back to top
2025. november 04. 06:08
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 5

    Juha Kankkunen ígéretet tett a Toyota egymással küzdő versenyzőinek

    0

    Két futammal a vége előtt a Toyota három pilótája, Elfyn Evans, Kalle Rovanperä és Sébastien Ogier csatázik a világbajnoki címért.

    Lényegében háromesélyessé vált a világbajnoki címért vívott küzdelem a Közép-Európa Rallyn a WRC-ben, a Toyota három versenyzője csatázik egymással az utolsó két futamon. Ott Tänaknak még van matematikai esélye a végső győzelemre, azonban két tökéletes futammal is csak akkor nyerhetne, ha a Toyota betlizik.

    A legjobb helyzetben Evans van, aki 13 ponttal vezet Ogier és Rovanperä előtt, ráadásul korábban már kétszer nyert Japánban. Ha a következő futamon 36 pontra növelné az előnyét, világbajnok lenne, de ehhez Evans győzelme mellett Ogier és Rovanperä gyenge szereplése is kellene (a másik két versenyző semmiképpen sem lehet világbajnok Japánban). Valószínűbb, hogy a világbajnoki cím csak a szezonzáró Szaúd-Arábia Rallyn dől el.

    Ott Tänak már csak a csodában bízhat a világbajnokságban

    A Toyota abból a szempontból jó helyzetben van, hogy a gyártók világbajnoki címét már megnyerte, így a versenyzőknek csak a saját dolgukra kell koncentrálniuk. Juha Kankkunen csapatfőnök-helyettes ráadásul megígérte, hogy a csapat nem avatkozik be a küzdelembe.

    „A csapatban nagyon jó a hangulat, a pályákon kiderül, hogy ki a leggyorsabb. Mindannyian szabadon vezethetnek, ugyanazokat a lehetőségeket biztosítjuk nekik. A lehető legjobb autókat adjuk nekik, és aztán kideríthetik, hogy ki a legjobb közülük. Érdekes lesz látni – mondta Kankkunen. – Mindig jó érzés Japánban menni, ez a második hazai ralink, utána pedig még egy kis bulit is rendezünk.”

    A Japán Rallyt november 6–9-én rendezik meg, a szezonzáró Szaúd-Arábia Rally három héttel később, november 25–29-én következik.

    Nem a mexikói eset az első, amikor centiken vagy másodperceken múlt az F1-es pályabírók élete

    0

    Liam Lawson hajmeresztő jeleneteket élt át a Mexikóvárosi Nagydíjon, amikor két beavatkozó mellett ment el. Ennek kapcsán összegyűjtöttünk pár hasonló esetet a Forma–1 elmúlt időszakából.

    Azt azért túlzás lenne kijelenteni, hogy kis híján tragédia történt az F1 mexikói futamán, de az tény, hogy egy ponton közelebb volt a nagyon súlyos baleset, mint amennyire azt szeretnénk. A verseny elején ugyanis úgy küldtek be két sportbírót a pályára, hogy a kerékcseréje miatt a mezőnytől lemaradó Liam Lawson veszélyesen közel száguldott el mellettük. Ennek kapcsán összeszedtünk néhány szintén necces esetet, amikor nem sok híja volt, hogy egy versenyző elüssön egy beavatkozót.

    Nézők is videóra vették a mexikói F1-es futam életveszélyes jelenetét

    Az 1984-es Francia Nagydíjon Nigel Mansell élt át hasonlót. A későbbi világbajnok ereiben alighanem meghűlt a vér, amikor felért a dombtetőre, azt látta, hogy egy pályabíró bóklászik az aszfalton. Szerencsére elhaladt mellette, de elmondása szerint „halálra rémült”. Ne feledjük, ez a jelenetsor mindössze hét évvel a sportág egyik leghorrorisztikusabb balesete után történt, melynek során egy beavatkozó és az őt elütő Tom Pryce is életét vesztette Dél-Afrikában.

    Mansell halálra rémült, amikor majdnem megismételte az F1 leghorrorisztikusabb balesetét

    A 2005-ös, vagyis a jubileumi huszadik Magyar Nagydíjon szintén nem volt messze a tragédia. David Coulthard és Fernando Alonso balesete után – mai szemmel felfoghatatlan módon – a versenyirányítás nem küldte be a biztonsági autót, és a pályamunkásoknak ilyen körülmények között kellett eltakarítaniuk a romokat. Michael Schumacher pedig két másodperccel azután száguldott át a helyszínen, hogy az egyikük még ott tartózkodott.

    Hihetetlenül kevésen múlt, hogy nem történt tragédia az F1-es Magyar Nagydíj 20. jubileumán

    A hat évvel későbbi Kanadai Nagydíj minden idők leghosszabb, illetve legkaotikusabb versenyeként vonult be a sportág történelmébe, hiszen Jenson Button a mezőny végéről felzárkózva, egy utolsó körös előzéssel nyerte meg a több mint négyórás viadalt. Ennek egy pontján, az egyik biztonsági autós fázis során az egyik pályabíró többször is elesett, miközben próbálta elhagyni az aszfaltcsíkot, és Kamui Kobayashinak oda kellett figyelnie, hogy elkerülje őt.

    Talán ennél is hajmeresztőbb volt a 2016-os Szingapúri Nagydíj 3. köre. A rajtnál Nico Hülkenberg szenvedett balesetet, aminek következtében beküldték a Safety Cart. Az újraindításnál azonban a versenyirányítás háromszori megerősítése ellenére egy beavatkozó még mindig a pályán tartózkodott, és rohant lefelé onnan, amikor a Nico Rosberg vezette mezőny odaért. A német versenyző meredeknek, a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff veszélyesnek titulálta a szituációt, és utóbbi kiemelte, hogy a versenyirányítást arra kérték, hogy minél hamarabb engedje versenyezni a pilótákat, amint az lehetséges.

    Szűk három évvel később aztán szó szerint centiken múlott a tragédia, vagy legalábbis a komoly sérülés. A 2019-es Monacói Nagydíjon Charles Leclerc Hülkenberggel ütközött, és a Ferrari versenyzőjének defektje miatt törmelék került a pályára, így szükség volt Bernd Mayländer szolgálataira. Sergio Pérez eközben kiment a bokszba, majd a kijáraton két pályabíróval találta szemben magát. Az egyikük még átfutott előtte, a másikuk megállt a záróvonal előtt, főleg utóbbihoz volt közel a Racing Point.

    Imola 2020-ban tért vissza a versenynaptárba, és mindjárt az első évben ijesztő jelenetsor játszódott le. Miután George Russell a biztonsági autó mögül falnak csapta a Williamst, menteni kellett az autóját. Igen ám, csak közben a versenyirányítás engedélyezte a lekörözötteknek, hogy a Safety Cart megelőzve visszaálljanak a mezőny mögé, és hatan is úgy mentek el a kérdéses helyszín mellett, hogy egy sportbíró a pálya szélén állt. Az utolsóként érkező Lance Stroll lényegében versenytempóban száguldott el.

    Ugyanabban az évben egy másik veszélyes eset is történt. A 2020-as Bahreini Nagydíjról elsőként alighanem mindenkinek Romain Grosjean horrorbalesete jut eszébe, de Lando Norrisban a hajrában is megállhatott az ütő. Miután Pérez autója a hajrában elfüstölt, egy pályabíró a versenyirányítás engedélye nélkül, „ösztönből” cselekedve keresztbe átfutott a pályán, közvetlenül a brit versenyző előtt.

    Az erdő, amelyben a McRae család nagy dolgokat vitt végbe

    0

    Max McRae abban az erdőben nyerte meg első brit bajnoki futamát, amelyben nagybátyja, Colin McRae harminc éve világbajnok lett.

    Max McRae a múlt hét végén a Cambrian Rally megnyerésével megszerezte pályafutása első győzelmét a Brit ralibajnokságban. A 21 éves versenyző áttörésnek érzi a sikert, miközben már a következő szezonra készül.

    A McRae dinasztia legfiatalabb tagja először versenyzett Škoda Fabia RS Rally2-vel, és meglehetősen jól kezdett, a verseny első felében már 8.7 másodperccel vezetett, és úgy tűnt, hogy a kezében van az irányítás. Aztán egy defekt 12 másodpercébe kerül, a WRC-ben is szóba kerülő Romet Jürgenson pedig átvette a vezetést.

    Az utolsó szakasz előtt már 3.5 másodperc volt Jürgenson előnye, de McRae fordított, és végül 4.5 másodperces előnnyel megnyerte a versenyt a kézifékével küszködő észt riválisa előtt. Max McRae így szerezte meg pályafutása első brit bajnoki futamgyőzelmét, öt héttel azután, hogy megnyerte a McRae Rally Challenge-et.

    „Elég menő volt, hogy úgy is megnyertük a versenyt, hogy volt rajtunk egy kis nyomás. A délutáni első szakaszon történt probléma nélkül végig kézben tartottuk volna a futamot – mondta Max McRae. – Úgy érzem, hogy ez a verseny áttörtést jelent, a legutóbbi győzelem is szép volt a Knockhillen, de ez különleges siker volt. A legutóbb brit bajnoki futamot nyerő McRae az édesapám volt, aki 1998-ban győzött Skóciában. Ez már huszonhét éve történt, nem szeretnék ennyit várni a következőre!”

    A családi párhuzamok nem érnek véget Alister McRae 1998-as sikerével, a helyszínnek is különleges jelentősége volt.

    „Az is elég király, hogy arról beszélünk, hogy a világnak éppen ezen a pontján nyertem ralit, a leggyorsabb Clocaenog szakaszon – tette hozzá Max McRae. – Pontosan ez volt az az erdő, amelyben Colin harminc évvel ezelőtt megnyerte a világbajnokságot. Több okból is különleges ez a nap, de a legfontosabb az önbizalom, amit ebből merítek. Jégesőben jöttünk le az utolsó szakaszon, de csak nyomtuk, és elvégeztük a dolgunkat. Mindenki tudja, milyen gyors Romet, így nagyon szép siker tempóban legyőzni őt.”

    Rónavölgyi Endre a szülővárosában bizonyítana a Zemplén Rallyn

    0

    A Peugeot Kupában a bajnoki cím már eldőlt, de a második hely még kiadó, a szerencsi születésű Rónavölgyi Endre ezt célozza meg a Zemplénben.

    Több bajnoki cím is eldőlt a III. WHB Győr Rallyn, a Peugeot Kupát az idén Viszló Csaba és Maricsek Miklós nyerte meg, azonban a dobogó többi helye még kiadó, és a szezonzáró Zemplén Rallyn nagy csata várható a második pozícióért. Ezt célozza meg Rónavölgyi Endre is, aki a szülővárosában, Szerencsen bizonyítana.

    „Mindig érzelmes, ha a Zemplénben ralizhatok. A miskolci verseny is az, de a szülővárosom és környék hangulata mindig megfog – mondta Rónavölgyi Endre a verseny honlapjának. – Rengeteg barát, ismerős és rokon látogat meg ilyenkor minket, ami azt bizonyítja, hogy bár régóta elkerültem, de ők sem felejtettek el. Nekem pedig egyértelműen a szívemben maradt a település és az egész régió. A boldogság és a nosztalgia azonban nem veheti el a fókuszt a versenyzésről, hiszen számunkra komoly tétje van a szezonzárónak. Elsősorban a Peugeot Kupában, ahol minimális különbséggel állunk a második helyen, amit szeretnénk megőrizni. Ez a legfontosabb küldetésünk.”

    Rónavölgyi Endre
    Fotó: Makai Gergely / MGR Images

    A Zemplén ugyanakkor novemberben már rendkívül szeszélyes lehet, a korábbról ismert szakaszokban is van változás, ezért vélhetően sokat kell majd improvizálni a tíz gyorsasági alatt és a szervizparkban.

    „Életem legjobb eredménye lenne a Peugeot Kupa ezüstérem – folytatta Rónavölgyi Endre. – Amikor gyerekként a ralizásról álmodoztam, egy-két versenyen való indulás, később néhány győzelem fogalmazódott meg benne. A jelenlegi helyzet azonban nagyon távolinak tűnt. Ugyan már ötven évesen, kopaszodó fejjel, de sikerült elérni ezeket az álmokat. A topkategória alatt, gyári autóval versenyezhetek. Futamokat nyertem, olykor mélyről felállva értem célba. Lehet, hogy másnak nem, nekem viszont ez egy fantasztikus eredmény lenne. Az álmaim szempontjából mindenképpen. Bárhogy is alakul, büszke leszek arra, hogy megszakítás nélkül hat szezont tudtam végig küzdeni a magyar bajnokságban.”

    A Zemplén Rally november 7–9-én rendezik meg.

    Nem közeledett eléggé a vb-tabellán, de Verstappen egyvalaminek így is nagyon örülhet

    0

    Max Verstappennek 3 büntetőpontja is elévül a következő Forma–1-es hétvégére, így már nincs annyira közel az eltiltáshoz. Oscar Piastri és különösen Oliver Bearman szintén örülhet ebből a szempontból.

    Max Verstappen harmadikként zárta a Mexikóvárosi Nagydíjat, aminek köszönhetően ugyan közeledett a világbajnokság mindenkori éllovasára, de nem eléggé. A hétvége előtt 40 pont volt a hátránya az akkor élen álló Oscar Piastrival szemben, amit most csak 36-ra tudott csökkenteni, igaz, most már Lando Norris a viszonyítási alap.

    Persze ez is jobb, mint ha a négyszeres világbajnok lemaradása tovább nőtt volna, de most így még messzebb került attól, hogy kizárólag a saját (és a technika) kezében legyen a sorsa. Annak viszont kifejezetten örülhet, hogy legközelebb már egy fokkal kockázatvállalóbban versenyezhet, ugyanis a brazíliai fordulóra már nem lesz ennyire közel az eltiltáshoz.

    Norris nyert Mexikóban és átvette a vezetést az összetettben, Verstappen a 2. helytől sem volt messze

    Verstappennek ugyanis azóta, hogy a Spanyol Nagydíjon nekiment George Russellnek, 9 büntetőpontja volt, vagyis 3 egységre volt attól, hogy ki kelljen hagynia egy viadalt. Ezért a manőveréért 3-mal „jutalmazták” őt a sportfelügyelők, emellett még a tavalyi idényzárón kapott 2-t Piastri kilökéséért, valamint a katari időmérőn ment túl lassan a levezető körén, amiért 1-et szedett össze.

    Ez utóbbiak még egy ideig nem kerülnek le a licencéről, viszont a 2024-es mexikói, illetve interlagosi akciója a következő, brazíliai hétvégére már nem lesznek ott. Előbbi futamon Norrist szorította le a pályáról, míg utóbbi alkalommal nem tartotta be a virtuális biztonsági autós fázisra vonatkozó minimális időt.

    Büntetés, nem büntetés és a sokat kritizált VSC – indokolt az FIA a mexikói futam után

    Ezek összesen 3 pontot értek, és mivel október 27-én, illetve november 2-án történtek, a jövő héten esedékes São Pauló-i hétvégére már elévülnek. Ami a többit illeti, ha addig nem gyűjt újabbakat, akkor Verstappennk a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjra már csak 4 büntetőpontja lesz, míg a 2026-os idényt 3-mal fogja megkezdeni.

    Ami a bajnoki riválisokat illeti, Piastrinak szintén elévült 2 büntetőpontja, amelyeket ugyancsak Brazíliában szedett össze a Liam Lawsonnal történt ütközésért. Ezzel esetében 4-re csökkent ez a szám, míg Norrisnak még mindig 3 van. Verstappen mellett Oliver Bearman is fellélegezhet, hiszen az ő 10 pontjából szintén elévült 2.

    Alonso kifakadt, igazságtalannak tartja az FIA „félrenézését”, de „megtanulta a leckét”

    Sébastien Ogier szerint még a saját kezében van a sorsa

    0

    A második helyre visszacsúszó Sébastien Ogier szerint a Közép-Európa Rallyn történtek után is van esélye a világbajnoki címre.

    A nyolcszoros világbajnok Sébastien Ogier kétpontos előnnyel érkezett a Közép-Európa Rallyra Elfyn Evans előtt, és 13 pontos hátránnyal távozott onnan, miután szombaton egy defekt miatt fának ütközött. A vasárnapi teljesítményével legalább tíz pontot megmentett, így két futammal a szezon vége előtt ugyanannyi ponttal áll, mint a versenyt megnyerő Kalle Rovanperä.

    „Folytatódik a csata. A sorsunk még mindig a saját kezünkben van, és ez a legfontosabb – mondta Ogier. – Még mindig van esélyünk, természetesen jobb lett volna, ha előnnyel távozunk a legutóbbi futamról, de a dolgok másképp alakultak. Valószínűleg a szurkolók örülnek ennek az elképesztő szezonnak, a vasárnap nekünk is szórakoztató volt, jó volt a tempónk és jól éreztük magunkat az autóban. Nyilván nem ebben a pozícióban szerettünk volna zárni, de ez is a motorsport része, néha olyan tényezőkkel kell megküzdenünk, amelyeket nem irányítunk.”

    Bár a Közép-Európa Rally nem olyan eredménnyel zárult, amilyet Ogier szeretett volna, a Toyota így is ünnepelhetett, ugyanis megnyerte a gyártók világbajnokságát. Ez volt a csapat sorozatban elért ötödik, összességében pedig kilencedik sikere, így már csak egy világbajnoki cím választja el a WRC legsikeresebb gyártójától, a Lanciától. Ráadásul Ogier az eddigi 19 futamgyőzelmével ahhoz is hozzájárult, hogy a Toyota összesen 104 WRC-futamgyőzelmet érjen el, ezzel megdöntse a Citroën korábbi rekordját.

    „Büszkék lehetünk a csapat eredményére. Öt egymást követő világbajnoki cím azért nem semmi, és nemrég megdöntöttük a futamgyőzelmek rekodját is – mondta Ogier. – Úgy érzem, jó úton járunk afelé, hogy a lehetős legmagasabbra helyezzünk a mércét.”

    A világbajnokság Japánban folytatódik november 6–9-én.

    Elindult a per, amelyet Massa Hamilton első vb-címének megszerzése céljából kezdeményezett

    0

    A héten elkezdődött Felipe Massa bírósági ügye. Mint ismert, a brazil versenyző jogi úton szeretne elégtételt venni a 2008-as szingapúri ütközésbotrány miatt, mert úgy véli, a Renault által manipulált verseny fosztotta meg őt az F1-es világbajnoki címtől, amely abban az évben végül Lewis Hamiltoné lett.

    A Ferrari korábbi pilótája 82 millió dollár kártérítést követel Londonban, a Royal Courts of Justice előtt, miután keresetet nyújtott be a sportág irányító testülete, az FIA, a kereskedelmi jogok birtokosa, a Formula One Management (FOM), valamint az F1 korábbi vezetője, Bernie Ecclestone ellen.

    Az F1 egyik legnagyobb csalása, és ami mögötte van – 17 éves a szingapúri ütközésbotrány

    Az egész ügy onnan indult, hogy Ecclestone 2023-ban interjút adott az F1-Insidernek, amelyben elismerte, hogy ő és Max Mosley, az FIA korábbi elnöke már a 2008-as szezon vége előtt tudott róla, hogy a Renault elcsalta a Szingapúri Nagydíjat, de a sportág hírnevének megőrzése miatt nem tettek semmit.

    Massa azzal érvel, hogy mivel a Nelson Piquet Jr. szándékos ütközése miatt beküldött biztonsági autós fázis alatt elrontott kerékcserével bukta el a győzelmet, a szezon végén pedig már ennél kevesebb ponttal is világbajnok lett volna, valójában neki kellett volna nyernie azt az évet Hamilton helyett.

    A tárgyalás kedden vette kezdetét az ügy iratainak beolvasásával, a következő pedig a felek meghallgatása lesz. Az Autosport azt írja, már péntekre eldőlhet, hogy az ügy megérdemel-e egy teljes tárgyalási szakaszt, és amennyiben az alperesek javára dönt a bíróság, Massa ügye azonnal le is zárulhat.

    Hamarosan kezdődik a tárgyalás, aminek a végén kiderül, elvesznek-e egy vb-címet Hamiltontól

    Elkészült a Historic Európa-bajnokság jövő évi versenynaptára

    0

    A Historic Európa-bajnokságot jövőre három kategóriára bontják, mindegyik külön programot kapott, magyar verseny egyikben sincs.

    Elkészült a Historic Európa-bajnokság 2026-os versenynaptára, méghozzá mindhárom kategóriában. Ahogyan arról beszámoltunk, jövőre jelentősen átalakul a sorozat, az FIA külön bajnokságot hirdetett az 1992 előtti autóknak, az 1992 és 2000 közötti autóknak, valamint külön murvabajnokságot is kiírt.

    Az idősebb, 1992 előtt készült autókkal hét futamon lehet indulni, a szezon ugyanúgy a Costa Brava Rallyn kezdődik márciusban, mint az idén. A franciaországi Antibes Rally, a belga Ypres Rally, az osztrák Weiz Rally és az Elba Rally is bent maradt a programban, az utóbbi lesz a szezonzáró szeptember utolsó hétvégéjén. A két új futam közül az első az olaszországi Costa Smeralda Rally lesz április végén, a második pedig az ERC-ből jól ismert Ceredigion Rally szeptember elején.

    Az 1992 és 2000 között készült autóknak nyolc versenyből áll a 2026-os naptár, elvégre az újabb vasak jobban bírják még a gyűrődést. A nyolc verseny fele megegyezik a másik kategóriával, a Costa Brava Rallyn, az Ypres Rallyn, a Weiz Rallyn és az Elba Rallyn mindkét mezőny rajthoz áll. Az idei naptárból bent maradt a csehországi Vltava Rally, újdonságként érkezik májusban a svájci Rally Du Chablais, augusztusban az írországi Ulster Rally, a szezon pedig a Sanremo Rallyn zárul.

    Az autókat jobban megviselő murvabajnokság mindössze öt futamból áll, ezek közül a görögországi Akropolisz Rally, a portugáliai Fafe Rally és a finnországi Lahti Rally az idei, még vegyes programban is szerepelt, újdonságként érkezik a Kelet-Svédország Rally, a szezon pedig a tervek szerint november végén zárul az olaszországi Rally Del Brunellón, de ennek az a feltétele, hogy az idei kandidáló verseny jól sikerüljön november 28–29-én. Magyar futam egyik naptárban sincs.

    A nap, amikor a csúcson lévő Schumacher a tinédzser Hamiltonnal versenyzett (videó)

    0

    Michael Schumacher 2001. október 28-án ezen a napon, szülővárosának gokartvilágbajnoki futamán versenyzett először Lewis Hamilton ellen, de későbbi csapattársát is legyőzte.

    Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Vitantonio Liuzzi, Giedo van der Garde, Michael Schumacher. A közös ebben az öt versenyzőben, hogy mindannyian eljutottak a Forma–1-be, hárman ráadásul világbajnokok is lettek, ketten pedig nem mellesleg holtversenyben állnak a vb-címek örökranglistájának élén.

    2001. október 28-án azonban még legfeljebb az volt bennük a közös, hogy mind az öten gyorsan tudtak gokartot vezetni. Hiszen míg a közel 33 éves Michael Schumacher már négyszeres Forma–1-es világbajnok volt, addig az F1-ben 2005-ben, a Red Bull-lal bemutatkozó Liuzzi 20, Hamilton, Rosberg és van der Garde pedig csak 16 évesek voltak, és még csak autóversenyzőnek sem mondhatták magukat.

    Az F1-es pilótaként is rendszeresen gokartozó Schumacher úgy vélte, jó alkalom egy kicsit összemérnie magát a fiatalokkal a szülővárosában, Kerpenben rendezett vb-futamon, amelyet abszolút komolyan is vett. Ezt mutatta, hogy dominálta a szabadedzéseket és 43.956-tal új körrekordot állított fel. A két csoportra osztott időmérő edzésen viszont pechje volt, mert az ő csoportjának esőben kellett mennie, így csak a 22. rajtkockába kvalifikált a két aznap délutáni előfutamra.

    Az első előfutamban innen zárkózott fel a 8. helyre, míg a másodikban egy rajt utáni koccanást követően, rakoncátlankodó vízpumpával a 15. lett.

    A vasárnapi két főfutamot a mezőny közepéről kezdte, de az esőben megcsillogtatta a képességeit, és az első első körében már a 4. helyen haladt, de az első kerékagy meghibásodása miatt kénytelen volt feladni a versenyt. A második, egyben utolsó versenyen viszont már a szerencse sem fordult ellene, és ismét remek felzárkózást bemutatva a harmadik helyen intették le, ami Marco Ardigo kizárása után második hellyé változott.

    Ami a jövő reménységeit illeti, Hamilton két 7., Rosberg egy 5. és egy 3., a világbajnoki címet megnyerő Liuzzi egy 4. és egy 27., van der Garde pedig egy 9. és egy 25. helyezést ért el.

    „Nem volt lehetőségem Schumacher mellé kerülni, amit sajnálok, mert szerettem volna legyőzni őt néhány kanyaron át. Láttam a távolban a második versenyen, de hogy őszinte legyek, nem jelentett nagy különbséget” – nyilatkozta utólag az akkor már évek óta a Mercedes támogatásával versenyző Hamilton.

    Schumacher eközben csak a legnagyobb dicséret hangján szólt a britről, de azt biztosan nem gondolta, hogy egy napon mindketten hét F1-es világbajnoki címet nyernek, mint ahogyan azt is aligha sejthette, hogy Nico Rosberggel csapattársak lesznek a Mercedes gyári istállójában.

    „Minőségi versenyző, nagyon erős, és még csak 16 éves. Ha így folytatja, biztos vagyok benne, hogy el fog jutni az F1-be. Különleges látni egy srácot az ő korában a pályán. Egyértelműen a megfelelő a hozzáállása a versenyzéshez” – nyilatkozta Hamiltonról.

    Az 1. verseny:

    A 2. verseny:

    A cikk eredetileg 2022. október 22-én jelent meg a Rallycafe.hu-n.

    Kalle Rovanperä Forma–2-es autót vezetett a titkos tesztjén

    0

    Kalle Rovanperä két WRC-futam között időt szakított egy titkos tesztelésre Jerezben, ahol Forma–2-es autóval körözött.

    Az év végén a WRC-ből távozó és a pályafutását a japán Super Formulában folytató Kalle Rovanperä újabb lépést tett a pályafutásában. Ezen a héten titkos teszten vett részt Jerezben, ahol Forma–2-es autót vezetett. A kétszeres ralivilágbajnok hosszú távú célja, hogy egy év múlva a Forma–2-ben szerepeljen, később pedig elérje a Forma–1-et.

    „Elégedett vagyok a teszteléssel. Értékes időt töltöttünk a pályán, és végre megismerkedhettünk az autóval” – írta Rovanperä a közösségi oldalán. Az Ilta-Sanomat finn újságnak is beszélt a tesztről, szerinte a vezetés fizikailag olyan megterhelő volt, mint várta, de köridejei jók voltak a másik Hitech TGR pilóta idejeivel összehasonlítva.

    „A fizikai edzésemet már nyár eleje óta az együléses autóversenyzéshez igazítottam. Nehéz szimulálni a G-erőket, és időbe telik megszokni őket. Tudom, hogy gyorsabb leszek, ha a fizikai állapotom tovább fejlődik, és jobban megfelel a pályának” – mondta Rovanperä.

    A finn versenyző megnyerte a legutóbbi WRC-futamot, a Közép-Európa Rallyt, és még versenyben van pályafutása harmadik világbajnoki címéért. A legnagyobb riválisai a saját csapattársai, a 13 pontos előnnyel vezető Elfyn Evans és a vele azonos pontszámmal álló Sébastien Ogier. A világbajnokság Japánban folytatódik november 6–9-én.