back to top
2025. április 19. 11:41
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 4

    Marczyk már az ERC-szezonnyitón érezte, hogy fejlődni tudott az idei szezonra

    0

    Miko Marczyk ötödik helyezéssel kezdte az idei ERC-szezont a Sierra Morena Rallyn, ahol a Topp-Cars Rally Team Skodájával versenyző lengyel pilóta érezte, hogy fejlődni tudott az idei évre.

    Miko Marczyk számára jól alakult az ERC-szezonnyitó Sierra Morena Rally, ahol az abszolút ötödik helyet szerezte meg, ráadásul a Power Stage-en a harmadik idővel három bónuszpontot is gyűjtött.

    “Voltak hullámvölgyek, de összességében jól döntés volt, hogy sok változtatást végeztünk az autón verseny közben – mondta a 29 éves lengyel versenyző az ERC hivatalos oldalának. – Általában mindig félek változtatni az autón, hogy rossz irányba mozdulunk, de most valóban jól sikerült a módosítás. Keményebbre állítottuk az autót, kicsit lejjebb ültettük és stabilabbra csináltuk különösen azokon a gyors szakaszokon, ahol nem voltam elég magabiztos. Azt hittem, hogy ez csak a tempón múlik, de az autóbeállításon is, mivel annak javításával jobb volt az érzésem még kevesebb fékezéssel is. A verseny utolsó szakaszai különösen jól sikerültek, köztük a Power Stage is, ahol sikerült pontokat gyűjteni. Összességében jobban indult a szezon, mint tavaly.”

    A Topp-Cars Rally Team Skodájával induló Marczyk Nikolay Gryazin, Yoann Bonato, Jossé Antonio Suárez és Andrea Mabellini mögött végzett az ötödik helyen, közülük azonban csupán az orosz-bolgár és az olasz versenyző fog több versenyen indulni az Eb-n, így ez az eredmény felér egy harmadik helyezéssel is.

    Evans örül, hogy a WRC visszatér Spanyolországba

    0

    Elfyn Evans szerint nagyon jó, hogy ismét Spanyolországba látogathat a WRC-mezőny, mivel ez az egyik olyan ország, ahol mindig sok a néző.

    2022 után tér vissza az aktuális WRC-mezőny Spanyolországba, amikor a Kanári-szigetek Rallyn állnak rajthoz a versenyzők április 24-27. között.

    Elfyn Evans örömmel várja a versenyt, ahol hagyományosan a korábbi Spanyol Rallyhoz, sok nézőre számít.

    “A Sierra Morena Rallyn is sok néző volt, ezért remélem, hogy ez így lesz a Kanári-szigeteken is – mondta Elfyn Evans a DirtFishnek. – Azt hallottam olyan személyektől, akik már jártak a Kanári-szigeteken, hogy ott is sok a szurkoló mindig. Mindig nagyon fontosnak tartottam, hogy olyan versenyeken indulhassunk, ahol sok a néző és ahol ezt a sportot sokra értékelik. Spanyolország pont ilyen hely, ezért örülök, hogy visszatérhetek oda.”

    A Kanári-szigetek Rally ötszörös győztese, Carlos Sainz biztos a Las Palmas-i verseny sikerében.

    “Jó emlékeim vannak a Kanári-szigetekről – mondta a kétszeres világbajnok. – Szép hely, nagyon jó utak vannak, melyek nagy kihívást jelentenek. Nagyon örülök, hogy a Kanári-szigetek WRC-futamot rendezhet. A külvilág meg fog lepődni azon, hogy mennyi néző lesz, akik támogatják a rendezvényt. Korábban ötször nyertem meg ezt a versenyt és versenyzőként ez az a verseny, ahol a legtöbb támogatást kaptam a szurkolóktól.”

    Elfyn Evans elárulta, hogy a Hankook gumijaival elégedettebb és az autóban is jól érezte magát a tesztversenyen is.

    “Még kell némi munkát végeznünk, hogy elérjük a 100%-ot, de összességében jól éreztem magam az autóban és a Toyota is jól viselkedett. Dolgoztunk az autó különböző területein, és ezt fogjuk tenni a verseny előtti teszten is, ahol az egyik főszerepet a gumik kapják. Azt hiszem, hogy a Hankook előrelépett a megbízhatóság és következetesség terén a gumikkal.”

    Lefebvre a Spanyolországban szerzett tapasztalatra építene az ERC-ben

    0

    Stéphane Lefebvre a kilencedik helyet szerezte meg a spanyol Sierra Morena Rallyn, ahol rengeteg információt szerzett az MRF gumijairól és a Rally2-es Hyundairól is.

    Az MRF Team számára pontszerzéssel indult az idei ERC-szezon, miután Stéphane Lefebvre a kilencedik helyen ért célba, ugyanakkor Simone Tempestini és James Williams nem tudott célba érni balesetek miatt.

    Stéphane Lefebvre bár szeretett volna jobban szerepelni, összességében elég tapasztalatot szerzett a szezonnyitón, amire a jövőben építeni tud.

    “Szerettünk volna Spanyolországban előrébb végezni, de azzal is tisztában voltunk, hogy az autót és az MRF gumikat sem ismerjük – mondta Stéphane Lefebvre az ERC hivatalos oldalának. – Kemáényen dolgoztunk az egész verseny alatt és sok információt és tapasztalatot szereztünk, amire építhetünk a jövőben.”

    Simone Tempestini sokáig az MRF legjobb versenyzői voltak Spanyolországban, azonban a második napon baleset miatt kiestek a Rally2-es Skodával.

    “Csalódással zártam a versenyt – mondta a román versenyző. – Élveztük a pályákat és gyorsultunk verseny közben. Magabiztosan tudtam vezetni a második nap első két szakaszán is, de aztán egy tempós bal kanyarban későn fékeztem és kicsúsztunk. Az autó nem sérült meg nagyon, de nem volt lehetséges a folytatás.”

    James Williams, aki ötödik lett a kvalifikáción már a második szakaszon kiesett.

    “A baleset nem szerepelt a terveink között – mondta a brit pilóta. – Erősen eredményekkel kezdtünk, és nem lett volna lehetséges a legjobb hatba sem bekerülni. Aztán az egyik kanyarban elindult az autó hátulja és már nem tudtam megfogni. Nem sikerült meghálálni a bizalmat, amit a csapattól kaptam, de természetesen nem így terveztük a versenyünket.”

    Elmaradhat az F1 sokak által biztosra vett kirúgása

    0

    Sajtóértesülések szerint Jack Doohanről egy időre lekerült a nyomás, nem kell aggódnia F1-es ülésének közelgő elvesztése miatt, miután az Alpine-nál a nehéz szezonkezdete ellenére is elégedettek a munkájával – és olyan tulajdonságaival, amelyek a külső szemlélők számára nem láthatóak.

    A debütálását a tavalyi szezonzárón megejtő ausztrál pilóta nehezített pályán készülhetett első teljes szezonjára, hiszen tudta – nem is csak ő, hanem a nyilvánosság is, hiszen a csapat sem titkolta –, hogy hétvégéi meg vannak számlálva az Alpine pilótafülkéjében, s ha nem teljesít elég jól az első futamokon, már tavasszal elveszítheti az ülését. A Williamstől télen megszerzett Franco Colapinto már az előléptetésre várva tesztelt a háttérben, állítólag a csapat tavaly kinevezett ügyintézője, Flavio Briatore támogatását is élvezte, nem beszélve a mögötte álló argentin szponzorokról.

    The Race tudomása szerint arra is volt esély, hogy már a Miami Nagydíjra – ami az e hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíjat követő futam – lebonyolítsa az Alpine a helycserét, ám a lap a bahreini hétvégén úgy értesült, hogy ez egyelőre nem fog megtörténni, s az ausztrál pilóta legalább nyárig kapott még időt a versenyzői ülésben, miután a csapat vezetőségében többen is elégedettek a munkájával.

    Jack Doohan
    Doohan több időt kaphat, mint amire előzetesen számítani lehetett / Fotó: Alpine

    Kétségtelen ugyan, hogy Doohannek nem alakult problémamentesen a szezonkezdete, hiszen Melbourne-ben és Szuzukában is összetörte az autót, a másik két versenyen, Sanghajban és Szahírban pedig vitatott manővereiért és pályaelhagyásokért büntetéseket szedett össze, ám az elmúlt hétvégén ezzel együtt is erős formát mutatott, s nem volt messze attól, hogy csapattársához, a hetedikként célba érő Pierre Gaslyhoz hasonlóan ő is megszerezze idei első pontjait – a biztonsági autó bevetése azonban nem jött jól számára, hiszen négy körrel azelőtt járt a bokszban kerékcserén, s végül 14. lett.

    A brit szaklap szerint azonban Doohan a nehéz pillanatok után tanúsított magatartásával, a csapattal és Gaslyval való közös munka gördülékenységével, na meg a fokozatosan javuló teljesítményével meggyőzte a vezetőséget arról, hogy egyelőre ne gondolkodjanak a cserén.

    Azt a csapatvezető Oliver Oakes is elismerte, hogy az istálló sem bánt éppen kesztyűs kézzel a pilótájával a korai menesztés belebegtetésével, amivel ők maguk okoztak „zajt” az újonc körül. „Jó munkát végzett ezen a hétvégén, és úgy általában is” – fogalmazott a bahreini verseny után a 37 éves csapatfőnök, aki Doohan megtartásának egyik támogatója az Alpine-nál.

    A Ferrari csapatfőnöke reagált Hamilton frusztrált szavaira

    A Ferrari csapatfőnöke reagált Hamilton frusztrált szavaira

    0

    Frédéric Vasseur reagált Lewis Hamilton hétvégi rosszkedvű nyilatkozataira, miután a brit az ötödik helyen ért célba a Bahreini Nagydíjon. A Ferrari csapatfőnöke szerint a britnek csak egyetlen rossz pillanata volt a hétvégén, ám egyetért pilótájával abban, hogy javulnia kell.

    A szahíri hétvége során jól tetten érhetőek voltak Hamilton hangulatváltozásai az interjúi során. Pénteken még bizakodóan beszélt a Ferrari új fejlesztéseiről, majd szombaton, amikor csak a 9. helyre kvalifikált, nyúlfarknyi nyilatkozatokban kezdett önostorozásba, hogy aztán vasárnap egy erős verseny után már hosszasan azt fejtegesse, a Mercedesnél bevett szokásainak nehéz leküzdhetősége hátráltatja őt abban, hogy mindent ki tudjon hozni a Ferrarijából, ami sok szempontból nagyon másként működik, mint korábbi F1-es autói.

    Vasseur a futam után együttérzően nyilatkozott Hamilton aggályaival kapcsolatban, noha fontosnak tartotta kiemelni, hogy a brit egyáltalán nem teljesített olyan rosszul a hévégén, mint azt ő maga beállítja.

    „Meg tudtam érteni a szombat esti frusztrációját. A szabadedzéseken és az időmérő első két szakaszában is csupán egy tizedre volt Charles [Leclerc] mögött, aztán a Q3-ban az első körét törölték, a másodikban pedig hibázott. Nem csak neki, nekünk is frusztráló volt ezt látni, de aztán vasárnap erős ötödik helyet szerzett, a versenytempója pedig közel volt a dobogósokéhoz. A helyzet egyszerűen az, hogy ha valaki benne hagy 2-3 tizedet az időmérőben, akkor azzal 6-7 pozíciót is veszíthet” – idézi a csapatfőnököt a formulapassion.it.

    „Szerintem rendben van, ha egy ilyen időmérős eredmény után egy kicsit maga alatt van, mint azt szombaton láthattuk, hiszen az egész hétvégén jobb volt annál. Mindent megtettem, hogy egy kicsit ösztönözzem, és aztán vasárnapra remek formába jött.”

    Vasseur szerint abban sincs semmi meglepő, hogy nehezen megy Hamilton számára a Ferrarijához való alkalmazkodás – amely jelenség egyébként a szezon más csapatváltó pilótáinál is megfigyelhető. Ugyanakkor hozzátette, a csapatnak limitált lehetőségei vannak abban, hogy segítse a hétszeres világbajnokot ebben az átállásban, szerinte az együttműködés sikere nagyban múlik azon, hogy a brit képes lesz-e átlépni az őt hátráltató mentális akadályt.

    „12 évnyi közös munkát nem lehet két hét vagy két verseny alatt felváltani – intett türelemre Vasseur. – Kétségtelen, hogy javulásra van szükségünk, de ez mindenkire vonatkozik a csapatban, erről szól ez a sport. Örülök, hogy ilyen Lewis mentalitása is, és igyekszik fejlődni és alkalmazkodni az autóhoz. Segíteni fogunk neki ebben az adaptációban, de neki is meg kell tennie a következő lépést. Úgy gondolom, nagyon konstruktív módon állunk hozzá ehhez.”

    Balhé a Red Bullnál: Verstappen menedzsere beolvasott Helmut Markónak

    Négy autóval, Dani Sordoval kiegészülve indulhat a Hyundai Szardínián és Görögországban

    0

    Spanyol lapértesülés szerint a Hyundai Motorsport a Szardínia Rallyn és Görögországban is erősíti háromfős csapatát Dani Sordoval.

    A spanyol AS oldal információja szerint Dani Sordo, aki idén a koreai gyártó színeiben a portugál bajnokságban versenyez, a Szardínia Rallyn és a görög Akropolisz Rallyn is Rally1-es autóval fog rajthoz állni.

    A Hyundai így négy topkategóriás autót indít ezeken a versenyeken, amivel növeli esélyeit.

    “Dani Sordo segítséget nyújthat a stratégiánkban és úgy gondolom, a Hyundai hajlandó lenne lehetőséget biztosítani bizonyos versenyeken neki – mondta a Sierra Morena Rallyn Thierry Neuville. – Remélem, hogy hamarosan ez megerősítést kap, mert ahol Dani valóban gyors tud lenni, ott nagy segítséget nyújthatna. Jó lenne, ha Dani lehetőséget kapna.”

    Dani Sordo a Portugál Rallyn a portugál bajnoki mezőnyben állhat rajthoz Rally2-es Hyundaijal.

    Neuville: Két éve várunk a változásokra a WRC-ben, de szinte semmi nem történt

    0

    A vb-címvédő, Thierry Neuville szerint éppen ideje volt, hogy tiltakozzanak a WRC-versenyzők, mivel két éve várnak arra, hogy változások történjenek, azonban ez eddig nem igazán történt meg.

    A WRC-pilóták közül elsőként Thierry Neuville hívta fel a figyelmet két éve arra, hogy komoly változások kellenek a vb-n, ahol nem csak azért kell tenni, hogy új gyártó csatlakozzon, de azért is, hogy legalább a jelenlegi három megmaradjon.

    Még nem született megállapodás az FIA és a WRC-versenyzők között

    Jelenleg azonban már a teljes WRC-közösség tiltakozik az FIA által hozott döntések ellen, Adrien Fourmaux svéd büntetése után megalakult a WorDA, Kenyában pedig tiltakoztak is a versenyzők.

    Thierry Neuville szerint éppen ideje volt, hogy megmutassák a WRC-versenyzők, hogy képesek összefogni.

    “A Szafari Rallyn jött el a jó pillanat arra, hogy megmutassuk, képesek vagyunk összefogni – mondta a vb-címvédő a spanyol Diario AS lapnak. – Ha senki nem mond semmit, akkor nem fog változni sem semmi. Jelenleg nagyon nehéz helyzetben van a világbajnokság. Jó példa erre az, hogy a Hyundai versenyzőjeként semmit sem tudunk a bajnokság jövőjéről, ez pedig elfogadhatatlan.”

    Az FIA már régóta küzd azért, hogy a WRC-t vonzóvá tegye a gyártók számára, azonban érdemi előrelépés e téren nem történt. Sőt pletykák szerint hamarosan a Hyundai is kiszáll a sorozatból, vagy legalábbis félprivát csapattá válik.

    “Már két éve szeretnénk változásokat a bajnokságban, azonban szinte semmi sem történt. Fennáll a veszélye, hogy egy gyártó kiszáll a WRC-ből, és emiatt nem csak ülni szeretnék és várni, hogy mi történik. Ezért most mindannyiunknak harcolni kellene. A jövőbeni új szabályok sem egyértelműek még, és ha sokáig kell várni rájuk, akkor egyetlen gyártó sem fog csatlakozni.”

    Sami Pajari spanyol tesztje nem alakult túl ideálisan

    0

    A Toyota Kanári-szigetek Rallyra való felkészülése Sami Pajarival zárult, akinek csapattársaival szemben esőben kellett gyakorolnia.

    A Toyota A múlt héten Spanyolországban készült a Kanári-szigetek Rallyra, ahol előtt Sébastien Ogier, és Kalle Rovanpera ülhetett a Rally1-es autóba, majd Takamoto Katsuta és Sami Pajari következett. Elfyn Evans pedig az ERC-szezonnyitó Sierra Morena Rallyn tudott tesztelni.

    Sami Pajari felkészülése azonban egyáltalán nem alakult ideálisan, mivel csapattársaival ellentétben esőben kellett tesztelnie. A Kanári-szigetek Rallyt jórészt száraz időben szokták rendezni, de néha egy-egy zápor is érkezik a versenyre, így Pajari számára akár még jól is jöhet a vizes teszt.

    A Kanári-szigetek Rallyt április 24-27. között rendezik.

    120 éves autóból repült ki az autóversenyző, de sértetlenül megúszta (videó)

    0

    Könnyen tragédia történhetett volna a hétvégén Goodwoodban, az úgynevezett Members’ Meeting éves, 82. alkalommal megrendezett eseményén, amikor a történelmi autóversenyek egyik ásza, Mark Walker kirepült az autójából.

    Walker az 1918 előtt gyártott autók számára rendezett S.F. Edge Trophy mezőnyében állt rajthoz egy 1905-os Darracq-al. A 200 lóerős autóvel meg is nyerte az első futamot szombaton, majd a második versenyen ismét jó esélye volt a győzelemre, és már Julian Majzub Sunbeam Indianapolisát üldözte, amikor kissé túl nagy tempóval ment bele az utolsó sikánba az utolsó körben, és a kijáraton elveszítette az uralmat az autója fölött.

    A Darracq kicsúszott a pályáról majd a védőfalnak csapódott, Walker pedig kirepült a vezetőülésből, de nagy szerencséjére sértetlenül megúszta az esetet.

    Lentebb látható Walker becsapódásának pillanata:

    Az eredmény szempontjából viszont különösen bosszús lehetett, hiszen a második futamot megnyerő Majzub az első futamon műszaki hiba miatt kiesett, az összetett elsőség így a második hellyel is Walkeré lett volna. A balesete miatt azonban egy 1907-es Mercedest vezető Ben Collings örülhetett, aki mindkét versenyt a második helyen befejezve kaparintotta meg a trófeát.

    Az Autosport beszámolója szerint a 27 fős mezőny az első világháború óta a legnagyobb, Edvárd kori mezőny volt, amely együtt versenyzett.

    A baleset felvétele IDE KATTINTVA nézhető meg.

    Alonso nyerte a CODASUR-szezon fordulatos argentin versenyét

    0

    Komoly fordulatokat tartogatott a Dél-Amerikai Rally Bajnokság (CODASUR) idei második, argentin versenye, ahol a bajnoki címvédő az utolsó pillanatban vesztette el a győzelmet.

    Az argentin Rally Sudamericano Jesús María versennyel folytatódott a CODASUR-bajnokság, ahol 12 gyorsasági szakasz és 173.82 km versenytáv várt a 77 nevezőre, aki közül 32-en a Dél-Amerikai Rally Bajnokság pontjaiért is harcoltak.

    A verseny a bolíviai Sebastian Franco és Diego Startari kezdték a legjobban, akik Rally2-es Citroenjükkel a hetedik szakaszig az élen tudtak állni, ekkor azonban 35 másodpercet vesztettek és az első helyre a bajnoki címvédő paraguayi Fabrizio Zaldivar és Marcelo Der Ohannesian állt Hyundaijal.

    A WRC2-ből is jól ismert kétszeres CODASUR-bajnok megőrizte vezető helyét egészen a második nap második szakaszáig, ahol honfitársai, Agustin Alonso és Edgardo Galindo jóval gyorsabb tudott lenni Skoda Fabia RS Rally2-es autójukkal, így 6.1 másodperc előnyre tettek szert összetettben.

    Azonban ekkor még két pálya hátra volt, az utolsó előttin pedig ismét Fabrizio Zaldivar állt az élre 3.4 másodperc előnnyel.

    Ezt azonban a záró szakaszon nem tudta megőrizni a Hyundai-os versenyző, 50 másodpercet vesztettek, amivel végül a verseny harmadik helyére csúsztak.

    A győzelmet végül Alonso szerezte meg 21.8 másodperc előnnyel Fabrizio Zaldivar testvére, Miguel Zaldivar és Luis Allende előtt, így végül két skodás páros zárt az első két helyen.

    A bajnokság első, paraguayi futamát megnyerő Diego Dominguez jr ezúttal nem állt rajthoz Argentínában.

    A CODASUR-bajnokságot Miguel Zaldivar vezeti két második helyet szerezve, testvére előtt.

    A CODASUR-szezon májusban a brazil Erechim Rallyval folytatódik.