Herczig Patrik és Bán Viktor 2022-ben a Rally Európa-bajnokság Clio Trophy kategóriájában indul ebben a szezonban, adta hírül a Herczig Autósport. Az ERC öt futamán kiírt kupában egyforma Renault Clio Rally5 versenyutókkal indulnak a résztvevők.
Az év második ERC versenyén, az Azores Rallyn Herczig Patrik és Bán Viktor számára is megkezdődik a rally szezon. A páros a tavalyi Rally Hungaryn már megismert Toksport WRT csapattal versenyez majd a Clio Trophyban.
„Autóversenyző szempontból egy kicsit unalmas volt a tél. Minden nap visszaszámoltunk, mikor állhatunk már rajthoz. Az elmúlt hónapokban azonban többféle opciónk is volt, hol tehetjük ezt majd meg.
Volt A, B, C verziónk, de a pulzusunk akkor ugrott igazán nagyot, amikor végre összeállt, hogy az Európa-bajnokságon mehetünk és ráadásul egy teljes évet. Ezt óriási lehetőségként élem meg, mert már a pályafutásom legelején alkalmat kapok a nemzetközi rutin megszerzésére.
Ráadásul mindezt öt olyan futamon tehetem meg, amelyek mindegyike közel áll a szívemhez. Nagyon boldog vagyok, hogy elindulhatok és ott lehetek a tavaly már megismert csapattársak között” – mondta Herczig Patrik.
A 2021-ben életre hívott sorozatban egyforma Rally5-ös Renault Cliokkal versenyeznek a párosok. A szervizt, az üzemanyagot és a Michelin abroncsokat is a Toksport WRT biztosítja, így garantált, hogy a technikában nem lesz különbség a résztvevők közt. Herczig Patrik attól sem tart, hogy a Rally5-ös autó visszalépés lenne a tavalyi Rally4-es versenyautók után.
„Papíron lassabb az autó, hiszen a motor, a futómű és a fék „egyszerűbb”. Viszont az adatok, a saját személyes tapasztalataim és a videók alapján is azt gondolom, nincs jelentős különbség.
Nagyon jó lesz ezzel az autóval versenyezni. Az autó előnye, hogy nagyon kevés paramétert lehet állítani a futóművén, és ha ezeket a beállításokat gyorsan megtaláljuk, akkor szinte már „csak” a vezetéstechnikámon, az itineren, a választott abroncsokon, az időjáráson, és még számtalan tényezőn múlik, hogyan versenyzünk.
Abban a tanulási folyamatban, amiben jelenleg vagyunk, ez ideális. Illetve a versenytársainkhoz is jobban tudjuk majd hasonlítani a teljesítményünket.”
Az Azori-szigeteken nyolc páros indul a Clio Trophy by Toksport WRT kategóriában. Közöttük lesz a tavalyi bajnokság második és harmadik helyezettje is, így Patriknak és Viktornak tapasztalt ellenfelekkel is fel kell vennie a versenyt. Ráadásul az első futam az egyik legnehezebb, összetett kihívás vár a Herczig Autósport versenyzőire.
„Az időjárás az Atlanti-óceán szigetén igencsak kiszámíthatatlan. Sokszor esik az eső, a hegyekben köddel is találkozunk, a talaj is folyamatosan változik. Rengeteg belső kamerás felvételt néztem, apával is átbeszéltük a kritikus részeket, és Viktor is nagyon sokat dolgozott a felkészülés során.
Itt ráadásul van olyan gyorsasági szakasz, ami 24 kilométeres. A jelenlegi tapasztalatommal ez nem lesz könnyű, hiszen több mint 20 percen át kell végig koncentrálnunk. Emellett az is kihívást jelent majd, hogy sokszor szűkek a pályák, két partfal között kell mennünk, így nagyon pontosan kell vezetni.
Mindezek a kihívások azonban csak még inkább ráerősítenek az érzésemre: szuper jó lesz ott lenni és versenyezni” – részletezte a feladatot Herczig Patrik.
A felkészülés során egy szokatlan kihívással is szembe kellett néznie Herczig Patriknak. A keddi elutazás előtti hétfőn még egy komoly történelem dolgozat is várt a fiatal pilótára, ráadásul a kéttannyelvű gimnáziumban ezt németül kellett megírnia.
A feladatot Patrik becsülettel teljesítette, így most már „csak” élete első ERC futamán kell helytállnia. Eredménykényszer természetesen nincs, a lényeg a tapasztalatgyűjtés. Még akkor is így van ez, ha a Clio Trophyban az első négy helyezett a bajnoki pontok mellett pénzdíjat is nyer, az év végi győztes pedig a 2023-as szezonban három futamon indulhat a csapat által felkészített Renault Clio Rally4-gyel.