back to top
2025. október 07. 17:04
Többi

    KezdőlapF1A Red Bull szembemegy a többséggel, és feláldozza a jövőt a jelenért...

    A Red Bull szembemegy a többséggel, és feláldozza a jövőt a jelenért – vagy mégsem?

    -

    Laurent Mekies, a Red Bull csapatfőnöke elmagyarázta, miért hasznos nekik, hogy akár a 2026-os év rovására is fejlesztik az idei Red Bullt. Mindezt úgy, hogy az ellenfelek nagy része már teljes mértékben a jövő évi kocsira összpontosít.

    Bár a McLaren Szingapúrban bebiztosította a konstruktőri világbajnoki címet, az utóbbi időszakban érezhetően megváltozott az élmezőny dinamikája a nyári szünet előtti állapothoz képest. Bár a Holland Nagydíjon a wokingiak még sima kettős győzelmet arattak volna, ha nincs Lando Norris műszaki hibája, ám azóta zsinórban háromszor kikaptak Max Verstappentől.

    Ez pedig részben a Red Bull fejlesztéseinek köszönhető. Monzába például új padlólemezt vittek, amely a négyszeres világbajnok szerint „határozottan segített”, míg a városállamban új első szárnnyal rukkoltak elő. Mindeközben a csapatok többsége már teljes mértékben átállt a 2026-os autó fejlesztésére, ám Laurent Mekies szerint a saját helyzetüket figyelembe véve jó úton járnak.

    A Mercedes nyerte a Szingapúri Nagydíjat, újabb ütközés és perpatvar Norris és Piastri között

    „Még ha nem is vesszük figyelembe a többieket, a Red Bull Racing szempontjából szerintem bizonyosan [helyes] volt – utalt erre a hozzáállásra a bikások csapatfőnöke. – Nagyon fontos, hogy megértsük, jobban teljesít-e a projekt. Fontos ennek a végére járnunk, mert mi fogunk ítéletet hozni, és ugyanezekkel az eszközökkel, ugyanezzel a módszertannal fogjuk kidolgozni a jövő évi projektet, még úgy is, hogy a szabályok teljesen mások lesznek.”

    A Red Bullnak elsősorban az a célja, hogy még a 2025-ös konstrukcióval validálja a különböző munkamódszereit. „Nagyon fontos, hogy az idei kocsival ellenőrizzük, hogy helyes módon értelmezzük-e az adatokat, helyesen fejlesztjük-e az autót – fogalmazott a francia szakember. – Ha ilyen teljesítményt tudunk produkálni, akkor bizakodva tekintetünk a jövő évi kocsi fejlesztésére.”

    Persze felmerül a kérdés, hogy ez mennyire megy a jövő évi Red Bull rovására. Mekies elismerte, hogy ez valamilyen szinten kompromisszumot jelent. „Természetesen ennek kétségtelenül megvan az ára a 2026-os projektre nézve – jelentette ki. – Azonban úgy gondoljuk, hogy számunkra ez a megfelelő kompromisszum, anélkül, hogy afelett ítélkeznénk, hogy mások mit csinálnak.”

    Így ért győzelmet Verstappen makacssága neki és a Red Bullnak

     

    Aligha véletlen, hogy az energiaitalosok ezt az utat járják, és könnyen lehet, hogy összességében még a későbbiekben is profitálnak belőle. Az utóbbi időszakban ugyanis kiderült, hogy a Red Bull szélcsatornás és szimulációs eredményei nem teljesen korrelálnak a pályán látottakkal, és ha ezt még idén megfelelően orvosolják, akkor abból nyilvánvalóan hosszabb távon is hasznot húznak. A McLarennek ellenben nincsenek ilyen gondjai, ráadásul hosszú ideje toronymagasan vezetik a konstruktőri tabellát, így ők már átálltak. Részben ezért is közeledett rájuk mind a Red Bull, mind a Mercedes.

    „Szerintem van egy tendencia – fogalmazott Mekies kollégája, a wokingiakat irányító Andrea Stella. – Már jó ideje leállítottuk az autó fejlesztését, mert teljes mértékben a 2026-os esztendőre összpontosítunk. Ha volt is valami, ezek csak apró alkatrészek voltak, amelyeket elvittünk Monzába, de egyébként hosszú ideje csak 2026-ra koncentrálunk. Eközben láttuk, hogy néhány vetélytársunk folyamatosan új fejlesztéseket vitt a pályára. A Red Bull biztosan egyike ezeknek.”

    Friss