back to top
2024. november 22. 08:04

KezdőlapF1Visszavág a Mercedes a Ferrarinak a pályán kívül zajló csatában

Visszavág a Mercedes a Ferrarinak a pályán kívül zajló csatában

-

Sajtóértesülések szerint a Mercedes leigazolt egy korábbi, valamint egy jelenlegi Ferrari-mérnököt. Mindez azután történt, hogy többen is az ellenkező irányba fognak mozogni.

Bár csak pár év telt el azóta, már nagyon messzinek tűnik a Mercedes sikerkorszaka, hiszen jelenleg legfeljebb a harmadik erőnek számítanak a mezőnyben, és jó eséllyel jövőre sem szállhatnak harcba a világbajnoki címért. Ráadásul az idei év végén elveszítik Lewis Hamiltont, így minden jel arra utal, hogy vérfrissítésre van szükség.

Ennek keretében leigazolták Simone Restát, valamint Enrico Sampót, legalábbis az Autosport értesülései szerint. Persze nem azonnali hatállyal, hiszen, ahogyan az ilyenkor lenni szokott, kötelezően szabadságra kell menniük, és csak 2025-ben csatlakozhatnak a csillagos alakulathoz. Azt viszont nem tudni, hogy pontosan mikor, így az sem biztos, hogy a következő év elejétől ott lesznek már a fedélzeten.

Restát hivatalosan nem közvetlenül a Ferraritól szerződtették, hiszen 2021 óta a Haas technikai igazgatójaként dolgozott, ahonnan az idei év elején távozott Günther Steiner csapatfőnökkel együtt. Ugyanakkor az olasz szakember a két csapat közötti szoros együttműködés keretében kezdett el dolgozni az amerikai alakulatnál, így a legtöbben arra számítottak, hogy visszatér a Ferrarihoz, ez azonban nem történt meg. Ehelyett stratégiai fejlesztési igazgatóként fog tevékenykedni a Mercedesnél, és közvetlenül James Allisonnal, a brackley-iek technikai igazgatójával fog együtt dolgozni.

Meglepő bejelentés a Forma–1-ben: távozott a legnépszerűbb csapatfőnök

Resta 1998-ban kezdte F1-es pályafutását a Minardi kutatási és fejlesztési részlegén. 2001-ben igazolt a Ferrarihoz, ahol előbb vezető tervezőmérnök, majd 2006-tól a kutatási és fejlesztési részleg első embere volt. 2012-ben tervezésiigazgató-helyettes lett, majd 2014-ben főtervezővé nevezték ki. Ezt a pozíciót 2018-ig töltötte be, majd bő egy évig a Sauber, illetve Alfa Romeo technikai igazgatója volt. 2019 augusztusában visszatért Maranellóba, és a kasztni tervezéséért felelős részleget vezette, mielőtt a Haashoz távozott.

Ami Sampót illeti, ő a Ferrari szimulátoros csapatát vezette az elmúlt években. Ennek is köszönhetően hatalmas tapasztalattal rendelkezik, a Mercedesnek pedig kifejezetten jól jöhet a szakértelme. Ez a terület ugyanis a hétvégék előtt és alatt is kulcsfontosságú abból a szempontból, hogy az autó milyen teljesítményre képes a pályán.

Resta és Sampo leigazolása a Mercedes struktúrájának keretében történik, már persze amennyiben igazak az értesülések. A régi gárdából a tél folyamán két kulcsfigura, Toto Wolff csapatfőnök és Allison is hosszú távú szerződést írt alá, míg David Nelsont kinevezték vezető járműdinamikai szakemberré, hogy pótolja a korábbi teljesítményigazgatót, Loïc Serrát.

A francia mérnök ugyanis távozott a Mercedestől, és 2025-től pont a Ferrarinál fog dolgozni. Hozzá csatlakozik majd Hamilton, és nemrég felröppent a hír, hogy a Wolff potenciális utódjának tartott, a Mercedes utánpótlásrendszerét irányító Jérôme d’Ambrosio is Maranellóban köthet ki. Ennek fényében pláne fontos, hogy a csillagos alakulat képes volt szakembereket elcsábítani a riválistól.

A Wolff utódjának tartott expilóta is követi Hamiltont a Ferrarihoz

Friss