Peter Thul, a WRC Promóter sportigazgatója szerint nagyon nehéz úgy megtalálni a jó irányt a WRC számára, hogy még az autóipar sem tudja mi lenne a jó.
“Nagy kihívásnak kell megfelelnünk, mert az autóipar komoly átalakuláson megy keresztül – mondta Peter Thul, a WRC Promóter sportigazgatója a Rallit.fi oldalnak. – Egy évvel ezelőtt úgy tűnt, hogy a villanymotor jelenti majd a jövőt, mostanra azonban az autóipar felismerte, hogy a következő években is sok belsőégésű motort használó autó lesz. Ezért szükség van üzemanyagra is, aminek kifejlesztésében jó lehetőséget biztosítana a WRC. A szabályok jó kiindulópontot jelentenek most a jövő szempontjából, de még jobb szabályokat kell kitalálnunk.”
Thul elmondta azt is, hogy a WRC jelenlegi gyártóival is folyamatos a megbeszélés.
WRC Promóter: Nyitottak vagyunk a költségcsökkentő és több gyártó bevonását segítő javaslatokra
“Folyamatos párbeszédet folytatunk a WRC jelenlegi gyártóival is. Nagyon fontos, hogy az ő véleményüket is figyelembe vegyük, hiszen ők gyártják az autókat a bajnokság számára, ami nem kevés pénzbe kerül. Szerintem most van egy világos irány a WRC jövője szempontjából, azonban a gyártókkal továbbra is folytatjuk a megbeszéléseket, és együtt próbálunk jól dönteni.”
Thul szerint a Rally1-es autók a hibrid rendszerrel túlságosan drágák ahhoz, hogy új gyártó álljon neki kifejeleszteni egy járművet, amivel belép a WRC-be, azonban azzal, hogy jövőre kikerülnek a hibrid egységek az autókból olcsóbbá válnak, ráadásul a Rally2+ autók is jó lehetőséget jelentenek, hogy a Rally2-es autókat gyártó cégek feljebb lépjenek.
“Évek óta keményen dolgozunk, hogy új gyártó lépjen be a WRC-be, vannak is jelenleg olyanok, melyek tervezik a belépést, de nevet nem szeretnék mondani. Az biztos, hogy a jelenlegi hibrid Rally1-es autók túl drágák, azonban a ár csökkentésével sikerülhet új gyártót vonzani a bajnokságba. A kisebb árral pedig elérhetőek lesznek a Rally1-es autók privát csapatoknak is. A hibrid egységgel az is a probléma, hogy bonyolult és működtetésükhöz villamosmérnökre is szükség van. Korábban autókat lehetett venni a gyártótól is és azonnal lehetetett velük versenyezni.”
A WRC Promóter sportigazgatója bízik benne, hogy Rally2+ autókat több gyártó is fog készíteni.
“A Skoda egy ilyen csapat lehetne, tudnának privát csapatban indulni, de készíthetnének Rally2+ autót is. Ugyanezt a Citroen is megcsinálhatná. Ez nyilván csak gondolkodás, de a szabályok lehetővé tennék. Több autóra van szükség a csúcskategóriában, ahol szerencsére a Hyundai, a Toyota és a Ford elköteleződése is erős, de melléjük kellene még egy gyártó.”