A Szardínia Rally nagy részében erős teljesítményt nyújtott Ott Tanak és megérdemelten szerezte meg önmaga és a Hyundai számára idei első sikerét az M-Sportos Craig Breen és csapattársa, Dani Sordo számára.
Péntek
A Szardínia Rally első éllovasa Thierry Neuville volt, aki megnyerte a csütörtöki szuperspeciált. Pénteken délelőtt azonban sorban változott az első helyen állók személye. Az első szakaszon a toyotás Elfyn Evans, majd csapattársa Esapekka Lappi, végül Ott Tanak tudott az élen állni.
Eközben Thierry Neuville hajtásprobléma miatt egészen a tizedik helyig csúszott, míg Elfyn Evans műszaki hiba miatt kiállni kényszerült.
Délután a második szakaszig tudta tartani vezető helyét Ott Tanak, akkor azonban az ő Hyundai i20 Rally1-es autójában is elment a hajtás, így Esapekka Lappi állt az7 élre 7 tizedmásodperc előnnyel.
Tanak szerencséjére a délutáni harmadik szakaszt törölték, mivel a pálya első teljesítésénél kigyulladt egy autó, és a mentéssel nem tudtak időben végezni, majd az nap utolsó szakaszát is törölték, mert a gyűjtőből problémásan lehetett volna csak eljutniuk a versenyzőknek a rajthoz.
Így Lappi vezetett az első napon, Tanak hátránya azonban csupán 7 tized volt, míg a harmadik helyen a nap meglepetés versenyzője Pierre-Louis Loubet állt nagy csatát vívva csapattársával, Craig Breennel és a Hyundai spanyol versenyzőjével, Dani Sordoval.
Kalle Rovanpera a takarítás közben a nap során kisebb balesetet szenvedett és elvesztette hátsó szárnyának nagy részét, ami miatt végül a nyolcadik helyen állt 1:13 perc hátrányban, így valószínűvé vált, hogy sorozatban negyedszer nem tud nyerni.
A finn toyotás ugyanakkor nyugodt maradhatott, mert bajnokságbéli legfőbb riválisa, a délelőtti technikai probléma miatt csak a kilencedik helyen zárt pénteken.
Szombat
A második napon csupán gumicserét hajthattak végre a versenyzők, szervizelni nem tudtak, ami ellenére egy versenyző sem az óvatosságra törekedett.
Esapekka Lappi sem, aki rögtön a nap első szakaszán szenvedett balesetet és az élről kényszerült kiállni, így pedig a Toyota is elvesztette a jó eredmény lehetőségét, miután többi versenyzője már az első napon komoly hátrányba került.
Lappi búcsúja után Otzt Tanak állt az élre ismét és elképesztő tempóba kezdett, a nap során hat szakaszgyőzelmet aratott és 2019-es formáját idézve a nap végére 46 másodperc előnyre tett szert.
Pierre-Louis Loubet ugyancsak az első szakaszon került bajba, amikor defektet szedett össze, így Craig Breen és Dani Sordo mögé a negyedik helyre csúszott.
Craig Breen és Dani Sordo eleinte még csatáztak, azonban Thierry Neuville a harmadik szakaszon balesetet szenvedett és kiállni kényszerült, így spanyol csapattársa inkább a harmadik hely megtartására törekedett.
Breen végül 20,8 másodperc előnnyel megtartotta második helyét Sordo előtt, akit 25 másodperccel követett Loubet.
A szombati utolsó szakaszon Adrien Fourmaux az ötödik helyen állva néhány fát kidöntve szenvedett balesetet, és ezt követően a sportbírók között nem volt megfelelő a kommunikáció, így a jogosan piros zászlót kapó Dani Sordo mellett tévesen kellett lassítania Craig Breennek és Ott Tanaknak, miközben Pierre-Louis Loubet versenytempóval teljesíthette a szakaszt. Később Sordo, Breen és Tanak is megállapított időt kapott.
Kalle Rovanpera a nap során megelőzte Takamoto Katsutát, akinek autójának hűtője megsérült délután, és a napot az ötödik helyen zárta.
Vasárnap
Mivel az első két napon nagyjából mindenkinek a helye eldőlt, a gumicsere és szervizelés nélküli záró napon a Power Stage-ig mindenki a gumijának óvására törekedett, azonban Ott Tanak így is megszerezte karrierjének 300., majd 301. szakaszgyőzelmét, míg a visszatérő Thierry Neuville a Power Stage-en érte el a háromszázas mérföldkövet.
A Power Stage-en a bónusz pontok mellett az is kérdés volt, hogy Thierry Neuville képes lesz-e megtartani második helyét Ott Tanakkal szemben a bajnokságban.
A szakaszon várható volt Thierry Neuville győzelme, hiszen a belga versenyző óvta leginkább a gumikat, és ez meg is hozta a várt eredményt. A Hyundai versenyzője Kalle Rovanpera, Elfyn Evans, Esapekka Lappi és Takamoto Katsuta előtt a leggyorsabb tudott lenni.
Ott Tanak végül teljesen megérdemelten szerezte meg karrierje 15. futamgyőzelmét, és a 2021-es finn Arctic Rally után ismét a dobogó legmagasabb fokára tudott állni. A 2019-es világbajnok három évvel ezelőtti teljesítményét idézve pedig a Hyundai első idei győzelmét is megszerezte.
Érdekesség, hogy az észt versenyző 2012-ben az első dobogós eredményét, 2017-ben pedig első futamgyőzelmét aratta Szardínián.
Craig Breen a tavalyi belga Ypres Rally után tudott ismét a második helyen zárni, azt a Dani Sordot megelőzve, aki idei második versenyén is a harmadik helyen zárt, sőt ha a Monza harmadik helyét is figyelembe vesszük, akkor sorozatban harmadszor lett harmadik.
Pierre-Louis Loubet top kategóriás karrierje során először mutatta meg, hogy mennyire jó versenyző és a negyedik helyen zárva karrierje legjobb eredményét érte el.
Kalle Rovanpera az ötödik helyen zárva sem lehet szomorú, hiszen a bajnokságban tovább növelte előnyét Thierry Neuville előtt 55 pontra, köszönhetően a Power Stage második eredménynek is.
A vb harmadik helyére Tanak lépett 58 pont hátránnyal.
A gyártók között a Toyota 39 ponttal előzi meg a Hyundai csapatát és 80 ponttal az M-Sportot.
A világbajnokság következő versenyét három hét múlva a kenyai Szafari rallyn tartják, ahol a kilencszeres rally világbajnok, Sébastien Loeb az M-Sporthoz, a nyolcszoros rally világbajnok és címvédő Sébastien Ogier pedig a Toyotához tér vissza.
A Power Stage pontszerzői:
Pilóta | Márka | Idő | |
1. | 🇧🇪 Thierry Neuville | Hyundai | 5:01,0 |
2. | 🇫🇮 Kalle Rovanperä | Toyota | +2,3 |
3. | 🇬🇧 Elfyn Evans | Toyota | +3,1 |
4. | 🇫🇮 Esapekka Lappi | Toyota | +3,2 |
5. | 🇯🇵 Takamoto Katsuta | Toyota | +9,1 |
A Szardínia Rally végeredménye:
Pilóta | Márka | Idő | |
1. | 🇪🇪 Ott Tänak | Hyundai | 3:10:59,1 |
2. | 🇮🇪 Craig Breen | Ford | +1:03,2 |
3. | 🇪🇸 Dani Sordo | Hyundai | +1:33,0 |
4. | 🇫🇷 Pierre-Louis Loubet | Ford | +2:09,4 |
5. | 🇫🇮 Kalle Rovanperä | Toyota | +3:02,8 |
6. | 🇯🇵 Takamoto Katsuta | Toyota | +4:02,6 |
7. | 🇬🇧 Gus Greensmith | Ford | +5:23,6 |
8. | 🇷🇺 Nikolay Gryazin | Skoda 2 | +7:37,7 |
9. | 🇪🇸 Jan Solans | Citroen 2 | +8:05,7 |
10. | 🇫🇮 Jari Huttunen | Ford 2 | +8:10,8 |
34. | 🇬🇧 Elfyn Evans | Toyota | +1:01:22,6 |
35. | 🇧🇪 Thierry Neuville | Hyundai | +1:03:38,0 |
36. | 🇫🇮 Esapekka Lappi | Toyota | +1:12:45,0 |
A bajnokság állása:
Pilóta | Márka | Pont | ||
1. | 🇫🇮 Kalle Rovanperä | Toyota | 120 | 0 |
2. | 🇧🇪 Thierry Neuville | Hyundai | 65 | -55 |
3. | 🇪🇪 Ott Tänak | Hyundai | 62 | -58 |
4. | 🇮🇪 Craig Breen | Ford | 52 | -68 |
5. | 🇯🇵 Takamoto Katsuta | Toyota | 47 | -73 |
6. | 🇬🇧 Elfyn Evans | Toyota | 39 | -81 |
7. | 🇪🇸 Dani Sordo | Hyundai | 34 | -86 |
8. | 🇫🇷 Sébastien Loeb | Ford | 27 | -93 |
9. | 🇬🇧 Gus Greensmith | Ford | 26 | -94 |
10. | 🇫🇷 Sébastien Ogier | Toyota | 19 | -101 |
11. | 🇫🇷 Pierre-Louis Loubet | Ford | 18 | -102 |
12. | 🇫🇮 Esapekka Lappi | Toyota | 17 | -103 |
13. | 🇳🇴 Andreas Mikkelsen | Skoda 2 | 12 | -108 |
14. | 🇸🇪 Oliver Solberg | Hyundai | 8 | -112 |
15. | 🇫🇷 Yohan Rossel | Citroen 2 | 7 | -113 |
16. | 🇷🇺 Nikolay Gryazin | Skoda 2 | 6 | -114 |
17. | 🇵🇱 Kajetan Kajetanowicz | Skoda 2 | 4 | -116 |
18. | 🇳🇴 Ole Christian Veiby | Volkswagen 2 | 4 | -116 |
19. | 🇫🇮 Emil Lindholm | Skoda 2 | 3 | -117 |
20. | 🇫🇮 Jari Huttunen | Ford 2 | 3 | -117 |
21. | 🇨🇿 Erik Cais | Ford 2 | 2 | -118 |
22. | 🇫🇷 Adrien Fourmaux | Ford | 2 | -118 |
23. | 🇪🇸 Jan Solans | Citroen 2 | 2 | -118 |
24. | 🇪🇪 Egon Kaur | Volkswagen 2 | 1 | -119 |