1994. május 1-je minden szurkolónak beégett a tudatába, az volt a nap, amikor megtörtént a megtörténhetetlen, elvesztettük az autósport történetének egyik legnagyobb alakját. Nem csak a Forma–1-es szurkolók gyászolták, hanem minden sportszerető ember. Bár Ayrton Senna neve hallatán, a fekete-arany Lotus, vagy a piros-fehér McLaren ugrik be elsőre, ne felejtsük el, hogy volt egy nap, amikor a brazil rallyversenyző volt.
1986 szeptemberére Ayrton Senna már igazi sztárja volt a Forma–1-nek. Több mint két éve túl volt a híres ’84-es Monacói Nagydíjnak, ahol a sereghajtó Tolemannel kis híján megnyerte a versenyt a szakadó esőben.
Túl volt a ’85-ös Portugál Nagydíjon, a második futamán az arany-fekete Lotusban, amelyet a szakadó esőben megnyert és örökre beírta magát a Forma–1 történelemkönyvébe.
’86 szeptemberére már volt négy futamgyőzelme, volt egy második helyezése az első Forma–1-es Magyar Nagydíjon.
1986 ősze a rallysport utolsó fellángolása volt a máig emlegetett B csoportos rallyautókkal. Ekkor már jócskán túl voltunk Henry Toivonen korzikai balesetén és azt is tudtuk, hogy még pár hónap és nem lesz többet B csoport, jönnek a rallyba az utcai (A csoportos) autók.
Ekkor gondolt egyet a Cars and Car Conversions magazin, hogy készít egy cikket Ayrton Senna, a B csoportos rallyversenyző címmel.
Az eredeti terv az volt, hogy egy Lancia Delta S4-est, egy Peugeot 205 T16-ost, egy Ford RS200-ast és egy MG Metro 6R4-est hoznak Sennának, aki így a kor négy izgalmas rallyautóját próbálhatta volna ki. A terv azonban meghiúsult és csak az MG állt rendelkezésre.
A szervezők B terve azonban működött, gyorsan előhúztak egy Vauxhall Nova Challenge-et (Opel Corsa angol megfelelője), egy A-s Volkswagen Golf GTi 16v-t, egy A-s Ford Escortot, egy szintén A-s Ford Sierra Cosworth-ot.
Senna ezzel az öt autóval próbálhatta ki a rallysportot. És hogy miért? Nagyon egyszerű.
„Semmit sem tudtam a rallyról. Láttam a képeket a magazinokban, néha néztem a tévében, de ez minden. Szándékosan nem kérdeztem meg senkit a rallyversenyzésről. Magam akartam felfedezni.“
A walesi teszt egy rallyiskola pályáján zajlott, de mivel Senna maga akarta felfedezni a rallyt, nem kapott alapoktatást sem. Az első kanyarban így a maga bőrén tapasztalta meg a sportág sajátosságát, amikor a Sierra nem akart bekanyarodni.
„Ez meglepő volt – nevetett. – Úgy mentem be az első kanyarba, mint egy utcai autóval. Tudom, hülyeség volt. Most már értem, miért kell megcsúsztatni az autót, hogy tényleg harapjon a talajon. Ha csak úgy megpróbálsz befordulni, akkor nem fordulsz be, csak mész egyenesen tovább.”
Nagy kár, hogy nem láthattuk őt éles rallyversenyen, bár a teszt alkalmával is elmondta, nincs szándéka rallyra váltani. Viszont nagyon élvezte.
„A versenyeket leszámítva ez volt életem legboldogabb napja“ – mondta a későbbi háromszoros Forma–1-es világbajnok.