back to top
2024. november 23. 04:28
Kezdőlap Blog Oldal 3

Öt magyar érdekeltségű jármű indul a 2025-ös Dakaron

0

Három versenykamionban és két Dakar Classic autóban lesz magyar versenyző a 2025-ös Dakaron.

A Qualisport kamionjában Kovács Miklós újra nekivág a Dakarnak, a 617-es rajtszámot kapták. A csapat már gőzerővel fejleszti a Scaniát.

Rutinos Dakar-versenyző Darázsi Zsolt is, ő szokás szerint két külföldi társsal együtt tereli a versenykamiont, de nekik fő feladatuk a szervizelés lesz, az időeredmény csak másodlagos. Hasonló célokkal indul Szalai Norbert is, viszont mellette ezúttal csak egy külföldi versenyző foglal helyet, a navigátori székbe ugyanis visszatér Tagai Róbert, aki 2004-ben is részt vett az első magyar kamionos csapatban, majd utána többször is ott volt a versenyen. Darázsiék a 631-es, Szalaiék a 645-ös rajtszámmal indulnak.

Az egyre népszerűbb, a 2000 előtt gyártott járművek számára kiírt Dakar Classic kategóriában két magyar egység nevezett. 779-es rajtszámmal Hamza Péter és Kalmár András, 782-essel Mikucza Tamás és Bakó András vág neki a kalandnak.

Qualisport
Fotó: Sári Péter

 

Ezért nem szeretett volna Rovanpera Japánban versenyezni

0

Kalle Rovanpera jó teljesítményére szüksége lehetne a Toyotának a gyártók vb-címéért folytatott csata során, azonban a kétszeres világbajnok nem indul Japánban. A finn versenyző elárulta távollétének okát. 

Kalle Rovanpera idén bár részmunkaidőben versenyzett csak a WRC-ben, a Japán Rallyn a Toyotának jól jöhetett volna a finn versenyző tempója. 

A 24 éves pilóta végül távol maradt a WRC-szezonzárótól, majd elárulta ennek okát is. 

“Azt gondolom, hogy a csapattársaim jobb munkát tudnak Japánban végezni, mint amire én lettem volna képes – mondta Rovanpera a Dirtfishnek. – Én sohasem voltam elégedett a japán utakon mutatott teljesítményemmel, valahogy nem fekszenek nekem. Valahol megkellett húzni a határt, hogy hány versenyen indulok, és hogy akkor félszezonban versenyzek vagy sem. ” 

Rovanpera szerint ismét meglepetést okozhat Takamoto Katsuta, akár csak tavaly, amikor bár az első nap nagy esőjében kiesett, szombattól már kitűnő sebességgel tudott versenyezni. 

Takamoto Katsuta és édesapja először versenyeznek ugyanazon a WRC-futamon

“Taka tavaly nagyszerű formában vezetett hazai versenyén, és képes lehet ismét hasonló teljesítményre.”

Már a harmadik versenyzőt büntették meg a Japán Rally pályabejárása idején

0

A Japán Rally versenyigazgatójának már a verseny előtt komoly munkája akadt, miután már a harmadik versenyzőt kapták gyorshajtáson a pályabejárás idején. 

Azt követően, hogy először Thierry Neuville és Satoshi Imai hajtott a megengedettnél gyorsabban a Japán Rally pályabejárásának idején, ezúttal az M-Sport versenyzője, Adrien Fourmaux számára írt meg egy 225 eurós csekket a WRC-szezonzáró versenyigazgatója. 

Már a Japán Rally előtt büntetést kapott Neuville

A francia versenyző 69.8 km/h-val hajtott egy olyan útszakaszon, ahol 60 km/h lehetett volna a maximális sebesség. 

Mindhárom versenyzőnek ki kell fizetnie a pénzbírságot. 

A Japán Rally magyar idő szerint csütörtök hajnalban a hivatalos teszttel kezdődik.

Sordo nem tudja elképzelni magát a Hyundai csapatvezetőjeként

0

Dani Sordo sajtóinformáció szerint jövőre Cyril Abiteboult válthatja a Hyundai Motorsport WRC csapatának vezetőjeként, azonban a spanyol versenyző nem tudja magát elképzelni ilyen szerepben. 

Korábban beszámoltunk róla, hogy a Dirtfish olyan információ birtokába jutott, mely szerint Cyril Abiteboul, a Hyundai Motorsport elnöke és WRC csapatának vezetője jövőre a dél-koreai gyártó WEC-programján fog dolgozni, és a WRC csapat vezetője Dani Sordo lehet, aki a Portugál Rallyn indulhatna utolsó vb-futamán. 

Sordo a Hyundai Motorsport vezetőségi tagja lehet 2025-től?

Dani Sordo azonban egyelőre nem tudja magát elképzelni irodában dolgozó személyként. 

“Azt gondolom, hogy még korai lenne számomra a menedzseri pozíció, mert egyelőre versenyzőként látom a jövőmet, annak ellenére, hogy már kevesebb versenyen indulok – mondta a spanyol versenyző a spanyol Dario AS lapnak. – Segíthetek más formában a csapatnak, de egyelőre nem tudom magam elképzelni irodában dolgozó személyként.” 

Sordo elárulta véleményét arról is, hogy jövőre már nem hibrid autók lesznek a Rally1-es járművek. 

“A hibrid rendszer ugyan tetszett, de sokszor volt vele probléma, ezért jó döntésnek tartom, hogy jövőre már nem kell használni.”

Soha nem volt még olyan a Forma–1-ben, mint amire a Ferrari készül

0

Olasz sajtóhír szerint az idei szezonzárón a Ferrari meglépheti azt a Leclerc-testvérekkel, amivel történelmet írnának a Forma–1-ben.

Miként arról korábban mi is beszámoltunk, szóba hozták a Ferrarival az idei szezon végén a Saubertől és az F1-es mezőnyből is távozó Csou Kuan-jüt, aki a hírek szerint tartalékpilótaként csatlakozhat a maranellóiakhoz. Az Autoracer.it információi szerint azonban a Forma–1 történetének első kínai versenyzője nincs rajta a Ferrari radarján, noha az nem zárható ki, hogy a Scuderia egy harmadik tartalékversenyzőt is szerződtet 2025-re.

A szaklap azt írja, hogy a következő szezonra a Ferrari WEC-csapatában versenyző Antonio Giovinazzi marad az egyik tartalék, míg mellé az idei szezonban még csak fejlesztőpilótaként tevékenykedő Arthur Leclerc-t, Charles Leclerc öccsét léptetik elő a jövőre már a Haasszal versenyző Oliver Bearman helyére. A Ferrari monacói futamgyőztesének 24 éves öccse tavaly teljesítette élete első F2-es szezonját, az idén azonban nem folytatta az F1 előszobájának számító sorozatban, helyette a European Le Mans Series-ben versenyzett Olivier Panis csapata, a Panis Racing színeiben, illetve a Scuderia Baldinivel az olasz hosszú távú GT-bajnokságban. Előbbiben Manuel Maldonadóval (Pastor Maldonado unokatestvére), valamint Charles Milesivel a 6 fordulós bajnokság 4. helyén végzett egy győzelemmel, amelyet az imolai 4 óráson szereztek, utóbbiban pedig Giancarlo Fisichella és Tommaso Mosca oldalán bajnoki címet nyert.

Arthur Leclerc öleli bátyját az idei Monacói Nagydíj után, amelyen Charles végre megszerezte élete első hazai győzelmét az F1-ben:

View this post on Instagram

 

A post shared by Arthur Leclerc (@arthur_leclerc)

Arthur Leclerc ráadásul nemcsak feljebb léphet egy lépcsőfokot a Ferrarin belül, hanem a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon ő vezetheti az egyik SF-24-est, hiszen a maranellóiaknak egyszer még kell szerepeltetniük fiatal pilótát, Oliver Bearmant pedig a brazíliai beugrása miatt már nem nevezhetik, hiszen a brit már nem felel meg a legfeljebb 2 nagydíjrajtos kritériumnak. Az Autoracer úgy tudja, hogy Arthur Leclerc Carlos Sainz helyét fogja átvenni az FP1-re, azaz ő és Charles Leclerc egyszerre fog körözni a versenyhétvége nyitányán.

Ezzel pedig – már amennyiben így lesz –, Leclerc-ék történelmet írnak, mert olyan még soha nem fordult elő az F1 lassan 75 éve íródó történelmében, hogy egy testvérpár ugyanannak a csapatnak a színeiben vegyen részt egy versenyhétvége bármely részében. Olyan persze már több alkalommal volt, hogy testvérek egyszerre voltak a mezőny tagjai, de ilyen is jó régen, 18 éve, a 2006-os Brazil Nagydíjon fordult elő utoljára, amikor Ralf Schumacher és Michael Schumacher is felsorakozott a rajtrácsra.

Ami a folytatást illeti, az olasz lap szerint van rá esély, hogy Arthur Leclerc az Abu-dzabi Nagydíj után rendezett teszten is vezetheti majd az SF-24-est, de mitt már csatlakozhat hozzá Antonio Fuoco, a Ferrari teszt- és fejlesztőpilótája is.

Kalle Rovanpera étteremlánc résztulajdonosa lett

0

Kalle Rovanpera üzleti tevékenysége egy étteremlánccal bővült, miután résztulajdonosa lett a Bon Group Oy-nak. A kétszeres ralivilágbajnok korábban főleg autósporttal foglalkozó cégekben vállalt szerepet.

Kalle Rovanpera eddig is komoly üzleti tevékenységet végzett, mivel partnere volt a finn MPS-Motorsportnak, mely autókereskedéssel foglalkozik, valamint az ugyancsak finn RTE-Motorsportnak, mely motorsporttal kapcsolatos kereskedés.

Kedden a 24 éves kétszeres ralivilágbajnok társtulajdonosa lett a finn Pro Restaurants Oy étteremláncnak, mely ezentúl Bon Group Oy néven fog működni. Az étteremláncnak több üzlete is van Finnországban.

“Mindig is érdekelt az éttermi szakma, és ez a vállalkozás nagyszerű lehetőséget biztosít valami egyedi létrehozásához – mondta Kalle Rovanpera. – Sokat utazhattam a világban, aminek köszönhetően megismerhettem az éttermek világát. Sok szép emléket szereztem a világ különböző kiváló éttermeiben már.”

“Kalle Rovanpera jó hatással lehet az üzletünkre – mondta Ville Puustinen, az étteremlánc vezérigazgatója. – Fantasztikus kapcsolatai vannak világszerte és népszerűsége segít az üzletünknek is.”

Bonato hatodik francia bajnoki címét veszi célba hétvégén

0

Hétvégén rendezik a Francia ralibajnokság szezonzáró versenyét, a nagy múltú Rally du Var futamot, melyen Yoann Bonato már a hatodik bajnoki címéért harcolhat. 

Yoann Bonato idén súlyos sérülés miatt kihagyni kényszerült egy versenyt a Francia Aszfalt Rally Bajnokságban, azonban így is maradt még esélye, hogy megszerezze karrierje hatodik nemzeti bajnoki címét. 

A hétvégi Rally du Var verseny előtt 12.5 pont előnnyel Yohan Rossel testvére, Léo vezeti a bajnokságot Bonato előtt, és a győzelemért 20 pontot lehet kapni. 

Bonato esélyeit növelte, hogy a bajnokság előző versenyén, a Critérium des Cévennes futamon csupán a pontok felét kapták a versenyzők, mivel rossz időjárást jeleztek az utolsó napra, amit így törölni kellett. 

Ezt a versenyt Léo Rossel nyerte Bonato előtt, azonban a csökkentett versenytáv miatt öt pont helyett csak 2.5 ponttal növelte Rossel az előnyét. 

A hétvégi versenyen nem lesz könnyű dolga egyik bajnokaspiránsnak sem, hiszen többek között Mathieu Franceschi és Stéphane Sarrazin is rajthoz áll az 30 Rally2-es autóból álló mezőnyben. 

Az összesen 160 nevezést hozó versenyen Miki Biasion a vadonatúj Rally4-es Lanciával, míg Kris Meeke Rally2-es Hyundaijal lesznek az előfutók. 

A versenyen eredetileg 13 gyorsaságit és közel 200 km-es versenytávot kellett volna a mezőnynek teljesíteni, azonban egy pályát törölni kellett a kevés sportbíró miatt.

A Toyota csapatfőnöke meglepődött Fourmaux nyilatkozatán

0

Adrien Fourmaux arról beszélt, hogy a Hyundai mellett a Toyota is megkereste, csak éppen erről állítása szerint az utóbbi csapat főnöke nem tud…

Amint arról beszámoltunk, nemrég megjelent az M-Sportról szóló dokumentumsorozat ötödik része, amelyben az átigazolási hírek középpontjába kerülő Adrien Fourmaux a jövőjéről is beszélt. Elmondása szerint a Toyota és a Hyundai is megkereste, de az előbbi csak fél szezont ajánlott neki, ami nem érdekelte, ellentétben az utóbbival, ahol teljes szezonban vezetehetne.

Ez a nyilatkozat nagy érdeklődést váltott ki, de váratlan fordulatként a leginkább Jari-Matti Latvalát, a Toyota csapatfőnökét lepte meg. Latvala határozottan állítja, hogy ő nem tett ajánlatot Fourmaux-nak…

Fotó: Toyota Gazoo Racing

„Őszintén kijelenthetem, hogy nem tettem ilyet ajánlatotmondta Latvala. – Magam is láttam a nyilatkozatot. Fourmaux megkérdezte, hogy lenne-e helye nálunk, de semmilyen szerződést nem kínáltam, teljesen meglepett, amit mondott.”

Latvala azt is hozzátette, Fourmaux szerződtetése egyáltalán nem vetődött fel a Toyotánál.

„Ő keresett meg minket, nem pedig fordítva, és még egyszer megismétlem, nem kapott tőlünk ajánlatot” – tette hozzá a csapatfőnök.

Latvala korábban azt mondta, a Toyota valószínűleg ugyanazzal a felállással folytatja jövőre is, mint amilyennel az idén is versenyzett. Néhány változás azonban várható, hiszen Kalle Rovanperä visszatér a teljes munkaidős vezetéshez, Sami Pajari pedig még nagyobb szerepet kaphat.

Ami pedig Fourmaux jövőjét illeti, teljesen egyértelmű volt eddig is, hogy a Hyundai és az M-Sport közül választhat. A Hyundai nyilván topcsapat, teljesen más háttérrel és lehetőségekkel, viszont ott biztosan nem lesz első számú pilóta, ellentétben az M-Sporttal.

A Japán Rally után talán végre pont kerül a történet végére.

MERC-futamként rendezik meg az első szaúdi raliversenyt 

0

Az ERC-naptár mellett megjelent a 2025-ös Közel-Kelet Ralibajnokság (MERC) versenynaptára is, melyben hat futam és az első szaúdi verseny is szerepel. 

Az ERC-naptárral egyidőben az FIA közzétette a Közel-Kelet Ralibajnokság 2025-ös programját is, mely szerint hat futamból állhat majd a bajnokság. 

Itt az ERC-versenynaptár, májusban lesz a Rally Hungary!

A feltételes mód indokolt a Közel-Keleten uralkodó biztonsági helyzet miatt, amiért az idei sorozat is öt versenyről háromra szűkült. 

A 2025-ös MERC bajnokság január végén Ománban kezdődik, majd február elején Katar következik. 

A harmadik futamnak Szaúd-Arábia ad otthon, a verseny pedig a WRC-szezonzáró rendezvény főpróbája lesz május elején. Ez a verseny lesz a Szaúdi Királyság első raliversenye is. 

Május végén Jordánia következik, majd a nyári szünet után Libanonba és Ciprusra látogat a MERC-mezőny. 

2024-ben az Omán Rallyt törölni kellett, míg a Libanon Rally csak nemzeti futamként lett megrendezve a térség biztonsági helyzete miatt.

A 2025-ös MERC-naptár 
Január 23-25. Omán Rally
Február 6-8. Katar Rally
Május 2-3. Szaúdi MERC Rally
Május 22-24. Jordán Rally
Szeptember 5-7. Libanon Rally
Október 3-5. Ciprus Rally 

Már a Japán Rally előtt büntetést kapott Neuville

0

Izgalmasan indult a Japán Rally hete, miután két versenyzőt, köztük Thierry Neuville-t is megbüntették már a pályabejárás időszakában. 

Javában tart a Japán Rally pályabejárása, mely során már a felügyelőknek is akadt feladatuk, miután két versenyzőt is gyorshajtáson értek. 

Thierry Neuville a verseny 11. gyorsaságija előtt 68.5 km/h-val haladt egy olyan helyen, ahol 60 km/h lehetett volna a maximális sebesség, ezért a felügyelők 200 eurós pénzbírságot szabtak ki az első vb címe kapujában álló versenyzőnek. 

Egy másik versenyző, Satoshi Imai ugyancsak túl gyorsan közlekedett, a japán versenyző 300 eurós büntetést kapott. 

A Japán Rally magyar idő szerint csütörtök hajnalban kezdődik a hivatalos teszttel.