Megjelent a 2023. május 25-27. között zajló Salgó Rally műsorfüzete. A kiadvány a TRP Media gondozásában készült.
A digitális műsorfüzet 56 oldalon mutatja be a verseny történetét, a HUMDA Országos Rally Bajnokság jelenlegi állását és főbb szereplőit, köztük interjú olvasható Turán Frigyessel, László Martinnal, Keszler Mátyással, Vincze Ferenccel, valamint a hétvégi rally térképei és időterve is megtalálható benne.
A Salgó Rally támogatója Salgótarján MJV, a Tippmix, a CSABAcast és a Zöld Élet Szociális Szövetkezet.
Adrien Fourmaux nem sok jó pillanatot tud megjegyezni az idei Szardínia Rallyról, ahol sokáig még a győzelemért harcolt, aztán sorra jöttek a problémák.
Adrien Fourmaux a Szardínia Rally pénteki napján még nagy harcban volt a győzelemért is, azonban szombat délelőtt kétszer is kicsúszott, defektet szerzett, majd délután felborult.
“Két fát kevertem össze a szombati utolsó előtti szakaszon – mondta Adrien Fourmaux a borulásának körülményeiről. – Ez egy szűk kanyar volt, ami előtt volt két fa. Eredetileg az első előtt néztem ki a fékezési pontot, azonban elnéztem és csupán a másodiknál fékeztem. 30-40 métert tévedtem a féktávot illetően, ami már túl nagy hibának bizonyult.”
A francia versenyző ráadásul szombat délelőtt, egy defektes kerékcserénél nem nyomta meg az OK-jelzést adó gombot, ezért a felügyelők 2 000 euró pénzbírságot szabtak ki számára. A gombot minden szakaszon történt megállás esetén meg kell nyomniuk a versenyzőknek, amivel a versenyirányítás értesül a versenyzők állapotáról.
A Hyundai francia versenyzője vasárnap visszatért, de pontot már nem tudott szerezni.
Dráma drámát ért a WRC2-ben a Szardínia Rallyn, ahol végül nagy meglepetésre Roberto Daprá nyert Kajetan Kajetanowicz és Martin Prokop előtt.
Hatalmas drámákat és komoly fordulatokat hozott a WRC2-es mezőny versenye Szardínián, ahol pénteken még Emil Lindholm és Yohan Rossel harcolt az első helyért, a napot pedig a korábbi WRC2-es bajnok finn versenyző zárta az élen.
Szombaton az első két szakaszon még folytatódott ez a csata, azonban a harmadik szakaszon már nem tudott elrajtolni Rossel, akinek autójában eltört a kormány összekötő.
Ekkor Lindholm egy perces előnybe került, amit tartott is a vasárnapi második szakaszig, ahol elkövetett egy kisebb hibát, és a bokrok közé csúszva véget ért versenye.
A 2022-es WRC2 Open győztesének kiesése után Lauri Joona 11.1 másodperc előnnyel állt az élre Kajetan Kajetanowicz előtt, míg a harmadik helyen Roberto Daprá állt 1:10.9 perc hátránnyal, 5.9 másodperccel megelőzve Martin Prokopot.
Az olasz versenyzőnem nem tudni, hogy megfordult-e a fejében ekkor a győzelem, azonban azt követően, hogy a verseny utolsó előtti szakaszán Joona és Kajto is defektet szedett össze, egyetlen szakasz alatt ledolgozta tetemes hátrányát és 4.1 másodperccel Kajto előtt az élre állt, míg a harmadik helyre Prokop lépett. Joona pedig a negyedik helyig csúszott vissza.
A záró szakaszon végül már elmaradtak a drámák, így Daprá hazai terepen tudott először nyerni a WRC2-ben, Kajtot és Prokopot megelőzve.
A Rally2-es autók mezőnyében azonban a pénteken falnak ütköző Oliver Solberg volt a leggyorsabb, aki Nikolay Gryazin vasárnapi defektjét tudta kihasználni. A két versenyző pechjére sem a svéd, sem pedig a bolgár pilóta nem nevezett a WRC2-es értékelésbe.
A WRC2-es bajnokságot az olasz verseny után továbbra is Yohan Rossel vezeti 7 ponttal megelőzve Solberget, míg Daprá győzelmével a harmadik helyre lépett 18 pont hátránnyal.
A bajnokság két hét múlva Görögországban folytatódik.
A nyolcszoros világbajnok és négyszeres szardíniai győztes francia versenyző azonban a nap négy szakaszából az első kettőn egyaránt gyorsabb tudott lenni észt riválisánál, aki azonban az utolsó előtti szakaszon 17.2 másodpercre tudta csökkenteni hátrányát.
A záró szakaszon így bár nyugodtabban, de hiba nélkül vezethetett volna Ogier, ez azonban nem sikerült. A nyolcszoros világbajnok fának csúszott, de néhány másodperc elvesztésével sikerült megúsznia a kalandot, így végül még 7.9 másodperc maradt előnyéből, és rekordot jelentő ötödik alkalommal nyerte meg a szardíniai vb-futamot.
Ogier győzelmével véget vetett a Hyundai három éve tartó veretlenségének a szigeten, és megőrizte a Toyota idei veretlenségét.
A verseny harmadik helyén Kalle Rovanpera zárt, aki a Power Stage-et és a záró nap értékelését is nyerte.
Elfyn Evans számára azonban a negyedik hely bőven elég volt, hogy biztos előnyt tartson még meg a bajnokságban, amit hat futam után 19 pont előnnyel vezet a második helyre lépő Sébastien Ogier és 20 ponttal Kalle Rovanpera előtt.
A Hyundai csapatából Ott Tanak áll a legjobban, aki 25 ponttal követi a walesi toyotást, míg a címvédő Thierry Neuville 44 pont hátránnyal áll.
A gyártók bajnokságában a Toyota 69 ponttal előzi meg a Hyundait.
A világbajnokság két hét múlva a görög Akropolisz Rallyval folytatódik.
Sébastien Ogier várhatja az élről a Szardínia Rally utolsó szakaszát, azonban Ott Tanak továbbra is lőtávolban követi a nyolcszoros világbajnokot. Az utolsó előtti szakaszon is megkeveredett a Rally2-es mezőny sorrendje.
Sébastien Ogier ugyan a Szardínia Rally utolsó előtti szakaszán 2.5 másodpercet vesztett Ott Tanakkal szembeni előnyéből, még így is 17.2 másodperc előnnyel várhatja a Power Stage-et.
A záró szakasz pályája azonban már reggel is komoly drámákat tartogatott, így már most borítékolható, hogy a Power Stage még okoz meglepetéseket.
A harmadik helyen továbbra is Kalle Rovanpera áll, Elfyn Evanst és Takamoto Katsutát megelőzve.
Sami Pajari újabb perceket vesztve a sérült autóval a hetedik helyen áll, azonban a záró szakasz előtt szervizelési lehetőség lesz.
A Rally2-es mezőny sorrendje alaposan felborult az utolsó előtti gyorsaságin, ahol Nikolay Gryazin, Lauri Joona és Kajetan Kajetanowicz is defekttel ért célba.
A Rally2-es kategória élére így Oliver Solberg lépett Gryazint megelőzve, míg a WRC2-ben egy szakasz alatt 1 percnél is nagyobb hátrányt ledolgozva Roberto Daprá állt az élre, akit Kajto 4.1 másodperccel követ, míg Martin Prokop 4.8 másodperc hátránnyal a harnadik. Joona azonban a bajnoki értékelés első helyéről a negyedikre csúszott és hátránya 25 másodperc.
Az izgalmasnak ígérkező Power Stage-et 13:15-től rendezik.
Szardínia Rally, állás 15 szakasz után
1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 3:22:42.1
2 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +17.2
3 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1:08.8
4 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +5:12.9
5 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Jhnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +7:36.9
6 #21 Oliver Solberg – Elliott Edmondson (SWE – GBR) Toyota GR Yaris Rally2 +8:07.8
7 #5 Sami Pajari – Marko Salminen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +10:13.7
8 #29 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (BUL – KGZ) Skoda Fabia RS Rally2 +10:27.1
9 #27 Roberto Daprá – Luca Guglielmetti (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +11:50.9
10 #35 Kajetan Kajetanowicz – Maciej Szczepaniak (POL) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +11:55.0
11 #43 Martin Prokop – Michal Ernst (CZE) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +11:55.7
12 #31 Lauri Joona – Samu Vaaleri (FIN) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +12:15.9
Június 8., vasárnap
07:25 SS13 San Giacomo 1 25.19 km Ogier 19:10.6 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Rovanpera
08:35 SS14 Porto San Paolo 1 13.70 km Rovanpera 11:58.7 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Rovanpera
10:50 SS15 San Giacomo 2 25.19 km Tanak 18:50.8 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Rovanpera
13:15 SS16 Porto San Paolo 2 (Power Stage) 13.70 km
2008-ban ezen a napon, azaz június 8-án szerezte első és eddigi egyetlen győzelmét a Forma–1-ben a Sauber-istálló (amely akkor még a BMW gyári csapataként működött), illetve első és egyben utolsó F1-es győzelmét Robert Kubica. A 17 évvel ezelőtti montreali futam ugyanakkor nemcsak a lengyelek első és mai napig egyetlen F1-es sikerét elérő pilótáról, hanem Lewis Hamilton és Nico Rosberg bokszutcai bakijáról is emlékezetes maradt, aminek Kimi Räikkönen látta kárát.
A 2008-as Kanadai Nagydíjon történtekre alábbi cikkünkben tekintettünk vissza részletesen:
Sébastien Ogier még egy szakasszal került közelebb a győzelemhez a Szardínia Rallyn, miközben a WRC2 élén álló Emil Lindholm két gyorsaságival a cél előtt a pálya szélére kényszerült.
Sébastien Ogier mindkét eddig megtartott szakaszon gyorsabb tudott lenni Ott Tanaknál vasárnap, így közel húsz másodpercre növelte előnyét riválisa előtt.
A verseny utolsó napjának értékelésében is Ogier áll az élen, Tanakot, a mai második szakaszt nyerő Kalle Rovanperát, Elfyn Evanst és Thierry Neuville-t megelőzve.
Összetettben Rovanpera a harmadik, akit több perc hátránnyal a vb-éllovas Elfy Evans és Takamoto Katsuta követ.
Sami Pajari a napnyitó szakaszon történt forgás után sérült autóval, de teljesítette a későbbi Power Stage szakaszt is.
A Rally2-es mezőny élén Nikolay Gryazin és Oliver Solberg vív nagy csatát, a bolgár versenyző 11.3 másodperc előnnyel rendelkezik.
A WRC2 élén azonban nagy változás történt a mai második gyorsaságin, ahol igen lassú tempóval, de a bokrok közé csúszott és kiesett a korábbi WRC2-es bajnok Emil Lindholm, aki egy percnél is nagyobb előnyben volt. A skodás versenyző kiesése után Lauri Joona vette át a bajnoki értékelés első helyét, aki 11.1 másodperccel vezet Kajetan Kajtenowicz előtt, míg a harmadik helyen Roberto Daprá áll további 1 perc hátránnyal.
Lindholm esete pedig jól megmutatja, hogy mennyire könnyű nagy előnyből is bajba kerülni, így a hátralévő két szakasz még tartogathat meglepetéseket.
Szardínia Rally, állás 14 szakasz után
1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 3:04:48.8
2 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +19.7
3 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1:06.3
4 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +5:02.5
5 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Jhnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +7:09.7
6 #29 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (BUL – KGZ) Skoda Fabia RS Rally2 +7:10.1
7 #21 Oliver Solberg – Elliott Edmondson (SWE – GBR) Toyota GR Yaris Rally2 +7:21.4
8 #5 Sami Pajari – Marko Salminen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +7:36.2
9 #31 Lauri Joona – Samu Vaaleri (FIN) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +9:35.6
10 #35 Kajetan Kajetanowicz – Maciej Szczepaniak (POL) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +9:46.7
11 #27 Roberto Daprá – Luca Guglielmetti (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +10:46.5
Június 8., vasárnap
07:25 SS13 San Giacomo 1 25.19 km Ogier 19:10.6 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Rovanpera
08:35 SS14 Porto San Paolo 1 13.70 km Rovanpera 11:58.7 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Rovanpera
10:50 SS15 San Giacomo 2 25.19 km
13:15 SS16 Porto San Paolo 2 (Power Stage) 13.70 km
Sébastien Ogier nyerte a Szardínia Rally első vasárnapi szakaszát, így növelte előnyét a poros szakasz után Ott Tanak előtt, Sami Pajari bajba került a nap nyitó pályán.
A szombati eredmények után nagy csata van kilátásban a győzelemért Sébastien Ogier és Ott Tanak között, akárcsak 2024-ben.
A Szardínia Rally utolsó napja pedig egy új pályával kezdődött, a 25 km-es szakaszon helyenként por nehezítette a versenyzők dolgát.
Sébastien Ogier azonban így is a leggyorsabb tudott lenni, mégpedig 4.5 másodperccel megelőzve Ott Tanakot, míg Kalle Rovanpera 11.4 másodperc hátránnyal autózta a harmadik eredményt.
Összetettben Ogier előnye 15.6 másodpercre nőtt Tanak előtt, míg Rovanpera a harmadik helyen áll.
A napnyitó szakaszon Sami Pajari megforgott, ami következtében autója is sérült.
Szardínia Rally, állás 13 szakasz után
1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 2:51:49.5
2 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +15.6
3 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1:06.9
4 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +4:57.4
5 #5 Sami Pajari – Marko Salminen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +6:40.5
6 #29 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (BUL – KGZ) Skoda Fabia RS Rally2 +6:50.0
7 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Jhnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +6:57.4
8 #21 Oliver Solberg – Elliott Edmondson (SWE – GBR) Toyota GR Yaris Rally2 +7:04.0
9 #31 Emil Lindholm – Reeta Hamalainen (FIN) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +8:08.1
10 #31 Lauri Joona – Samu Vaaleri (FIN) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +9:00.8
Június 8., vasárnap
07:25 SS13 San Giacomo 1 25.19 km Ogier 19:10.6 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Rovanpera
08:35 SS14 Porto San Paolo 1 13.70 km
10:50 SS15 San Giacomo 2 25.19 km
13:15 SS16 Porto San Paolo 2 (Power Stage) 13.70 km
Mint arról beszámoltunk, Molnár Martin magyar autósport-történeti sikert ért el a brit F4 negyedik fordulójában, a Virtuosi Racing pilótája Thruxtonban ugyanis megszerezte autóversenyzői pályafutása első győzelmét, ami egyben az első magyar győzelem FIA által felügyelt Forma–4-es bajnokságban.
Martin a bajnoki összetett második helyéről várhatta az idei negyedik versenyhétvégét úgy, hogy az első három forduló mindegyikén szerzett legalább egy dobogós helyezést. A győzelem azonban még hiányzott, így a Virtuosi Racing magyarja abban bízott, hogy Thruxtonban végre elsőként szelheti át a célvonalat.
Az már a hétvége kezdetén látszott, hogy Martin tempója megvan a jó eredmény eléréséhez, hiszen a pénteki szabadedzések közül az egyiket az első, a másikat a második helyen zárta. A szombati, felszáradó pályán rendezett időmérőn ezután az első helyre katapultálta magát, és a hajrára fordulva is az övé volt a legjobb köridő, ám végül két riválisa beférkőzött elé, így 3. lett. Mivel a második leggyorsabb körök rangsorában is ezt a helyezést ért el, az első futam rajtját is innen várhatta.
Azt a rajtot, amelyet úgy kapott el, hogy már az első kanyar előtt az élre állt, majd többé vissza sem nézett: leggyorsabb kört és folyamatosan lila szektorokat repesztve hamarosan 2,5 másodpercre szakította le a 2. helyezettet, amikor egy baleset miatt piros zászlóval félbeszakították a versenyt. Martint azonban nem zökkentette ki a kényszerszünet, az újraindítás után magabiztosan megtartotta a vezetést, majd egy biztonsági autós fázis bebiztosította az első helyét, lévén ezután már nem engedték ismét útjára a mezőnyt.
Martin, amint elsőként szeli át a célvonalat / Fotó: Jakob Ebrey Photography
„Jó érzés, hogy végre megszereztem az első győzelmemet, és nem kell azzal foglalkoznom, hogy a sok második és harmadik hely után mikor állhatok végre a dobogó tetejére. A pénteki szabadedzésektől kezdve jó volt a tempónk, ami megadta az alaphangot az időmérőre. Majdnem összejött az első pole pozícióm, hiszen sokáig az élen álltam, ezért kicsit bosszantott, hogy végül csak a harmadik időt értem el, és az is, hogy az utolsó körömben hibáztam egyet, de ezen már felesleges bosszankodni.”
„Az első futamon jól rajtoltam, és már az első kanyarba elsőként fordultam, utána pedig megabiztosan tudtam menni az élen. Amikor félbeszakították a futamot, tisztában voltam vele, hogy nem kell az eredeti rajtsorrendben újra rajtolnunk, mert már megtettünk elég kört, ezért nem zavart különösebben a piros zászló. A kényszerszünet alatt viszont elkezdett cseperegni az eső, ami nem könnyítette meg a dolgomat, hiszen az élen haladónak ilyenkor nincs referenciája, és vakon kell belőnie, hogy milyenek a tapadási viszonyok. Az újraindítás utáni első köröm azonban jól sikerült, utána pedig a biztonsági autós fázis lényegében véget vetett a versenynek” – összegzett a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője.
Martin a fordított rajtrácsos második futamot a 10. helyről kezdhette a szakadó esőben, és végül két helyet javítva a 8. pozícióban futott be, azaz egy pontot itt is szerzett. „Semmit nem láttunk. Követtem az előttem levő autó esőlámpáját, és bíztam benne, hogy ő a pályán marad, mert azt sem láttam, hogy hol vannak a fehér vonalak” – jellemezte a mostoha körülményeket.
Fotó: Jakob Ebrey Photography
Martin az első futam után átvette a vezetést az összetettben, de a második futamot követően visszacsúszott a második helyre, viszont a hétvége előtti 9-cel szemben most csak 5 pont a hátránya az éllovassal szemben. Viszont ez a tény is arra ösztönzi, hogy már most a következő feladatra koncentráljon.
„Messze még a szezon vége, a bajnoki címet pedig még nem nyertem meg, úgyhogy a hátralevő futamokon is ugyanolyan lendülettel és elszántsággal kell versenyeznünk, mint eddig. Természetesen örülök az első győzelmemnek, de ez csak egy hosszú út következő lépcsőfoka, amit követnie kell majd az újabbaknak. Az lesz a célunk, hogy a folytatásban minél több versenyt nyerjünk, kezdve a holnapi harmadik futammal, és megpróbáljunk ellépni a pontversenyben” – tekintett előre.
Csapatmunka eredménye a siker
Az, hogy miután tavaly Martin lett az első magyar autóversenyző, aki dobogós helyezést ért el FIA által felügyelt F4-es bajnokságban, most az első győzelem is az ő nevéhez fűződik, természetesen nem jöhetett volna létre az őt körülvevő csapat, illetve mindenekelőtt az őt a kezdetektől fogva támogató szülei nélkül.
Martin pályafutásának előmenetelét 2021 óta pedig a Motorsport Talent Management is segíti, Őry Tamás, a MOTAM ügyvezető igazgatója ráadásul szintén a helyszínen izgulhatta végig az első győzelmet hozó versenyt.
„Eléggé érzelmes nap volt a mai, sok minden eszembe jutott a múltból és az idáig vezető útról. Nagyon boldog vagyok és büszke Martinra, a csapatra, és mindenkire, aki hozzájárult ehhez a sikerhez. És különösen a szüleire, Csillára és Zolira, akik nélkül ez nem jöhetett volna létre, valamint Kiss Pál Tomira (a MOTAM sportszakmai vezetőjére), aki rengeteget dolgozott az elmúlt évben, és természetesen Sebestyén Petire, aki a Fit4Race részéről szintén nagyon sokat tesz azért, hogy Martin a lehető legjobb állapotban legyen. Szeretném megköszönni a támogatóinknak is a segítséget, külön kiemelve a One Magyarország Zrt.-t, akik nélkül nem lehetnénk itt. Óriási köszönet nekik is.”
Martin és szülei az első helyért járó serleggel / Fotó: Sulyok István / StreetCat Media
„Az első három versenyhétvégén nem tudtam részt venni, mert volt egy térdműtétem, de nagyjából egy hete beszéltem Martinnal, hogy most már nagyon érik az első győzelem. Rendes tőle, hogy megvárt vele. A viccet félretéve: 16 évesen a világ egyik, ha nem a legerősebb F4-es bajnokságában küzd a bajnoki címért, miközben topversenyzővé vált, ami minden magyar motorsportszerető embert büszkeséggel tölthet el. Visszük a magyar motorsport és az ország jó hírét, amire büszke vagyok. Nagy céljaink vannak. Ez egy mérföldkő volt, aminek örülünk, de megyünk tovább: szeretnénk megnyerni a bajnoki címet és eljutni a Forma–1-be.”
Molnár Martinra Thruxtonban még egy futam vár a hétvégén, azt magyar idő szerint vasárnap 14 óra 40 perctől rendezik. Erről a versenyről élő közvetítés ITT, a hétvége részletes eredményei ITT, élő eredménykövetés pedig ITT érhető el.
Sébastien Ogier megőrizte vezető helyét a Szardínia Rally szombati szakaszai után is, azonban Ott Tanak továbbra is igen közel van hozzá. A második versenynap is igen komoly drámákat tartogatott.
Sébastien Ogier 2.1 másodperc előnnyel várhatta az élről a Szardínia Rally szombati szakaszait a pénteki drámák után, és francia versenyző komoly csatára számíthatott Adrien Fourmaux-val, valamint a harmadik helyen álló Ott Tanakkal, aki 7.3 másodperc hátrányból kezdte a napot.
A Hyundai észt világbajnoka délután nagyobb tempóra tudott váltani a komolyan leromlott murvás pályákon, megnyerte az első két délutáni gyorsaságit, amire Ogier.nak a harmadik szakaszon volt válasza, így a négyszeres szardíniai győztes nyolcszoros világbajnok végül 11.1 másodperc előnnyel zárta a napot észt riválisa előtt.
Ez az eredmény pedig vasárnap akár már egy szakasz alatt el is tűnhet, emlékezzünk csak vissza, hogy tavaly Tanak Ogier defektje után tudott nyerni az olasz vb-futamon.
Kalle Rovanpera már a verseny előtt elmondta, hogy nem nagyon kedveli a pályákat így nagy dolgokra nem lesz képes, ugyanakkor riválisai problémáit kihasználva a harmadik helyen zárta a szombatot és már csak probléma nélkül célba kell érnie, hogy megszerezze a dobogós helyet.
A negyedik helyen Elfyn Evans várhatja a záró napot, aki ugyan defektet szedett össze délután csakúgy, mint Sami Pajari, azonban a problémából a walesi vb-éllovas toyotás jött ki jobban, így ővé a negyedik és csapattársáé az ötödik hely.
Takamoto Katsuta ugyan próbált vigyázni gumijaira szombaton, az első délután pályán mégis defektet szedett össze, így csupán a hetedik helyen áll.
A Rally2-es mezőnyben Nikolay Gryazin vezet, azonban a WRC2 élén Oliver Solberg zárta a szombatot, aki megtudta előzni pénteki problémái után Emil Lindholmot, miután a korábbi WRC2-es bajnok és navigátora között átbeszélő probléma lépett fel, így nem tudott elég gyors lenni.
Vasárnap négy gyorsaságival zárul a verseny, amikor a szombat délután balesetet szenvedő Adrien Fourmaux is visszatérhet, ha a Hyundainak sikerül az autót megjavítani.
Szardínia Rally, állás 12 szakasz után
1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 2:32:38.9
2 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +11.1
3 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +55.5
4 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +4:33.3
5 #5 Sami Pajari – Marko Salminen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +4:56.3
6 #29 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (BUL – KGZ) Skoda Fabia RS Rally2 +5:59.6
7 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Jhnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +6:11.4
8 #21 Oliver Solberg – Elliott Edmondson (SWE – GBR) Toyota GR Yaris Rally2 +6:19.5
9 #31 Emil Lindholm – Reeta Hamalainen (FIN) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +6:36.6
10 #31 Lauri Joona – Samu Vaaleri (FIN) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +7:48.1
Június 8., vasárnap
07:25 SS13 San Giacomo 1 25.19 km
08:35 SS14 Porto San Paolo 1 13.70 km
10:50 SS15 San Giacomo 2 25.19 km
13:15 SS16 Porto San Paolo 2 (Power Stage) 13.70 km
Ott Tanak két szakaszgyőzelmet szerzett Szardínián szombat délután, így csökkentette hátrányát Sébastien Ogier mögött, míg hárman defektet szedtek össze, Adrien Fourmaux pedig borult.
A délelőtti kicsúszások után Adrien Fourmaux a második szombat délutáni szakaszon fejtetőre tette a Hyundait, így kiesett a napot máég második helyről kezdő versenyző.
A francia versenyzőn kívül Takamoto Katsuta a első délutáni gyorsaságin, Elfyn Evans és Sami Pajari a másodikon kényszerült kereket cserélni defekt után.
Sébastien Ogier továbbra is tartja a vezető helyet, azonban előnye az alaposan leromlott pályákon 10 másodpercre csökkent Ott Tanak két részsikere után.
Kalle Rovanpera légüres térbe került Sami Pajari defektje után a harmadik helyen, azonban mögé Elfyn Evans lépett, aki kevesebb időt vesztett a defekt miatt, mint Pajari.
Nikolay Gryazin a legjobb Rally2-es versenyzőként már a hatodik, míg a WRC2-ben továbbra Emil Lindholm elvesztette a vezető helyet Oliver Solberggel szemben.
Szombat délután még egy szakasz van hátra, mely újabb fordulatokat tartogathat.
Szardínia Rally, állás 11 szakasz után
1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 2:20:42.3
2 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +10.7
3 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +44.9
4 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +4:18.2
5 #5 Sami Pajari – Marko Salminen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +4:29.9
6 #29 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (BUL – KGZ) Skoda Fabia RS Rally2 +5:30.5
7 #21 Oliver Solberg – Elliott Edmondson (SWE – GBR) Toyota GR Yaris Rally2 +5:57.3
8 #31 Emil Lindholm – Reeta Hamalainen (FIN) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +5:58.0
9 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Jhnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +6:00.2
10 #31 Lauri Joona – Samu Vaaleri (FIN) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +7:09.3
Június 8., vasárnap
07:25 SS13 San Giacomo 1 25.19 km
08:35 SS14 Porto San Paolo 1 13.70 km
10:50 SS15 San Giacomo 2 25.19 km
13:15 SS16 Porto San Paolo 2 (Power Stage) 13.70 km