back to top
2025. június 08. 19:30
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 3

    Teljessé vált a Hyundai dominanciája Szardínián

    0

    A Szardínia Rally elős péntek délutáni szakaszát követően ismét Thierry Neuville állt az összetett élére megelőzve Adrien Fourmaux-t és Ott Tanakot, azonban egyelőre a toyotás versenyzők sincsenek messze a belga világbajnokstól.

    A drámai délelőtti szakaszok után még kettős Hyundai vezetés alakult ki Szardínián,

    Kettős Hyundai-vezetés, M-Sport katasztrófa Szardínián péntek délelőtt

    azonban az első délutáni pálya teljesítése után Ott Tanak, megnyerve a szakaszt, megelőzte Sébastien Ogier-t, így teljessé vált a Hyundai dominanciája.

    Összetettben Thierry Neuville állt az élre mindössze 2 tizeddel megelőzve Adrien Fourmaux-t, míg a harmadik helyre Ott Tanak 5 másodperc hátránnyal lépett.

    A Hyundai versenyzőit Sébastien Ogier követi, aki nem egész 7 másodpercre van Neuville-től, de Sami Pajari hátránya is csupán 10.4 másodperc, míg Takamoto Katsuta további 6.3 másodperc hátránnyal áll.

    Kalle Rovanpera 17.1 másodpercre növelte előnyét Elfyn Evans előtt.

    A folytatásban a délelőtti legdrámaibb szakasz teljesítése következik, ahol az M-Sport három versenyzője is kiesett.

    Szardínia Rally, állás 4 szakasz után
    1 #1 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 43:22.7
    2 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Hyundai i20 N Rally1 +0.2
    3 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +5.0
    4 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +6.9
    5 #5 Sami Pajari – Marko Salminen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +10.4
    6 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Jhnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +16.7
    7 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +29.5
    8 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +46.6

    Szardínia Rally, gyorsasági szakaszok időterve
    Június 6., péntek
    09:01 SS1 Arzachena 1 13.97 km Ogier 7:50,0 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Pajari
    10:16 SS2 Telti 1 18.43 km Tanak 10:23.9 / 1. NEUVILLE, 2. Tanak, 3. Pajari, Fourmaux
    11:31 SS3 Sa Conchedda 1 27.95 km Fourmaux 17:16.4 / 1. FOURMAUX, 2. Neuville, 3. Ogier
    15:31 SS4 Arzachena 2 13.97 km Tanak 7:40.3 / 1. NEUVILLE, 2. Fourmaux, 3. Tanak
    16:46 SS5 Telti 2 18.43 km
    18:01 SS6 Sa Conchedda 2 27.95 km

    Június 7., szombat
    09:05 SS7 Coiluna 1 21.18 km
    10:16 SS8 Lerno 1 24.34 km
    11:31 SS9 Tula 1 15.28 km
    15:05 SS10 Coiluna 2 21.18 km
    16:16 SS11 Lerno 2 24.34 km
    17:31 SS12 Tula 2 15.28 km

    Június 8., vasárnap
    07:25 SS13 San Giacomo 1 25.19 km
    08:35 SS14 Porto San Paolo 1 13.70 km
    10:50 SS15 San Giacomo 2 25.19 km
    13:15 SS16 Porto San Paolo 2 (Power Stage) 13.70 km

    Teljes nevezési lista 
    Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
    Élő eredmények 
    A világbajnokság állása 

    Több mint tíz év után ült ismét F1-es autóban a világbajnok pilóta (videó)

    0

    Kamui Kobayashi 2014 után ismét Forma–1-es autóban ült, hiszen egy Haast tesztelt a Paul Ricardon. Mindez az amerikai istálló és a Toyota együttműködésének köszönhetően történt meg, a kétszeres hosszútávú-világbajnok pedig ezzel is igyekszik segíteni a gyártó fiatal pilótáit.

    Kamui Kobayashi összesen hetvenöt Forma–1-es nagydíjat teljesített. A japán versenyző 2009-ben Timo Glock helyetteseként debütált a Toyotánál, majd annak megszűnése után a BMW Sauberhez igazolt. Ott három évet töltött el, és 2012-ben az immáron Sauber néven működő csapat tagjaként hazájában megszerezte Japán történetének harmadik és egyben mindmáig utolsó F1-es dobogóját. A 2013-as idényben nem jutott üléshez, majd 2014-ben a Caterham színeiben tért vissza, ám azzal az autóval semmilyen számottevő eredményt nem lehetett elérni.

    Ezen a ponton véget is ért Kobayashi F1-es karrierje, és egészen mostanáig nem is ült ilyen autóban. Ehelyett a hosszútávú-világbajnokságban épített ki eredményes pályafutást: 2016 óta folyamatosan ebben a szériában versenyez, és az azóta eltelt nyolc teljes szezonból hétszer az első háromban zárta az összetettet, ebből kétszer a csúcsra is felért Mike Conway-jel és José María Lópezzel, akikkel nem mellesleg a 2021-es Le Mans-i 24 órás versenyt is megnyerte, manapság pedig már csapatfőnökként is tevékenykedik a Toyota gyári istállójánál.

    A jelenleg 38 éves pilóta a napokban teljesen váratlanul több mint tíz év után ismét Forma–1-es autóba ülhetett. Egészen pontosan egy korábbi Haast tesztelt a Paul Ricard versenypályán, amely az utóbbi években 2018-ban, 2019-ben, 2021-ben és 2022-ben adott otthont a Francia Nagydíjnak, és bár a versenynaptárnak már nem része, de tesztpályaként még mindig gyakran használják.

    Mindez az amerikai alakulat és a Toyota között tavaly megkötött partneri szerződésnek köszönhető. Ennek értelmében a japán márka tervezési és gyártási szolgáltatásokat nyújt a Haasnak, amely cserébe lehetőséget biztosít a gyártó pilótáinak, hogy F1-es tapasztalatot szerezzenek. Ezt persze a szabályok értelmében csak jóval korábbi autókkal tehetik meg.

    Legalábbis ami a privát teszteket illeti, hiszen a Haas már több első szabadedzésre is beültette a korábban az Alpine-t is képviselő Ryo Hirakawát, legutóbb a Spanyol Nagydíj hétvégéjén. Kobayashi úgy véli, amellett, hogy számára nagyszerű élmény volt a visszatérés, az ő tesztje is elsősorban a fiatalabb versenyzők fejlődését szolgálja, hiszen így pontosabb tanácsot tud adni nekik azzal kapcsolatban, hogy a mai Forma–1-ben mire van szükség.

    Elég más érzés, de élveztem – nyilatkozta a Haas által a közösségi médiában közzétett videóban. – Meglehetősen simán befértem az autóba, és fizikailag is rendben voltam tizenegy év után, úgyhogy határozottan élveztem. Mindenekelőtt köszönöm ezt a lehetőséget, élveztem, és sokat mosolyogtam vezetés közben. Számomra ugyanakkor ez az élmény inkább azt jelenti, hogy a Toyota versenyzői a jövőben még több Forma–1-es lehetőséghez jutnak.”

    Féktelen száguldás vár Molnár Martinra a brit F4 következő hétvégéjén

    0

    Molnár Martin az összetett második helyéről vág neki a brit F4 idei negyedik versenyhétvégéjének Thruxtonban, ahol reményei szerint akár az első futamgyőzelem is összejöhet.

    Idei negyedik versenyhétvégéjével folytatódik a brit Forma–4-es bajnokság. Donington, Silverstone és Snetterton után ezúttal a Hampshire megyében, Southamptontól 50 km-re fekvő Thruxtonba látogatnak a mezőny tagjai, hogy Anglia leggyorsabb versenypályáján mérkőzzenek meg.

    Thruxton a normandiai partraszállásban is kiemelt szerepet betöltő II. világháborús reptérként kezdte pályafutását, majd 1950-től rendezett előbb motor-, valamivel később már autóversenyeket is. A 3793 méter hosszú, rendkívül tempós körön mindössze két féktáv található, a pilóták pedig a legnagyobb átlag-, illetve csúcssebességet is itt érik el a teljes szezon során. Utóbbi akár 240 km/óra is lehet.

    Forma–1-es hétvégén versenyez Molnár Martin

    A hétvégét az összetett második helyéről váró Molnár Martin persze nemcsak az egyenesekben szeretne gyors lenni, hanem a stopper alapján is, hogy ezáltal folytassa remek sorozatát, a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője ugyanis eddig az összes hétvégén dobogóra állhatott az idei szezonban, aminek köszönhetően csupán 9 pont a hátránya az éllovassal szemben.

    „Az itt rendezett teszten egész jó volt a tempónk, az élmezőnyben szerepeltünk – emelte ki a Virtuosi Racing versenyzője. – Ez az a helyszín, ahol a szezon során a legfontosabb lesz a szélárnyék, mert anélkül az embernek nincs túl sok esélye. A vonalvezetés alapján azt gondolhatnánk, hogy ez egy unalmas pálya, de a nagy tempó és a szélárnyékozás miatt egyáltalán nem az. Remélhetőleg jó hétvégénk lesz. A célom természetesen a minél jobb eredmény elérése mellett az, hogy megszerezzem az első futamgyőzelmemet. Bízom benne, hogy ezen a hétvégén ez is össze fog jönni.”

    A thruxtoni versenyek amellett, hogy élvezetes csatákat hozhatnak, nagyobb próbatétel elé állítják a pilótákat, mint ami első ránézésre a vonalvezetésből következhet, hiszen az a két féktáv, amit teljesíteniük kell, egyaránt nagyon nehéz, mivel kanyarodás közben kell fékezni. Az aszfalt ráadásul nagyon érdes, ezért akár egyetlen elfékezésnek is komoly hatása lehet a versenyképességre.

    Érdekességnek pedig ott van a versenypálya közepén működő reptér, így az olykor le- és felszálló repülőgépek közvetlenül a versenyzők feje fölött szállnak el.

    A thruxtoni versenyhétvége menetrendje magyar idő szerint:

    Szombat
    10:00 – 10:25: Időmérő edzés
    13:55 – 14:15: 1. futam
    17:15 – 17:35: 2. futam

    Vasárnap
    14:40 – 15:05: 3. futam

    Molnár Martin már második a brit F4-ben, miközben újabb dobogós helyezést ért el

    Kettős Hyundai-vezetés, M-Sport katasztrófa Szardínián péntek délelőtt

    0

    Adrien Fourmaux vezet Thierry Neuville előtt a Szardínia Rally drámai péntek délelőtti szakaszai után, az M-Sport három versenyzője is búcsúszott.

    A Rally Világbajnokság idei hatodik versenye, a Szardínia Rally előtt várható volt, hogy a Toyota három élversenyzője, Elfyn Evans, Kalle Rovanpera és Sébastien Ogier úttakarításából eredő hátrányt kihasználja a Hyundai és a koreai gyártó versenyzői fognak a verseny első helyéért harcolni.

    Ennek azonban azonnal az első szakasz ellentmondott, miután ezt Sébastien Ogier nyerte Thierry Neuville és a jóval később rajtoló Sami Pajari és Adrien Fourmaux előtt. Elfyn Evans és Kalle Rovanpera azonban már ekkor komolyabb hátrányt szedett össze.

    A nap második szakaszának szűk, fákkal és kerítésekkel szegélyezett, de rendkívül gyors részei azonban komoly drámákat is tartogattak már.

    A Hyundai versenyzői ezen a pályán már domináltak és Ott Tanak mögött Thierry Neuvlle és Adrien Fourmaux követte, míg a legjobb toyotás eredményt Takamoto Katsuta érte el.

    Összetettben Neuville vette át a vezetést 1 másodperccel megelőzve Tanakot és egyaránt 4 másodperccel előzve Pajarit és Fourmaux-t. Sébastien Ogier az élről az ötödik helyre csúszott, Katsutát, Evanst és Rovanperát megelőzve.

    Sorban kerültek komoly bajba a versenyzők a Szardínia Rally második szakaszán

    Katasztrófát élt meg azonban az M-Sport csapata, miután Josh McErlean fánask csúszás után, míg Martins Sesks hatalmas borulás után kiesett, Grégoire Munster pedig a szakaszt után kényszerült kiállni felfüggesztés törés miatt. A fordos csapatból már csak Jourdan Serderidis maradt versenyben.

    A délelőtti utolsó, és a verseny leghosszabb szakaszán Adrien Fourmaux ért célba leggyorsabban Katsutát és Ogier-t megelőzve.

    Összetettben pedig a Hyundai francia versenyzője vette át a vezetést 2.9 másodperccel megelőzve Neuville-t, így kettős Hyundai-vezetés alakult ki.

    A Hyundai versenyzőinek tempójával főként Sébastien Ogier tudja tartani a lépeést a toyotások közül, így a harmadik helyen, Ott Tanakot, Pajarit, Katsutát megelőzve várhatja a délutánt.

    Kalle Rovanpera megelőzte az utolsó délelőtti pályán Evanst, így a hetedik helyen áll, azonban hátránya már fél percnél is több, míg walesi csapattársának már 41.2 másodperc a lemaradása.

    A WRC2-ben Emil Lindholm vezet Martin Prokop és Yohan Rossel előtt, azonban Nikolay Gryazin vezeti a Rally2-es autók mezőnyét, ő azonban nem regisztrált a bajnoki értékelésbe ezen a hétvégén.

    Délután ismét teljesíti a mezőny a mai pályákat.

    Szardínia Rally, állás 3 szakasz után
    1 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Hyundai i20 N Rally1 35:38.4 
    2 #1 Thierry NeuvilleMartijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +2.9 
    3 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +8.1 
    4 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +9.0 
    5 #5 Sami PajariMarko Salminen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +11.0 
    6 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Jhnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +15.5 
    7 #69 Kalle RovanperaJonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +30.6 
    8 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +41.2 
    9 #29 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (BUL – KGZ) Skoda Fabia RS Rally2 +1:07.9 
    10 #31 Emil LindholmReeta Hamalainen (FIN) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +1:21.7 
    11 #43 Martin ProkopMichal Ernst (CZE) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +1:32.5 
    12 #20 Yohan RosselArnaud Dunand (FRA) Citroen C3 Rally2 (WRC2) +1:36.7 
    13 #31 Lauri Joona – Samu Vaaleri (FIN) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +1:38.0 
    14 #25 Alejandro CachónBorja Rozada (ESP) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +1:38.6 
    15 #44 Robert VirvesJakko Viilo (EST) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +1:41.8

    Szardínia Rally, gyorsasági szakaszok időterve
    Június 6., péntek
    09:01 SS1 Arzachena 1 13.97 km Ogier 7:50,0 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Pajari
    10:16 SS2 Telti 1 18.43 km Tanak 10:23.9 / 1. NEUVILLE, 2. Tanak, 3. Pajari, Fourmaux
    11:31 SS3 Sa Conchedda 1 27.95 km Fourmaux 17:16.4 / 1. FOURMAUX, 2. Neuville, 3. Ogier
    15:31 SS4 Arzachena 2 13.97 km
    16:46 SS5 Telti 2 18.43 km
    18:01 SS6 Sa Conchedda 2 27.95 km

    Június 7., szombat
    09:05 SS7 Coiluna 1 21.18 km
    10:16 SS8 Lerno 1 24.34 km
    11:31 SS9 Tula 1 15.28 km
    15:05 SS10 Coiluna 2 21.18 km
    16:16 SS11 Lerno 2 24.34 km
    17:31 SS12 Tula 2 15.28 km

    Június 8., vasárnap
    07:25 SS13 San Giacomo 1 25.19 km
    08:35 SS14 Porto San Paolo 1 13.70 km
    10:50 SS15 San Giacomo 2 25.19 km
    13:15 SS16 Porto San Paolo 2 (Power Stage) 13.70 km

    Teljes nevezési lista 
    Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
    Élő eredmények 
    A világbajnokság állása 

    Sorban kerültek komoly bajba a versenyzők a Szardínia Rally második szakaszán

    0

    Hatalmas fordulat következett be a Szardínia Rally második szakaszán, ahol két Hyundai-versenyző állt az élre, míg három M-Sport páros is kiesett.

    A Szardínia Rally második szakaszán a Hyundai versenyzői voltak a leggyorsabbak, kihasználva a jobb rajtpozíciót a Toyota versenyzőihez képest.

    Egy versenyző kivételével sok időt vesztettek a Toyotások a Szardínia Rally első szakaszán

    A leggyorsabb Ott Tanak volt, akit Thierry Neuville 3.3, míg Adrien Fourmaux 4.1 másodperc hátránnyal követett, míg a leggyorsabb toyotás Takamoto Katsuta volt 6.8 másodperccel elmaradva a legjobb eredménytől. A szakasz t a verseny éléről kezdő Sébastien Ogier 10.2 másodpercet kapott, míg Kalle Rovanpera 10.3, Elfyn Evans pedig 11.1 másodperccel maradt el Tanak eredményétől.

    Hatalmas drámákat hozott a szúk, de gyors pályán zajló verseny, Grégoire Munster Fordjának jobb hátsó felfüggesztése eltőrt, de így is sikerült célba érnie, ellentétben csapattársaival, a boruló Martins Sesks-sel, valamint a kicsúszó Josh McErlean-nel. Valószínűleg a harmadik szakaszon már Munster sem rajtol el, így csak Jourdan Serderidis marad versenyben az M-Sport csapatából.

    A WRC2-ben is komoly drámák voltak: Oliver Solberg kicsúszott, de célba ért, Roope Korhonen, Mikko Heikkila és Diego Ruiolba balesetet szenvedett. Szerencsére minden versenyző jól van.

    A szakasz után Thierry Neuville vette át a vezetést, aki 1 másodperccel előzi meg Ott Tanakot, míg a harmadik helyen Sami Pajari és Adrien Fourmaux 4 másodperc hátránnyal áll.

    A délelőtt során még egy szakaszt kell a versenyzőknek teljesíteni.

    Korhonen

    Szardínia Rally, állás 2 szakasz után
    1 #1 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 18:18.0
    2 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +1.0
    3 #5 Sami Pajari – Marko Salminen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +4.0
    4 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Hyundai i20 N Rally1 +4.0
    5 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +6.1
    6 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Jhnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +13.8
    7 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +17.3
    8 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +17.5

    Szardínia Rally, gyorsasági szakaszok időterve
    Június 6., péntek
    09:01 SS1 Arzachena 1 13.97 km Ogier 7:50,0 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Pajari
    10:16 SS2 Telti 1 18.43 km Tanak 10:23.9 / 1. NEUVILLE, 2. Tanak, 3. Pajari, Fourmaux
    11:31 SS3 Sa Conchedda 1 27.95 km
    15:31 SS4 Arzachena 2 13.97 km
    16:46 SS5 Telti 2 18.43 km
    18:01 SS6 Sa Conchedda 2 27.95 km

    Június 7., szombat
    09:05 SS7 Coiluna 1 21.18 km
    10:16 SS8 Lerno 1 24.34 km
    11:31 SS9 Tula 1 15.28 km
    15:05 SS10 Coiluna 2 21.18 km
    16:16 SS11 Lerno 2 24.34 km
    17:31 SS12 Tula 2 15.28 km

    Június 8., vasárnap
    07:25 SS13 San Giacomo 1 25.19 km
    08:35 SS14 Porto San Paolo 1 13.70 km
    10:50 SS15 San Giacomo 2 25.19 km
    13:15 SS16 Porto San Paolo 2 (Power Stage) 13.70 km

    Teljes nevezési lista 
    Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
    Élő eredmények 
    A világbajnokság állása 

    „Ez volt a legrosszabb valaha” – ilyen volt Hamilton szenvedése belülről

    0

    Lewis Hamilton rádiózásából kiderül, hogy a Spanyol Nagydíjon szinte folyamatosan panaszkodott az autóra, hol az elejére, hol a hátuljára, és a szárnyállítás csak tovább rontott a helyzetén. Végül arra a következtetésre jutott, hogy nem a beállításokkal, hanem a kocsival volt probléma.

    Lewis Hamilton számára ígéretesen indult a Spanyol Nagydíj hétvégéjének érdemi része, ugyanis az ötödik helyet szerezte meg, ez pedig a legjobb főfutamos rajtpozícióját jelentette, amióta a Ferrarihoz igazolt. A verseny viszont merő szenvedés volt számára, és bár utólag kiderült, hogy az autója a hajrában nem volt tökéletes állapotban, már jóval korábban panaszkodott, hol az elejére, hol a hátuljára. A Racefans.net leírta a mérnökével, Riccardo Adamival folytatott rádióbeszélgetést, amelyből mindez egyértelműen kiderül.

    Verstappen a végén bukta el a dobogót, míg a McLaren simán nyert Barcelonában

    Mind a hétszeres világbajnok, mind csapattársa, Charles Leclerc használt lágy gumikon kezdett, a rajtnál pedig a Mercedes párosa elé kerültek. A monacói pilóta viszont folyamatosan ott volt közvetlenül Hamilton mögött, és a különbség egyre inkább csökkent. Adami végül a 9. körben közölte pilótájával, hogy cseréljenek helyet, ami a következő kör első kanyarjában meg is történt. Mindeközben azt javasolta neki, hogy a 14-esben jobban óvja az abroncsokat. Az olasz szakember szinte végig tanácsokat adott versenyzőjének, hogy a pálya melyik részén, illetve hogyan tudna javulni, ám ez lényegesen nem segített a helyzeten.

    Hamilton aztán szólt, hogy egyre jobban csúszkál az autó hátulja, majd a 16. körben ezt ismét megemlítette, a Ferrari pedig úgy döntött, hogy kihozza, hogy ezzel levédjék George Russell esetleges elévágási kísérletét. A 40 éves pilóta kifejezte aggodalmát a korai kiállás kapcsán, mire Adami elmagyarázta neki a helyzetet, és azt is megválaszolta neki, hogy hol tudna javulni. A Mercedes eközben még körökön át kint hagyta a másik brit pilótát.

    Hamilton ezt követően megkérdezte, hogy a kerékcsere alatt módosítottak-e az első szárny állásán, mivel alulkormányzottnak érezte a Ferrarit, mire nemleges választ kapott. Nem sokkal később Russell is kiment a bokszba, és 4,5 másodperccel tért vissza honfitársa mögé, de a különbség elég gyorsan csökkent. A 105-szörös futamgyőztes már arra is gondolt, hogy mindenhol veszít, de ezt Adami szintén cáfolta, ennek ellenére előbbi úgy gondolta, hogy egyáltalán nincs tempója.

    „Mit akarsz, mit mondjak?” – Hamilton nem érti, nem akar róla beszélni, a Ferrari nem fog segíteni

    A 27. körre a bal hátsó gumi elkezdett szemcsésedni, és Hamilton ismét kétségbeesetten érdeklődött, hogy hol veszít körönként 6 tizedet. Három körrel később közölte, hogy nincs tapadás, és „a hátsó ma sehol nincs”. Adami folyamatosan ellátta őt vezetéstechnikai tippekkel, de a helyzet nem javult, legalábbis lényegesen semmiképpen.

    A hajrá felé közeledve ezúttal a Mercedes lépett előbb, és a 42. körben kihozta Russellt, Hamilton viszont ekkor még úgy érzékelte, hogy gumijai rendben vannak, ezért további öt kört ráhúzott. Utána viszont egyre többet veszített a hátsó abroncsok miatt, és túlkormányzottságot tapasztalt, ezért arra kérte csapatát, hogy a kiállás során állítsák két fokozattal magasabbra a szárnyat.

    Russell a kiállások során átugrotta őt, és bár Hamilton gumielőnyének köszönhetően némileg csökkent a különbség, a hétszeres világbajnok hamar megbánta a beállításbeli változtatást, ugyanis jelentős vibrációt, illetve extrém túlkormányzottságot érzett. Az Andrea Kimi Antonelli kiesése miatt beküldött biztonsági autó ebből a szempontból kapóra jött, hiszen így ismét meglátogatta a bokszutcát, ahol ezúttal négy fokozattal a másik irányba módosították a szárnyat.

    Hamilton aztán arra panaszkodott, hogy elhúzzák az újraindítást, ám, mint később kiderült, számára az utolsó körökben sem volt sok köszönet, sőt, épp ellenkezőleg. Ekkor ugyanis túl könnyűnek érezte az első szárnyat, és kijelentette, nem tudja, mi a baj. Ráadásul a hátsó tapadás sem volt megfelelő, így eshetett meg, hogy Nico Hülkenberg nagyon simán elment mellette. Végül hetedikként látta meg a kockás zászlót, de Max Verstappen büntetése miatt hatodikként rangsorolták. A leintés után annyit mondott, hogy valami probléma volt a kocsival, mert „ez volt a legrosszabb valaha”.

    Egy versenyző kivételével sok időt vesztettek a Toyotások a Szardínia Rally első szakaszán

    0

    Elfyn Evans és Kalle Rovanpera is sok időt vesztett a Szardínia Rally nyitó szakaszán a takarítás miatt, azonban Sébastien Ogier harmadikként indulva is a leggyorsabb tudott lenni.

    A Szardínia Rally híres arról, hogy az utakat komolyan takarítaniuk kell az elsőként induló versenyzőknek, és ezt bizonyította az idei verseny első 14 km-es gyorsaságija is.

    Elfyn Evans ugyan gyorsabb volt 1 másodperccel Kalle Rovanperánál, azonban a szakaszon harmadikként induló és a legjobb időt autózó Sébastien Ogier-tól 10.3 másodperccel maradt el.

    A nyolcszoros világbajnokot Thierry Neuville tudta leginkább megközelíteni a Hyundaijal, aki 8 tizeddel maradt el a legjobb eredménytől és 2 tizeddel volt gyorsabb a később rajtoló toyotás Sami Pajarinál, aki a japán gyártó második csapatát képviseli. Adrien Fourmaux 4, míg Ott Tanak 5.1 másodperccel maradtak el Ogier-tól.

    Biztatóan kezdett az M-Sport csapatából Josh McErlean, aki 3 tizeddel maradt el Tanak eredményétől és a hatodik időt autózta.

    A délelőtt során még két pálya vár a versenyzőkre.

    Szardínia Rally, állás 1 szakasz után
    1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 7:50.0
    2 #1 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +0.8
    3 #5 Sami Pajari – Marko Salminen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1.0
    4 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Hyundai i20 N Rally1 +4.0
    5 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +5.1
    6 #55 Josh McErlean – Eoin Treacy (IRL) Ford Puma Rally1 +5.4
    7 #22 Martins Sesks – Renars Francis (LVA) Ford Puma Rally1 +9.7
    8 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +10.3
    9 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Jhnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +11.1
    10 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +11.2
    11 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +11.3

    Szardínia Rally, gyorsasági szakaszok időterve
    Június 6., péntek
    09:01 SS1 Arzachena 1 13.97 km Ogier 7:50,0 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Pajari
    10:16 SS2 Telti 1 18.43 km
    11:31 SS3 Sa Conchedda 1 27.95 km
    15:31 SS4 Arzachena 2 13.97 km
    16:46 SS5 Telti 2 18.43 km
    18:01 SS6 Sa Conchedda 2 27.95 km

    Június 7., szombat
    09:05 SS7 Coiluna 1 21.18 km
    10:16 SS8 Lerno 1 24.34 km
    11:31 SS9 Tula 1 15.28 km
    15:05 SS10 Coiluna 2 21.18 km
    16:16 SS11 Lerno 2 24.34 km
    17:31 SS12 Tula 2 15.28 km

    Június 8., vasárnap
    07:25 SS13 San Giacomo 1 25.19 km
    08:35 SS14 Porto San Paolo 1 13.70 km
    10:50 SS15 San Giacomo 2 25.19 km
    13:15 SS16 Porto San Paolo 2 (Power Stage) 13.70 km

    Teljes nevezési lista 
    Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
    Élő eredmények 
    A világbajnokság állása 

    Az F1-es csapatok álla is leesett az új Hungaroringtől

    0

    A Forma–1, az FIA és a csapatok képviselői a héten a helyszínen tekintették meg a megújuló Hungaroringet, miközben a célegyenes új aszfaltréteget kapott.

    Rohamosan közeledik a jubileumi 40. Magyar Nagydíj időpontja, a megújuló Hungaroring pedig lassan elnyeri azt a külsőt, amellyel augusztus elején fogadni fogja majd a száguldó cirkusz mezőnyét. Az új főépület és főlelátó mellett pedig időközben végbement egy újabb jelentős változás.

    Új aszfaltborítást kapott ugyanis a pálya célegyenese. Az új, 620 méter hosszan húzódó, összesen 860 tonna speciális, magasabb lágyuláspontú bitumennel készült réteget kedden fektették le. „A keverék receptúráját már korábban meghatározták a SWIETELSKY szakértői, és idén nagy felületű próbabeépítés is készült, mivel a különleges elvárások miatt fontos volt, hogy a keveréket a lehető legrövidebb időn belül beépítsék.”

    Az előkészület, vagyis a kopóréteg felmarása két napot vett igénybe, maga az aszfaltozás pedig egy napig tartott, amelyhez az olasz Dromo cég szakemberei (ahogy tavaly az alagutak fölötti rész aszfaltozásánál) műszaki támogatást nyújtottak” – számolt be róla a Hungaroring.

    A célegyenes megújult aszfaltját először a GT Open versenyzői próbálhatják ki versenykörülmények között, majd a Magyar Nagydíj F1-es, F2-es, F3-as és Porsche szuperkupás versenyzői következnek.

    A csapatok, az F1 és az FIA álla is leesett

    Friss hír a Hungaroringgel kapcsolatban az is, hogy bár az F1 nemzetközi promótere havi rendszerességgel szemlézte a pálya felújítását, ezen a héten hétfőtől szerdáig népes nemzetközi delegáció érkezett Mogyoródra, amelynek tagjai között az F1 és az FIA, valamint a csapatok küldöttjei is ott voltak.

    A Formula One Management, a Nemzetközi Automobil Szövetség és a csapatok képviselőit köszöntötte Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, majd pedig a szakemberek töviről hegyire bejárták az új főépületet, kérdeztek, jegyzeteltek, ötleteltek – Ariane Frank-Meulenbelt, a Hungaroring nemzetközi kapcsolatokért felelős vezetője, valamint Richter Gábor pályaigazgató kalauzolta végig őket az előzőhöz képest gigantikus létesítményen.

    „Az első szó a dicséreté volt, elképedve nézték, milyen hatalmas változáson ment keresztül a pálya kilenc hónap alatt – és főleg, hogy milyen minőségben. Elmondták, volt már olyan, hogy egy pályán valamilyen fejlesztés gyorsan elkészült, de ilyen magas színvonalon még nemigen – úgyhogy csak gratulálni tudnak. Megfogalmazták azt a véleményt, hogy infrastruktúra szempontjából a versenypályánk a legjobbak között lesz  a világon” – tudatta közleményben a Hungaroring.

    Olyasmit ért el a Hungaroringen nyerő Ferrari, amit soha senki, most 6,4 milliárdért vették meg

    Húsz éve esett nagyot Marcus Grönholm a Szardínia Rallyn

    0

    Melyik irányba? Érdeklődött egyre mérgesebben Marcus Grönholm, miután legurult a domboldalon a 2005-ös versenyen.

    Húsz évvel ezelőtt, a 2005-ben megrendezett második Szardínia Rallyn a kalandokba gyakran keveredő és legendás nyilatkozatokat adó, nem mellesleg kétszeres világbajnok Marcus Grönholm esett hatalmasat. Mint kiderült, hibás volt az itiner, ezért elnézett egy jobbkanyart, és legurult a domboldalon, így érkezett meg az alatta futó útra – a menetiránynak szemben.

    Mivel a pörgés miatt fogalma sem volt, merre kell továbbmenni, a helyszínre érkező rendőrtől érdeklődött fennhangon, melyik a jó irány, de annak fogalma sem volt – így végül hallgatott az utat elsőre is eltaláló navigátorára, Timo Rautiainenre.

    A 2005-ös Szardínia Rally összefoglalóját, amelyben kiemelt szerepet kap Marcus Grönholm esése, IDE KATTINTVA lehet megnézni.

    A jelenleg a fia WRX-csapatát vezető Marcus Grönholm ennek az apropóján felidézte a balesetet – na meg azt, hogy miután a szervizparkban összerakták a Peugeot 307-est, végül harmadik lett a versenyen. Aztán két évvel később nyert is Szardínián – a saját múzeumában meg is mutatta, melyik autóval.

    Meredek pletyka terjed az F1-ben, aminek Verstappen jövőjéhez is köze lehet

    0

    Érdekes pletykákat osztott meg az F1 egyik ismert újságírója arról, miként történhet meg az eddig elképzelhetetlennek hitt lépés, ami megnyithatja az utat Max Verstappen csapatváltása előtt.

    Lance Stroll csuklósérülés miatt kihagyni kényszerült a múlt vasárnapi Spanyol Nagydíjat, és egyelőre kérdéses, hogy felépül-e időben jövő hétvégi hazai futamáig. Amennyiben nem, Kanadában a Aston Martin tartalékja, Felipe Drugovich kaphat lehetőséget.

    Stroll még a 2023-as idény előtt szenvedett kerékpáros balesetet, amelyben mindkét csuklója megsérült. A csapat hivatalos tájékoztatása szerint ez a sérülés újult ki és nehezítette már hetek óta Stroll életét, a barcelonai időmérő után pedig olyan méreteket öltött a fájdalma, hogy a kanadai a kötelező mérlegelés helyett azonnal orvosi vizsgálatra ment, majd bejelentették, hogy nem indul a versenyen.

    Azóta azonban olyan sajtóhírek láttak napvilágot, amelyek szerint Stroll dührohamot kapott a Q2-es kiesése után, a garázsban tartózkodókkal minősíthetetlen hangnemben beszélt, miközben tört, zúzott, és valójában ekkor sérült meg a csuklója. Az Aston Martin csak annyit ismert el, hogy versenyzőjük „dühös volt”, úgyhogy a pontos részleteket nem ismerjük.

    Ian Parkes, a New York Times és a RacingNews365 újságírója ugyanakkor érdekes hírekkel szolgált utóbbi oldal podcastjában Stroll-lal kapcsolatban, és levezette, hogy a történtek az F1-ben 2017 óta versenyző, ez idő alatt három dobogós helyezést elérő versenyző távozását készíthetik elő, egyúttal megnyithatják az utat Verstappen előtt.

    Lance Stroll
    Strollt dühe juttatta bajba? / Fotó: Zak Mauger/LAT Images

    „Azt hallottam, hogy bizonyos emberek az Aston Martinnál most hallottak először erről a növekvő fájdalomról Lance jobb csuklójában. És én is hallottam pletykákat arról, hogy ez az első lépése egy olyan pályaívnek, amelynek végén Lance az idei szezont követően elhagyja a Forma–1-et. Hogy ez lesz a kifogás, amit adott esetben fel lehet hozni arra, hogy miért távozik.”

    „Ahelyett, hogy csak úgy kirúgnák a szezon végén, figyelembe véve, hogy van még egy éve a szerződéséből. Ugyanis már nincs az a határozatlan idejű szerződése, ami a múltban, és legutóbb két évre, az idei és a következő szezonra írtak vele alá. De ez alkalommal felvetődött, hogy végre elkezdett leesni a tantusz” – mondta Parkes, kiemelve, hogy az Aston Martin magasztos céljaihoz egy Strollnál jobb pilóta kellene.

    „Amennyiben az Aston Martin mindkét világbajnoki címért – és nem csak a versenyzők címéért – komolyan versenybe akar szállni, akkor kell valaki más az autóba Fernando Alonso mellé. És ki lenne jobb erre, mint Max Verstappen?” – tette fel a költői kérdést az újságíró.

    Verstappen már többször is szóba került az Aston Martin kapcsán, Adrian Newey, a silverstone-i istálló 2026-os autójának szülőatyja pedig bő egy hete Monacóban kijelentette, Verstappent azzal tudnák a leginkább elcsábítani, ha győztes autót építenek. A négyszeres világbajnokot 2028 végéig szerződés köti a Red Bullhoz, de az Autosport értesülései szerint abban az esetben már az idén aktiválhatná az abban szereplő kilépési záradékot, ha az Osztrák Nagydíj után nem állna a pontverseny első négy helyének valamelyikén. Mivel Barcelonában csak 10. lett, a matematikai esély még megvan erre.

    Ami Strollt illeti, az nem derült ki Parkes szavaiból, hogy az esetleges távozása közös döntés eredménye lenne, vagy az apja, Lawrence Stroll által tulajdonolt Aston Martin egyszerűen leváltja, de utóbbira azért nem mutatkozik túl nagy esély akkor, ha ifjabb Stroll nem akar menni.