta a hatszoros világbajnok Johan Kristoffersson. „Minden autónak megvannak a gyenge pontjai – a kulcs az, hogy ezeket a lehető legjobban korlátozzuk. Az apró részletekre való odafigyelés az, ami végső soron a különbséget jelenti.”
Mivel a két ellentétes technológia tekintetében minden alapot lefedtek, Tommy Kristoffersson csapatfőnök úgy véli, hogy az alakulat mindent megtett annak érdekében, hogy optimalizálja esélyeit arra, hogy 2024-ben megvédje mind a versenyzői, mind a csapat világbajnoki címét.
„Ez az autó annak a tapasztalatnak és szakértelemnek a terméke, amelyet a korábbi projektjeink során felhalmoztunk” – mondta a csapatvezető. „Meggyőződésem, hogy a legképzettebb mérnököket gyűjtöttük össze – minden tekintetben ők a legjobbak a szakmában. Ezzel a projekttel mindenkit le tudtunk foglalni a csapatban a holtszezonban, ami nagyon fontos a KMS jövője szempontjából, miközben a fejlesztéshez Johan és Ole-Christian is hozzájárult a visszajelzéseivel.”
„Összességében biztosak vagyunk benne, hogy ez a legjobb rallycross autó, amit valaha építettünk. A teljesítménypotenciált tekintve úgy gondolom, hogy rendkívül hasonló lesz az RX1e autónkhoz – az egyetlen igazi különbség a különböző pályák tapadási szintjében és felületében lesz, ahová ellátogatunk. A két új autó megépítésének másik előnye, hogy mivel az RX1e tesztelése annyira korlátozott, rengeteg tudást nyerhetünk a belső égésű Polókkal végzett tesztek során, amit aztán átültethetünk az elektromos autókra. Megnyugtató a tudat, hogy mindkét koncepcióra – az EV-re és az ICE-re – támaszkodhatunk, amikor újra a bajnoki címért harcolunk.”
Kristoffersson pályafutása 40. győzelmével fejezte be az évet