Ted Kravitz ismét felidézte azt a Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója, illetve Max Verstappen menedzsere közötti érdekes jelenetet, amelyet ő maga látott nem sokkal a Bahreini Nagydíj után. A Sky Sports riportere úgy véli, ez most másmilyen beszélgetés volt a szokásoshoz képest, egyúttal arra is felhívta a figyelmet, hogy mennyire gyorsan változnak az álláspontok a két véglet között.
A Bahreini Nagydíj túlzás nélkül borzasztóan sikerült a Red Bullnak, illetve Max Verstappennek. Nem elég, hogy az autó nem volt kellően versenyképes, de a holland pilóta még fékproblémákkal is küszködött, és ehhez még jöttek az elrontott bokszkiállások. Minden bizonnyal ez szoros összefüggésben áll azzal a ténnyel, hogy nem sokkal a leintés után a címvédő menedzsere, Raymond Vermeulen hevesen megmondta a magáét a bikások tanácsadójaként dolgozó Helmut Markónak.
Balhé a Red Bullnál: Verstappen menedzsere beolvasott Helmut Markónak
A téma a Szaúd-arábiai Nagydíj sajtónapján is szóba került, és a négyszeres világbajnok igyekezett minél kisebbnek beállítani a vita jelentőségét, sőt, inkább pozitívnak láttatta. Azonban az egészről elsőként beszámoló Ted Kravitz Dzsiddában újabb részleteket árult el a szóváltásról, és ő bizony nem úgy látta, hogy ez egy beszélgetés a sok közül.
„Nem tudom pontosan, miről volt szó, de valamit láttam – jelentette ki a Sky Sports riportere. – Rengetegszer láttam, hogy Raymond, Jos [Verstappen], Christian Horner [csapatfőnök] és Helmut Marko elmélyülten beszélgetnek. Most viszont úgy éreztem, más volt. Raymond különösen bosszúsnak tűnt valami miatt, és szerintem ez a bokszkiállással kapcsolatos problémákkal volt összefüggésben.”
Verstappen pimaszul visszaszólt, miután a távozásról kérdezték
Kravitz arra is felhívta a figyelmet, hogy meglehetősen szélsőséges vélemények alakulnak ki a Red Bull, illetve Verstappen idei esélyeiről, és ezek meglehetősen rövid időn belül egyik végletből a másikba csapnak át. Amíg Szuzukában a legtöbben úgy vélték, hogy a 27 éves versenyző megmutattam idén is harcban lehet a vb-címért, addig Szahírban már sokan temetni kezdték ezt az idényt.
„Rövid a memóriánk, nem igaz, Simon – fordult Simon Lazenbyhez, a csatorna műsorvezetőjéhez. – Alig két hete még azt mondtuk, hogy Max Verstappen újra a világbajnoki címért küzd, miután Japánban fantasztikus teljesítményt nyújtott: pole pozíciót szerzett, majd megnyerte a nagydíjat. Szóval kicsit óvatosan kell következtetéseket levonnunk. Az viszont egyértelmű, hogy a Red Bullnál már a teszten tudhatták, hogy nem annyira gyorsak, mint korábban.”
Az energiaitalosok persze próbálják orvosolni a problémát, és háromlépcsős fejlesztéssel rukkoltak elő. Ennek első lépéseként Dzsiddában módosított padlólemezt, illetve oldalszekrényt használtak. Hogy ez mennyire lett hatékony, az majd az időmérőn és a futamon kiderül, mindenesetre a második szabadedzésen Verstappen harmadikként zárt a két McLaren mögött, 28 századdal elmaradva az élen végző Lando Norristól.
A McLaren az élre, a Red Bull a falba állt a második szabadedzésen