back to top
2024. november 22. 04:27

KezdőlapF1Már pályára is lépett a Ferrari új autója – ezt a célt...

Már pályára is lépett a Ferrari új autója – ezt a célt tartották szem előtt a tervezésénél (videó)

-

Az elődjéhez képest teljesen új koncepció mentén készült autót mutatott be a Ferrari az SF-24-es személyében, amelyről Enrico Cardile, a Scuderia kasztniért felelős technikai igazgatója a csapat honlapján mondta el, milyen szempontokat vettek figyelembe a fejlesztése közben.

Az SF-23-asról már a 2023-as idény kezdetekor nyilvánvalóvá vált, hogy nem lehet vele utolérni a Red Bullt, így a Ferrari menet közben irányt váltott, ám mivel szezon közben korlátozottak a lehetőségek, a teljes koncepcióváltásra az idei évig várni kellett. A 2023-as fejlesztésekkel az autó kiszámíthatatlan és sok esetben váratlanul reagáló viselkedésén akartak javítani, és valamennyire sikerült is. Az SF-24-essel azonban reményeik szerint megteszik a hiányzó lépéseket ezen a téren.

„Az Enrico Cardile által vezetett tervezőcsapat célja az volt, hogy olyan autót adjon Charles [Leclerc-nek] és Carlos [Sainznak], amelyet könnyű vezetni, és amely kiszámíthatóan reagál. Ennek kiindulás alapját az a pozitív érzet adta, amelyet a versenyzők az autóban az elmúlt szezon utolsó néhány versenyén tapasztaltak” – olvasható a Ferrari közleményében.

„Az idén onnan kell kezdenünk, ahol a tavalyi év végén abbahagytuk, amikor folyamatosan az élmezőnyben szerepeltünk. Minden területen a folyamatos fejlődésre kell törekednünk” – mondta Frédéric Vasseur csapatfőnök, hozzátéve, hogy a versenyek menedzselésében hatékonyabbá és sebészi pontosságúvá kell válniuk, hogy nyomást helyezhessenek a Red Bullra.

A 2023-ban Le Mans-i 24 órást nyerő Ferrari 499P színvilágából is merítő új autót a szimulátorban már többször vezették a pilóták, hogy a bemutató napján a fioranói tesztpályán is kipróbálják.

Először Sainz vitte pályára az SF-24-est:

„Az SF-24-es kevésbé érzékenynek és könnyebben vezethetőnek tűnik, nekünk, versenyzőknek pedig erre van szükségünk a jó szerepléshez – mondta Leclerc még a szimulátorban szerzett tapasztalatokról. – Arra számítok, hogy az autó számos területen előrelépés lesz, és a szimulátorban szerzett benyomásaim alapján szerintem ott tartunk, ahol tartani akartunk.”

„Az SF-24-essel teljesen új alapokat akartunk létrehozni, így az autó minden részét újraterveztük még akkor is, ha a kiindulási pontunk a tavaly [szezon közben] meghatározott fejlesztési irány volt, amelynek köszönhetően az idény utolsó részében versenyképesebbé váltunk” – magyarázta Cardile.

„Figyelembe vettünk a versenyzők visszajelzéseit, és mérnöki megoldásokká változtattuk ezeket az ötleteket azzal a céllal, hogy könnyebben vezethető autót adjunk neki, amelyből ennélfogva könnyebben kihozhatják a maximumot és feszegethetik a határokat. Nem szabtunk magunknak határokat a tervezés során azon kívül, hogy erős, őszinte versenyautót hozzunk létre, amely a pályán képes reprodukálni azt, amit a szélcsatornában látunk.”

Videók a 2024-es Ferrari bejáratásáról:

 

Friss