Sajtóértesülések szerint a szezon végén távozik a Ferraritól a 2026-os motorprogram vezetője és annak beosztottja. Wolf Zimmermann és Lars Schmidt állítólag a Mattia Binotto vezette Audihoz tartanak.
Az eltelt időt tekintve kijelenthető, hogy a gyártók célegyenesben vannak a 2026-os motor fejlesztésével. Mint ismert, a következő idényben más erőforrások fogják hajtani az egyébként szintén jelentősen átalakuló autókat, hiszen megszűnik az energia-visszanyerő rendszer, vagyis az MGU-H, és az elektromos komponens nagyobb részét adja a teljesítménynek.
Ahogyan az a hibrid korszak elején is történt, az első években minden bizonnyal kulcsfontosságú lesz, hogy melyik csapat milyen motort használ, mielőtt a különbségek várhatóan egyre jobban elkezdenek a nullához konvergálni. Azonban úgy tűnik, hogy a Ferrarinál két kulcsfontosságú szakember nem várja meg, hogy kiderüljön, hogy az általuk tervezett motor hogyan fog muzsikálni élesben, legalábbis nem a maranellóiak alkalmazásában.
Egészen konkrétan Wolf Zimmermannról és Lars Schmidtről van szó, akik a Corriere della Sera és az AutoRacer értesülései szerint év végén elhagyják az olasz istállót. Előbbi immáron évek óta vezeti a 2026-os programot, utóbbi pedig a beosztottjának számít, hiszen a belső égésű motor teljesítményfejlesztéséért felelős vezető mérnökként dolgozik.
Zimmermann 2014 végén érkezett a Ferrarihoz, hogy a szabályrendszer katasztrofálisan sikerült első éve után kamatoztassa a Mercedesnél szerzett tapasztalatait. Mielőtt megkapta volna jelenlegi pozícióját, a belső égésű motorok területének kutatásáért és fejlesztéséért felelős szakemberként tevékenykedett, és szakmán belül elismert innovátornak számít.
A két olasz orgánum azt is tudni véli, hogy a szakemberek az idén még Sauberként szereplő Audihoz tartanak, bár hogy pontosan mikor csatlakozhatnak a csapathoz, arról nem szól a fáma. Ott pedig ismét Mattia Binotto irányítása alatt dolgozhatnak, aki korábban a Ferrari motorrészlegét vezette, jelenleg pedig a hinwiliek ügyvezető igazgatója. Az újonnan belépő német gyártónak alighanem nagy szüksége lesz a tapasztalt mérnökökre, hogy minél gyorsabban csökkentsék lemaradásukat, amely az új korszak elején jó eséllyel tetemes lesz.
A Ferrari számára pedig nagy érvágást jelent, amennyiben Zimmermann és Schmidt valóban elhagyják a csapatot, még úgy is, hogy Enrico Gualtieri, az erőforrásért felelős technikai igazgató révén azért megmarad a folytonosság. Ezzel párhuzamosan pedig a háttérben Frédéric Vasseur csapatfőnök állítólag a Mercedestől és a motorprogramját megszüntető Alpine-tól igyekszik szakembereket elcsábítani, akik pótolhatják a távozókat.
Verstappen ismét hitet tett a szívómotoros autók mellett, de eggyel „visszavett” igényeiből