back to top
2025. december 19. 09:57
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 3

    Teljessé vált a 2026-os Rally1-es mezőny, az M-Sport is bejelentette versenyzőit

    0

    A Toyota és a Hyundai csapata után az M-Sport is bejelentette 2026-os versenyzőit a Rally1-es kategóriában. A fordos csapat jövőre Josh McErlean-nek és Jon Armstrongnak ad lehetőséget.

    Az már korábban kiderült, hogy a Toyota és a Hyundai kikkel képzeli el a 2026-os WRC-szezont, azonban az M-Sport felállására egészen ma délutánig várni kellett.

    A bejelentéssel hivatalossá vált, hogy a brit csapat ír versenyzőkkel, Josh McErlean-nel és Jon Armstronggal áll rajthoz jövőre.

    Fotó: M-Sport

    A 26 éves McErlean idén vezethette először a Ford Puma Rally1-et, amellyel 14 futamból összesen hétszer tudott pontot szerezni, legjobb eredményét Finnországban és a Közép-Európa Rallyn érte el, ahol hetedik lett, év végén pedig a WRC 11. helyét szerezte meg 28 ponttal.

    Jon Armstrong évek óta Rally2-es Forddal állt rajthoz az Európa-bajnokságon, ahol idén a második helyen zárt két győzelmet elérve.

    A 31 éves ír versenyző 2015-ben indul először a WRC-ben, utoljára pedig 2022-ben, amikor a WRC3 junior bajnokság második helyén zárt.

    Az M-Sport csapata elköszönt Grégoire Munstertől, aki inkább a WRC2-ben állhat rajthoz, míg Martins Sesks elsősorban részmunkaidőben kaphat lehetőséget Rally1-es autóval.

    A WRC 2026-os Rally1-es mezőnye
    Toyota: Elfyn Evans, Oliver Solberg, Takamoto Katsuta, Sami Pajari (mind teljes szezonban), Sébastien Ogier (10 futamon)
    Hyundai: Thierry Neuville, Adrien Fourmaux (mind teljes szezonban), Dani Sordo, Esapekka Lappi, Hayden Paddon (részmunkaidőben)
    M-Sport: Josh McErlean, Jon Armstrong (teljes szezonban)

    Hamiltonnak sürgősen változtatnia kell, ha jövőre el akarja kerülni az idei rémálom megismétlődését?

    0

    Lewis Hamilton egyelőre legfeljebb csak reménykedhet abban, hogy a második ferraris szezonja jobb lesz, mint az első. Ám ahhoz, hogy ez így legyen, alighanem két fontos dolgot is orvosolnia kellene.

    Lewis Hamilton a saját pályafutását és a Ferrari mindenkori versenyzőit tekintve is negatív rekordokat döntögetett az idén, és összességében nagyon nem úgy alakult az első éve a maranellóiakkal, ahogyan azt bármelyik fél elképzelte. Aligha véletlen az is, hogy a hétszeres világbajnok az utolsó néhány futamon már csak a centit vágta és a téli szünetet várta, és még a 2026-os szezonról is úgy beszélt, hogy jelenleg egyáltalán nem foglalkoztatja. Előbb-utóbb azonban nyilván kénytelen lesz fókuszba helyezni a jövő évet és azt a két, elég komoly problémát, amelyre egy világbajnok és egy volt F1-es pilóta hívta fel a figyelmet.

    Előbbi Damon Hill, aki a BBC Radio 5 Sports Extra műsorában rámutatott, szerinte miért van különösen nehéz dolga Hamiltonnak azzal, hogy átvigye a saját elképzeléseit a Ferrarinál. „Van itt egy nyilvánvaló, de senki által nem emlegetett probléma. Mégpedig az a tény, hogy ha odamész a Ferrarihoz, és azt mondod: »Azért nem megy jól, mert ez, ez és ez a gond«, akkor te kell, hogy legyél a leggyorsabb, hogy el is higgyék, hogy igazad van. Ez az egyik problémája annak, ha nem te vagy a leggyorsabb a csapaton belül. Politikai kérdéssé válik, nem igaz?”

    Hamilton pedig az idén a közelében sem volt annak, hogy ő legyen a gyorsabb Ferrari-pilóta, hiszen a rendes időmérők tekintetében 19–5-re, a sprintidőmérőkön pedig 4–2-re kapott ki Charles Leclerc-től, és ami még ennél is nagyobb probléma, hogy négyszer is kiesett a Q1-ben, míg kilenc alkalommal nem jutott be a Q3-ba, miközben a csapattársa 24 versenyből 23 alkalommal ott volt a legjobb tízben, a Q1-ben pedig egyszer sem búcsúzott, a Hungaroringen ráadásul pole-t szerzett.

    A Ferrari mérnöke szerint Hamilton és a csapat kapcsolata nem olyan rossz, mint amilyennek tűnik

    Hamiltonnak tehát főként az egykörös tempóján kell sokat javítania, amire a tesztelést nagy mértékben korlátozó modern F1-ben a versenyhétvégéken kívül főként a szimulátoros munkával lenne lehetősége. Ralf Schumacher azonban úgy értesült, hogy a 40 esztendős veterán valamilyen oknál fogva sokkal kevesebbet vezet a virtuális világban, mint Leclerc.

    „Lewis Hamilton régivágású versenyző, aki például nem szeret a szimulátorba ülni, és alig használja – jelentette ki Schumacher a Formel1.de YouTube-csatornáján. – Ez manapság probléma. Ha nem tesztelhetsz, akkor be kell vonnod magad [a szimulátoros munkába], ő azonban látszólag nem szereti, vagy nem akarja csinálni. Fogalmam sincs, hogy miért, nem kérdeztem meg tőle, csak hallottam, hogy nem csinálja, míg Charles Leclerc minden nap a szimulátorban ül, akárcsak Max Verstappen. Ez azt jelenti, hogy ezen a téren is hatalmas előnyben van [Hamiltonnal szemben].”

    Hamilton kiakadt a mérnökére, majd közölte, kukába hajítja a telefonját

    Ralf Schumacher emellett kifejtette, hogy szerinte Hamilton a Mercedesnél nem volt rászorulva arra, hogy ő maga határozza meg az autó fejlesztési irányát, ezért most gondban van azzal, hogy a Ferrarinál ezt kellene tennie.

    „Ami még meglep kissé, hogy Toto Wolff [a Mercedes csapatfőnöke] mindig azt mondta, hogy a Mercedes versenyzőinek vezetnie kell, a mérnökök pedig majd beállítják nekik az autót. Ez nem arra utal, hogy Lewis Hamilton például a bátyámhoz hasonlóan, vagy másokhoz, mint Max [Verstappen], vezetik valahová a csapatot. Inkább az volt, hogy megkapta az autót a Mercedestől, majd gyorsan vezette azt. Ez pedig természetesen nem segít, amikor sürgősen szükséged van arra, mint most a Ferrarinak, hogy a pilóta fejlesszen.”

    Leteremtett egy hírportált az F1-es világbajnok a „kattintásvadász cím” miatt

    0

    Jenson Button kifejezte nemtetszését az egyik hírportál felé, miután az szerinte kattintásvadász módon tálalta egyik megszólalását. A kérdéses interjúban Fernando Alonsóról, illetve az ő jövőjéről beszélt.

    Nem túl gyakori, de időről időre előfordul, hogy egy sportoló nyilvánosan reagál egy vele kapcsolatos cikkre. Ha ez megtörténik, az általában nem jelent jót a kérdéses médiumnak, hiszen az érintett ilyenkor sokszor sérelmez valamit. Nos, ez történt Jenson Buttonnal, aki leteremtette az egyik F1-es hírportált.

    Az egész történet abból indult ki, hogy az idén a teljes versenyzéstől visszavonult pilóta egykori csapattársáról, Fernando Alonsóról beszélt. Tekintve, hogy a kétszeres F1-es világbajnok jövőre már 45 éves lesz, nyilvánvalóan utolsó szezonjait tapossa, sőt, könnyen lehet, hogy pont a 2026-os idény végén fog elköszönni a sorozattól.

    Itt a vége, visszavonul a korábbi F1-es világbajnok

    Ráadásul nemrég felröppent a pletyka, hogy a spanyol versenyző barátnője, Melissa Jiménez babát vár. Bár ezt a pár egyik tagja sem erősítette meg, Button ennek kapcsán is beszélt Alonso jövőjéről. A 2009-es Forma–1-es világbajnok mostanra kétgyermekes édesapává vált, és úgy véli, az ilyen jellegű tapasztalat az Aston Martin pilótájának is jót tehet.

    Azt suttogják a paddockban, hogy Alonso apai örömök elé néz – mit jelenthet ez a karrierje számára?

    „Igen – válaszolta a Sky Sports műsorában arra a kérdésre, hogy visszavonulása után még jobban értékeli-e korábbi csapattársának mostani teljesítményét. – Ugyanakkor azt is gondolom, hogy »Fernando! Gyerünk már, haver!« Szeretném látni, hogy egy csapatnyi kis Fernando rohangál körülötte, és talán majd gokartozni is akarnak, akkor pedig folytathatja az utazást. Nagyszerű, hogy még mindig versenyez, és továbbra is ennyire versenyképes. Ezzel együtt ha az én fiam vagy lányom gokartba ülne, az az érzés valószínűleg többet jelentene egy világbajnokság megnyerésénél. Látni, hogy autót akarnak vezetni… Hogy ezt teszik-e, vagy sem, azt nem tudom, de nagyon klassz lenne.”

    Ezt a megszólalást a PlanetF1-en is megírták, és ahogyan az manapság lenni szokott, a közösségi médiában is megosztották a cikket. Többek között az X-en is megjelent, és egy rövid szöveget is írtak hozzá bejegyzésként. „A Sky F1-nél [dolgozó] Jenson Button azt tanácsolta Fernando Alonsónak, hogy gyorsítsa fel a visszavonulással kapcsolatos terveit.” Nos, ez az, ami a 15-szörös F1-es futamgyőztesnél kiverte a biztosítékot.

    „Ez tipikus kattintásvadász cím, PlanetF1 – írta hozzászólásban. – Soha nem mondtam, hogy Fernandónak vissza kellene vonulnia, ez egy interjú volt arról, hogy még mindig mennyire jó, és hogy a gyerekek újfajta sikerélményt adnak. Még a gyerek legkisebb győzelme is többet jelent az embernek, mint a saját diadala.”

    Már 26 éve – így tesztelt először F1-es autót Fernando Alonso (videó)

    Makinen tetszését nem nyerte el a szaúdi WRC-futam

    0

    Tommi Makinen bár 2020 óta már nem dolgozik a WRC-ben, a versenyeket azóta is figyelemmel kíséri. A négyszeres világbajnoknak azonban egyáltalán nem tetszett a szaúdi verseny.

    Tommi Makinen 2020 végén elköszönt a WRC-mezőnyétől, ekkor fejezte be munkáját a Toyota csapatfőnökeként, ls helyét Jari-Matti Latvala vette át.

    Makinen azonban továbbra is figyeli a WRC-futamokat, így a szaúdi rendezvényt is, mely idén a világbajnok avató szezonzáró volt.

    A négyszeres rali világbajnok tetszését egyáltalán nem nyerte el az inkább Dakarhoz hasonlító verseny.

    “A világbajnoki szezont végig követtem a TV-ben, kiemelt figyelemmel a szezonzárót – mondta Tommi Makinen. – Azt hiszem, ez a világ legbutább versenye volt a mezőny számára. A versenyzők a rendezvény alatt annyiszor kényszerültek gumit cserélni defekt miatt, mint előtte az egész évben. Nagyon is a versenyzők helyébe tudom még képzelni magam és ez korántsem volt egy jó verseny. A körülmények túl rosszak a mostani raliautóknak, ez inkább a Dakaron induló járműveknek jó, amiket külön ilyen terepre terveztek.”

    Szaúd-Arábia 2024-ben 10 évre szóló szerződést kötött, így még hosszú ideig a vb-naptárban fog maradni.

    Mercedest tesztelt Max Verstappen

    0

    Max Verstappen a Mercedes GT3-as autóját tesztelte Estorilban. A négyszeres F1-es világbajnok nem titkolt vágya, hogy jövőre elinduljon a Nürburgringi 24 órás versenyen.

    Úgy tűnik, mostanában több szálon is összeér a Forma–1 és Portugália. Ahogyan arról beszámoltunk, kedden bejelentették, hogy a portimãói aszfaltcsík 2027-ben visszatér a versenynaptárba, míg egy másik korábbi F1-es helyszínen a jelenlegi mezőny egyik legsikeresebb tagja körözött tesztelés céljából.

    Max Verstappenről van szó, aki nemrég az Ibériai-félszigeten található országba repült. Eleinte arra lehetett gondolni, hogy mindezt nyaralás céljából tette, ami, valljuk be, nem lenne meglepő egy ennyire hosszú idény után. Azonban a 28 esztendős versenyző nem pihent, épp ellenkezőleg: Estorilban tesztelt, méghozzá egy Mercedest.

    A beszámolók szerint Verstappen egy tesztnapon vesztt részt, és a Mercedes GT3-as autóját, a Mercedes-AMG GT3-ast vezette. Utóbbiból kettő, a Verstappen.com csapat színeire festett kocsi körözött, a 33-as és a 333-as számú. A Mercedes tapasztalt gyári versenyzője, Jules Gounon szintén ott volt a helyszínen, így hasznos tippeket adhat a holland pilótának.

    Verstappenről köztudott, hogy szenvedélye a GT-versenyzés, és ezt idén látványosan be is bizonyította. Azok után, hogy az F1 sztárjaként nem derogált neki teljesíteni a „vizsgaversenyt” a Nürburgring Langstrecken-Serie sorozatban, aminek során az élmenőkénél sokkal lassabb autóban kellett köröznie, nem sokkal később egy Ferrarival állt rajthoz ugyanebben a bajnokságban, és Chris Lulhammel együtt megnyerték az aktuális fordulót.

    Verstappen leiskolázta a mezőnyt a Zöld Pokolban, megnyerte a 4 órás versenyt a GT3-as Ferrarival

    A Red Bull pilótájának nem titkolt célja, hogy részt vegyen a Nürburgringi 24 órás viadalon. Hogy ez megtörténik-e, azt egyelőre nem lehet biztosra venni, mindenesetre két komoly akadály már elhárult: egyfelől az F1-es versenynaptár egyik állomásával sem ütközik, másrészt pedig a Red Bulltól megkapta az engedélyt a részvételre.

    Wydaeghe elégedett első versenyével, amit pilótaként teljesített

    0

    A Thierry Neuville mellett 2024-ben világbajnoki címet szerző Martijn Wydaeghe elégedetten zárta első versenyét, ahol pilótaként állt rajthoz és zárt a hatodik helyen.

    Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe 2024-ben együtt ért a csúcsra a WRC-ben, amikor a Japán Rallyn bebiztosították első vb-címűket.

    A belga navigátor azonban a hétvégén belekóstolt abba is, hogy milyen teljesítményt tud nyújtani pilótaként. Végül Rally2-es Hyundaijal a hatodik helyen ért célba a francia Rallye Régional du Pays Vençois futamon.

    „Nagyon jó móka volt! – mondta Wydaeghe a Rallye-sport.fr oldalnak a versenyről. – Nagyon élveztem ezt az eseményt, és ez egy olyan hétvége, amit soha nem fogok elfelejteni. Az ötlet, hogy az összes barátommal együtt csináljuk meg, igazán nagyszerű volt.”

    „A hétvégén nem a versenyképesség volt a cél és soha nem is akartam az lenni. A legfontosabb az volt, hogy mindenféle baleset vagy probléma nélkül befejezzem a ralit. Nagyon élveztem az autó vezetését. Fantasztikus hetünk volt, egész hétvégén sok barátunk és családtagunk volt körülöttünk. Japánban kezdtük el megbeszélni ezt a projektet, és Florian Haut-Labourdette gyorsan fel is ajánlotta, hogy a navigátorom lesz. A Hyundaijal mindössze néhány nap alatt sikerült mindent megszervezni.”

    A 33 éves navigátor gyorsan összebarátkozott a Rally2-es autóval.

    „Ami a vezetést illeti, elég jól ment. A legnagyobb nehézséget az itiner készítés jelentette. Amikor Thierry-vel vagyok, pontosan tudom, mit fog jelenteni egy jegyzet, de pilótaként nem volt könnyű elképzelnem a kanyarszöget és a sebességet, amivel megyünk majd. Összességében jó munkát végeztünk, és elégedett vagyok a Floriannal végzett munkával. Az utolsó körben a körülmények nem voltak ideálisak, mivel sötétedett és a gyorsasági szakaszok meg lettek fordítva. Ezért lassítottunk, hogy elkerüljük a hibákat.”

    Wydaeghe szakaszt is tudott nyerni és sokáig a harmadik helyen állt, majd elkövetett egy kis hibát.

    „10 percet vártunk a rajtnál a hatodik szakaszon, hidegek voltak a gumijaim. A tapasztalat hiánya miatt megforogtunk egy hajtűkanyarban. Ráadásul lefulladt a motor, és nehezen tudtam újra indítani. Körülbelül harminc másodpercet vesztettünk.”

    Martijn arra is válaszolt, tervez-e még folytatást pilótaként.

    „Nagyon szeretem a motorsportot és az autókat, de ez igazából egy baráti ötlet volt. Most már alig várom, hogy újra autóba üljek Thierry-vel egy finnországi tesztnapon. Ez a rali tökéletes alkalom volt arra, hogy kipróbáljak valami olyasmit, amiben még nem volt részem. Talán jövőre visszatérek ide, végül is miért ne! Most azonban kihasználjuk az év végi ünnepeket, hogy a következő szezonra csúcsformában legyünk, azzal a céllal, hogy megszerezzük a második világbajnoki címünket Thierry-vel.”

    Wydaeghe végül azért hozzá tette, hogy elsősorban a gyártó világbajnokság megnyerése lesz jövőre a cél a Hyundaijal.

    „Vannak dolgok, amiken javítanunk kell a csapattal ahhoz, hogy legyőzzük a Toyotákat a WRC-ben. Továbbra is együtt kell dolgoznunk a csapattal, hogy javítsunk a technikai oldalon, és a csapatstruktúra is fejlődni fog. A Toyota nagyon erős öt autóval a mi hármunkkal szemben. Ezért nekik több adatuk van, és ez mindenképpen hátrány számunkra. Szerintem ez a legfontosabb tényező, ami megkülönböztet minket. Tapasztalt pilótáink lesznek a harmadik autóban, és mindent beleadunk majd, hogy megnyerjük a gyártók bajnokságát.”

    Visszatér a Forma–1-be a pálya, ahol eddig csak Hamilton tudott nyerni

    0

    A Forma–1 bejelentette, hogy a portimãói versenypálya visszatér a versenynaptárba. A Portugál Nagydíjat 2027-ben és 2028-ban fogják megrendezni.

    Miután a COVID-járvány alatt kétszer már vendégül látta az F1 mezőnyét, a dél-portugáliai Portimão közelében található Algarve International Circuit 2027-ben ismét Forma–1-es futamnak adhat otthont, ez a pálya veszi át ugyanis a versenynaptárból mindössze hat szezon után kikerülő hollandiai Zandvoort helyét. Maga a Portugál Nagydíj ugyanakkor ennél régebbi múltra tekint vissza, hiszen a 2027-es verseny már a 19. futama lesz az országnak. 1958 és 1960 között kétszer Porto, egyszer pedig Lisszabon utcáin csaptak össze a pilóták, majd 1984 és 1996 között az utóbbi város közelében található Estoril adott otthont a versenyeknek.

    „Örömmel látom, hogy Portimão visszatér a Forma–1 versenynaptárába, és hogy a sport továbbra is lángra lobbantja elképesztő portugál rajongótáborunk szenvedélyét. A pálya az első kanyartól a kockás zászlóig izgalmas versenyzést kínál, energiája pedig szó szerint felugrasztja a szurkolókat a helyükről. A Forma–1-es nagydíj megrendezése iránti érdeklődés és kereslet soha nem volt még ilyen magas” – nyilatkozta Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója.

    „Óriási örömmel üdvözöljük újra a Forma–1-et Portugáliában, illetve az Autódromo Internacional do Algarve-on. A Portugál Nagydíj megmutatja pályánk kiválóságát és szurkolóink szenvedélyét, miközben jelentős lendületet ad a turizmusnak, a régiónak és a helyi közösségnek. Ez az eredmény csak a portugál kormány kezdetektől fogva nyújtott folyamatos támogatásával válhatott lehetővé. Portimão egyedi, hullámvasútszerű nyomvonala komoly kihívás elé állítja a világ legjobb versenyzőit, és olyan látványt teremt, amelyet a rajongók imádni fognak. Alig várjuk, hogy felejthetetlen pillanatokat teremtsünk, és a pályán, valamint azon kívül is új mércét állítsunk fel a kiválóság terén” – tette hozzá Jaime Costa, a pálya vezérigazgatója.

    Az elmúlt két versenyt ezen a pályán egyaránt Lewis Hamilton nyerte, akkor még a Mercedes pilótájaként.

    Léo Rossel csatába száll testvérével is a WRC2-ben jövőre

    0

    Léo Rossel felfedte jövő évi terveit, mely szerint teljes szezont fog menni a WRC2-ben és szeretne harcolni a bajnoki címért, a mezőnyben testvérével is csatáznia kell.

    2025-ben még Yohan Rossel mellett testvére, Léo alkotta a Citroen WRC2-es csapatát, jövőre azonban változnak a dolgok.

    A Stellantis a Citroent a Formula E-ben indítja, míg a WRC2-ben a Lancia áll rajthoz, ahol Yohan Rossel és Nikolay Gryazin fogja alkotni a csapatot.

    WRC2-es toppilótákkal támad a visszatérő Lancia 2026-ban

    A Citroen C3 Rally2 azonban továbbra is elérhető lesz az ügyfeleknek, ráadásul a 2026-os szezont ezzel az autóval kezdi Léo Rossel is a 2C Competition csapat színeiben a Montén.

    A fiatalabbik Rossel-testvér a Rallye-sport.fr oldalnak árulta el a terveket.

    „A célunk, hogy megismételjük az idei teljesítményünket, a 3. helyet a Montén – mondta Léo Rossel. – Ez kiváló eredmény lenne. Újra ott leszünk, hogy tapasztalatot szerezzünk. Idén nagyon jól teljesítettünk, amikor a szakaszokon a körülmények állandóak voltak. Amint változott a tapadás, hiányzott egy kis tapasztalatunk, és kevesebb volt a sebességünk. Még sokat kell tanulnunk. Ezen a héten találkozunk új csapatunkkal, a 2C Competition-nal, és teszteket is fogunk végezni, mivel még nem ismerik a C3-at. Elég későn tudtuk meg, hogy velük fogunk versenyezni, de teljes mértékben megbízom az egész csapatban, amely régóta mércének számít Franciaországban és világszerte.”

    Léo jövőre hét futamot tervez a WRC2-ben.

    „A teljes bajnokságot szeretnénk teljesíteni a WRC2-ben, tehát legalább hét versenyt. Meg kell néznünk, mit tudunk megbeszélni a Stellantis-csoporttal, valamint a francia szövetséggel, amely tavaly sokat segített nekünk. Egyelőre a Citroen C3-mal kezdjük a szezont. A cél, hogy visszatérjünk azokra a ralikra, ahol idén már versenyeztünk. Horvátországban is lesz tapasztalatunk, és mindenképpen az aszfaltos versenyeket helyezem előtérbe, Japánba azonban túl drága elmenni.”

    Kulcsfontosságú lesz visszatérni Finnországba egy olyan ralira, ahol a tapasztalat óriási mértékben számít. A szezon során szeretnénk minél több dobogós eredményt elérni, ugyanakkor azt már látom, hogy az abszolút WRC2-es címre kevés az esélyünk. Ha WRC2-es bajnok akarsz lenni, legalább 4 versenyt meg kell nyerned 7-ből, és tudom, hogy ez nem lesz lehetséges. Szóval megpróbálunk minél több dobogós helyezést elérni, és versenyezni a Challenger bajnoki címért.”

     

    Szenzációs bejelentést tehet a Red Bull a volt F1-es pilóta szerint

    0

    Helmut Markóval a régi vezetőség utolsó tagja is távozik Red Bull F1-es csapatától, de ezzel még nem került minden építőelem a helyére – most az a kérdés, ki veszi át az osztrák szakember feladatait, főleg a pilótaprogram igazgatását.

    A 82 éves Marko huszonegy éve jelentős szerepet játszott a Red Bull Forma–1-es csapatának megalapításában, jövőre azonban már nem tér vissza az istállóhoz, miután az idei szezonzárót követően bejelentette távozását, majd egy búcsúinterjúban még felfedett néhány szaftos részletet a közte és a korábbi csapatvezető, Christian Horner között zajló belháborúból.

    Piszkos játszmákról rántotta le a leplet Helmut Marko és belerúgott Christian Hornerbe

    Markónak, bár a versenycsapat napi szintű irányításában nem vett részt, feladatai szerteágazóak voltak, többek között Max Verstappen maradásának egyik biztosítékaként is funkcionált a hatalmi harcok során, de amivel leginkább összeforrt a neve az évek alatt, az a Red Bull juniorprogramjának irányítása, amelyben számos fiatal tehetségnek adta meg az F1-es debütálás lehetőségét, ám a hibákat nem tolerálva nem egyszer szélsebesen, hidegvérrel véget is vetett karriereknek.

    Bár olyan sejtést is hallani, miszerint nem jelölnek ki közvetlen utódot Marko helyére, hanem a feladatkörök csapaton belüli átszervezésével hidalják majd át az üresedést, Ralf Schumacher máshogyan értesült, amit meg is osztott a német Sky Sportson, ahol korábbi F1-es pilótakét szakértői szerepkörben ténykedik.

    „Egy korszak ezzel véget ér, különösen a juniorprogram számára. Hallottam, hogy ki fogja szinte bizonyosan átvenni a helyét. A megfelelő ember lesz a feladatra” – mondta, majd arra a kérdésre, hogy ki lesz ez a személy, a kötelező választ adta.

    „Sajnos ezt nem mondhatom el. De ha minden a tervek szerint alakul, biztosan nagy durranás lesz.”

    Egyetlen név van viszont, akinek a Red Bull pilótaprogramjának élére való kinevezése már pár éve időről időre felmerül az F1-es paddockban: Sebastian Vettelé, aki négyszeres világbajnokként három évvel ezelőtt vonult vissza a versenyzéstől, maga is a Red Bull juniorjaként jutott el a királykategóriáig, és nem szakította meg teljesen a kapcsolatot az F1-gyel, hiszen különféle környezetvédő projektjeivel évről évre ellátogat pár nagydíjhétvégére.

    Konkrétumok viszont ezzel kapcsolatban azóta sincsenek, és a német a legutóbbi, interlagosi felbukkanása idején sem adott túl sok fogódzót, amikor az F1-be való lehetséges visszatérésről kérdezték, noha nem is zárkózott el tőle teljesen.

    „Olvastam, hogy sokat beszélnek erről. Beszéltem Helmuttal egy kicsit, de nem jutottunk semmire. Elégedett vagyok azzal, ahol most tartok az életben” – idézi most Vettelt a gpblog.com.

    Lappinak lemondással is járt a Hyundai szerződése

    0

    Esapekka Lappi 2026-ban a WRC-ben Hyundaijal, míg a finn bajnokságban Skodával fog versenyezni. A finn versenyző elárulta, a két márkával való versenyzés nem zárja ki egymást.

    Esapekka Lappi különleges helyzetben lesz 2026-ban, hiszen amíg a WRC-ben Rally1-es Hyundait vezethet, addig a finn bajnokságban Skoda Fabia RS Rally2-vel fog indulni.

    A két márkával pedig külön szerződése is van, amik nem zárják ki egymást.

    “A két megállapodás nem zárja ki egymást – mondta Esapekka Lappi a Rallit.fi oldalnak. – A Rally1-es és a Rally2-es autó között nagyon nagy a különbség.”

    Miután a Hyundai bejelentette, hogy 2027-re fejleszti Rally2-es autóját, adódik a kérdés, hogy Lappi a dél-koreai és a cseh márka Rally2-es autóját is fejleszti-e?

    “A tesztelés sok időt vesz igénybe, ezért a Skoda autójának fejlesztését le kellett mondanom, a Hyundai pedig fel sem kért, hogy segítsek a Rally2-es autó fejlesztésében. Számomra továbbra is a család élvez elsőbbséget, ezért is mondtam le a Skoda fejlesztését.”