back to top
2024. november 22. 17:29

KezdőlapF1Hiába lett első, Alonsónak esélye sem lesz legyőzni Verstappent Szaúd-Arábiában

Hiába lett első, Alonsónak esélye sem lesz legyőzni Verstappent Szaúd-Arábiában

-

Már a Bahreini Nagydíj után írtunk róla, hogy mibe kapaszkodhatnak az izgalmas szezonra vágyó F1-es nézők és a Red Bull riválisai, most pedig nézzük, hogy egy, a szahíritól teljesen eltérő pályán elkapható-e az energiaitalos csapat.

Nagyobb átlagtempó, sokkal több gyors kanyar és simább aszfalt. A Szaúd-arábiai Nagydíjon a Bahreinben tapasztaltaktól merőben más várta az F1-es mezőnyt, ám ami nem változott, az az, hogy a Red Bull az esélyes. Írjuk ezt úgy is, hogy Fernando Alonso érte el a legjobb időt a második szabadedzésen, és csapattársa, Lance Stroll teljesítménye mutatja, hogy az Aston Martin nemcsak a kétszeres világbajnok zsenijének köszönhetően szerepelt jól.

Ám a silverstone-i gárdát leleplezték a második edzés második felében teljesített megtankolt autós etapok, ezek ugyanis lényegében megerősítették, hogy Alonso és Stroll a riválisokénál alighanem feljebb tekert motorral érte el remek idejét. A Red Bull – vagy legalábbis Verstappen – előnye pedig még a Bahreinben látottaknál is nagyobb méreteket öltött, amit mutat, hogy a holland a közepes gumis megtankolt autós etapja során 1:34.038-as átlagot ért el, ami közel 4 tizeddel jobb George Russell 1:34.4-es, illetve 5 tizeddel Sergio Pérez 1:34.5-ös átlagánál. A mexikói ugyanakkor ennél vélhetően közelebb tudott volna kerülni a csapattársához, de némileg akadályozta a forgalom, illetve több kört is tett meg.

Max Verstappen, Red Bull, Szaúd-arábiai Nagydíj
Verstappen megtankolt autós etapjának a közelébe sem tudott kerülni senki / Fotó: Clive Rose/Getty Images/Red Bull Content Pool

A negyedik legjobb megtankolt autós etap az azt már lágy, azaz közvetlen összehasonlításra nem alkalmas gumin futó Charles Leclerc-é lett szintén 1:34.5-ös átlaggal, míg Carlos Sainz a közepes gumikon 1:37.7-et ment, de saját bevallása szerint hagyott benne, mert még mindig érezte a szerdai rosszullétének utóhatásait. A GPS-adatok ráadásul azt mutatták, hogy a Ferrari nemcsak az Aston Martinnál, hanem a többi riválisánál is lejjebb tekert motorral körözött – ahogyan tették itt tavaly is az első két szabadedzésen –, ami tizedekben mérhető visszaesést jelent.

Charles Leclerc, Ferrari, Szaúd-arábiai Nagydíj
A Ferrari visszafogta magát / Fotó: Mark Sutton / LAT Images / Pirelli

De nemcsak a Ferrari számít sötét lónak a tempót illetően, hanem a Mercedes is, amelynek két pilótája összesen mindössze 7 megtankolt autós kört futott. Ennek egyik oka, hogy igencsak elhúzódtak náluk a beállítás-változtatások, a másik pedig, hogy Hamilton egy ellenkormányzásnál véletlenül megnyomta a bokszutca sebességhatárolóját, majd a bokszba hajtott, mert azt hitte, hogy baj van a motorjával.

A Hamilton távozásával könnyen lehet, hogy a brackley-iek vezérévé előlépő Russell a második legjobb átlagot érte el a közepes gumin, míg csapattársa bevallottan nem érezte magát eléggé kényelmesen az autóban, amelynek nem tudott eléggé megbízni a hátuljában. Azért közepeseken egy 1:34.5-ös átlagot hozó rövid etapra így is jó volt, amivel Leclerc mögé jött be ebben a rangsorban.

George Russell, Mercedes, Szaúd-arábiai Nagydíj
Russellé lett a második legjobb megtankolt autós etap / Fotó: Sam Bloxham / Mercedes

Hamiltont a versenyre kemény gumikon készülő, 1:34.653-as átlagot elérő Lando Norris követte, míg a közepeseket használó Oscar Piastri ennél már sokkal gyengébb, 1:35.1-es átlagot hozott össze a másik McLarennel. Hogy ez mire lesz elég, az majd kiderül, de egyelőre semmi nem utal arra, hogy a wokingiak a papíron nekik a bahreininél jobban fekvő dzsiddai pályán bele fognak tudni szólni a dobogós helyezések sorsába.

Miként arra sem utal semmi, hogy Fernando Alonso és az Aston Martin meg fogja tudni tenni ezt, mert annak ellenére, hogy a spanyol az élen zárta a második edzést, közepes gumis megtankolt autós etapja során csak 1:34.886-ot átlagolt, ami 8 tizeddel rosszabb Verstappen és 4 tizeddel Russell átlagánál, de még as letekert motoros Ferrarikétól is elmarad. Így aztán jelenleg a legvalószínűbb az, hogy az Aston Martin Szaúd-Arábiában is legfeljebb a pontszerzést tűzheti ki célul a versenyre.

Friss