back to top
2025. április 19. 18:44
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 5

    Sami Pajari spanyol tesztje nem alakult túl ideálisan

    0

    A Toyota Kanári-szigetek Rallyra való felkészülése Sami Pajarival zárult, akinek csapattársaival szemben esőben kellett gyakorolnia.

    A Toyota A múlt héten Spanyolországban készült a Kanári-szigetek Rallyra, ahol előtt Sébastien Ogier, és Kalle Rovanpera ülhetett a Rally1-es autóba, majd Takamoto Katsuta és Sami Pajari következett. Elfyn Evans pedig az ERC-szezonnyitó Sierra Morena Rallyn tudott tesztelni.

    Sami Pajari felkészülése azonban egyáltalán nem alakult ideálisan, mivel csapattársaival ellentétben esőben kellett tesztelnie. A Kanári-szigetek Rallyt jórészt száraz időben szokták rendezni, de néha egy-egy zápor is érkezik a versenyre, így Pajari számára akár még jól is jöhet a vizes teszt.

    A Kanári-szigetek Rallyt április 24-27. között rendezik.

    120 éves autóból repült ki az autóversenyző, de sértetlenül megúszta (videó)

    0

    Könnyen tragédia történhetett volna a hétvégén Goodwoodban, az úgynevezett Members’ Meeting éves, 82. alkalommal megrendezett eseményén, amikor a történelmi autóversenyek egyik ásza, Mark Walker kirepült az autójából.

    Walker az 1918 előtt gyártott autók számára rendezett S.F. Edge Trophy mezőnyében állt rajthoz egy 1905-os Darracq-al. A 200 lóerős autóvel meg is nyerte az első futamot szombaton, majd a második versenyen ismét jó esélye volt a győzelemre, és már Julian Majzub Sunbeam Indianapolisát üldözte, amikor kissé túl nagy tempóval ment bele az utolsó sikánba az utolsó körben, és a kijáraton elveszítette az uralmat az autója fölött.

    A Darracq kicsúszott a pályáról majd a védőfalnak csapódott, Walker pedig kirepült a vezetőülésből, de nagy szerencséjére sértetlenül megúszta az esetet.

    Lentebb látható Walker becsapódásának pillanata:

    Az eredmény szempontjából viszont különösen bosszús lehetett, hiszen a második futamot megnyerő Majzub az első futamon műszaki hiba miatt kiesett, az összetett elsőség így a második hellyel is Walkeré lett volna. A balesete miatt azonban egy 1907-es Mercedest vezető Ben Collings örülhetett, aki mindkét versenyt a második helyen befejezve kaparintotta meg a trófeát.

    Az Autosport beszámolója szerint a 27 fős mezőny az első világháború óta a legnagyobb, Edvárd kori mezőny volt, amely együtt versenyzett.

    A baleset felvétele IDE KATTINTVA nézhető meg.

    Alonso nyerte a CODASUR-szezon fordulatos argentin versenyét

    0

    Komoly fordulatokat tartogatott a Dél-Amerikai Rally Bajnokság (CODASUR) idei második, argentin versenye, ahol a bajnoki címvédő az utolsó pillanatban vesztette el a győzelmet.

    Az argentin Rally Sudamericano Jesús María versennyel folytatódott a CODASUR-bajnokság, ahol 12 gyorsasági szakasz és 173.82 km versenytáv várt a 77 nevezőre, aki közül 32-en a Dél-Amerikai Rally Bajnokság pontjaiért is harcoltak.

    A verseny a bolíviai Sebastian Franco és Diego Startari kezdték a legjobban, akik Rally2-es Citroenjükkel a hetedik szakaszig az élen tudtak állni, ekkor azonban 35 másodpercet vesztettek és az első helyre a bajnoki címvédő paraguayi Fabrizio Zaldivar és Marcelo Der Ohannesian állt Hyundaijal.

    A WRC2-ből is jól ismert kétszeres CODASUR-bajnok megőrizte vezető helyét egészen a második nap második szakaszáig, ahol honfitársai, Agustin Alonso és Edgardo Galindo jóval gyorsabb tudott lenni Skoda Fabia RS Rally2-es autójukkal, így 6.1 másodperc előnyre tettek szert összetettben.

    Azonban ekkor még két pálya hátra volt, az utolsó előttin pedig ismét Fabrizio Zaldivar állt az élre 3.4 másodperc előnnyel.

    Ezt azonban a záró szakaszon nem tudta megőrizni a Hyundai-os versenyző, 50 másodpercet vesztettek, amivel végül a verseny harmadik helyére csúsztak.

    A győzelmet végül Alonso szerezte meg 21.8 másodperc előnnyel Fabrizio Zaldivar testvére, Miguel Zaldivar és Luis Allende előtt, így végül két skodás páros zárt az első két helyen.

    A bajnokság első, paraguayi futamát megnyerő Diego Dominguez jr ezúttal nem állt rajthoz Argentínában.

    A CODASUR-bajnokságot Miguel Zaldivar vezeti két második helyet szerezve, testvére előtt.

    A CODASUR-szezon májusban a brazil Erechim Rallyval folytatódik.

    Tanak még nem látja lefutottnak a WRC-szezont

    0

    Ott Tanak saját bevallotta, hogy kissé óvatosan kezdte az idei WRC-szezont, azonban szerinte még nem dőlt el semmi annak, ellenére, hogy Elfyn Evans nagy előnyre tett szert három verseny után.

    Elfyn Evans két győzelem és egy második hely után történelmi előnyre tett szert a WRC-ben három futam után.

    Azonban Ott Tanak szerint még semmi nem dőlt el, bár bevallotta kissé óvatosan kezdte az évet.

    “Összességében elég stabil teljesítménnyel kezdtük az idei szezont, azonban sokszor óvatosak voltunk – mondta Ott Tanak az észt Delfi oldalnak. – Elfyn Evans minden versenyen komoly pontokat gyűjtött, ezért nagy előnyre tett szert. Azonban még csak a szezon elején tartunk, és sikerült folyamatosan javulnunk. A Kanári-szigetek Rallytól ismét a fejlesztett Hyundaijal versenyezhetünk. Meg kell néznünk, hogy ezt az autót mennyire gyorsan sikerült versenyképessé tenni, de hiszünk benne, hogy az autó versenyképes. Bízom benne, hogy a folytatásban sikerült közelebb kerülnünk Elfynhez.”

    A Kanári-szigetek Rallyt két hét múlva rendezik.

    Balhé a Red Bullnál: Verstappen menedzsere beolvasott Helmut Markónak

    0

    Szezonja eddigi leggyengébb teljesítményével rukkolt elő a Bahreini Nagydíjon a Red Bull, amit Max Verstappen is csak a 6. helyig tudott elvezetni. A verseny után Verstappen menedzserét látták a csapat tanácsadója, Helmut Marko ellen kikelni.

    Nagyot fordult a világ az egy hete Szuzukában még futamgyőztes csapattal, ahol viszont azt gondolják, hogy a Bahreinben nyújtott formájuk a realitás: Verstappen és Yuki Tsunoda a verseny egésze alatt csak az alsó pontszerző helyekért küzdhettek, eközben sorozatos gondjaik akadtak a bokszkiállásoknál (nem működött a csapat jelzőlámpája, egyszer pedig lassan jött le Verstappen jobb első kereke), és azzal is rosszul kalkuláltak, hogy két ki nem próbált szett kemény keveréket hagytak a futamra, azok ugyanis nem a várt hatékonysággal működtek autóikon – így végül csak egy-egyet használtak fel a pilóták.

    „Minden félresikerült, minden. Nagy gondunk volt a bokszkiállásoknál is, és a kemény gumik sem működtek. A közepes keverék valamivel jobb volt, de mindenképpen a hatodik hely volt a legjobb elérhető eredmény, függetlenül attól, hogy egy vagy két szett közepes gumit használunk” – fogalmazott a német Sky-nak Verstappen, aki abban sem lelt sok örömöt, hogy a verseny utolsó körében megelőzte Pierre Gasly Alpine-ját a 6. helyért. Tsunoda eközben 9. lett, első pontjait szerezve a csapattal.

    A Red Bull idei legrosszabb vasárnapja a csapaton belül is feszültséget keltett, aminek a Sky Sports riportere, Ted Kravitz volt szemtanúja: Verstappen menedzsere, Raymond Vermeulen valami miatt látványosan kiakadt Markóra.

    „A verseny után néhány csapatfőnökre vártam, amikor Raymond Vermeulen, Max menedzsere belépett a Red Bull garázsába és beolvasott Helmut Markónak. Láthatóan kifogásolt valamit, Helmut pedig csak állt és hallgatta. Ezt követően Raymond hátul kiviharzott a garázsból, menet közben levéve a nyakából a belépőjét. Egyértelműen nem voltak boldogok” – számolt be róla a riporter a Sky Sports futam utáni műsorában.

    Bár a történtekről nem beszélt Marko, a német Sky-nak azonban aggodalmas nyilatkozatot adott a Red Bull teljesítményéről.

    „Egyértelmű: javulást kell elérnünk. Nem a pontokban, hanem a stopperórán. Azzal a teljesítménnyel viszont, amit most nyújtunk, a világbajnoki címből sajnos semmi nem lesz” – fogalmazott.

    A 2028-ig szerződéssel rendelkező Max Verstappen csapattól való idő előtti távozásának lehetősége immár idestova egy éve beszédtéma a paddockban, a Red Bull romló formája mellett pedig a vezetőség nem is tudja kivezetni ezt a témát a közbeszédből. Marko most is megkapta a kérdést, hogy az autó jelenlegi versenyképessége mellett mekkora aggodalom számára, hogy Verstappen akár az idei év végeztével távozhat a csapattól.

    „Nagyon nagy. A közeljövőben kell javulást elérnünk, hogy olyan autója legyen, amivel győzelmeket szerezhet” – mondta Marko. Ez a kijelentés persze furcsán hangozhat egyetlen héttel azután, hogy Verstappen megnyerte a Japán Nagydíjat, de Marko gyorsan pontosította is, hogy mire gondol.

    „Nem olyan szerencsés győzelmeket, mint amilyen a [tavalyi] brazíliai volt az esőben, vagy Japánban, ahol ráérzett a pályára és varázslatos kört futott. Stabil alapokra van szükség.”

    Piastri nyerte az izgalmas Bahreini Nagydíjat, Russell kivédekezte Norrist a hajrában

    0

    Oscar Piastri a pole-ból indulva, egy biztonsági autós újraindítást is jól megoldva nyerte meg a Bahreini Nagydíjat, így elsőként ő szerezte meg második futamgyőzelmét 2025-ben. George Russell a második, miután kivédekezte a hibás rajt miatt büntetést kapó Lando Norris támadásait.  

    Piastri második alkalommal állhatott fel az első rajtkockába egy nagydíjrajthoz, mögüle Leclerc és Russell várták a piros lámpák kialvását. A legnépszerűbb gumiválasztás a rajtra a lágy keverék volt, ám a Ferrarik – egyedül a mezőny első feléből – közepesek mellett döntöttek.

    A rosszabbul tapadó sárga oldalfalú abroncsok hatása érződött is a rajtnál, ahol Russell könnyedén elsuhant Leclerc mellett, s besorolt a második helyre a vezetést megőrző Piastri mögött. Norris nagyot rajtolt a 6. helyről, szintén elkapta Leclerc-t még az első kanyarokban, s máris a harmadik pozícióban találta magát. Igen ám, de az egy hellyel mögüle induló Verstappen még a lámpák kigyulladása előtt jelezte a rádióban, hogy a McLaren pilótája rosszul állt fel a rajthelyére.

    Ez igaznak is bizonyult, Norris autója egy kicsit előregördült, első kerekei túlléptek a fehér vonalon, emiatt pedig a felügyelők már az első körökben ki is rótták rá az ilyenkor megszokott öt másodperces időbüntetést.

    Az első kör végén a negyedik Leclerc-t Gasly, Sainz, Antonelli, Verstappen és Hamilton követte, a Ferrari britjének a közepes keverékeken szintén védekeznie kellett Tsunodával szemben.

    Piastri el tudott lógni néhány másodperccel az üldözőitől, az első komolyabb átrendeződés pedig a 11. körtől indult, amikor Norris az élmezőnyből megkezdte a kerékcseréket. A McLarennél jól kalkuláltak, a korai kiállással sok időt lehetett nyerni, így miután mindenki letudta első kiállását, Norris továbbra is a harmadik helyet őrizte, látványos veszteség nélkül lerázta magáról büntetését.

    A gumikkal ezúttal jóval érzékenyebben kellett bánni a mezőnynek, mint egy hete Szuzukában, és a pálya az előzéseket is ösztönözte, a pontszerző helyeken is bőven zajlottak csaták. A Ferrarik csak a 19. körben hajtottak ki első kerékcseréjükre, s újabb közepes keveréket kaptak, ami ellen Leclerc eleinte tiltakozott a rádióban, ám a csapata ekkorra már láthatta, mennyire szenved a keményeken például Verstappen.

    A frissebb gumik pedig jelentős előnyt jelentettek a Ferrariknak, Hamilton többet is előzött, Verstappen és Antonelli mellett is elment, Leclerc-nek pedig második próbálkozásra a 25. körben sikerült megfosztania Norrist a harmadik helytől.

    A Red Bullnál eközben nemcsak az autó általános vezethetőségével és a kemény gumikkal volt gond – eddig nem is használták, a versenyre tartogatták ezt a keveréket, de hiába –, hanem a bokszkiállásokkal sem ment minden rendben. Első alkalommal mindkét pilóta időt veszített, amiért a kerékcsere elvégzése után nem váltott zöldre előttük az indulást jelző lámpa, Verstappen második szervizelése pedig 6,2 másodpercig tartott, miután nehezen tudták levenni a jobb első kerekét a szerelők. Az egy hete még győztes holland az alsó pontszerző helyekre szorult az egész versenyre, még Gasly is képes volt előtte maradni a vasárnap is erős Alpine-nal.

    Mögöttük Sainz és Tsunoda csatája koccanásig fajult – a spanyol ugyan megelőzte riválisát, ám a két autó eközben összeért, a Red Bull bal hátsó kereke pedig méretes lyukat ütött a Williams oldalszekrényén. Az esetet vizsgálták, de senkit nem találtak bűnösnek, noha Sainz Tsunodát hibáztatta, majd autójának sérülése miatt végül fel is adta a versenyt.

    Előtte azonban még safety car érkezett, a versenyirányítás ugyanis a szétszóródott törmelékek mennyiségéből indokoltnak tartotta a pályára küldését. Ez az 57 körös futam 32. körében történt, ami lehetőséget is adott mindenkinek, hogy teljesítse utolsó kerékcseréjét. Még Antonelli is kiállt újra, ami nem sokkal korábban vételezett lágy gumikat, így számára jött legrosszabb időzítéssel a biztonsági autó, ki is csúszott a pontszerző helyekről.

    A rövid biztonsági autós szakaszt követően Piastri, Russell, Leclerc, Norris, Hamilton, Gasly, Verstappen sorrendben kapta meg a zöld jelzést a mezőny. Ezúttal már a Ferrarik voltak a kemény keverékeken, a McLarenek a közepeseken, Russell viszont lágyakat kapott.

    Csata a harmadik helyért alakult ki, Norris hosszasan üldözte Leclerc-t a harmadik helyért, s többszöri próbálkozás után végül az 52. körben tudta megelőzni a Ferrarit. Eközben a második helyen haladó Russellt furcsa műszaki problémák sora kezdte sújtani: először csak az eredményjelző nem regisztrálta a nevét, majd a DRS-e is hibásan kezdett működni (be is idézték annak gyanújával, hogy rossz helyen nyitotta ki), később mérnöke arról értesítette, ne lepődjön meg, ha elsötétül a kijelzője a kormányon.

    Norris az utolsó körökben megérkezett Russell nyakára, de a Mercedes pilótája a nyilvánvaló nehézségei ellenére is megőrizte a második helyét a célban. Norris így a dobogó harmadik fokára állhatott fel, ezzel három pontot még megtartott előnyéből a tabella élén. Mögöttük Leclerc, Hamilton és Verstappen végzett, aki az utolsó körben megelőzte Gaslyt. A 8. és a 10. helyen pontszerző lett Oconnal és Bearmannel a két Haas, és először ért célba pontszerzőként idén a Red Bull másik autója is, amivel Tsunoda 9. lett.

    A Bahreini Nagydíj végeredménye:

    Még nem született megállapodás az FIA és a WRC-versenyzők között

    0

    A tárgyalások zajlanak, de megállapodás még nem született az FIA és a WRC-versenyzők között, így előfordulhat, hogy még a Kanári-szigeteken is tiltakozni fognak a versenyzők a szövetség vétlen káromkodás miatti büntetése miatt.

    A Svéd Rally után Adrien Fourmaux pénzbüntetést kapott, miután nem kész akarva káromkodott a Rally TV élő adásában.

    Hatalmas pénzbüntetést kapott Fourmaux káromkodásért a Svéd Rally után

    Az ügy később a WRC-versenyzők összefogásával folytatódott, megalakult a WorDA, melynek nevében nyílt levelet írtak a versenyzők az FIA-elnökének, Mohammed bin Sulayemnek, az FIA azonban továbbra is ragaszkodott álláspontjához.

    Ezt követően a Szafari Rallyn csak anyanyelvükön, vagy egyáltalán nem nyilatkoztak a versenyzők a gyorsasági szakaszok végén. Azonban a szervizparkban már hajlandóak voltak elmondani gondolataikat.

    Már a héten tárgyalhatnak a tiltakozó WRC-pilóták az FIA-val

    A kenyai verseny után a versenyzők és az FIA tárgyalni kezdett, azonban Ott Tanak elárulta, egyelőre nem született megállapodás.

    “Jelenleg még minden lehetséges – mondta a 2019-es világbajnok az észt Delfi oldalnak. – Az, hogy a Kanári-szigeteken mi fog történni, attól függ, hogy sikerül-e ésszerű, mindenki számára elfogadható megállapodást kötni.”

    Az FIA-n belül kialakult problémákat jól jelzi, hogy csütörtökön lemondott a szövetség alelnöke, Robert Reid.

    Lemondott az FIA sportért felelős elnökhelyettese, Robert Reid

    A Kanári-szigetek Rallyt április 24-27. között rendezik.

    14 gyorsasági szakaszt rendeznek a Lengyel Rallyn

    0

    Sok esetben átalakított módosított pályákon fog megrendezésre kerülni az idei Lengyel Rally, ahol összesen 14 szakaszt kell a mezőnynek teljesíteni.

    A Lengyel Rallyt június 13-15. között az ERC-szezon negyedik futamaként rendezik meg, a verseny során összesen 14 gyorsasági és 190.4 km versenytáv vár a mezőnyre.

    A murvás verseny pénteken délben a kvalifikációval indul, majd este a hagyományos Mikolajki Arena szuperspeciál ad helyet az első éles gyorsaságinak.

    Szombaton három pályát kétszer kell teljesíteni, majd a nap a szuperspeciállal zárul. A záró napon pedig ismét kétszer három pályán zajlik a verseny.

    “Az idei évre módosítottuk az útvonalat, hogy megfeleljünk az ERC-szabályoknak – mondta Krzysztof Maciejewski versenyigazgató az ERC hivatalos oldalának. – A változtatások közé tartozik a kvalifikációs szakasz is, melynek már legalább hat kilométeresnek kell lennie. A szombati pályák elég közel vannak egymáshoz. A Stare Juchy szakasz akár a verseny végkimenetelére is hatással lehet. Ez egy gyors, de változatos útszakasz, amit 2019 óta nem használtunk, így sok versenyzőnek teljesen új lesz. A Swietajnoi szakasz középső részét még korábban nem használtuk, valamint módosítottuk az Olecko szakaszt is, azonban a Rosochackie ugrató megmaradt. Vasárnap a Mikolajki szakasszal indul a nap, mely a várostól keletre található. A Pozezdrze szakasz tele lesz szurkolói zónával, a verseny végeredménye pedig a Gmina Mragow sgyorsaságin alakul ki.”

    Lengyel Rally 2025, gyorsasági szakaszok időterve
    Június 13., péntek
    13:01 Qualifying stage: Baranowo 6,3 km
    19:00 SS1 Mikolajki Arena 2,5 km

    Június 14., szombat
    10:00 SS2 Swietajno 16,3 km
    10:50 SS3 Olecko 20 km
    11:40 SS4 Stare Juchy 13,6 km
    15:30 SS5 Swietajno 16,3 km
    16:20 SS6 Olecko 20 km
    17:10 SS7 Stare Juchy 13,6 km
    19:00 SS8 Mikolajki Arena 2,5 km

    Június 15., vasárnap
    8:00 SS9 Mikolajki 7,6 km
    9:05 SS10 Pozezdrze 20 km
    10:35 SS11 Gmina Mragowo 15,2 km
    12:40 SS12 Mikolajki 7,6 km
    13:45 SS13 Pozezdrze 20 km
    16:05 SS14 Gmina Mragowo (Power Stage) 15,2 km

    Az M-Sport versenyzője, Romet Jürgenson nyerte a második brit bajnokit

    0

    Az észt Romet Jürgenson biztos győzelmet aratott az idei brit bajnokság második futamán, így megszerezte első sikerét a Rally2-es Forddal.

    Hétvégén rendezték a Kielder Carlisle Stages raliversenyt, mely a brit bajnokság második futama volt. A verseny során öt gyorsaságin 79.92 km-es versenytáv várt a 98 nevezőre.

    A versenyt az M-Sport versenyzői, az észt Romet Jürgenson és Slim Oja kezdték a leggyorsabban, azonban a második pályán válaszolni tudott és a verseny élépre állt az ír William Creighton és Liam Regan Rally2-es Toyotával.

    A harmadik gyorsaságitól azonban ismét a Fordos páros vette át a vezetést és végül 14.4 másodperc előnnyel meg is szerezték a győzelmet.

    A junior WRC tavalyi győztesének ez volt az első sikere a Rally2-es Forddal.

    A második helyen a Junior WRC 2023-as ír bajnoka zárt, míg a harmadik helyet ugyancsak az M-Sport által támogatott Gary Pearson és Hannah McKillop szerezték meg.

    A bajnokság május végén a Jim Clark Rallyval folytatódik, a pontverseny élén William Creighton áll.

    Állapota ellenére sisakot írt alá Michael Schumacher

    0

    Noha továbbra is a nyilvánosságtól elzártan éli mindennapjait és igyekszik minél jobban felépülni több mint 11 évvel ezelőtti síbalesetéből, Michael Schumacher így is aláírta Jackie Stewart egykori sisakját, amelyet nemes ügyért fognak elárverezni.

    A háromszoros világbajnok Sir Jackie Stewart a Bahreini Nagydíj előtt bemutató kört fog megtenni a szahíri pályán. A 85 esztendős skót legenda az 1973-as világbajnok Tyrrelljét fogja vezetni az F1-es bemutatkozásának 60. évfordulóján, eközben pedig egy olyan sisakot fog viselni, amelyet alapítványa, a Race Against Dementia (a skót legenda feleségét, Helent 2014-ben diagnosztizálták demenciával) segítésére később elárvereznek. Az alapítvány többek között egy, jelenleg a Cambridge-i Egyetem által fejlesztett új vérteszt finanszírozásán dolgozik.

    A Stewart régi sisakja eredeti darab, amelyet a háromszoros világbajnok élesben is viselt F1-es karrierje során, és amelyen az összes, még élő F1-es világbajnok aláírása szerepel. És igen, ebbe beletartozik a 2013 decemberi síbalesete óta a világtól elzártan élő, régi önmagára családja bevallása szerint sem hasonlító Michael Schumacher is, aki állapota ellenére szintén szignózta a sisakot. „Csodálatos, hogy Michael alá tudta írni a sisakot ehhez a méltó ügyhöz, ami egy olyan betegséget szolgál, amire nincs gyógymód. A felesége (Corinna) segített neki, és ezzel teljessé vált a még velünk levő összes világbajnok aláírásából álló gyűjtemény” – idézi Stewartot a Daily Mail.

    A brit lap beszámolója szerint Schumacher a monogramját, azaz az MS betűket írta rá a sisakra a felesége segítségével. A Schumacher-család szóvivője később a Reuters-nek megerősítette a Daily Mail értesüléseit.

    A monogram sisakon:

    Így összesen 20 F1-es világbajnok aláírása díszeleg a sisakon.

    Ami a nemrég nagypapává váló Michael Schumacher állapotát illeti, a családja továbbra is hétpecsétes titokként őrzi azt, miközben időről időre meg kell küzdenie azokkal, akik mindent megtesznek, hogy információk lássanak napvilágot a hétszeres világbajnokról. Legutóbb egy korábbi biztonsági alkalmazott zsarolta meg a családot, de a hatóságoknak sikerült lekapcsolnia őt és bűntársait, viszont a három férfi közül csak az egyik kapott tényleges börtönbüntetést. Őt három évre zárják rácsok mögé.