back to top
2025. augusztus 01. 23:34
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 3

    Nézd élőben a Finn Rally hivatalos tesztjét!

    0

    Csütörtök reggel a hivatalos teszttel kezdetét veszi az idei Finn Rally. A Ruuhimaki pályán rendezendő eseményt élőben lehet követni a cikkben lévő videóval.

    A 2025-ös Finn Rallyn több alkalommal is lesz verseny a Ruuhimaki szakaszon, elsőként csütörtök reggel a hivatalos teszt alkalmával, majd a pálya hosszabb formáján pénteken is.

    A hivatalos teszt az alábbi videóban nézhető magyar idő szerint 08:00-tól élőben.

    WRC 2026: 14 verseny, köztük a Horvát Rallyval és több változással

     

    WRC 2026: 14 verseny, köztük a Horvát Rallyval és több változással

    0

    Megjelent a 2026-os WRC-naptár, melyben 14 verseny található a Montétól Szaúd-Arábiáig. Visszatér a Horvát Rally, és egyéb más változások is lesznek.

    A 2026-os WRC-szezon is a Montéval kezdődik, amit Svédország, majd a kenyai Szafari Rally követ.

    A Kanári-szigetek Rally is a naptárban maradt, azonban az csak a Horvát Rallyt követi a naptárban. Déli szomszédunkba április 9-12. között látogat a vb-mezőny.

    A Kanári-szigetek után következik Portugália, ami után azonban május legvégén a Japán Rallyt rendezik meg.

    A görög Akropolisz Rally az idei évhez képest ismét június végén kerül lebonyolításra, amit a nyár folytatásában Észtország és Finnország követ, majd augusztus legvégén Paraguay zárja a nyarat.

    Az idén bemutatkozó verseny után két héttel a WRC-mezőny átlátogat Chilébe.

    Az utolsó előtti futamot Olaszországban rendezik, majd a szezont a szaúdi futam zárja.

    A Japán Rally dátumváltozásának oka, hogy a bajnokság vezető versenyző úttakarítása kevésbé legyen meghatározó.

    Az olasz verseny helyszíne még nem került megerősítésre, ezzel kapcsolatban Szardínia mellett Róma is szóba jöhet.

    A naptárból hiányozni fog a Közép-Európa Rally, melyet ezek szerint egy időre utoljára idén rendeznek meg Csehországban, Ausztriában és Németországban.

    Ugyancsak nem került a naptárba az USA Rally, ami azért is meglepő, mert ennek megvalósításában a WRC Promóter is komolyan próbál segíteni. Ír Rally, vagy brit WRC-futam ugyancsak nem kerül megrendezésre.

    WRC 2026 naptár
    Január 22-25: Monte Carlo Rally
    Február 12-15: Svéd Rally
    Március 12-15: Szafari Rally Kenya
    Április 9-12: Horvát Rally
    Április 23-26: Kanári-szigetek Rally
    Május 7-10: Portugál Rally
    Május 28-31: Japán Rally
    Június 25-28: Akropolisz Rally
    Július 16-19: Észt Rally
    Július 30-Augusztus 2: Finn Rally
    Augusztus 27-30: Paraguay Rally
    Szeptember 10-13: Chile Rally
    Október 1-4: Olasz Rally
    November 11-14: Szaúd-Arábia Rally

    Belvárosi prológ és klasszikus pályák – megjelent a III. WHB Győr Rally versenykiírása

    0

    Az előző két nagy sikerű verseny után az idén már a III. WHB Győr Rally következik szeptember 12–14-én, klasszikus gyorsasági szakaszokkal.

    Megjelent a III. WHB Győr Rally versenykiírása, az ORB negyedik futama pedig számos érdekességet tartogat a versenyzőknek és a nézőknek egyaránt. Amint arról beszámoltunk, a szeptember 12–14-ei verseny teljes egészében ingyenesen látogatható.

    Az egyik legnagyobb változás, hogy a közkedvelt belvárosi gyorsasági szakaszt a verseny első napján, közvetlenül a rajtceremónia után rendezik meg prológként, méghozzá megfordított útvonalon. Mivel az időeredmény nem számít bele a végeredménybe, biztosra vehető, hogy minden versenyző látványos autózásra készül az estébe hajló raliünnepen.

    A tavalyi versenyen tért vissza a raliba a kilencvenes és kétezres évek kedvelt szakasza, Kisgyónbánya–Csőszpuszta pedig az idén sem maradhatott ki a programból. A Bakonybél–Kőrishegy gyorsasági tavaly gyakorlatilag új szakaszként került be a magyar rali vérkeringésébe, hiszen aszfalton autóztak a versenyzők, ez a szakasz is ott lesz az idei versenyen.

    A Tés–Olaszfalu és a lobogós Ravazd–Tényő gyorsasági újra szerepel a programban, ahogyan nem maradhatott ki a Rábaring sem, amely tavaly is óriási tömeget vonzott. A szervezők célja volt, hogy javítsanak a gyorsasági szakaszok és az etapok arányán, ezért szombaton napközben a mezőny nem tér vissza az ETO Parkban található szervizparkba, hanem kihelyezett szervizzónában lehet elvégezni a szükséges módosításokat Zircen.

    Az ORB/ORC és Historic mezőnyre 14 gyorsasági szakaszon 159.52 kilométer versenytáv vár a három nap alatt, míg az ORB2 mezőnye két versenyen vehet részt, egyen szombaton (8 gyorsasági, 87.60 km), egyen pedig vasárnap (6 gyorsasági, 71.91 km). Mindkét versenyért maximális pontszám jár, szombaton teljes nevezési díjért lehet rajthoz állni, a második napon pedig csökkentett nevezési díjért lehet autózni.

    A mezőny szombaton a Bakonybél–Kőrishegy és a Tés–Olaszfalu gyorsaságit háromszor, a Kisgyónbánya–Csőszpuszta szakaszt kétszer teljesíti. Vasárnap a Rábaringen kezdenek a versenyzők, majd a Ravazd–Tényő gyors következik, ezt a szekciót pedig háromszor teljesítik, a Power Stage is értelemszerűen a Ravazd–Tényő gyors lesz (a szombati ORB2-es futamon a Bakonybél–Kőrishegy szakasz lesz a Power Stage).

    A III. WHB Győr Rally teljes versenykiírása ITT olvasható.

    Finn Rally 2025 – Minden infó egy helyen

    0

    A WRC idei kilencedik versenyét, a Finn Rallyt július 31. és augusztus 3. között rendezik Jyvaskyla környékén. Összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat a világbajnokság idei hatodik murvás futamáról.

    A verseny története
    A Finn Rallyt 1951-ben tartották meg először, majd 1973-tól, a WRC megszületésének évétől a vb naptárban található.

    A verseny szakaszai szélesek, nagyon jó tapadással rendelkeznek, tele vannak ugratókkal és gyorsaságukra jellemző, hogy Finn Nagydíjnak is nevezik a versenyt.

    A WRC-történelem 10 leggyorsabb versenyéből kilenc Finnországban volt, a leggyorsabb futamot pedig 2016-ban rendezték, amikor Kris Meeke 126.62 km/h átlagsebességet elérve szerezte meg a győzelmet Citroen DS3 WRC-vel.

    A verseny általában finn versenyzők győzelmét hozta, 70 futamból 55-öt nyertek a hazai környezetben szereplő párosok.

    A legtöbb győzelem Hannu Mikkola és Marcus Grönholm nevéhez fűződik, akik hétszer zártak az első helyen.

    A Finn Rally korábbi győztesei
    2012: Sébastien Loeb – Daniel Elena (FRA – MCO) Citroen DS3 WRC
    2013: Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (FRA) VW Polo R WRC
    2014: Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (FIN) VW Polo R WRC
    2015: Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (FIN) VW Polo R WRC
    2016: Kris Meeke – Paul Nagle (GBR) Citroen DS3 WRC
    2017: Esapekka Lappi – Janne Ferm (FIN) Toyota Yaris WRC
    2018: Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Toyota Yaris WRC
    2019: Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Toyota Yaris WRC
    2021: Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota Yaris WRC
    2022: Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 Hybrid
    2023: Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid
    2024: Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid

    A 2025-ös Rally Világbajnokság
    A Finn Rallyt Ott Tanak várhatja a vb-pontverseny éléről, miután a hazai versenyén elért második helyezéssel 1 pont előnyre tett szert az addig vezető Elfyn Evans előtt. A bajnokság harmadik helyén az idén is csak részmunkaidőben versenyző Sébastien Ogier áll 21 pont hátránnyal, míg Kalle Rovanpera 24 pont hátránnyal a negyedik. A vb-címvédő Thierry Neuville pedig 48 pont hátránnyal az ötödik.

    A Finn Rallyn tér vissza ismét a versenyzők közé Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke, aki korábban kipróbálhatta versenykörülmények között az akkor még hibrid Toyota Yaris Rally1-et, míg tavaly a Rally2-es Toyotával második lett a WRC2-ben Oliver Solberg mögött. Idén ismét a győzelemért harcolhatnak egymással a Rally2-es Toyotával.

    A gyártók bajnokságában a Toyota 52 pont előnnyel vezet a Hyundai előtt.

    A 2025-ös útvonal
    Az idei Finn Rally csütörtök délelőtt a hivatalos teszttel indul, majd este a Harju szuperspeciál szakasszal kezdetét veszi az éles verseny is. Pénteken négy pályán nyolc szakaszt kell teljesíteni, majd a napot a szuperspeciál zárja ismét. Szombaton ismét négy pálya szerepel a programban kétszer. Vasárnap pedig a legendás, de rövidített Ouninpohja szakaszt kell kétszer teljesíteni, ahol a napi pontok mellett a Power Stage pontokért is kell csatázni. 20 gyorsasági szakaszon összesen 307.22 km versenytávot kell az indulóknak teljesíteni.

    Finn Rally 2025, a gyorsasági szakaszok időterve magyar idő szerint
    Július 31., csütörtök
    08:01 Shakedown (Ruuhimäki) 4.12 km
    18:05 SS1 Harju 1 2.58 km

    Augusztus 1., péntek
    07:03 SS2 Laukaa 1 17.96 km
    08:03 SS3 Saarikas 1 15.78 km
    09:23 SS4 Myhinpää 1 14.47 km
    10:51 SS5 Ruuhimäki 1 7.76 km
    13:44 SS6 Laukaa 2 17.96 km
    14:44 SS7 Saarikas 2 15.78 km
    16:04 SS8 Myhinpää 2 14.47 km
    17:35 SS9 Ruuhimäki 2 7.76 km
    18:30 SS10 Harju 2 2.58 km

    Augusztus 2., szombat
    07:01 SS11 Parkkola 1 15.51 km
    08:42 SS12 Västilä 1 18.94 km
    09:36 SS13 Päijälä 1 20.19 km
    11:05 SS14 Leustu 1 16.44 km
    14:01 SS15 Parkkola 2 15.51 km
    15:42 SS16 Västilä 2 18.94 km
    16:36 SS17 Päijälä 2 20.19 km
    18:05 SS18 Leustu 2 16.44 km

    Augusztus 3., vasárnap
    09:35 SS19 Ouninpohja 1 23.98 km
    12:15 SS20 Ouninpohja 2 (Power Stage) 23.98 km

    Időjárás
    Jyvaskyla környékén a verseny idén csütörtökön 29 fok és főként déltől gyenge eső várható, míg pénteken ugyancsak délután várhatóak helyi zivatarok, míg a hőmérséklet 26 fok körül alakul. Szombaton egész nap gyengébb, majd vasárnap intenzívebb eső és 23 fok várható.

    Teljes nevezési lista
    Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
    Élő eredmények
    A világbajnokság állása

    Tanak szerint egy pillanatnyi megtorpanás is elég lehet a Finn Rally elvesztéséhez

    0

    Ott Tanak kiváló formában érkezik a Finn Rallyra, ahol 2019-ben már tudott első napi takarítás után is nyerni. A hat évvel ezelőtti világbajnok szoros versenyre számít az idei versenyen, ahol egy kis hibával is ki lehet szállni a győzelemért vívott csatából.

    Ott Tanak 2019 után ismét a világbajnokság éléről várhatja a Finn Rallyt, így takarítania kell a nyitó napon, amikor nyolc gyorsaságit és a Harju szuperspeciált kell teljesíteni.

    Az észt versenyző egyik kedvenc rendezvénye a jyvaskylai esemény, ahol szerint a legkisebb hiba is sokba kerülhet.

    “Szerintem a Finn Rally a WRC-szezon legjobb versenye – mondta Ott Tanak. – Ezen a versenyen minden a jó teljesítményről szól, ez nagy kihívás a versenyzőknek és az autóknak is. A megfelelő autóbeállítás létfontosságú tényező. A szakaszok nagyon gyorsak, sok az ugrató, ezért fontos az autó jó tapadása és stabilitása. Ezen a versenyen nagyon kicsik a különbségek, ezért, ha nem a maximumot nyújtod, akkor véget érhetnek győzelmi reményeid.”

    Az idei finn versenyen a vasárnap a legendás Ouninpohja szakaszról szól, melynek rövidített változatát kell kétszer teljesíteni.

    “A vasárnap új kihívást fog jelenteni, mindössze egy hosszú szakaszt kell kétszer teljesíteni. Pár éve már nem volt hasonlóra példa, úgyhogy ez egy jó próbatétel lesz.”

    A Finn Rally csütörtök reggel kezdődik a hivatalos teszttel.

    Hamilton a nagy csalódás után meghozott egy fontos döntést, a mai napig e szerint él

    0

    Ritka alkalom, hogy Lewis Hamilton a párkapcsolati életéről beszél, még ha csak annak teljes hiányáról is tudott beszámolni. A Ferrari versenyzője Spában kifejtette, mi motiválta arra, hogy ne keresse tovább a szerelmet, amíg az F1-es világbajnoki címekért küzd.

    A jelenlegi mezőnyből Nico Hülkenbergnek, április vége óta pedig már Max Verstappennek is van gyereke, de a többi versenyző zöméről is lehet tudni, hogy ki a barátnője – sokan a versenyhétvégékre is együtt utaznak. Lewis Hamilton viszont azon kevesek egyike, aki hosszú ideje kimarad a versenyzők párjait bemutató listákról – azóta, hogy F1-es karrierjének elején nagy publicitást kapó kapcsolatban állt az énekesnő Nicole Scherzingerrel, akivel 2015-ben váltak végleg külön az útjaik.

    Bár a bulvármédia előszeretettel boronál össze Hamiltonnal szinte minden nőt, akivel közös fotón jelenik meg egy-egy eseményen, a britnek elmondása szerint már tíz éve nincs tartós kapcsolata, és nyomós oka is van arra, hogy miért tartja távol magát ettől.

    „Nézem a többi versenyzőt és azon tűnődöm, hogyan csinálják – mondta Hamilton a belga RTBF televízió kérdésére. – Egyeseknek gyerekeik vannak, egyesek megházasodtak, a többségüknek van barátnője. A 20-as éveimben nekem is volt. De meghoztam azt a döntést, hogy maximálisan ki akarom használni az itt eltöltött időmet, mert ez egyáltalán nem olyan hosszú, mint hinnénk. Nem akarok majd úgy visszatekinteni erre az időszakra, hogy többet is beleadhattam volna, hogy nem áldoztam rá elég időt, mert más elköteleződésem is volt. Az elmúlt tíz évemben tényleg arra koncentráltam, hogy mindent kihozzak a saját teljesítményemből, amit csak lehet.”

    „Aztán amikor visszavonulok, akkor majd azt csinálok, amit csak akarok. Bármire felhasználhatom az időmet anélkül, hogy más miatt aggódnék. De most, a versengés idején az egészségre, a jó közérzetre, a mentális egészségemre, a vezetési technikámra akarom helyezni a hangsúlyt, miközben a lehető legjobb mérnök és a lehető legjobb csapattárs próbálok lenni.”

    Ennek az életfilozófiának talán kissé ellentmond, hogy Hamilton korábbi csapatfőnöke, Toto Wolff éppen nemrég beszélt arról, hogy amióta rivális csapatok szekerét tolják, a közös repülőútjaik során már nem az F1, hanem a brit csajozási kalandjai jelentik közöttük az egyik fő témát.

    „Az ő szemüvegén keresztül egy másfajta életet élek – tudod, megmutatja, hogy kivel flörtöl, kivel randizik, és megkérdezi, hogy »Rámenjek erre a csajra vagy ne?« Én pedig azt válaszolom, hogy »Igen, menj, aztán meséld el, mi volt«” – fedte fel ezt a kulisszatitkot Wolff, bár feltételezhetjük, hogy kissé sarkítva.

    Érdekes egyébként, hogy mely versenyzők tartják a családi életet összeegyeztethetetlennek az F1-es versenyzés sűrű feladatköreivel, ugyanis a Hamiltonhoz hasonlóan szintén 40 felett járó Fernando Alonso sem állapodott még meg. Ellenben az elmúlt 20 évből többszörös világbajnokokat is találunk azok listáján, akik nemhogy tartós párkapcsolattal, hanem többgyerekes családapaként értek el kiemelkedő sikereket. Ilyen volt Michael Schumacher, aki hétből öt vb-címét kétgyerekes családapaként nyerte, míg Sebastian Vettel ugyan már nem lett világbajnok apaként, de 2014-ben és 2015-ben született lányai már családtagok voltak, amikor a négyszeres világbajnok a Ferrarival rendre versenyeket nyert. Ezután még egy fia született 2019 novemberében, azaz Vettel három idényt versenyzett az F1-ben háromgyerekes apaként.

    Hamilton mindazonáltal arról is gyakran beszámol, hogy mennyi minden mással szeret foglalkozni szabadidejében, az F1-en kívül: az utóbbi években a divatiparban, a zeneiparban és a filmiparban is letette névjegyét többek között. Egy társas kapcsolatot a jelek szerint ennél nagyobb megterhelésnek tartana Hamilton, és abban természetesen igaza van, hogy a barátnővel nem teheti meg az ember, hogy csak akkor foglalkozzon vele, amikor éppen ráér.

    Hamilton idén már 19. szezonját tapossa a Forma–1-ben, eközben pedig 105 futamgyőzelmével a sportág legsikeresebb versenyzőjévé vált, hét világbajnoki címmel pedig Michael Schumacherrel együtt rekorder.

    Az M-Sport csapatfőnöke még nem temetné Evans vb-esélyeit

    0

    Elfyn Evans egyes vélemények szerint komoly gödörbe került az év elején látott jó forma után, azonban Richard Millener szerint nincs probléma korábbi versenyzője teljesítményével.

    Elfyn Evans 2020-ra az M-Sport csapatátólé igazolt a Toyotához, ahol az elmúlt öt szezon során négyszer vb második helyet ért el, kétszer Sébastien Ogier, egyszer-egyszer pedig Kalle Rovanpera és Thierry Neuville tudta csak megelőzni év végén.

    A walesi toyotás az idei bajnokságot kitűnően kezdte, 43 pontos előnyre is szert tett, azonban a Portugáliával kezdődött murvás versenyeken ez az előny elfogyott és 1 pontos hátránnyá vált az Észt Rally után.

    Egyes vélemények szerint Evans a jó rajt után komoly gödörbe került, helyzetén pedig az is nehezített, hogy a versenyek nyitó napján takarítania kellett.

    “Természetesen csalódott vagyok – mondta Elfyn Evans a DirtFishnek, miután elvesztette bajnoki első helyét. – Tudtuk, hogy az utóbbi három verseny nehéz lesz, de jobb szereplésre számítottunk Észtországban. Sajnos ez a verseny sem sikerült jól, sőt talán még rosszabbul is sikerült, mint az előző futamok. Tehát csalódás az eredmény, de meg kell próbálnunk Finnországban javítani.”

    Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Richard Millener szerint azonban nincs probléma korábbi versenyzője teljesítményével.

    “Úgy látom, hogy sohasem adja fel, mindent megtesz a jó eredmény érdekében, hogy a lehető legjobban zárjon egy versenyt – mondta az M-Sport csapatfőnöke a DirtFishnek. – Ilyen elszántságot láthattunk Thierry Neuville-től és Sébastien Ogier-tól korábban. El kell fogadni, hogy nem tudsz minden versenyt úgy zárni, ahogy elképzeled, azonban, ha sikerül célba érned, akkor csatában tudsz maradni. Most Elfyn valóban elvesztette a bajnoki elsőséget, de szerint a szezon későbbi részében képes lesz javítani, és ha ez így lesz, akkor továbbra is csatában marad a vb-címért.”

    Millener szerint Evans Észtországban is jól teljesített.

    “Láthattuk a saját versenyzőink esetében, hogy mennyire nehéz volt az Észt Rally és ott a takarítás. Evans azonban biztonságos végig csinálta a hosszú nyitó napot a takarítással. A következő két napban pedig átlagos teljesítményt nyújtott, de próbált harcolni is vasárnap. Láttam, hogy egyesek szerint jelenleg nem teljesít jól, de szerintem pont stabil a teljesítménye, és erre is van szüksége. Egyesek szerint nincs esélye már a bajnoki címre sem, de szerintem ez nem így van.”

    Latvalának is fejtörést okoztak a Hankook gumik a teszten

    0

    Jari-Matti Latvala újra rajthoz áll Rally2-es Toyotával a Finn Rallyn, melyen már 20. alkalommal vesz részt. A verseny előtti teszten a Toyota csapatfőnökének is fejtörést okoztak a Hankook gumik.

    Jari-Matti Latvala a tavalyi évhez hasonlóan idén is a WRC2-ben áll rajthoz a Finn Rallyn, ahol egy Rally2-es Toyotát fog vezetni Janni Hussi navigálásával.

    A finn rallyversenyzők közül sokan az 50. születésnapjukat ünneplik a hazai WRC-futamukon való indulással, Latvala azonban idén a 40. születésnapját ünnepelheti így, ráadásul huszadik alkalommal áll rajthoz a Finn Rallyn.

    “Be kell vallanom, hogy nagyon izgatott voltam a tesztem kezdete előtt, pedig már huszadszor indulok a Finn Rallyn – mondta Jari-Matti Latvala a Rallit.fi oldalnak. – Mindig különleges érzés Jyvaskylában indulni. A teszt aztán jól sikerült, élveztem a vezetést és erre kellene építeni a versenyen is. Már a teszt során érezhető volt a ralihangulat, mivel sok szurkoló volt a domboldalakon.“

    A verseny előtti teszten a Toyota csapatvezetője több időt töltött az autó beállításával, mint a vezetéssel, majd elárulta, komolyan gondolkoznia kellett, hogy miként állítsa be az autót a Hankook gumikhoz.

    “A Hankook gumik kissé nehézzé tették a teszt elejét, mert először vezetek ezekkel a gumikkal. Ezekhez a gumikhoz egyértelműen másként kell az autót beállítani, mint a Pirelli abroncsokhoz. Az autó beállításának módosításával egyre elégedettebb voltam, egyre könnyebben tudtam vezetni.”

    A WRC2-ben tavaly Oliver Solberg és Jari-Matti Latvala harcolt a győzelemért, amit végül a svéd versenyző tudott megszerezni, idén ez a csata akár folytatódhat is.

    25 éve ismétlődött meg kis híján az F1 egyik legdurvább halálos balesete

    0

    A 2000-es Német Nagydíj Rubens Barrichello pályafutása első F1-es sikere miatt vonult be a történelemkönyvekbe, de benne volt a pakliban, hogy egészen más, akár egy több életet követelő halálos baleset miatt emlékezzünk rá.

    A napra pontosan 25 évvel ezelőtt, július 30-án rendezett 2000-es Német Nagydíj sokaknak bizonyára Rubens Barrichello első győzelme miatt maradt emlékezetes, hiszen kinek ne égett volna bele a retinájába a dobogón síró brazil pilóta. De alighanem vannak, akiknek a pálya leggyorsabb pontján ponchóban sétálgató férfi is éppen ennyire beleégett, még úgy is, hogy nem történt tragédia.

    Pedig, ha valamelyik pilóta eltalálja a – mint utólag kiderült – kirúgott Mercedes-alkalmazottat, akkor nagy eséllyel megismétlődött volna az 1977-es Dél-afrikai Nagydíj tragédiája, amikor Tom Pryce ütött el egy aszfaltcsíkon keresztbe átsiető pályabírót, amiért ő és a tűzöltőkészüléket cipelő férfi is az életével fizetett.

    A rajt utáni drámát és több fordulatot tartogató futamra annak 23. évfordulóján, alábbi cikkünkben emlékeztünk vissza bővebben:

    Megúszta az idióta, hogy 350-nel elüssék, jól kitolt a McLaren-Mercedesszel, és még pénzt is kapott

    A Hyundai kettős céllal érkezett meg Finnországba

    0

    Cyril Abiteboul, a Hyundai csapatfőnöke az éllovas Ott Tänak előnyének növelésére és a gyártók világbajnokságára is koncentrál.

    Kifejezetten jól sikerült a Hyundai WRC-csapatának az Észt Rally, hiszen Ott Tänak és Thierry Neuville is a dobogóra állhatott, a győzelem azonban nem jött össze, mert Oliver Solberg váratlanul agyonverte a teljes mezőnyt, és világraszóló sikert aratott.

    Ezzel együtt Ott Tänak átvette a vezetést a világbajnokságban, egyetlen ponttal megelőzi az addigi éllovas Elfyn Evanst, a Hyundai pedig 52 pontra csökkentette a hátrányát a gyártók versenyében. A csapat pedig szemlátomást megtalálta a tempót a gyors murvás versenyekre.

    „Észtországban több célunkat is elértük, így most mindenki arra összpontosít, hogy ezt a lendületet továbbvigyük Finnországba. Csapatként már korábban is jól teljesítettünk itt, és mindhárom egységünk tudja, mi szükséges a dobogós helyezéshez – monda Cyril Abiteboul, a Hyundai csapatfőnöke. – A versenyzők és az autó teljesítménye nyomatékosította, hogy javult a teljesítményünk a gyors murvás futamokon, és hisszük, hogy újabb jó eredményeket érünk el. Bár Ott vezeti a pilóták bajnokságát, a lehető legkisebb különbséggel áll az élen, a mi fealadatunk az, hogy segítsük a nagyobb előny kiépítésében. Eközben biztosítanunk kell, hogy a csapat a lehető legtöbb pontot szerezze a gyártók versenyében. Mivel már csak hat forduló van hátra, minden adódó lehetőségből a maximumot kell kihoznunk.”

    A Finn Rally csütörtöktől vasárnapig tart, a mezőnyre 20 gyorsasági szakasz során 307.22 km versenytáv vár. Az előrejelzések szerint csapadékmentes időjárás és 25 fok körüli hőmérséklet várható.