Carlos Sainz döntésképtelensége blokkolja a pilótapiaci mozgásokat – hánytorgatta fel több, 2025-ös helyét kereső versenyző is az elmúlt hónapok során. A spanyol azonban hétfőn végre megállapodott a Williamsnél. Most akkor minden további építőelem pár nap alatt a helyére kerül?
Sainz persze megtehette, hogy kivár, hiszen egyértelműen több csapat listáján is ő volt az elsőszámú jelölt: az Alpine és az Audi helyett pedig végül a Williamst választotta. Több, ezekre az ülésekre ácsingózó pilóta is méltatlankodott már amiatt, hogy nem halad előre a tárgyalásokkal a spanyol miatt, ám most, hogy ez az akadály elhárult, elvileg gyorsan helyre rendeződhetnek a dominók – és akár már a nyári szünetben jöhetnek újabb bejelentések.
Három fennmaradt ülésről van szó. Az F1 által közzétett alábbi ábra még négy fantomképet tartalmaz, ám az RB második ülése alighanem Daniel Ricciardo és Liam Lawson között fog eldőlni, ez pedig eddig is független volt attól, hogy Sainz hogyan lép. A Red Bull frissen erősítette meg, hogy Sergio Pérez és Ricciardo is a helyén marad a nyári szünet után, lezárva a találgatásokat, és egy esetleges 2025-re adódó üresedést is valószínűtlen, hogy házon kívülről oldanának meg.
Another piece of the 2025 puzzle falls into place 🧩#F1 pic.twitter.com/DksaZGjwhm
— Formula 1 (@F1) July 29, 2024
Alpine
Az enstone-i csapatnál, ahol Pierre Gasly maradása és Esteban Ocon távozása is eldőlt már, eddig is Jack Doohan volt pole-pozícióban a második ülésért, ezután pedig szinte biztosnak tűnik, hogy mellette teszi le a garast a Flavio Briatoréval erősödött vezetőség. Az olasz menedzsertől ugyan komoly sportnosztalgiai értékkel bíró húzás lenne, ha másodszor is a csapathoz vinne egy Schumachert (Michael Schumacherre 1991-ben csapott le a Benettonal), ám Mick Schumacher WEC-csapatból való áthozására kevesebb esély mutatkozik úgy, hogy az Alpine már rengeteg időt és erőforrást fektetett Doohan, az F2 tavalyi 3. helyezettjének felkészítésébe privát tesztekkel.
Mercedes
Így, hogy Sainz végleg kikerült a képből, aligha maradt más reális alternatíva a Mercedes előtt, mint Andrea Kimi Antonelli mély vízbe dobása. Az olasz persze szintén temérdek időt tölt korábbi Mercedesek volánjánál, és az F2-ben is egyre jobban mennek a dolgai, a csapat pedig a jelek szerint elégedett a fejlődésével. A bejelentést talán csak a pilótára zúduló nyomás és figyelem mérséklése, elodázása miatt nem ejtették még meg. Vagy azért, mert Toto Wolff még mindig bízik abban, hogy Max Verstappennél valamiért betelik a pohár a Red Bullnál – vagy egyszerűen csak versenyképesebbnek találja a legutóbbi négy futamból hármat is megnyerő Mercedest –, és beadja a derekát az udvarlásnak.
Sauber
Az Audivá való átváltozás folyamatában járó csapat lecsúszott Sainzról, így nemcsak a háttérben, de pilótaszerzésben sem a tervek szerint haladnak a dolgaik. Bizonyosan a másodlagos tervüket kell megvalósítaniuk Nico Hülkenberg csapattársának kiválasztásakor, amire a legesélyesebbnek Valtteri Bottas tűnik – aki tehát így egy negyedik évre is maradna a csapatnál. A Sauber idén még mindig pont nélkül áll, de a finn tapasztalata sokat érhet, és egyértelműen vonzóbb opció, mint az idén az időmérők felét a leglassabbként záró Csou Kuan-jü. Bottas mellett felmerült még Schumacher és Lawson neve is, és feltehetően Kevin Magnussen is felvette a kapcsolatot a csapattal. Hogy milyen irányt vesznek az Audi pilótaválasztási elve, arra viszont hatása lesz az augusztus 1-jén munkába álló új vezetőnek, Mattia Binottónak.
A jelenleg legvalószínűbbnek tűnő forgatókönyv szerint a 2025-ös szezonnyitón két újonca lehet a mezőnynek Doohan és Antonelli személyében – kiegészülve a Haas új szerzeményével, az idén egy futamon már bemutatkozó Oliver Bearmannel. A Williamstől távozó Logan Sargeant F1-es karrierje befejeződik, s mellette jó eséllyel Csou és Magnussen int még búcsút a sportnak.
Hamilton még sehol sem volt, amikor Sainz és a Williams már tárgyaltak