back to top
2025. szeptember 18. 17:49
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 5

    Nézd élőben a III. WHB Győr Rally vasárnapi szakaszait!

    0

    Az izgalmas csaták vasárnap hat gyorsaságin folytatódik a III. WHB Győr Rallyn. A verseny kiemelt partnerének, a Telekomnak köszönhetően élőben lehet követni a záró napot is.

    Vasárnap két szakaszon összesen hat gyorsaságit rendeznek Győrben, az ORB, Rally2 és Historic mezőnyök csatáját pedig élőben lehet követni az alábbi videóban.

    III. WHB Győr Rally 2025 – Minden infó egy helyen

    Német szoros csatában vezet a Győr Rallyn szombat este, Rimár nyerte a Rally2 első versenyét

    Turán Frici és Német Gábor is élvezi a hatalmas csatát Győrben

    0

    A szombat esti szerviz után felkerestük a két élversenyzőt, akiket két tizedmásodperc választott el a a III. WHB Győr Rallyn.

    Hatalmas csata bontakozott ki a III. WHB Győr Rally szombati napja után az ORB-ben. Az első helyért nem meglepő módon a Turán Frigyes, Zsiros Gábor és a Német Gábor, Németh Gergely kettős harcol, a nap végén éppen Németék álltak jobban kemény 0.2 másodperccel. Az esti szerviz után Turán Fricitől és Német Gabitól is kértünk némi értékelést.

    „Nagyon jó és változatos napon vagyunk túl, gyorsan kellett menni és nagyon gyorsan is mentünk – mondta Turán Frici. – Alapvetően elégedett vagyok, bár az utolsó gyorson elmérték az időnket, ott 1.3 másodperccel jobbat jöttünk, ami picit rossz szájízt ad a napnak, mert amúgy mi vezetnénk. Jeleztük a felügyelőknek, de nem tudjuk, hogy foglalkoznak-e vele. Így is szuper napunk volt, elkerültek minket a technikai gondok, jól versenyeztünk, persze mehettünk volna három tizeddel gyorsabban, és akkor mindentől függetlenül mi vezetnénk. Talán esőben még előnyösebb is egy pozícióval hátrébb rajtolni, már ha lesz eső. Most mindenki készül mindenre, aztán meglátjuk, milyenek lesznek a körülmények. Szombaton Kisgyónbánya volt a legjobb gyors, ott 6.7 másodperccel vertük Gábort, ami nagyon kellett, mert az elsőn 4.5-öt adott, ott picit bealudtam, illetve puha volt az autónk. A második szakaszon ezt le tudtuk dolgozni, és onnantól kezdve elindult a tizedekért menő meccs, amit nagyon élveztem. Sajnálom az utolsó gyorson történteket, de még vár ránk egy teljes nap!”

    Német Gábor
    Fotó: Sári Péter

    Német Gábor is elégedett volt az első nappal, egyetlen megforgást leszámítva, de nagyobb baj abból sem lett.

    „Nagyon jó napunk volt, nagyjából azt vittük véghez, amit előzetesen elterveztünk – értékelt Német Gábor. – Az első gyorsasági szakasz nagyon jól sikerült, az lendületet adott az egész napnak. Végig stabilan tudtunk menni, egy tolatásunk volt Kisgyónbányán, az elég sokba került, hét-nyolc másodpercet benthagytunk, de ezt leszámítva kiváló napot tudhatunk magunk mögött, és nagyon élveztük is a küzdelmet Friciékkel. Alig várjuk, hogy vasárnap újra mehessünk! Több mint valósznű, hogy lesz eső, én a napját sem tudom, mikor mentem utoljára vízen, de ezt is meg kell oldalunk valahogy. Kíváncsian várom, hogyan tudjuk abszolválni, remélem, hogy minden rendben lesz!”

    Az ORB/ORC eredményei ITT olvashatóak, a mezőny vasárnap reggel 8 órától a Rábaringen folytatja.

    III. WHB Győr Rally 2025 – Minden infó egy helyen

    Magukat is meglepték az ORB2 győztesei a III. WHB Győr Rallyn

    0

    Az abszolútban nem értékelt Rimár Tamás volt a leggyorsabb a III. WHB Győr Rally első ORB2-es versenyén, így végül Huhák Csaba győzött.

    Az ORB2-es mezőny rendhagyó módon két versenyt teljesít a III. WHB Győr Rallyn, az első napon pedig sok váratlan esemény történt. A címvédő Baksai László, Erdei Zoltán párosnak megállt a motorja, a bajnoki cím felé guruló Faltusz Dávid, Balai Róbert kettős AC-pumpa hibája miatt esett ki, a Molnár Zoltán, Molnár Fanni duó a váltóval küzdött, így aztán nem volt esélye a győzelemre. Az abszolút első helyet végül Huhák Csaba és Lászka Alex szerezte meg a Citroën C2-vel, amivel magukat is meglepték.

    „Nagyon boldogok vagyunk, de kell még egy kis idő, mire leülepedik ez a siker. Életünk legjobb eredménye ez, két szó jut erről eszembe, a köszönet és a hála – sok mindenki iránt érzek így. Bízom abban, hogy a folytatás is ilyen jó lesz! Néha kicsit csúszkált a kuplungunk, este megnézzük a szervizben, és vasárnap támadunk! Vízen nincs túl sok tapasztaltunk ezzel az autóval, de megpróbáljuk kihozni belőle a maximumot” – mondta a céldobogó előtt a RallyCafének Huhák Csaba.

    Várnai Dávid
    Fotó: Sári Péter

    A második helyen Várnai Dávid és Montskó Balázs ért be a Ford Fiestával, nekik sokba került a Bakonybélen bemutatott megforgás és szalagkorlát-érintés, valószínűleg ezen múlt a 18.5 másodperces hátrányuk Huhákékhoz képest.

    „Az első gyorsaságin nagyon jól belelendültünk, nekem az a kedvencem, ott szerelmesedtem bele a ralisportba még 2002–2003 körül. Minden szakasz nagyon jól össze volt rakva, sajnos másodszor nem tudtunk menni a kisgyóni pályán, a baleset sérültjeinek ezúton is jobbulást kívánunk! Bakonybélen volt egy megforgásunk és Baksai Laciék kiesése miatt le is lassítottak minket. A megrofásban bő húsz másodpercet hagytunk benne, azon múlhatott a győzelem. Esőben annyira nem szeretek menni, de várjuk a vasárnapot” – mondta Várnai Dávid.

    Molnár Zoltán és Molnár Fanni végül bejött harmadiknak a másik Citroën C2-vel, amivel izgalmassá tették a bajnoki címért folytatott párharcot, az éllovas Faltusz Dávid ugyanis az említett technikai hiba miatt nullázott.

    „Próbáltunk várakozásra játszani, siesse el és hajtsa szét a kocsit mindenki, aki akarja. Mi is megkaptuk a magunk keresztjét, körülbelül két és fél gyorsaságit és 160 kilométer etapot harmadik fokozat nélkül tettünk meg, ami elég kellemetlen és főleg nem túl gyors. Éjjel megpróbáljuk megcsinálni a váltót, és vasárnap megpróbálunk versenybe szállni a bajnoki címért, Faltuszék kiesése miatt elvileg most négy pont van köztünk.”

    Molnár Zoltán
    Fotó: Sári Péter

    Faltuszékról annyit, hogy miután este megérkezett az autó a szervizparkba, mindenki bizakodó volt a csapatból a vasárnapi indulással kapcsolatban.

    Az ORB2-es mezőnyben a Rimár Tamás, Csicsely Pál kettős volt a leggyorsabb, de ők az abszolút értékelésen kívül indultak a Honda Civic EP3 Type-R-rel. A párosnak nagyon bejön Győr, hiszen tavaly még az ORB3-ban győztek ugyanitt.

    „Az volt a legutóbbi verseny, amin célba értünk, azóta mindig volt valamilyen technikai hibánk. Úgy néz ki, Győr ismét meghozta nekünk a szerencsét, őszintén szólva, mi teljesen az esélytelen nyugalmával mentünk, hogy magunknak autózzunk. Jóízüket mentünk, és hát ez lett a vége. Az utolsó kör előtt a gyűjtőben nem hittem el, hogy a második helyen állunk, sajnálom, hogy Faltuszék végül kiestek – és persze mindenki mást is, mert azért az is hozzájárult a jó eredményhez. Az autó nagyon jó volt, az utolsó gyorsasági utolsó öt kilométerén egy agyagdarab rátapadt a hátsó felninkre. Úgy rázott, hogy nem bírtam 120-nál gyorsabban menni. A kanyorokban éreztem, hogy fog a gumi, tehát nem defekt, de ettől még alig láttam ki a kocsiból. Egy tízest benne hagytunk, de jó lett a vége. Vasárnap folytatjuk, ezzel az autóval nem mentem még esőben, de van esőgumink – azt se próbáltam még ki sose, érdekes lesz” – értékelt Rimár Tamás.

    Reményi Regő
    Fotó: Pál István Bence

    Volt még egy nagyon boldog versenyző a mezőnyben, aki az ORB2-ben 15., az abszolút értékelésben 11. helyen zárt: a 17 éves Reményi Regő élete első ORB2-es versenyén indulva átgurulhatott a céldobogón.

    „Hatalmas szó, hogy itt lehetünk ennek a versenynek a céldobogóján, mert kiskorom óta arról álmodozom, hogy ilyen versenyen indulhassak. Amikor a pálya szélén néztem a mezőnyt, arra vágytam, hogy egyszer én is itt lehessek. Szépen felépítettük ezt, sokat reptereztünk, majd indultunk nlhány sprintversenyen – abból az egyik nem sikerült túl jól, de azt most hagyjuk is. Eljutottunk arra a szintre, hogy mehetünk az ORB-ben, és ennél most nem kell több. Az eredményeket és a tempót szeretném versenyről versenyre fokozni, de ez a futam most így volt jó, ahogy volt – mondta Remény Regő, aki Borsfai Dávid navigálásával látta meg a célt a Lada VFTS-sel. – Azért elfáradtam, bedobtak egyből a mély vízbe, persze mindenkinek ugyananyi volt a táv, csak a rutinosabbak ezt könnyebben kezelik. Az utolsó hosszú etap már megviselt, de kibírtam. A kocsin van mit csinálni, de megcsináljuk, és vasárnap ismét nekivágunk.”

    Az ORB2 szombati futamának eredményei ITT olvashatóak.

    Német szoros csatában vezet a Győr Rallyn szombat este, Rimár nyerte a Rally2 első versenyét

    0

    Német Gábor és Németh Gergely szoros csatában vezet a III. WHB Győr Rallyn az első napot követően, a Rally2-ben Rimár Tamás nyert szombaton, a historicban Kelemen Csaba vezet.

    Német Gábor és Németh Gergely mind a hét megtartott szakaszon szoros csatát vívott Turán Frigyessel és Zsiros Gáborral, az első kör végén Német, a második után Turán, míg a nap végén ismét Német áll jobban előnye azonban mindössze 2 tizedmásodperc, így a vasárnapi szakaszokon folytatódik a kiélezett küzdelem.

    Személyi sérüléssel járó baleset történt a Győr Rally második szakaszán

    Az ORB-mezőny harmadik helyén Klausz Kristóf és Kertész Krisztián zárta az első napot, akik bár az előttük állók tempóját nem tudták követni, szombat este 10.3 másodperccel előzik meg Tóth Tibort és Szabó Józsefet, akiket 7.9 másodperccel követ Vida Szabolcs és Petrovszki Dániel.

    A hatodik helyen várhatják a folytatást Trencsényi József és Verba Gábor, míg Bodolai László és Deák Attila a hetedik.

    Nézd élőben a III. WHB Győr Rally szombati szakaszait!

    A Rally2-ben a szombat és a vasárnap is külön értékelésre kerül, és az első napot pedig Rimár Tamás és Csicsely Pál nyerték, akik 7.7 másodperccel előzték meg Huhák Csabát és Lászka Alexet, valamint 26.2 másodperccel Várnai Dávidot és Montskó Balázst.

    Szombaton Várnai Dávid, Baksai László és Erdei Zoltán, Faltusz Péter és Balai Róbert is tudott a mezőny élén állni, azonban a ladás és Peugeot-os páros is kiállni kényszerült műszaki hiba miatt.

    III. WHB Győr Rally 2025 – Minden infó egy helyen

    A historic mezőnyben Kelemen Csaba és Wilk Péter vezet Szombathelyi Péter és Heffner Gergő, valamint Póczik Ákos és Dragán Orsolya Luca előtt.

    Vasárnap hat további gyorsaságival folytatódik a verseny az ORB és Historic mezőnyöknek, míg a Rally2 egy új futamot teljesít.

    Schumacher vakon majdnem belerohant Häkkinenbe, majd nyert Monzában (videó)

    0

    Michael Schumacher vezérletével a Ferrari olyasmit ért el 27 éve ezen a napon, amire azelőtt 10 éven át nem volt példa, a későbbi hétszeres világbajnok és öccse, Ralf Schumacher pedig olyasmit, amire azelőtt soha.

    A Ferrari 1998. augusztus 30-án futott 600. F1-es futama nagyon nem úgy sikerült, ahogyan arra a maranellóiak számítottak, noha egy ideig minden tökéletesnek tűnt: Michael Schumacher hatalmas előnnyel vezetett Spában, míg a nagy rivális Mika Häkkinen kiesett, így minden adott volt ahhoz, hogy a német pilóta az összetettben 7 pontos hátrányát 3 pontos előnyre változtassa az Olasz Nagydíj előtt. De aztán jött David Coulthard lekörözése és a hírhedt baleset, amely után a kétszeres világbajnok magából kikelve vádolta gyilkossági kísérlettel a skótot, majd nem sokkal később közölte Eddie Jordannel, hogy kivásárolja az öccsét az ír üzletember csapatából.

    Két hét alatt persze mindenki lehiggadt, Schumacher és Coulthard pedig a monzai hétvégén találkozott egymással, hogy megbeszéljék a történteket. Itt tette előbbi azt az emlékezetes kijelentését, amelyet a McLaren versenyzője évekkel később is elképedve mesélt, mondván Schumacher közölte vele, hogy nem emlékszik olyan helyzetre, amiben ne neki lett volna igaza.

    Akárhogy is, ekkor már csak három futam volt hátra az 1998-as szezonból (milyen furcsa leírni ezt szeptember 13-án); sorrendben Monzában, a Nürburgringen és Szuzukában csapott még össze a mezőny. Noha rögtön a tifosi földjén kezdtek, a szupergyors monzai pálya az arra több dologban hasonlító Hockenheimringen is taroló McLaren–Mercedeseknek kedvezett, a Németországban csak küszködő Ferrari azonban bízott benne, hogy az azóta hadrendbe állított hosszabb tengelytávú autójával hazai földön már képes lesz labdába rúgni.

    NE HASZNÁLD!!!
    Coulthard és Schumacher elásta a csatabárdot | Fotó: DPPI

    Aztán nemhogy labdába rúgtak, hanem száraz pályán egyenesen dominálták a pénteki edzésnapot, míg délutánra az eső megkavarta az erőviszonyokat. Szombat délelőtt aztán szintén esett, és bár az időmérő előtt egy órával már sütött a nap, a kvalifikáció nedves pályán vette kezdetét. Ezek után nem meglepő, hogy fél órán át senki nem merészkedett ki, és még ekkor is gyorsabbnak bizonyult intermediate gumikon körözni.

    Végül Michael Schumacher az első száraz pályára alkalmas gumin teljesített körével olyan időt repesztett, ami pole pozíciót ért neki. Mellé meglepetésre a címvédő Jacques Villeneuve ért oda a Williamsszel, Häkkinennek és Coulthardnak pedig meg kellett elégednie a 3. és 4. rajtkockával, míg Eddie Irvine a másik Ferrarival csak 5. lett. „Nagyon nehezek voltak a körülmények, Michael megfutotta a lehető legjobb kört, amit csak tudott, és ugyanez igaz Jacques-ra is, miközben mi a körülmények áldozataivá váltunk – értékelt Häkkinen. – Nyilván szerettem volna pole-ban lenni, de jó autónk van a versenyre, javítottunk rajta a hétvége folyamán, és még ha nehezek is a körülmények, a verseny szerintem az elejétől a végéig izgalmas lesz.”

    25 év távlatából: Megnéztük, mi lett az 1998-as F1-es mezőny tagjaival

     

    A másnap délelőtti bemelegítő edzésen szintén nedves volt a pálya, de itt már Coulthard zárt az élen Häkkinen előtt, Schumacher a 3. helyen pedig több mint egy másodperccel volt lemaradva a két McLarentől. Ez némileg előrevetítette, hogy mi várható a futam elején, Schumacher ugyanis borzasztóan rajtolt, Häkkinen ellenben villámrajtot vett és már néhány méter után az élre állt, míg mögé a szintén remekül induló Coulthard sorolt be. Schumachert Villeneuve és Irvine is megelőzte, így a német csak az 5. helyen fordult az első sikánba, de a kanadait rögtön a második lassítóban kifékezte, majd nem sokkal ezután Irvine elengedte, így üldözőbe vehette a két Ezüstnyilat.

    Häkkinen és Coulthard valamivel kevesebb mint 4 másodperces előnyt épített ki a Ferrari ászával szemben, de egy ponton a különbség elkezdett csökkenni, a skót pedig szemmel láthatóan gyorsabbá vált, mint a csapattársa. Häkkinen a 9. körben aztán el is engedte őt a célegyenesben, Coulthard pedig faképnél hagyta őt, miközben Schumacher szépen lassan felzárkózott a visszalassuló McLarenre.

    NE HASZNÁLD!!!
    A futam elején úgy nézett ki, a két McLaren sima kettős győzelmet szerezhet | Fotó: DPPI

    A 16. körre a skót előnye már közel 10 másodpercre rúgott az őt üldöző kettőssel szemben, ám egyszer csak hatalmas füstfelhő tört elő a motorjából a Curva Grandéban, Coulthard pedig kénytelen volt félrehúzódva leparkolni a McLarent. A Mercedes-motor felrobbanása a rövidesen a hatalmas füstbe belerongyoló Häkkinent és Schumachert is megtréfálta, hiszen egyikük sem látott semmit, így mind a ketten a fékbe tapostak, előbbi pedig kicsit le is ment az útról.

    Schumacher azzal a lendülettel még nem tudott elmenni bajnoki riválisa mellett, ám ráesett a váltójára, és mivel Häkkinen védekezni volt kénytelen a Roggia-sikán előtt, lecsúszott az ideális ívről, a német pedig aláfordulva a kigyorsításon végül elment mellette. Schumacher két kanyar alatt a 3.-ról az 1. helyen találta magát.

    Coulthard motorhibája és Schumacher előzése:

    „Mindkettőnknek nagyon le kellett lassítania, Mika pedig a fűre is kiszaladt, noha ott még mögötte voltamm, aztán elveszítette az autót a sikánban, szélesen fordult, küszködött, így képes voltam legyorsulni őt az első Lesmo felé. Nyilván védekezett, amikor irányt váltott és próbálta becsukni az ajtót, de így is elmentem mellette, amivel megnyertem a versenyt” – összegzett utólag Schumacher.

    Persze még célba kellett hozni a Ferrarit, amit a német előbb 7 másodperces előny kiépítésével kezdett meg, hogy aztán a 31. körben letudja egyetlen bokszkiállását. Häkkinen három körrel ezután látogatta meg a szerelőit és valamivel kevesebb mint 6 másodperccel Schumacher mögé jött vissza, majd elkezdte csökkenteni a különbséget. Ám amikor már csak 2 és fél másodperccel haladt Schumacher mögött, 8 körrel a vége előtt váratlanul elszállt a Roggia-sikánban, majd a kavicságyon háttal átpattogva folytatta a versenyt.

    A finn megpördülése:

    „Szerencsém volt, hogy nem fulladtam le. Miközben pörögtem, az járt a fejemben, hogy nem fogok pontot szerezni, de szerencsére sikerült továbbmennem és szereztem három pontot. Addig a pontig versenyképes voltam, a második szett gumimon pedig folyamatosan közeledtem Michaelre” – mondta utólag Häkkinen, aki tehát a 4. helyen végzett, 55 másodperces hátrányban Schumacherhez képest.

    Mert bár a kicsúszásból visszajött a 2. helyre, utólag kellett rájönnie, hogy a fékjeivel komoly gond van, így a következő körben az első sikánt vágta át. Innentől fogva ezért aztán extra hosszú féktávokat vett és főként a motorfékkel lassította a McLarent, ami természetesen jóval lassabbá tette őt az üldözőinél, így Irvine és Ralf Schumacher is megelőzte, de az 5. helyen záró Alesival szemben még maradt 6 másodperc előnye. Mint utólag kiderült, Häkkinen autóján a hátsó fékekkel adódott probléma.

    Schumachernek innentől nem volt más dolga, mint az első helyen begurulni a célba, és mivel Irvine lett a második, a Ferrari az 1988-as Olasz Nagydíj óta először ért el kettős győzelmet Monzában, miközben ezen a napon fordult elő először a Forma–1 történetében, hogy egy testvérpár két tagja egyszerre állhatott dobogóra.

    NE HASZNÁLD!!!
    A dobogó | Fotó: DPPI

    Ami azonban a vb-cím szempontjából a legfontosabb volt, hogy Michael Schumacher ezzel a sikerrel eltüntette 7 pontos hátrányát Häkkinennel szemben, így a két klasszis 80-80 pontról várhatta a folytatást.

    Az 1998-as Olasz Nagydíj bővebb összefoglalója ITT nézhető meg.

    Evans és a Toyoták száguldottak az élre a chilei saras pályákon szombat délelőtt

    0

    Nagyot fordult a verseny képe a péntek estihez képest szombat délelőtt, amikor a saras, nedves pályákon a Toyota versenyzői, Elfyn Evans és Sébastien Ogier vették át a vezetést a Hyundai versenyzőitől.

    Péntek este még a Hyundai versenyzői álltak a Chile Rally élén, Adrien Fourmaux 1 másodperccel vezetett Thierry Neuville, 2.3 másodperccel Sébastien Ogier, 11.2-vel Sami Pajari, valamint 13.1 másodperccel Elfyn Evans előtt.

    Kettős Hyundai-vezetés Chilében, a bajnokesélyesek sorban kerültek bajba délután

    Szombatra virradólag azonban eső áztatta a pályákat, a csapadékból pedig a nap első szakaszára is jutott még, majd a másik két pályán már inkább nedves körülmények uralkodtak.

    Ott Tanak a tegnap esti motorhiba miatt visszatért, és elsőként rajtolt a pályákon, a körülmények pedig éppen az elől indulóknak kedveztek, így magabiztosan nyerte az első két pályát, majd a harmadik előtt kiállt, hogy óvja a gumikat és autóját a vasárnapi versenyre.

    Azonban nemcsak az észt versenyző hiányzott a harmadik pályán a mezőnyből, hiszen Alberto Heller és Josh McErlean autója egyaránt a napnyitó szakaszon állt meg ugyancsak motorhibának tűnő problémával.

    A három versenyző kiállása miatt a délelőtti utolsó gyorsaságin már Kalle Rovanpera indul elsőként és ezúttal a kétszeres világbajnok volt a leggyorsabb.

    Ami az összetett alakulását illeti Adrien Fourmaux még tartotta vezető helyét az első két gyorsaságin, azonban a másodikon már Elfyn Evans a második helyen találta magát a nap eleji ötödik helyről, majd a harmadik szakaszon a walesi toyotás, valamint Sébastien Ogier is megelőzte a Hyundai versenyzőit. Evans 5.6 másodperc előnnyel állt az élre Ogier előtt, míg Fourmaux 9.3, Neuville pedig 18.8 másodperc hátránnyal a harmadik és negyedik helyre csúszott.

    Sami Pajari az ötödik helyen 9.3 másodperccel követi Neuville-t, míg Kalle Rovanpera a hatodik helyre lépett előre 16.3 másodperccel Pajari mögött.

    Majd Grégoire Munster, Takamoto Katsuta, a WRC2-es bajnoki cím kapujában álló Oliver Solberg és Nikolay Gryazin fér még a legjobb tízbe.

    Chile Rally 2025 – Minden infó egy helyen

    Délutánra a pályák alapos száradáson mehetnek át, miután több csapadék már nem várható, így érdekesen alakulhat a toyotás és hyundai-os versenyzők küzdelme.

    Eredmények

    Turán vette át a vezetést a III. WHB Győr Rally második szombati körében

    0

    Két szakasszal folytaódott a III. WHB Győr Rally, melyek után Turán Frigyes vette át a vezetést néhány tizeddel Német Gábortól, míg a harmadik helyre Klausz Kristóf lépett fel.

    A délelőtti verseny után még Német Gábor vezetett Győrben, és előnyét a negyedik szakaszon tovább növelte, azonban a korábban történt baleset miatt törölt Kisgyónbányai szakasz után Turán Frigyes fordítani tudott és 4 tizedmásodperc előnnyel a verseny élére állt az ORB-ben.

    Személyi sérüléssel járó baleset történt a Győr Rally második szakaszán

    Bodolai László a verseny hatodik szakaszáig tudta tartani harmadik helyét, ekkor azonban 11.3 másodperccel gyorsabb tudott lenni nála Klausz Kristóf, így a skodás versenyző áll a harmadik helyen 6 másodperccel megelőzve fordos riválisát, míg Tóth Tibor további 3 tized, Vida Szabolcs, valamint Trencsényi József pedig további 3.4 másodperc hátránnyal következik.

    Fotó: Sári Péter

    A Rally2-ben Az második kör utolsó szakaszán kényszerült kiállni a mezőny éléről Baksai László, miközben Faltusz Dávid a második körben támadva az élre állt, előnye pedig 10.7 másodperc Rimár Tamás előtt. Molnár Zoltán további 7.7 másodperc hátránnyal a harmadik.

    A Historic mezőnyben Kelemen Csaba tartja vezető helyét Schwalm Benjamin és Szombathelyi Péter előtt.

    Nézd élőben a III. WHB Győr Rally szombati szakaszait!

    A verseny további két gyorsaságival folytatódik szombat késő délután.

    Verstappen ebben az esetben hagyja el a Red Bullt jövőre, és akár a Ferrarinál is kiköthet

    0

    David Coulthard elmondta, mi taszíthatja Max Verstappent a Red Bulltól való távozás felé 2026-ban; mit nem fog biztosan tenni a holland; és melyik csapathoz szerződhet.

    Mióta Max Verstappen megerősítette, hogy 2026-ban még mindenképpen a Red Bull versenyzője lesz, már arról zajlanak a találgatások, hogy 2027-re máshová szerződik-e. A Red Bullnál 2005 és 2008 között versenyző, az energiaitalos márkát a mai napig nagykövetként szolgáló David Coulthard szerint ez összetett kérdés, de van egy olyan forgatókönyv, amelynek megvalósulása esetén ő is másik istállónál látja a hollandot.

    „Nincs fekete-fehér válasz, mert ez nagyon személyes döntés, nem igaz? – felelte a skót az Autosport azon kérdésére, hogy Verstappen kitölti-e 2028 végéig szóló szerződését a Red Bullnál. – De én hiszem – miközben ismeritek Maxot és én is ismerem őt –, szóval abszolút hiszek a becsületességében és lojalitásában. Ugyankkor ő egy autóversenyző. Nem azért van itt, mert szórakoztató csak körbe-körbe menni. Elkötelezett a csapat irányába, és meg fogja adni a csapatnak a lehetőséget, hogy szállítsák neki azt, amit korábban szállítottak.”

    „Ugyanaz a csoport, amely korábban győztes autót adott neki, most olyan autót ad, amely nyert az idén, szóval nem olyan rossz, mint a Ferrari, csupán nem egy McLaren. Ennélfogva nem ugrasz fel a következő lóra, csak mert a sajátod nem nyert. A kérdés a válaszodra az, hogy ez Max kezében van. De azt gyanítom, megvárja 2026-ot. Ha a Red Bull motorjával komoly gond van, az aggasztó lehet, ebben biztos vagyok. Ha nem tűnik rossznak, és mondjuk az erőforrás működik, de még próbálnak rájönni az új szabályok nyitjára az autóval, az több időt adhat nekik.”

    „De ha küszködés lesz, akkor természetesen el fog menni máshová. Megvan a joga ehhez, és nem hiszem, hogy ez bárkinek rosszul esne a csapatban. És egy dolgot tudok, Max odamenne és a szemükbe nézne, majd azt mondaná, hogy »Emiatt hozom ezt a döntést«. Ő egy tisztességes srác, nem olyasvalaki, aki csak úgy elmegy.”

    Verstappen, Coulthard
    Coulthard egy dologban biztos: Verstappen nem lesz tiszteletlen a Red Bull-lal | Fotó: Red Bull

    Coulthard szerint tehát Verstappen kivárja, hogy mennyire lesz ütőképes a Red Bull a 2026-os új szabályrendszerben, és ha azt látja, hogy annyira le vannak maradva, hogy 2027-re sem lesz ütőképes csomagjuk, akkor dobbant. Erre egyébként már csak azért is lehet esély, mert Laurent Mekies csapatfőnök Monzában elismerte, „butaság” lenne azt gondolni, hogy új motorgyártóként rögtön a Ferrari és a Mercedes szintjén lesznek az új erőforrással, és jövőre éjt nappallá téve kell majd dolgozniuk, hogy felzárkózzanak.

    Amennyiben pedig a lemaradás akkora lesz, hogy Verstappen megy, kézenfekvő lenne, hogy ahhoz a Mercedeshez igazol, amellyel az idén is egyeztetett. Coulthard szerint azonban egyáltalán nem biztos, hogy egy ilyen helyzetben Toto Wolff istállója lenne a befutó.

    „Látom őt a Mercedesnél, de tudom-e, hogy oda fog menni? Természetesen nem. De azt hiszem, 50% esély van arra is, hogy a Ferrarinál köt ki. Oda fog menni, ahol a legjobb esélye van győztes autót kapni. Max nem fog odamenni, ahol csak pénz van, mert már sikeres karriert épített fel. Oda fog menni, ahol úgy gondolja, hogy önmaga lehet” – jelentette ki a 13-szoros futamgyőztes.

    A Mercedes és a Ferrari mellett persze ne felejtsük ki az Aston Martint sem a potenciális célpontok közül, miközben az Olasz Nagydíj előtt Verstappen egyértelművé tette, hogy csak akkor szerződne Maranellóba, ha esélyt látna a sikerre, mert őt nem vonzza pusztán a Ferrarit körüllengő történelem. A Scuderiánál azt tehát már tudják, mit kell tenniük akkor, ha Lewis Hamilton esetleges 2026 végi távozása vagy visszavonulása után meg akarják szerezni maguknak a négyszeres világbajnokot…

    Személyi sérüléssel járó baleset történt a Győr Rally második szakaszán

    0

    Az ORB-mezőny második, kisgyónbányai szakaszának végén személyi sérüléssel járó baleset történt. A III: WHB Győr Rally szervezői közleményt adtak ki a történtekről.

    A III. WHB Győr Rally második, Kisgyónbánya-Csőspuszta szakaszán személyi sérüléssel járó baleset történt, ami során két autó ütközött egymásnak.

    A balesetről a verseny szervezői közleményt tettek közzé.

    Amint több információt tudunk meg az esetről, frissítjük cikkünket. A balesetben érintett személyeknek mielőbbi jobbulást kívánunk!

    Német forgott, de így is vezet a III. WHB Győr Rally első köre után

    0

    Német Gábor és Németh Gergely bár megforgott, így is vezet a III: WHB Győr Rally első három szakasza után Turán Frigyes és Zsiros Gábor, valamint Bodolai László és Deák Attila előtt.

    A III. WHB Győr Rallyn szombat reggel megkezdődtek az éles küzdelmek, az első, bakonybéli pályán Német Gábor és Németh Gergely autózta a legjobb eredményt az ORB-mezőnyben, 4.2 másodperccel voltak gyorsabbak Turán Frigyesnél és Zsiros Gábornál.

    A következő, Kisgyónbányai gyorsaságin azonban már Turán Frigyes 6.7 másodperccel volt gyorsabb Németnél, aki megforgott, így összetettben 2.2 másodperc különbséggel Turán vette át a vezetést.

    Az ORB-éllovasa, Német Gábor azonban a délelőtti utolsó szakaszon ismét a legjobb időt autózta, 2.7 másodperccel megelőzve Turánt, így ismét Németék vették át a vezetést mindössze 5 tizedmásodperc előnnyel.

    Fotó: Sári Péter

    A két skodás versenyző teljesen más tempóban autózik Győrben is, mint a mezőny többi tagja. Akik közül előbb Osváth Péter és Májer Dávid állt a harmadik helyen, azonban skodájuk a második szakasz előtt megállt, így Bodolai László és Deák Attila állt a dobogó képzeletbeli harmadik helyére, hátrányuk azonban 54.3 másodperc Turán mögött.

    A fordos versenyzőt azonban csak 2.8 másodperc hátránnyal követi a hosszú idő után visszatérő Klausz Kristóf és Kertész Krisztián, míg őket Vida Szabolcs és Petrovszki Dániel 2.8, Trencsényi József és Verba Gábor 2.9, Tóth Tibor és Szabó József 4.9 másodperc hátránnyal követi.

    Nézd élőben a III. WHB Győr Rally szombati szakaszait!

    A Rally2-es mezőnyben Várnbai Dávid és Montskó Balázs kezdett a leggyorsabban Ford Fiesta R2T-vel, majd a második szakaszon a tavalyi bajnok Baksai László és Erdei Zoltán vette át a vezetést Lada VFTS-sel, majd előnyüket 2.3 másodpercre tudták növelni Várnaiék előtt. A harmadik helyen az első kör után Molnár Zoltán és lánya, Fanni áll 9.7 másodperc hátránnyal, akik éppen a délelőtti utolsó szakaszon előzték meg a Huhák Csaba és Lászka Alex, valamint a Faltusz Dávid és Balai Róbert kettősöket 2.8 és 3.2 másodperc előnnyel. Rimár Tamás és Csicsely Pál ugyan csak a hatodik, de hátránya igen kicsi, 5.3 másodpercre vannak a dobogótól.

    A Historic mezőnyben Kelemen Csaba és Wilk Péter már az első szakasztól az élen áll, előnyük 13.8 másodperc Schwalm Benjamin és Feitner Viktor előtt, míg a harmadik helyen Szombathelyi Péter és Heffner Gergő áll három szakasz után. Wirtmann Ferenc és Kerekes József az első szakaszon árokba esett, majd a második gyorsaságin Rónay László és Csuri András szenvedett balesetet és esett ki.

    A III. WHB Győr Rally további öt gyorsaságival folytatódik szombaton.