back to top
2025. augusztus 02. 16:18
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 5

    Adrien Fourmaux újra dobogóra állna Finnországban

    0

    Adrien Fourmaux ugyan tetőt dobott a Finn Rally előtti tesztelés alatt, de a versenyen szeretné megismételni a tavalyi teljesesítményét.

    Túlzás lenne azt állítani, hogy zökkenőmentes volt Adrien Fourmaux felkészülése a csütörtökön kezdődő Finn Rallyra, hiszen a tesztelés során tetőre tette a Hyundait. A szerelők azonban helyrehozták az autót, és folytatni tudta a finnországi tesztelést.

    Az Észt Rallyn Fourmaux ötödikként zárt, ami annak fényében nem rossz teljesítmény, hogy mennyire szenvedett a verseny első napján, az utolsó napon pedig egy ugratón megsérült az autója. Így is Elfyn Evans előtt végzett, hozzájárulva ahhoz, hogy csapattársa, Ott Tänak átvegye a vezetést a világbajnokságban.

    Fourmaux örül, hogy segíteni tudott csapattársának, hogy átvegye a vezetést a bajnokságban

    Fourmaux-nak tavaly kifejezetten jól ment Finnországban, a harmadik helyre hozta be a Ford Pumát, az idén pedig a Hyundaijal is szeretne dobogós helyen végezni.

    „A Finn Rally a WRC örökségének része, kihagyhatatlan esemény – szögezte le Fourmaux. – A szakaszok fantasztikusak, és a szurkolóknak köszönhetően a hangulat is. Finnországban már az első szakasztól kezdve küzdeni kell, a versenyzők közötti különbégek kicsik, az utak gyorsak, és nem lehet kihagyni egyetlen kanyarcsúcsot sem. Nagyon megterhelő az autóban ülni, mert minden kanyarban nyomni kell, nagyon sok a magaslat és az ugrató, különösen az idei Power Stage-en. Tavaly a dobogón végeztem Finnországban, és ezt az idén is szeretném megismételni.”

    A Finn Rally csütörtöktől vasárnapig tart, a mezőnyre 20 gyorsasági szakasz során 307.22 km versenytáv vár. Az előrejelzések szerint csapadékmentes időjárás és 25 fok körüli hőmérséklet várható.

    Elfyn Evans csak élvezné a vezetést a Finn Rallyn

    0

    Elfyn Evans visszacsúszott a második helyre a világbajnokságban, ám nem görcsöl különösebben a következő futam előtt.

    Elfyn Evans a szezon második WRC-futama óta először kezd meg úgy versenyt, hogy nem ő a világbajnokság éllovasa. Miután az Észt Rallyn csak hatodikként zárt, a Hyundai csúcsformába kerülő versenyzője, Ott Tänak egyetlen ponttal megelőzte. Evans azzal vigasztalódhat, hogy a hátránya a lehető legkisebb, és végre nem neki kell takarítania a murvás verseny első napján.

    Ezzel együtt a walesi versenyzőnek szüksége lenne már egy jó eredményre, mert azután, hogy az első négy futamon egyaránt dobogóra állt, a következő négyen egyszer sem. Ha tovább akar harcolni a világbajnoki címért, muszáj lesz mutatnia valamit, különben megint eljuthat oda a Toyota, mint tavaly: a részmunkadiőben vezető Sébastien Ogier lehet a potenciális megmentő.

    „A Finn Rally nagyszerű verseny és nekem a szezon egyik csúcspontja, úgyhogy már nagyon várom – mondta Evans. – Semmi sem hasonlítható a finn szakaszokon való vezetés érzéséhez, különösen, amikor az ember eggyé válik az autóval. Bár sebesség szempontjából hasonló ez a verseny az Észt Rallyhoz, a felület és az utak jellege teljesen más, ezért fontos volt, hogy a finnországi tesztünk alatt megtaláljuk a legjobb beállítást és érzést a volán mögött. Ez mindig élvezetes verseny, így a legfontosabb, hogy élvezzük a vezetést, és remélhetőleg ez jó eredménnyel párosul.”

    A Finn Rally csütörtöktől vasárnapig tart, a mezőnyre 20 gyorsasági szakasz során 307.22 km versenytáv vár. Az előrejelzések szerint csapadékmentes időjárás és 25 fok körüli hőmérséklet várható.

    „Láttam, hogy él, hallottam, hogy kiabál” – elkerülhető lett volna az F1-es pilóta halála

    0

    52 évvel ezelőtt a mai napon vesztette életét Roger Williamson az 1973-as Holland Nagydíjon. A mindössze második Forma–1-es futamán rajthoz álló brit tehetség a verseny 8. körében bukott, az autója pedig felborult, neki azonban nem lett semmi baja, mégis meghalt. Honfitársa, a történelem legnagyobb túlélt F1-es becsapódásának rekordját tartó David Purley próbált rajta segíteni, de egyedül tehetetlen volt, így Williamson bennégett az autójában.

    A baleset körülményeit és Purley visszaemlékezését a szörnyű tragédia 50. évfordulójára készült cikkünkben elevenítettük fel:

    Hiába küzdött, nem tudta megakadályozni az F1 egyik legértelmetlenebb tragédiáját a bátor pilóta

    A Toyota technikai igazgatója ijesztőnek tartja Tänak teljesítményét

    0

    Tim Fowler, a Toyota technikai igazgatója egyre jobban fél attól, mire képes a WRC új éllovasa a Hyundai volánjánál.

    Ott Tänak csúcsformában van – közel három éve nem volt olyan eredménysora a WRC-ben, mint amilyet március óta produkál. A Hyundai versenyzője a legutóbbi hat versenyéből ötször dobogóra állt, továbbá az előző három versenyén a megszerzhető pontok 74 százalékét gyűjtötte be.

    Szardínián, Görögországban és Észtországban 78 pontot szerzett, 35 ponttal többet, mint az addigi listavezető Elfyn Evans. Ez pont elég volt ahhoz, hogy az Észt Rally után már Ott Tänak álljon az élre, még ha egyetlen ponttal is előzte meg Evanst.

    Solberg megnyerte az Észt Rallyt, már Tänak vezet összetettben

    A DirtFish szakportál megkérdezte a Toyota technikai igazgatóját, mennyire aggasztja a riválist az észt versenyző formája és az előzése a világbajnokság pontversenyében. Ha valaki, akkor Tom Fowler pontosan tudja, mire képes Tänak, hiszen 2019-ben részese volt a világbajnoki címének.

    „Portugália óta egyre jobban félek attól, hogy mire képes Ott a Hyundaijal – mondta Fowler. – Egyre jobb lett a teljesítménye az elmúlt négy murvás versenyen, és alapvetően úgy gondolom, hogy csak a megbízhatóság és a kiegyensúlyozottság hátráltatja abban, hogy olyan autót kapjon, amilyet akar. A teljesítménye egy kicsit ijesztőnek tűnik, pontosan tudjuk a Finn Rally előtt, hogy mire képes. Az elmúlt években kulcsfontosságú csatákat vívtunk Finnországba, és azt hiszem, hogy minden csapat tanulságokkal távozott Észtországból. A csata és a szezon egyre szorosabb lesz.”

    Ezzel együtt Finnország a Toyota felségterülete volt az előző években, a legutóbbi hét versenyből hatot a japán gyártó versenyzői nyertek meg. Az egyetlen kivétel az egyébként a Toyotával kétszer is nyerő Ott Tänak sikere volt 2022-ben a Hyundai i20 N Rally1-essel. A Finn Rally csütörtöktől vasárnapig tart, a mezőnyre 20 gyorsasági szakasz során 307.22 km versenytáv vár.

    Ősszel nem versenyez a finn tehetség, bevonul sorkatonának

    0

    Tuukka Kauppinen a Finn Rally után még indul néhány versenyen, aztán kisebb szünetet tart, mert megkezdi a kötelező sorkatonai szolgálatát.

    A Finn ralibajnokság abszolút második helyén álló Tuukka Kauppinen nagyon sűrű programot vállalt, hiszen a hazája bajnoksága mellett a WRC2-ben és az ERC-ben is versenyzett, amellett különböző több országban kisebb versenyeken is indult.

    A következő megméretése a csütörtökön kezdődő Finn Rally lesz a WRC2-ben, és az is biztos, hogy rajthoz áll a Finn ralibajnokságból hátralévő két futamon, az augusztus 15–16-ai Future Rallyn Lahtiban és a szeptember 26–27-ei Seinäjoki Rallyn.

    „Van még hátra néhány aszfaltos verseny és egy ERC-futam, ezeket teljesíteni fogjuk, de ezen túl nincsenek nagyobb tervek” – mondta Kauppinen, aki azért sem tervez tovább, mert az ősszel megkezdi a kötelező sorkatonai szolgálatát.

    Finnországban a férfiaknak 18 és 30 éves kor között kötelező a kiképzéstől függően 165, 255 vagy 347 napos szolgálat, és még azok se próbálnak kibújni alóla, akik esetleg a társadalmi státuszuk miatt megtehetnék. A legnagyobb sztárok is bevonulnak, legyen szó sportolókról vagy éppen zenészekről.

    Az idén sokak figyelmét felkeltő Kauppinen értékes tapasztalatokat gyűjtött, ráadásul különböző felületeken, különböző autókkal és navigátorokkal. Az ERC-ben az első verseny kivételével Rally4-es Lanciával indult, a Rally Hungaryn vezette először ezt az autót.

    „Most kezd összeállni a kép, rengeteg tiszta kilométert tettünk meg az autóval, és javult a tempónk aszfalton, megtaláltam a ritmust. A legutóbbi versenyen nem volt valami jó az eredmény, de tisztán versenyeztünk és gyorsultunk, szóval elégedett vagyok – mondta Kauppinen, akit nem zavart meg, hogy az idén két különböző navigátorral versenyez. – Mindkettejüket jól ismerem, ültek már mellettem korábban. A kettő jó szám – a három már sok lenne…”

    A Finn Rally csütörtöktől vasárnapig tart, a mezőnyre 20 gyorsasági szakasz során 307.22 km versenytáv vár.

    Titkolózik a Ferrari Lewis Hamiltonról

    0

    Lewis Hamilton a Belga Nagydíj után árulta el, hogy változtatás történt a mérnöki csapatában, de nemcsak emiatt sikerült felejthetőre a spái hétvége a Ferrari hétszeres világbajnokának.

    Noha a Belga Nagydíjon a bokszutcából rajtolva a 18. helyről a 7. pozícióig kapaszkodott fel, Lewis Hamilton számára igencsak felejthetően alakult ez a hétvége, hiszen a sprintidőmérőn és a rendes kvalifikáción is kiesett az első szakaszban. Előbbin egy megpördülés akadályozta meg a továbbjutásban, míg utóbbin kanyarlevágás miatt törölték a legjobb idejét.

    Hamilton mindkétszer egy-egy szavas nyilatkozatokat adott és szemmel láthatóan nagyon le volt sújtva, a Ferrari új fejlesztésű, Charles Leclerc által a jó irányba tett lépésként jellemzett hátsó felfüggesztéréről pedig egy határozott „nem” kíséretében tudatta, hogy nem javított a korábbi problémáin, és „nem igazán” érződött jobbnak az autó tőle.

    A 40 esztendős brit a verseny után ezzel szemben a közösségi médiában már azt posztolta, hogy „ez a fejlesztés igazán pozitív lépés előre és izgatottan várom, hogy a jövő héten még jobban megismerjem.” De nemcsak ebben változott Hamilton az időmérő utáni önmagához képest, hanem a hangulata is gyökeresen más volt. „Ezt a hétvégét egyértelműen magam mögött kell hagynom, és egyértelműen magabiztos vagyok a folytatást illetően. Többet tanultam ma az autóról, finomhangoltam, a következő versenyre pedig jobban be fogom állítani. Szerdán a gyárban leszek, és nem látom, miért ne javulhatnának az eredményeink a folytatásban” – közölte.

    Lewis Hamilton, Ferrari
    Hamilton már bizakodó / Fotó: Florent Gooden / DPPI

    Új mérnököt kapott

    Hamilton emellett jobban belement az őt Spában hátráltató tényezőkbe is, és elárulta, hogy a hátsó felfüggesztés mellett számára a sprintidőmérős megpördülése után emlegetett komponens is új volt. A The-Race.com szerint ennek a hátsó fékhez van köze, amely jobban harap nagy nyomásnál, mint korábban, és míg Charles Leclerc már a kanadai futam óta használja (ahol nem mellesleg összetörte az autót a szabadedzésen, amikor őt is megtréfálta az eltérő fékérzet) , Hamilton most próbálta ki először.

    „A fejlesztésnek két oldala van. Az egyik, amit már Montrealban is teszteltünk, de én végül nem teszteltem, csak Charles. Ő végül egy részét már néhány verseny óta használja. Egyértelműen remek munkát végzett ma, kényelmesebben érzi magát és jobban akklimatizálódott. Én most először használtam, a megpördülésnél pedig kifogott rajtam, mert nem számítottam ilyesmire” – ecsetelte a brit.

    „Aztán ott van a mérnökcsere. Mindketten mély vízbe ugrottunk, de szerintem remek munkát végeztünk a változtatásokkal és finomhangolással. Az autót annyival jobb volt vezetni ma, és nagyon jól szórakoztam, miközben próbáltam átvágni a mezőnyön” – folytatta Hamilton.

    Hogy milyen mérnökcseréről beszélt Hamilton, azt sem ő, sem a Ferrari nem volt hajlandó elárulni, de a The-Race értesülései szerint egy már eddig is a maranellói istállónál dolgozó szakembert léptettek elő Hamilton mellé a teljesítménymérnöki pozícióba. Ráadásul olyat, aki korábban a Mercedesnél már dolgozott együtt a hétszeres világbajnokkal.

    „Nem könnyű mérnököt váltani szezon közben, de olyasvalakiről van szó, akit évek óta ismerek az előző csapatomból, de nem ebben a szerepkörben. Úgyhogy hozzá kellett szoknunk egymáshoz és nagyon-nagyon gyorsan kellett tanulnunk. Az autóval végrehajtott változtatások mindkettőnkön kifogtak, de remek munkát végeztünk egyik napról a másikra, és csak egyre erősebbé váltunk együtt” – mondta Hamilton az új mérnökéről.

    A Rally Hungary győztesének inspirációt jelent Solberg remeklése

    0

    Roope Korhonen szerint Oliver Solberg észtországi győzelme egyértelműen megmutatja, milyen magas a WRC2 színvonala.

    Azt Észt Rally megnyerésével mindenkit lenyűgöző Oliver Solberg a csütörtökön kezdődő Finn Rallyn visszaül a Toyota Rally2-es autójába, és tovább folytatja a küzdelmet a WRC2-es világbajnoki cím megnyerésével. Ezzel alaposan megnehezíti a többi WRC2-es versenyző helyzetét, de a Rally Hungaryt megnyerő Roope Korhonen inkább a pozitívumot látja ebben.

    A győztes Roope Korhonen a pályákat dicsérte a Rally Hungaryn

    „Azt hiszem, mindenkit meglepett, hogy Oliver milyen gyors volt Észtországban. De a mi kategóriánk szempontjából ez jó jel – megmutatja, milyen magas a WRC2 színvonala – mondta Korhonen. – Ez egyben önbizalmat is ad, hiszen ha itt sikeres vagy, akkor megvan benned az, ami a feljebb lépéshez szükséges.”

    Az ERC-ben és a WRC2-ben is rendszeresen induló Korhonen nem ijed meg az erős konkurenciától, és a hazai versenyén merész célokat tűzött ki maga elé.

    „A célom Észtországban egy dobogós helyezés volt, és ugyanez vonatkozik Finnországra – minimum. Úgy tűnik, Oliver most csúcsformában van, de olyan keményen harcolunk, amilyen keményen csak tudunk – mondta Korhonen. – A finnországi utak kicsit másfélék, de sokat segít, hogy a két gyors murvás verseny ilyen közel van egymáshoz.”

    A Finn Rally csütörtöktől vasárnapig tart, a mezőnyre 20 gyorsasági szakasz során 307.22 km versenytáv vár.

    Nem sok minden maradt Pablo Sarrazin autójából a balesete után

    0

    Könnyen lehet, hogy Pablo Sarrazin nem indul a Finn Rallyn, miután egy finnországi tesztversenyen rommá törte a Citroën C3 Rally2-t.

    Veretes mezőny állt rajthoz a Tampere környékén megrendezett HYAcenter Rallyn, több párosnak ugyanis ez volt a tesztversenye a csütörtökön kezdődő WRC-futam, a Finn Rally előtt. A hat gyorsasági szakaszból álló megméretést Ali Türkkan 0.3 másodperccel nyert meg Kelly Eamonn előtt, a harmadik helyen Ville Vatanen végzett 15.4 másodperces hátránnyal. A versenyt egyébként nem tudták rendesen befejezni, mert Arto Välimaa Renault Cliója kigyulladt a célban…

    A dobogósokon kívül is több olyan versenyző indult, aki nevezett a Finn Rallyra, például Pablo Sarrazin, aki nagy lehetőséget kapott, ugyanis teljes szezont teljesíthet a WRC2-ben egy Citroën C3 Rally2-vel. A 19 éves francia pilóta édesapja Stéphane Sarazzin, aki a Les Mans Series-kétszeres győztese, 11 WRC-futamon indult, 1999-ben pedig eljutott a Forma–1-be is, Luca Badoer helyett indult egy Minardival a Brazil Nagydíjon.

    Nagy kérdés, hogy Pablo Sarrazin végül tényleg elindul-e a Finn Rallyn, mert az ötödik gyorsasági szakaszon rommá törte a Citroën C3 Rally2-t. Pedig előtt még vezetett abszolútban az 1-es rajtszám büszke tuljdonosa, de miután becsapódott a fák közé, nem sok minden maradt az autójából. Ezt a kocsit aligha rakják össze néhány napon belül, pedig a Finn Rally csütörtökön elkezdődik.

    Juha Kankkunen Oliver Solberg további esélyeiről beszélt

    0

    A Toyota csapatfőnök-helyettese, Juha Kankkunen elmondta, mire számíthatunk az idén az Észt Rallyt megnyerő Oliver Solberggel kapcsolatban.

    Az Észt Rallyn és azt követően mindenki Oliver Solberg teljesítményén ámult: a 23 éves svéd versenyző három év után ült vissza Rally1-es autóba, először vezette élesben a Toyota GR Yaris Rally1-est, és mindenkit meglepve megnyerte a versenyt. A Solberg név húsz év után került vissza a WRC-győztesek listájára.

    „Be kell vallanom, nem számítottam erre – mondta a Toyota csapatfőnök-helyettese, Juha Kankkunen. – A verseny előtt azt gondoltam, hogy esélye lehet az első ötbe kerülni, de még ennél is jobban teljesített. Ez történik, amikor minden összeáll. A srác fiatal, alázatos és tehetséges, és amikor önfeledten vezet, az eredmények is jönnek.”

    Oliver Solberg: „Hogyan is érthetném meg, mit értem el?”

    A raliversenyzőként négyszeres világbajnok Juha Kankkunen pályafutása során 23 futamot nyert meg, és pontosan tudja, hogy mennyire fontos az első győzelem.

    „Egyszer én is megnyertem az első ralimat, és azt se hitte volna senki – utalt a negyven évvel ezelőtti hihetetlen sikerére a Szafari Rallyn. – Oliver már az első napon megmutatta, hogy lehetséges a győzelem. Persze, kedvező rajtpozíciója volt, tiszta úton mehetett, de amikor a vezetését néztük, úgy éreztük, hogy nem áll messze tőle. Már ekkor úgy tűnt, hogy valószínű a dobogó, feltéve, ha a földön tartja a kerekeket. Minden reggel annyit mondtam neki, csak tartsd a földön a kerekeket, és akkor minden rendben lesz.”

    Végül tényleg minden rendben volt, Solberg pályafutása első WRC-győzelmét ünnepelhette Észtorszgában. A csütörtökön kezdődő Finn Rallyn visszaült a Rally2-es Toyotába, hogy tovább harcoljon a WRC2-es világbajnoki címért, de a kérdés adva van: látjuk-e még ebben a szezonban újra Rally1-es autóban?

    „Az idei szezon kicsit nehéz az elérhető versenyek tekintetében – mondta Kankkunen. – Oliver fő célja a WRC2-es világbajnokság megnyerése, a Toyota is ezt akarja, és ő is erre koncentrál. De ahogy korábban is mondtam, még sok év áll előtte, és nem hiszem, hogy a Rally1-es autóban töltött ideje az idén véget ért.”

    Molnár Martin megduplázta győzelmei számát a brit F4-ben

    0

    Molnár Martin újabb győzelmet szerzett a brit Forma–4-ben, amikor elsőként szelte át a célvonalat a szezon második felét megnyitó hollandiai hétvége első futamán a hollandiai Zandvoortban. A második és harmadik futam ezután nem a Virtuosi Racing magyar versenyzőjének várakozásai szerint alakult, de rengeteg tanulsággal szolgált.

    A Forma–1-es Holland Nagydíjnak is otthont adó Zandvoortban indult a brit Forma–4-es bajnokság idei szezonjának második fele. A hatodik versenyhétvégét az összetett második helyéről váró Molnár Martin kedvenc pályáján vághatott neki a bajnoki hadjárata folytatásának, és már a pénteki napon az élen zárta az egyik szabadedzést. Ezután a szombati időmérőn a második időt érte el a legjobb és a második legjobb köridők rangsorában is, így a hétvége első és harmadik futamát is innen kezdhette.

    Az első versenyen remek rajttal rögtön az élre állt, majd a gumikat és az autót beosztva, de a leggyorsabb kört így is megfutva megszerezte idei, egyben pályafutása második győzelmét a brit F4-ben, amivel visszavette a vezetést a pontversenyben.

    Molnár Martin, Zandvoort
    Fotó: Jakob Ebrey Photography

    „Martin mentálisan elképesztően erősen érkezett meg erre a hétvégére, az auráján, a kisugárzásán az első pillanattól fogva érezni lehetett ezt. Az időmérő után is csak annyit mondott, hogy »lehetett volna jobb«, szóval jól viselte, hogy nem jött össze a pole, miközben igazi versenyző és mindig nyerni akar. Az teljesen rendben van, amikor már elégedetlen vagy egy második hellyel” – értékelte Kiss Pál Tamás, a Martint segítő Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője a szombati napot.

    A vasárnapi program a fordított rajtrácsos futammal indult, amelyet Martin a 11. helyről kezdett. Az első rajt után egy hatalmas baleset miatt piros zászlóval félbeszakították a küzdelmet, a második rajtnál pedig Martin feljött a 9. helyre, ám a kör egyharmadánál hibázott, ami miatt gyors egymásutánban többen is megelőzték, így az első kört csak a 14. pozícióban zárta. Innen végül nagyot hajrázva felkapaszkodott a 8. pozícióba, közvetlenül bajnoki riválisa, Fionn McLaughlin mögé.

    A harmadik futamon a magyar versenyző szintén jó rajtot vett, ám a pole-ból induló ír agresszívan levédte előtte a belső ívet. Ezután a Virtuosi pilótája a második helyen haladt, de nem sokáig körözhetett versenytempóban a mezőny, mert egy baleset miatt a védőfal javításának idejére félbeszakították a futamot. A küzdelem a kényszerszünet után gördülőrajttal folytatódott, Martin pedig tapadt McLaughlinra, de nem tudott előzni. Ezt követően egy hiba miatt neki kellett védekeznie Adam Al Azharival szemben, és miután hatalmas elfékezés árán visszaverte ellenfele támadását az első kanyarban, a hármasban eltalálta a Rodin Motorsport versenyzőjét, aki ennek következtében kiesett. Martin ugyan továbbment, de sérült az autójának felfüggesztése, így a bokszba hajtva feladta a versenyt, a felügyelők pedig utólag három rajthelyes büntetéssel sújtották a következő futamra.

    Molnár Martin, Zandvoort
    Fotó: Jakob Ebrey Photography

    „A második futamon hibáztam az első körben, ami miatt elég sok pozíciót buktam. Utána sikerült visszakapaszkodnom, de látva, hogy milyen volt a tempónk és hány helyet tudtam javítani, egyáltalán nem vagyok elégedett. Ami a harmadik futamot illeti, jól rajtoltam, de McLaughlin lezárta a belső ívet, máskülönben elmentem volna mellette. A biztonsági autós újraindításnál megpróbáltam megelőzni, de ez nem jött össze, majd hibáztam az utolsó kanyarban, Al Azhari mellém ért, amit kivédekeztem, de aztán hibáztam még egyet, és ezzel vége is volt a versenyemnek. Már most is teljes mértékben a következő hétvégére koncentrálok. Tudom, hogy mit rontottam el, már megtörtént, túl vagyunk rajta, úgyhogy fókuszálunk Knockhillre” – összegzett Martin.

    Kiss Pál Tamás a vasárnap történtekkel kapcsolatban úgy vélte, a fordított rajtrácsos futamokon az első körös helyezkedés és helyzetfelismerés terén kell a legtöbbet dolgozniuk Martinnal, mert ott „egy rossz döntés vagy egy ki nem használt helyzet dominóeffektust indít el.”

    „Ez történt most Martinnal is. Nem használta ki megfelelően a lehetőséget az első kanyarban, ami oda vezetett, hogy belekeveredett egy olyan bolya, amelyben vert helyzetbe került, mert amerre menni akart, ott becsukták előtte az ajtót, majd megelőzték jobbról és balról is. Egyetlen rossz döntés eredményezte azt, hogy ahhoz képest rengeteg helyet bukott, ahová az első kanyarban feljött.”

    Azt pedig mindenképpen a magyar versenyző javára kell írni, hogy nem zavarta meg fejben a hirtelen jött visszaesés. „Martin megint megmutatta azt a képességét, hogy bármilyen szituációba keveredik, abból fel tud állni és képes menteni a menthetőt. Persze nem kell naivnak lenni, mert akkor fogunk tudni fejlődni, ha nem elégszünk meg azzal a szinttel, ahol jelenleg tartunk, hanem próbálunk még jobbak lenni” – mondta Kiss Pál Tamás, aki a harmadik versenyen történtekről is szót ejtett.

    Molnár Martin, Zandvoort
    Fotó: Jakob Ebrey Photography

    „Eléggé kaotikusan alakult a főfutam, és bizonyos szempontból itt is a dominóeffektus érvényesült. Martin hibázott a célegyenesre fordító kanyarban, majd Al Azhari hibára kényszerítette őt. Jobban kellett volna a külső ívet védenie és neki kellett volna hibára kényszeríteni Al Azharit úgy, hogy a poros külső íven tartja őt. Természetesen Martin stresszes állapotban volt az elfékezés után, amiből következett, hogy már azon járt az esze, hogy miként fog védekezni. Tudta, hogy sokat kockáztat azzal, ha próbál folyamatosan a külső íven maradni, de benne volt a hév, hogy ezen a pályán ő az egyik, ha nem a leggyorsabb versenyző, és nem akart újabb pozíciót veszíteni, mert így sem volt már olyan sok hátra a futamból. A pálya olyan részén került vert helyzetbe, amelyen ennek egyenes következménye volt, hogy a két autó össze fog érni.”

    A történtek legfontosabb tanulsága pedig az, hogy a hibákból tanulja a legtöbbet egy versenyző. „Ebben a kategóriában követik el a legtöbb hibát a pilóták, mert még a pályafutásuk elején járnak. Ők is emberek, ugyanúgy hibáznak, mint bárki más, amivel nincs semmi gond, tanulni kell belőle, le kell vonni a következtetéseket és nem szabad túl sokat gondolkodni rajta, helyette a következő hétvégére kell koncentrálni.”

    A brit F4 idei szezonja augusztus 16-án és 17-én folytatódik Knockhillben, Martin 193 pontjával a pontverseny második helyéről várja a skóciai fordulót.