back to top
2025. október 09. 22:36
Többi

    KezdőlapF1Verstappenéknél felmerült az öngyilkosnak tűnő taktika? Vagy a McLarent akarták hibába hajszolni?

    Verstappenéknél felmerült az öngyilkosnak tűnő taktika? Vagy a McLarent akarták hibába hajszolni?

    -

    Max Verstappenék rádiózása alapján felmerülhetett, hogy a négyszeres világbajnokot másodszor is kihozzák kerékcserére a Szingapúri Nagydíjon. Azonban látva, hogy ezzel jó eséllyel csak vesztettek volna, könnyen lehet, hogy inkább csak a McLaren félrevezetése volt a cél.

    Max Verstappen a második helyen ért célba a Szingapúri Nagydíjon, és mivel Oscar Piastri negyedik lett, ezzel 63 pontra csökkent a hátránya az összetettben a listavezetőhöz képest. Egyértelmű, hogy ha ilyen ütemben farag a lemaradásán, akkor nem lesz esélye elhappolni a vb-címet az év első részében domináló McLarenek elől.

    Könnyen lehet, hogy ha ez a cél, akkor ehhez merész húzásra lesz szükség. Bár valójában ez a merész húzás már az előző hétvégén is felmerülhetett, legalábbis Verstappen és mérnöke, Gianpiero Lambiase beszélgetése alapján. Ugyanakkor az is elképzelhető, hogy valójában a wokingiakat próbálták félrevezetni, és eszük ágában sem volt meghúzni ezt a lépést.

    Egészen konkrétan egy második kiállásról lett volna szó. Erre a hétvégére felemelték az utóbbi években megszokott bokszutcai sebességhatárt, így egy kerékcsere nem járt akkora időveszteséggel, mint máskor, már ami ezt a helyszínt illeti. Ennek ellenére mindössze hárman látogatták meg kétszer a bokszutcát, az élmezőnyből pedig csak Lewis Hamilton tett így, és ő is abban a tudatban, hogy előnyének köszönhetően nem veszít pozíciót vele.

    A Mercedes nyerte a Szingapúri Nagydíjat, újabb ütközés és perpatvar Norris és Piastri között

    Ami Verstappent illeti, a címvédő szinte végig küszködött a futamon. Az elején a lefelé váltások nem mentek rendben, és hiába kért segítséget, ezt a csapat sem tudta orvosolni. A 19. körben aztán a lágyakról kemény abroncsokra váltott, majd közölte, hogy a 13-as kanyar nehézséget okoz neki. Azonban nem itt, hanem a 14-esben hibázott viszonylag nagyot, amikor a 36. körben szélesre ment, így Lando Norris megfelezte a hátrányát vele szemben.

    Ezt követően tovább kritizálta az autó vezethetőségét, majd a 47. körben Lambiase közölte vele, hogy vizsgálják a helyzetet. Mindez alighanem egy esetleges második kiállást jelentett, ám Verstappent ekkor már Norris közvetlen közelről üldözte, és Piastri is csak 4,3 másodpercre volt tőle a kör végén. Mivel már csak 15 kör volt hátra, lehetetlen küldetésnek tűnt, hogy a holland versenyző egy kerékcsere után visszaelőzze őket, még úgy is, hogy gumielőnye lett volna velük szemben.

    Ennek tudatában pedig felmerülhet, hogy a Red Bull valójában csak azzal próbálkozott, hogy a McLarent hátha hibára tudják kényszeríteni, és a wokingiak kihívják valamelyik pilótájukat, ami amellett, hogy taktikailag nem lett volna kifizetődő, potenciálisan újabb elrontott kiállást eredményezhetett volna. Verstappen mindenesetre a leintés után elismerte, hogy a maradás volt a jó döntés.

    A Red Bull szembemegy a többséggel, és feláldozza a jövőt a jelenért – vagy mégsem?

    Friss