back to top
2025. január 16. 23:00

KezdőlapTEREPRALLYÚjra Al Rajhi vezet a Dakaron - szinte biztos a Toyota-győzelem

Újra Al Rajhi vezet a Dakaron – szinte biztos a Toyota-győzelem

-

A Dakar utolsó előtti napján ismét a Ford volt a leggyorsabb, ezúttal Mattias Ekström nyerte a szakaszt. A motorosoknál Tosha Schareina ért elsőként célba.

Valószínűleg minden versenyző némi gyomorideggel rajtolt el ma a Dakar utolsó előtti szakaszán, ahol három különböző útvonalon mentek a motorosok, az autósok és a kamionok, a táv pedig közel 300 kilométer volt a dűnék között, ahol nem lehet biztosra menni, mivel bármelyik pillanatban semmivé válhat az eddigi kilenc szakaszon elvégzett munka.

A rajt nem volt zökkenőmentes, a hatalmas köd miatt várniuk kellett a résztvevőknek mire ki taktikázva, ki veszíteni való nélkül mindent beleadva teljesíthette a távot. Mattias Ekströmnek a kettő között kellett egyensúlyoznia, hiszen összetettben Nasser Al-Attyiah üldözte őt, viszont előtte messze volt a két Toyota, így őket csak akkor ugorhatta át, ha gondjuk akad. Ekström ezt a gordiuszi csomót úgy vágta át, hogy megnyerte a szakaszt, amivel Nani Roma után ismét első helyet hozott a Fordnak. Ezzel rögtön a mennybe is ment az M-Sport, hiszen az új autó első Dakarján két szakaszgyőzelem már remek eredmény, az összetett harmadik hely pedig hab lenne a tortán.

foto: Kin Marcin / Red Bull Content Pool

Nasser Al-Attiyahnak viszont támadni kellett, egyrészt a negyedik hely neki nem jó eredmény, másrészt a Daciának is nagyon kellett a dobogó, harmadrészt pedig szívesen gondolunk mögé némi vetélkedést a Dacia mögött álló Prodrive és az M-Sport közé. A katari nem is ment rosszul, de 41 másodperccel Ekström mögött ért célba, így nőtt az olló közte és a svéd között.

Az élen Toyota háziverseny folyt. Henk Lategan kevés sivatagi tapasztalattal próbált helytállni, Yazeed Al Rajhi viszont a hazai dűnéken ügyesen szörfölt a Hiluxszal. A vége az lett, hogy Al Rajhi bejött harmadiknak, Lategan pedig hiába küzdött becsülettel, Ekströmtől 10, a márkatárstól pedig 8 percet kapott amivel ismét elveszítette a vezetést. A hátránya 6 perc 11 másodperc, ami a zárónap 61 kilométerére elvileg elég lesz, ám mivel azt is a dűnék közt teljesítik, hátradőlni csak a célban lehet majd. A Toyota siker ennek ellenére nagyon valószínű, a harmadik Ekströmnek 22’34”-et, a negyedik Al-Attyiahnak 26’50”-et kellene lefaragni a győzelemhez.

foto: Kin Marcin / Red Bull Content Pool

A motorosoknál Tosha Schareina mindent megtett, hogy csökkentse a különbséget a vezető Sandershez képest. A spanyol nyert Benavides és Van Beveren előtt, Sanders pedig hatodik lett hét és fél perc különbséggel. Összetettben így a KTM versenyzőjének előnye pontosan 9 perc Schareina és közel 16 perc a harmadik Van Beveren előtt.

Sajnos az Original By Motulban is helycsere történt az élen. Benjamin Melot ma 14. lett, Gyenes Emánuel pedig 28., ezzel a francia átvette a vezetést, de csak egyetlen perc köztük a különbség. Holnap szorítanunk kell az erdélyi magyar motorosért!

A kamionoknál Martin Macik napok óta őrzi két óra feletti előnyét, ma pedig növelt is rajta azzal, hogy megnyerte a szakaszt. Kis túlzással a zárónapon tolatva is megnyerné a Dakart, most 2 óra 25 perccel vezet Mitchel Van Den Brink előtt.

foto: Kin Marcin / Red Bull Content Pool

 

Friss