Érdekességekről árulkodik, hogy melyik F1-es csapat milyen gumikat két a szerdán kezdődő szezon előtti tesztelésre.
Noha a Forma–1-es szezon előtti tesztelés, mint az a nevében is benne van, arra szolgál, hogy a csapatok teszteljék az új autóikat, azért így is mindenki figyeli a köridőket is. Persze elsősorban a hosszabb etapokból és versenyszimulációkból lehet komolyabb következtetéseket levonni, és számtalan alkalommal láthattuk már, hogy nem a tesztelést a legjobb idővel záró csapat volt a leggyorsabb az első versenyen, de mégis izgalmas, ha egy nem várt név tűnik fel a tabella élén, vagy éppen az aktuális kedvenc jól szerepel.
Na, a McLaren és az Alpine drukkereinek efféle izgalmakban nagy valószínűséggel nem lesz része. Hogy miért lehet ezt már a három napos teszt kezdete előtti napon kijelenteni? Az alábbi, csapatok által kért gumikeverékeket és azok mennyiségét tartalmazó táblázat miatt.
Looks like McLaren is steering clear of any glory runs in Bahrain testing this week. It joins Alpine is not opting for any of the softest two tyre compounds… #F1 pic.twitter.com/7TCsbMn7Qo
— Jon Noble (@NobleF1) February 20, 2024
A Pirelli a versenyhétvégékkel ellentétben nem csak három, hanem mind az öt száraz pályás keveréket a csapatok rendelkezésére bocsátja, de csak amennyiben azok igényt tartanak erre. Az olasz gumigyártó előzetesen közzétett táblázatából kiderül, hogy a 10-ből 2 csapat, a McLaren és az Alpine sem a leglágyabb (C5), sem a második leglágyabb (C4) keverékből nem kért egyetlen szettet sem, azaz ők csak a C1-es, C2-es és C3-as abroncsokon köröznek majd.
Ez pedig igencsak valószínűtlennél teszi, hogy a tesztelés legjobb idejeit összesítő táblázaton Lando Norris, Oscar Piastri, Esteban Ocon és Pierre Gasly előkelő helyet foglal majd el, hiszen a maradék 8 csapat mindegyikének lesz lehetősége lágyabb keveréken próbálkozni. Persze ettől még nem borítékolható, hogy ezt ki is fogják használni, hiszen napszaktól, üzemanyag-mennyiségtől és egy sor egyéb tényezőtől függ, hogy valaki lágy gumin odapörköl-e.
Ráadásul a leglágyabb elérhető gumiból a Red Bull, az Aston Martin, az RB és a Haas sem kért, így a C5-össel csak a Mercedes, a Ferrari, a Williams és a Sauber versenyzői körözhetnek.
A jövő heti Bahreini Nagydíjon egyébként a C1-es, C2-es és C3-as keverék lesz bevetésen, úgyhogy ebből a szempontból is tökéletesen indokolható az Alpine és a McLaren döntése.