Megjelentek az idei Szardínia Rally részletei, melyből kiderül, hogy a verseny központja változni fog a tavalyi évhez képest. A murvás olasz világbajnoki futamon 23 szakasz vár a mezőnyére.
Komoly változás lesz az idei Szardínia Rallyn, miután a verseny központja ismét Alghero városába kerül, azt követően, hogy tavaly Olbia adott otthont a rallynak. Alghero 2020 után lép elő ismét központtá, de Olbia is szerepet kap a verseny során, itt rendezik ugyanis a rajtceremóniát, majd a csütörtök esti szuperspeciál is a város környékén lesz.
A verseny szakaszait illetően azonban nem lesz nagy változás, a korábbi években használt pályák kerültek a programba.
A murvás verseny június 2-án, csütörtökön egy 3,25 km-es shakedownnal indul, majd este a Cabu Abbas (3,23 km) szakasszal az éles verseny is kezdetét veszi.
Pénteken délelőtt a Terranova (14,36 km) és a Monti di Alá (24,65 km) gyorsaságikat, délután pedig a Gallura di Tempio (12,08 km) és Erula–Tula (15,39 km) szakaszokat kell kétszer teljesíteni.
Szombaton délelőtt a Coiluna–Loelle (22,91 km), és a Monte Lerno (16,57 km) kezdi a napot, majd délután az Osilo–Tergu (14,91 km), valamint a Castelsardo (13,03 km) szakaszokkal folytatódik a verseny, ekkor is minden pályát kétszer teljesítve.
A befejező napon a Monte Baranta (14,51 km) és a Sassari–Argentiera (7.13 km) pályát kell kétszer abszolválni, a Power Stage a rövidebb gyorsaságin kerül lebonyolításra.
A versenytáv a tavalyi rendezvénynél 11 kilométerrel hosszabb, 314 kilométer lesz.
A Szardínia Rally legsikeresebb versenyzői a tavalyi győztes, Sébastien Ogier és az utoljára 2011-ben győzni tudó Sébastien Loeb egyaránt négy elsőséggel. Amennyiben a két francia nem indulna a versenyen, úgy a Hyundai versenyzői, a belga Thierry Neuville és a spanyol Dani Sordo eddigi két, valamint az egyszeres győztes 2019-es világbajnok, észt Ott Tänak növelheti eddigi győzelmeinek számát.