back to top
2025. április 02. 00:38
Többi

    KezdőlapUTÁNPÓTLÁSTörténelmi pillanat – kezdődik Molnár Martin szezonja a brit Forma–4-ben

    Történelmi pillanat – kezdődik Molnár Martin szezonja a brit Forma–4-ben

    -

    A hétvégén elkezdődik Molnár Martin idei szezonja a brit Forma–4-es bajnokságban. A Virtuosi Racing versenyzője első magyarként szerepel a sorozatban, amelynek újoncként vág neki.

    Molnár Martin pályafutása és a magyar autósport is mérföldkőhöz érkezik a hétvégén,
    amikor a Donington Parkban kezdetét veszi az idei brit Forma–4-es szezon, hiszen
    korábban soha nem szerepelt magyar versenyző brit FIA-sorozatban. A 15 esztendős
    sportoló a legendás pályán hivatalosan is megkezdi autóversenyzői pályafutását, és
    elindul a Forma–1 felé vezető úton.

    A 10 fordulós idei szezon – ebből 8 fordulót a világ egyik legrangosabb túraautó-
    bajnoksága, a BTCC betétsorozataként teljesít a mezőny – első állomását a Donington
    Park rövidebb nyomvonalú, National pályáján rendezik. A 10 kanyarból álló, 3186 méter
    hosszú aszfaltcsíkkal Martin már korábban megbarátkozott.

    Az újoncok dobogója és top 10-es eredmények a cél az F4-be igazoló Molnár Martinnak

    „A Donington National az egyik kedvenc pályám, szeretem a vonalvezetését. Eléggé
    tempós, nincsenek rajta lassabb kanyarok, szóval előzni nem lesz egyszerű, amiből
    következik, hogy rendkívül fontos lesz az időmérő. A Grand Prix-pályán augusztusban
    több lesz majd az előzési lehetőség, és bár azon még nem vezettem, szintén
    élvezetesnek tűnik. A National nyomvonalon több tesztnapon is részt vettünk a
    csapattal, ezeken végig gyors voltam és az élmezőnyben végeztem, úgyhogy bizakodva
    várom az első versenyhétvégét.”

    Martin egy ideje kint él csapata, a Virtuosi Racing központjának közelében, így volt ideje
    magába szívni a brit motorsport kultúrát.

    „Igencsak más itt a légkör, mindent átjár a motorsport szeretete, és az emberek
    nemcsak szeretik, hanem értik is a versenyzést. Ez az első perctől fogva nagyon tetszett.
    A szezon előtti időszakban nagyon fontos volt megismerni a csapatot és összecsiszolódni
    a mérnökökkel, szerelőkkel. Rendszeresen ellátogattam a Virtuosi Racing központjába –
    amelytől csupán 7 percre lakom –, hiszen ez is a felkészülés részét képezi, illetve a
    csapategység szempontjából is elengedhetetlen az együtt töltött idő.”

    „Mint minden versenysorozatban, itt is kulcs a versenymérnök és a pilóta közötti
    összhang, de a csapattársakkal és szerelőkkel is igyekszem jó kapcsolatot kialakítani. A
    pályán előbbiekkel persze nincs barátkozás, de azon kívül ez megváltozik, együtt szoktuk
    tölteni a szabadidőnket, együtt ebédelünk és hasonlók.”

    Nagyszerű eredménnyel hangolt az F4-es szezonra Molnár Martin

    A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési
    Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy versenyzőjének
    nemcsak a környezet és az autó, hanem a versenyhétvégék menetrendje is nagy
    változást jelent majd a gokarthoz képest.

    „A gokartos versenyhétvégékhez képest az F4-es fordulók felépítése nagyon más.
    Mentálisan mindig a topon kell lenni, hiszen csupán két szabadedzés áll rendelkezésre az
    időmérő edzés előtt. A doningtoni hétvége ebből a szempontból még nehezebb, mert
    csütörtökön kezdődik, a péntek pedig nekünk, F4-es pilótáknak szünnap. De
    mindannyiunknak alkalmazkodni kell ehhez.”

    „A mezőny nagyon erős, rendkívül kicsik a különbségek, ezért is lesz fontos az időmérő.
    Akadnak nálam jóval tapasztaltabb versenyzők, viszont újoncokból sincs hiány. A célom
    az első versenyhétvégén az, hogy az újoncértékelésben a legjobb ötben végezzek. Az
    összetettel kapcsolatban még nehezebb célokat megfogalmazni, de természetesen
    minél jobb helyezést szeretnék elérni, és akár dobogóra állni.”

    „Azt is nagyon várom már, hogy végre versenyezhessek ezzel az autóval. Rajtpróbákat
    már csináltunk a teszteken, és előfordult, hogy az első vagy a második kanyarig
    versenyeztünk egy kicsit a csapattársakkal, de élesben azért más lesz. Itt, Doningtonban
    meg lehet csinálni, hogy kanyarokon keresztül csatázva, egymás mellett haladjon két
    autó, majd meglátjuk, hogy lesz-e erre példa.”

    Molnár Martin
    Fotó: MGR Images

    Amire pedig alighanem kevesen gondolnak, hogy Martinnak és társainak nemcsak az
    edzések és versenyek alatt kell egyben tartania az autót, hanem azon kívül is, hiszen
    minden alkalommal el kell vezetniük a paddockból a bokszutcába, majd vissza.

    „A leginkább stresszes része a hétvégéknek az, amikor az ember az F4-es paddockból
    elmegy a bokszutcáig és fordítva, hiszen a garázsokban a BTCC-csapatok vannak.
    Pályafüggő, de az ilyen utak során adódhatnak szintkülönbségek, ilyen-olyan
    tereptárgyak, kábelek, gumiszőnyegek. Figyelni kell arra, hogy a padlólemez és az első
    szárny se sérüljön mondjuk egy csatornafedőn, vagy az ember ne égesse le a kuplungot”
    – mutatott rá a Virtuosi magyarja, hogy mennyire más világ az autóversenyzés a
    gokartozáshoz képest.

    Az 1. versenyhétvége menetrendje (magyar idő szerint):

    Csütörtök
    11:40 – 12:25: 1. szabadedzés
    15:55 – 16:40: 2. szabadedzés

    Szombat
    11:25 – 11:45: időmérő edzés
    15:50 – 16:10: 1. futam

    Vasárnap
    10:25 – 10:45: 2. futam
    14:45 – 15:05: 3. futam

    Friss