Charles Leclerc kijelentette, Carlos Sainz átlépett egy határt a Kínai Nagydíj sprintfutamán, de hozzátette, ezt korábban ő is megtette, és nem aggódik amiatt, hogy ne tudnák megbeszélni az ügyet. A spanyol versenyző elmondta, a Fernando Alonsóval történt összeérés következtében megsérült az autója, és szerinte ez is okozta az incidenst, ezzel együtt elnézést kért.
Látványos akciót hozott a a Kínai Nagydíj sprintfutamának hajrája. Minden azzal kezdődött, hogy a 16. körben Carlos Sainz megtámadta Fernando Alonsót, és bár megelőzte, Sergio Pérez mindkettőjük mellett elment, így megszerezte a harmadik helyet. A kör végén aztán Charles Leclerc is bement csapattársa mellé, aki rendkívül keményen védekezett.
Alonso ⚔️ Sainz… through goes Perez! 🤩
Absolute box office 🍿#F1Sprint #ChineseGP pic.twitter.com/mEqh3ueWJ4
— Formula 1 (@F1) April 20, 2024
A monacói versenyző először a 14-es kanyar külső ívén próbálkozott, ám Sainz egyszerűen leterelte őt a pályáról, sőt, kicsit össze is érhettek. Leclerc aztán a következő kör elején felülkerekedett, de a leintés után kinyilvánította nemtetszését. „Beszéljünk! – mondta a rádióban. – Jobban harcolunk egymással… Jobban harcol velem, mint másokkal.” A futam utáni interjúk során bővebben is kifejtette álláspontját.
„Szerintem igen, de őszintén szólva korábban én magam is átléptem a határt – válaszolta a Sky Sportsnak arra a kérdésre, hogy Sainz túlment-e egy bizonyos ponton. – Amikor ilyesmi történik, normál esetben van egy megbeszélésünk, és tisztázzuk a helyzetet, amin a múltban már átmentünk, és nagyon jól alakult. Szóval nem aggódom azzal kapcsolatban, hogy ezen a hétvégén is így lesz, de ma kicsit túlment a határon. Összeértünk, úgy, hogy más versenyhelyzetben voltunk. Én eléggé spóroltam a gumival, a végén jó helyzetben voltam. Kár érte, hogy nőtt a különbség Pérezzel szemben, és nem tudtam megelőzni, de ez ilyen. Negyedik hely, lehetett volna harmadik is, egy ponttal több. Mindig lehet jobb, de a délutánra koncentrálunk, mert a jó időmérő lesz a kulcs, ami nekem az előző versenyhétvégéken nem volt meg. Magabiztos vagyok azt illetően, hogy tettem lépéseket előre, most pedig rajtam múlik, hogy ezt bizonyítom-e. Szerintem a tegnapi SQ1 és SQ2 remek volt, ezt kell megismételnem délután.”
Az ötödikként célba érő Sainzot természetesen szintén megkérdezték az utolsó körökben eseményeiről. A 29 esztendős pilóta inkább az Alonsóval történtekről beszélt, és szavaiból kivehető, hogy nem igazán nyerte el tetszését honfitársa manővere. A háromszoros F1-es futamgyőztes úgy véli, a későbbi incidens valamilyen szinten ennek a következménye.
Hamilton először vezetett sprinten, Alonso lett a nagy vesztese az óriási csatának Kínában
„Jól rajtoltam – kezdte. – Az elején keményen nyomtam. Ez vélhetően kissé tönkretette a gumijaimat, és a futam hátralévő részében menedzseltem őket. Egészen addig, amíg utol nem értem Fernandót, aki mögött szerintem szép manővert hajtottam végre a hetes kanyar külső ívén. Aztán úgy döntött, hogy »mindent vagy semmit« alapon a kilences kanyarban bemegy mellém, amin elment a versenyünk, mert úgy vélem, összeszedtem némi sérülést, a gumim pedig koszos lett az optimista manőver miatt. Innentől csúszkáltam a sérült autóval és a koszos abroncsokkal. Mindent megtettem, hogy védekezzek, de a csúszkálás okozott egy kissé necces pillanatot Charles-lal. Elnézést kérek, ha valamivel átléptem a határt, de ma mindannyian keményen versenyeztünk, és mindent megpróbáltam, hogy kontroll alatt tartsam a helyzetet.”
Leclerc és Sainz esetét a sportfelügyelők ugyan jegyezték, ám végül nem indítottak vizsgálatot. Ellentétben a két spanyol versenyző között történt incidensre, amelynek következtében Alonso egyébként defektet kapott. Igaz, az erről szóló dokumentumokban kissé érthetetlen módon a 7-es kanyart említették meg, pedig a kérdéses esemény két kanyarral később zajlott le.