Immár minden akadály elhárult az elől, hogy Andrea Kimi Antonelli 18. életévének betöltése előtt rajthoz álljon a Forma–1-ben, miután az FIA elfogadta az ezzel kapcsolatos kérelmet, ami egy meg nem nevezett csapattól érkezett.
Május elején, a Miami Nagydíj hétvégéjén került nyilvánosságra egy az FIA-hoz eljuttatott kérvény, amelynek tárgya az Antonellinek esetlegesen megadható korengedmény volt. Egy csapat azt szerette volna elérni, hogy a Mercedes akadémiáján tanuló, a juniorszériákon domináns formával keresztülszáguldó olasz már 18. életévének augusztus 25-i betöltése előtt megkapja a szuperlicencet, ami az F1-es nagydíjakon való rajthoz álláshoz szükséges.
A minimális életkori limit ugyanis 18 év – ezt az FIA azt követően vezette be, hogy Max Verstappennek már 17 éves korában F1-es versenyzői ülést adott a Toro Rosso 2015-ben. A „Verstappen-szabályra” viszont most rátromfoltak az „Antonelli-szabállyal”, ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség pénteken meghozta ítéletét, s a kérelmet elfogadva kinyitotta a lehetőségét annak, hogy a versenyzők az eddig megengedettnél akár egy évvel korábban is megejthessék debütálásukat a királykategóriában.
Russell kezdhet aggódni? – a 17 éves Hamilton-utód egyszer már legyőzte őt
„A versenyzőnek legalább 18 évesnek kell lennie az első F1-es versenyhétvégéjének kezdetén – idézi az FIA Nemzetközi Sportkódexének vonatkozó cikkelyét a Racefans, amely immár a kiegészítéssel folytatódik. – Amennyiben a versenyző az utóbbi időben és folyamatosan bizonyította kimagasló képességét és érettségét együléses formaautós versenyeken, az FIA dönthet arról, hogy kiadja számára a szuperlicencet már 17 éves korában.”
A Mercedes korábban cáfolta, hogy ők kérvényezték volna a korengedményt az FIA-nál, így a legvalószínűbbnek az tűnik, hogy a kezdeményezés a Williamstől származik. A grove-i istálló nyitottnak tűnik arra, hogy a szezon közben menessze Logan Sargeantot, akinek teljesítményében idénre sem látható a csapat által remélt előrelépés – az amerikai pilóta 30 F1-es hétvégéje során még egyszer sem tudta legyőzni a vasárnapi futam időmérőjén Alexander Albont, Melbourne-ben is őt állították félre, miután a thai versenyző összetörte a karosszériáját. Sargeant a legutóbbi hétvégén, a Kanadai Nagydíjon is elkövetett néhány nagyobb hibát, a futamon baleset miatt kiesett.
A Williams a jelek szerint azzal együtt is hajlana Antonelli bevetésére, hogy nem tarthatja meg az olaszt hosszabb távon: jelenleg az tűnik a legvalószínűbbnek, hogy a Mercedes őt ülteti jövőre Lewis Hamilton megüresedő autójába, míg James Vowles csapatfőnök kijelentette, hogy ezúttal tapasztalt pilótát akarnak igazolni Albon mellé, amire Carlos Sainz az elsőszámú kiszemeltjük.
Ezért nem kellett a Ferrarinak a Mercedes olasz tehetsége, aki már 10 évesen Lamborghinit „vezetett”
Az FIA döntésének értelmében Antonelli akár már a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjon ott lehetne a mezőnyben. Nem tudjuk persze, hogy a Williams mennyi időt ad Sargeantnak, mennyire könnyű egyáltalán megszüntetni a szerződését, de a kérelem benyújtása mindenképpen azt jelezte, valakiben van szándék arra, hogy Antonelli már az augusztusi Holland Nagydíj előtt a rajtrácson legyen – akkorra ugyanis már betölti 18. életévét, és nem lenne szükség az engedményre.
A szabálymódosítással együtt az FIA eltörölte azt a kitételt is, ami közúti autóvezetői engedélyhez köti a szuperlicenc megszerzését – ezt a vizsgát ugyanis a legtöbb országban, így Olaszországban is 18 évesen lehet legkorábban teljesíteni, ami áthidalhatatlan akadályt jelentene a 17 évesen az F1-be készülők számára. A juniorkategóriákban elért legalább 40 szuperlicencpont megszerzése továbbra is követelmény, ezt Antonelli már bőven teljesítette azzal, hogy az elmúlt két évben megnyerte az olasz és a német F4-et, valamint az európai és a közel-keleti Formula Regionalt. Idén a Forma-2-ben versenyez.