Ezen a hétvégén rendezik a Members’ Meeting elnevezésű eseményt Goodwoodban, ahol több korábbi Forma–1-es autó is pályára ment. A rajongók szívét talán Gerhard Berger V12-es Ferrarija dobogtatta meg leginkább, de a nézők Niki Lauda utolsó F1-es autóját is láthatták.
Ha Goodwood, akkor manapság leginkább a Goodwoodi Sebességfesztivál jut az ember eszébe. Nyáron, pontosabban július közepén a szokásoknak megfelelően azt is megrendezik majd, ezen a hétvégén viszont egy másik, kevésbé ismert esemény esemény zajlik a helyszínen. A nyolcvanegyedik alkalommal megtartott Members’ Meeting keretében azonban szintén pályára gurultak korábbi autók, köztük F1-es kocsik is.
Ráadásul az egyiket az az ember vezethette, aki versenyzett is vele. A Ferrari 640-esről, a Scuderia 1989-es versenygépéről van szó, amely a turbókorszak utáni első évre épült. A mezőny többségével ellentétben ráadásul a kocsiba nem V8-as, de még csak nem is V10-es, hanem V12-es erőforrást építettek be. Ennek a motornak a hangját most ismét megcsodálhatjuk, hiszen Gerhard Berger Goodwoodban ennek az autónak a volánja mögé ült be szombaton.
The 1989 #Ferrari 640 is just one of the prettiest #F1 cars of all time. Fact. Accompany those looks with that naturally-aspirated V12 3.5-litre and you have a new core memory for those #81MM attendees. Watch the livestream at 👉 https://t.co/rRqpupUzjR pic.twitter.com/4p5WGcIJt4
— Goodwood FOS (@fosgoodwood) April 14, 2024
Az 1989-es Ferrari azonban nem emiatt számított úttörőnek, hanem azért, mert ez volt az első olyan F1-es gép, amely félautomata váltóval működött. A sebesség ugyan megvolt, a megbízhatósága viszont csapnivaló volt. Így eshetett meg, hogy a Ferrari pilótái abban az évben kivétel nélkül dobogóra állhattak, amikor célba értek, és nem zárták ki őket. A probléma az, hogy ez a tizenhat futamon csak kilenc alkalommal történt meg, mindannyiszor csupán az egyik alkalommal.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ebből Berger hármat szállított, ahogyan a győzelmek esetében is az egyharmadnyi mennyiség, szám szerint egy fűződött a nevéhez. Az osztrák versenyző számára a szezon nagy része borzalmasan alakult: első tíz futamán kivétel nélkül nem ért célba. Már amelyiken el tudott indulni, ugyanis az imolai horrorbalesete miatt a Monacói Nagydíjat kénytelen volt kihagyni. Aztán két második hely között jött a portugáliai diadal, de Szuzukában és Adelaide-ben ismét kiesett.
Niki Lauda’s McLaren MP4/2B was looking pretty spectacular at the 81st Members’ Meeting presented by Audrain Motorsport. It didn’t disappoint the ears either. #81MM #McLaren #Lauda
📷: @ptrsmmrs pic.twitter.com/ghLXGSiOE3
— Goodwood FOS (@fosgoodwood) April 13, 2024
Nem ő volt az egyetlen osztrák, akinek a korábbi F1-es autóját szombaton pályára vitték Goodwoodban. Niki Lauda egykori 1985-ös McLaren MP4/2B-jét szintén meg lehetett csodálni. Az autó több szempontból is különleges, hiszen az előző évi vb-címének köszönhetően az 1-es rajtszám díszeleg rajta, emellett pedig ez volt a néhai háromszoros világbajnok utolsó Forma–1-es gépe, hiszen az idény végén visszavonult.
Ami az eredménysort illeti, a befejezett futamok tekintetében pontosan ugyanolyan rossz arányt produkált, mint honfitársa négy évvel később, de zandvoorti diadala mellé Lauda két negyedik helyet szerzett. Csapattársa, Alain Prost viszont az előző évi drámai vereség után öt győzelemmel felért a csúcsra, pályafutása során első alkalommal.