Lewis Hamilton nem volt jó kedvében a Japán Nagydíj után, és ennek leginkább az írott sajtó munkatársai látták a kárát. A hétszeres világbajnok egy másik megszólalásában választ adott arra, hogy miért ajánlotta fel, George Russell elengedését Toto Wolff csapatfőnökhöz hasonlóan a stratégiára is kitért.
Lewis Hamilton csupán a kilencedik helyen végzett a Japán Nagydíjon, és nem is volt reális esélye ennél jobb pozícióra. Ezzel pedig továbbra is kijelenthető, hogy egyelőre ez pályafutásának messze legrosszabb szezonja: mindössze a kilencedik pozíciót foglalja el a tabellán, és először fordult elő vele, hogy az első négy futam egyikén sem zárt a legjobb négyben, sőt, idén a bahreini hetedik hely volt a legjobbja.
Még az ág is húzza Hamiltont, aki pályafutása leggyengébb szezonrajtján van túl
Így aztán érthető módon nem volt jó hangulatban a leintés után. Amikor az írott sajtó képviselői arról kérdezték, hogy milyen volt a futam, csak annyit mondott, hogy „rendben volt”. Amikor pedig megkérdezték tőle, hogy irigykedve nézi-e a Ferrarik teljesítményét, végképp elege lett. „Van jobb kérdésed?” – reagált, majd egyszerűen otthagyta az újságírókat.
Piros zászló, tovább remeklő Sainz és Verstappen-győzelem a Japán Nagydíjon
Persze Hamiltonnak nem ez volt az egyetlen interjúja, és azért más médiumoknak ennél bővebben is nyilatkozott. Például a futamon tett gesztusára is magyarázatot adott, tudniillik a versenyen ő maga ajánlotta fel, hogy elengedi csapattársát, George Russellt, ami nemhogy rá, de egyik F1-es versenyzőre sem jellemző.
„Szerintem az elején összeszedtem egy kis sérülést a Charles [Leclerc-rel] való [csatában], amikor kívülről jött – utalt az első körös a monacói versenyzővel vívott küzdelmére a Sky Sportsnak. – Az első etap során hatalmas volt az alulkormányzottság, egyik kanyarban sem tudtam befordítani az autót. Ezért engedtem el George-ot.”
Az első etap során mindkét Mercedes küszködött, de valóban, Hamilton még Russellnél is lassabb volt. A két brit versenyző közepes gumikon rajtolt, ám a piros zászlós megszakítás után már keményeken álltak fel a rajtrácsra. Nem véletlen, hogy a hétszeres világbajnok a futam közben arra kérte csapatát, hogy változtassanak a stratégián, de később úgy vélekedett, hogy nem ezen múlott az eredmény.
„Semmit, nem hiszem – felelte arra a kérdésre, hogy más taktikával nyert volna-e néhány pozíciót. – Nem tudom, mi lett volna az eltérő stratégia. A közepeseken kellett volna kezdeni? Még mindig lett volna két [etapunk] a borzalmas kemény abroncsokon, amit végig kellett volna csinálnunk. Igazi kihívás volt a mai nap. A kemény gumi elég rossz volt, a közepes sokkal jobban működött. Szóval igen, utólag úgy tűnik, hogy két közepes gumit kellett volna használnunk. Az autó azonban általánosságban elég rossz volt ma.”
A gumiválasztás mellett az is felmerült, hogy esetleg egy kiállással teljesítsék a futamot, ahogyan azt Leclerc is tette. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a megszakítás alatt ezt a döntést támogatta, ám később őt és az istálló többi tagját is arcul csapta a valóság, hiszen egy ponton a Mercedesek tempója nagyon visszaesett.
LAP 40/53
Another trip to the pits for Hamilton, this time for a new set of Mediums 🟡
What progress can he make with that tyre advantage? #F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/HypBCLIHw5
— Formula 1 (@F1) April 7, 2024
„Szerintem az elején ez volt a helyes döntés, mert elég stabilnak tűntek a köridők – jelentette ki az osztrák üzletember. – A közvetlen vetélytársak nem léptek el túlságosan, de aztán hirtelen visszaestünk, körönként két, két és fél másodperc volt a különbség. Abban a pillanatban egyértelmű volt, hogy ez nem fog kitartani.”
A futam második részére aztán feljavult a Mercedesek tempója, és Russell végül le tudta hajrázni Oscar Piastrit, így megszerezte a hetedik helyet. Wolff úgy véli, a verseny első szakaszában nagyon sokat veszítettek, pedig enélkül sokkal előkelőbb pozíciókért csatázhattak volna. „Ott végeztünk, ahol indultunk, és ez nagyon nehéz volt – fogalmazott, bár azt nem tette hozzá, hogy a pilóták sorrendje megcserélődött. – A második és a harmadik etapunk is rendkívül gyors volt, és versenyben lettünk volna a dobogóért, de az első etap borzalmas volt. Ki kell derítenünk, hogy mi volt az oka: túl meleg volt, vagy túlmenedzseltük a dolgokat?”