Már a 2024-es WRC-szezon után is felmerült Yohan Rossel neve, mint lehetséges Rally1-es versenyző, azonban akkor még anyagilag nem tudta előteremteni ennek a lehetőségét.
Yohan Rossel 2021-ben megtudta nyerni a WRC3-as bajnokságot, ami akkor a nem gyári támogatottságú Rally2-es autóval induló versenyzők bajnoksága volt, majd a francia versenyző tovább fejlődött a Citroen C3-mal és már a WRC2 bajnoki címéért harcol.
Tavaly Rossel sokáig harcban volt a bajnoki címért, végül azonban negyedik lett, míg idén hat versenyt követően a bajnokság élén áll.
A 30 éves pilóta neve már tavaly is felmerült szezon végén, mint egy lehetséges M-Sport versenyzőé, azonban mivel a fordos csapatnál fizetni kell a Rally1-es lehetőségért, ezt pedig Rossel nem tudta megoldani, így idén is maradt a WRC2-ben.
A francia versenyző akkor elárulta, hogy mennyibe került volna a Rally1-es autó vezetése.
Yohan Rossel elárulta mennyibe került volna pár verseny az M-Sport Rally1-es autójával
Rossel szerint most már eljutott arra a szintre, amivel megérdemelné, hogy kipróbálhassa tudását egy Rally1-es autóban.
“Azt hiszem, Arnaud Dunanddal, a navigátorommal már elértük azt a szintet, hogy Rally1-es autóval lehetőséget kaphatnánk – mondta Yohan Rossel a DirtFishnek. – Úgy érzem mindketten megfelelő szinten tudunk teljesíteni, azt azonban nem tudom, hogy képesek lennénk-e vb címért harcolni, mivel nem kapunk lehetőséget Rally1-es autóval. Eredetileg is azt terveztem és tervezem most is, hogy minden bajnokságot megnyerjek, mielőtt Rally1-es autóba ülnénk. Most még nem nyertem WRC2-es bajnokságot, de már sok versenyt nyertem, és minden felületen a győzelemért tudok harcolni. A célom és álmom, hogy Rally1-es autóval versenyezzek, aztán ha már elég tapasztalatom lesz azzal, akkor megcélzom a vb címet. Most azonban csak egy lehetőség Rally1-es autóval az álmom. Célom, hogy a lehető leggyorsabb legyek a leggyorsabb versenyzők között, ez pedig nem a WRC2-es mezőnyben van, azonban így is sokat fejlődök és tanulok.”
2027-től azonban a Rally1-es és Rally2-es autók szintje igen közel kerül egymáshoz.
“Ha világbajnok szeretnél lenni, akkor ahhoz Rally1-es autó kell. A terv most az, hogy a WRC2-ben érjek a csúcsra, és ha ezt sikerül elérni, akkor készen fogok állni a 2027-es évre.”
A 2027-től megjelenő WRC27-autókat ráadásul nemzeti és kontinentális bajnokságokban is lehet majd használni, így akkor bárki megmutathatja tudását topkategóriás autóval is, még, ha a WRC-ben nem is a Rally1-es mezőny tagja.