Az FIA rally igazgatója, Andrew Wheatley elárulta, megkönnyebbült Thierry Neuville tesz, és Adrien Fourmaux Monte-Carlóban bekövetkezett balesete után, mert bebizonyosodott, hogy az FIA jó munkát végzett a biztonság terén.
Az FIA Rally Világbajnokságon idén új autókat, hibrid járműveket vezetett be, melyeket Andrew Wheatley állítása szerint továbbra is tanulmányoznak, de biztonság terén már látja, hogy jó munka lett elvégezve.
“Jelenleg minden nap olyan, mintha iskolában lennénk – mondta az FIA rally igazgatója a WRC hivatalos oldalának. – Nagyon sok az újdonság a WRC-ben. Új autók, új biztonsági ketrecek, a hibrid egységek, és fenntartható üzemanyag. Emellett a szabályok is változtak. A legnagyobb változást a hibrid rendszer jelenti, az elmúlt 20 év során ez a legnagyobb változás. Mindennap egy új kihívást jelent, de az autógyártók jó munkát végeztek. A járművek teljesítménye megdöbbentett minket.”
Az FIA sok munkát fektetett az új autók biztonsági megoldásaiba, Wheatley elárulta, hogy megkönnyebbült, amikor látta Thierry Neuville szezon előtti teszt, valamint Adrien Fourmaux Montén bekövetkezett balesetét a Hyundaijal és Forddal, hogy a versenyzők nem sérültek meg.
“A WRC korszakban összesen 127 WRC semmisült meg, így láthattuk, hogy egy baleset terén mi történik. Öt biztonsági keret is meg lett semmisítve ezeken kívül, és láttuk, hogy a biztonsági megoldások mennyire működnek. Ezek alapján alakítottuk ki a gyártókkal együttműködve a jelenlegi autók biztonságát, és Neuville, valamint Fourmaux balesete után megkönnyebbültem, hogy ezek a megoldások működnek.”
Wheatley szerint fontos lenne, hogy az FIA és a gyártók gyorsan eldöntsék, hogy 2025-től milyen technológiát fognak használni.
“Az autóipar gyorsan fejlődik. A mi dolgunk, hogy az érdekelt gyártókkal gyorsan kitaláljuk, hogy a változásokat miként tudjuk alkalmazni a rallysportban. Jó alapunk van a hibrid technológia jövőben való folytatásához. Azt gondolom, hogy csak kisebb változtatásokat kell majd eszközölnünk. A legnagyobb kérdés, hogy az erőforrás terén mit fogunk használni.”
Az erőforrás terén elektromos és hidrogén alapú megoldás is szóba jött 2025 után.