back to top
2025. január 03. 04:25

KezdőlapF1Alonso kimondta, amivel sok keményvonalas F1-drukkert a világból is ki lehet kergetni

Alonso kimondta, amivel sok keményvonalas F1-drukkert a világból is ki lehet kergetni

-

Fernando Alonso megfogalmazta a jelenlegi szabályrendszer Forma-1-es autóinak egyik különleges karaktervonását, ami egyúttal magyarázatot jelenthet arra is, miért tűnt el a biztonsági autó az idei versenyekről.

Az idei Forma–1-es szezon futamainak van egy statisztikai különlegessége: az elmúlt kilenc alkalommal nem volt szükség a biztonsági autó bevetésére, ilyen hosszú sorozatot pedig legutóbb 2003 és 2004 között jegyezhettünk fel. Az idén legutóbb a júniusi Kanadai Nagydíjon érkezett Bernd Mayländer balesetek miatt, az azóta is tartó sorozatban pedig legutóbb még a Szingapúri Nagydíjat is sikerült lebonyolítania a mezőnynek ilyen megszakítás nélkül – a pálya 15 futamot számláló történetében első alkalommal.

Fernando Alonso most előállt egy érdekes teóriával ennek indoklására: szerinte ugyanis azért csökkent le az olyan műszaki meghibásodások és a balesetek száma, amelyek magukban hordozzák a biztonsági autó megjelenésének lehetőségét, mert a versenyzők nem a határon vezetik az autóikat. Mégpedig azért nem, mert nem érdemes.

„Nem könnyű vezetni az autókat, egyúttal pedig kifejezetten problémás 100%-ot kihozni belőlük. És sokszor gyorsabbak is vagyunk akkor, ha csak 90%-on vezetünk, mert akkor nem kényszerítünk az autóra például olyan hasmagasságot, amiben kényelmetlenül érzi magát. Amikor a határokat feszegetjük, képes minden szétesni, szóval olykor a 90% az, ami igazán gyors” – elmélkedett a szívóhatású autók sajátosságáról Alonso az Autosportnak.

„Egyúttal oda kell figyelnünk a gumikra, az üzemanyag-használatra és még sok mindenre, és talán ez a 90%-os tempó az oka annak, hogy ritkán ütközünk problémákba, nem látunk sok biztonsági autót és balesetet. De az autók ekkor érzik magukat a leginkább otthonosan. Ez persze kicsit szembe is megy a versenyző ösztöneivel, mert amikor az időmérőre új gumikat rakunk fel, mindig 110%-ot bele akarunk adni. Ám ezekkel az autókkal ilyenkor is menedzselni kell a tempót.”

Hogy a spórolás egyáltalán nem a jelenlegi korszak sajátossága a Forma–1-ben, és kisebb-nagyobb mértékben a sportág teljes történetét végigkíséri, arról tavalyi cikkünkben írtunk bővebben:

Hiába spórolósabb a mai F1, Alonsónak mégis könnyebb dolga volt Schumacherrel, mint Pérezzel

Friss