back to top
2025. június 08. 18:04
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 5

    Katsuta a portugáliai tapasztalatokat hasznosítaná Szardínián

    0

    Takamoto Katsuta a kenyai fejreállást követően stabil versenyeket futott, ezt szeretné folytatni a Szardínia Rallyn is.

    Azt követően, hogy a Svéd Rallyn másodikként záró Takamoto Katsuta lábon lőtte magát a Szafari Rallyn, viszonylag csendes versenyei voltak, és ezt a sort szeretné folytatni a Szardínia Rallyn is. Aki esetleg nem emlékezne, annak összefoglaljuk: Katsuta a negyedik helyen állt a Szafari Rally utolsó szakasza előtt, és harcban állt a vasárnapi értékelés megnyeréséért, amikor a Power Stage-en felborult. Az autója súlyosan megsérült, és bár még beszenvedte magát a célba az ötödik helyen, végül nem ért be a szervizparkba, így kiesett, és pont nélkül zárt.

    A Toyota ezután újratervezte Sébastien Ogier programját, aki már a Kanári-szigetek Rallyn is elindult, ott volt Portugáliában (ahol nem mellesleg nyert is), Szardíniára is elutazott, és az Akropolisz Rallyra is benevezett. Ezzel Katsutának jó ideig csak saját magával kell foglalkoznia, mert a csapatversenybe nem nevezik, ha Elfyn Evans, Ogier és Kalle Rovanperä is indul. Így is jobban járt, mint tavaly, amikor a sorozatos esései után el sem vitték Chilébe.

    A japán versenyző a Kanári-szigeteken negyedikként, Portugáliában ötödikként ért célba, egyik sem kiugró eredmény persze, de stabil alapot jelentenek, amelyekkel önbizalmat lehet szerezni.

    „A Szardína Rally újabb nehéz és sokat kívánó verseny lesz. Portugáliában sokat tanultunk a gumikról, azt a tudást kell felhasználnunk és alkalmaznunk Szardínián, ahol kicsit eltérő a murvás felület – mondta Katsuta. – Összességében nagyon fontos lesz a jó felkészülés és a megfelelő beállítások kiválasztása, de tudom, hogy a csapat keményen dolgozik ezen, és mi is mindent megteszünk, hogy jó versenyt fussunk.”

    A Szardínia Rally csütörtökön a hivatalos teszttel kezdődik el, majd péntektől 16 gyorsasági szakasz alatt 320.08 km versenytávot kell teljesítenie a mezőnynek száraz, kánikulai időjárás mellett.

    Adrien Fourmaux nem hajszolja a bravúrokat a nehéz időszak után

    0

    A Hyundai új igazolása, Adrien Fourmaux alig várja, hogy sikeresen versenyhétvégén legyen túl, és tiszta futamban bízik Szardínián.

    Meglehetősen jól kezdett a Hyundai csapatában a télen szerződtetett Adrian Fourmaux, aki a Monte-Carlo Rallyn elért harmadik helyezéssel kezdte az évet. Ezen kívül viszont mindössze egyetlen viszonylag sima versenye volt, a Kanári-szigetek Rallyn ötödik lett, de az aszfaltos ralin a Hyundai fényévekkel volt a Toyota mögött.

    Fourmaux akkor legalább azzal vigasztalódhatott, hogy ő volt a legjobb a saját csapatában. Svédországban és Kenyában viszont kiesett, és bár legutóbb Portugáliában nagyon gyors volt, a felfüggesztés hibája miatt ki kellett állnia.

    „Pénteken reggel nagyon jó tempót diktáltunk Portugáliában, de mindannyian tudjuk, hogy a Szardína Rally kicsit más lesz. Megértettük, hogyan működnek az abroncsok száraz körülmények között murván, keményen nyomhatjuk, és a gumik kopása sem olyan rossz – mondta Fourmaux. – Szardínián kicsit homokosabbak a pályák, és vannak nagyon keskeny szakaszok. Ez kihívást jelent, mert teljes sebességgel kell menni, de nincs hely a hibázásra.”

    Ogier kezdett a legjobban szombaton, bejárta a világot a Fourmaux-ról Portugáliában készült kép

    Fourmaux elismerte, hogy most nem feltétlenül a bravúrok hajszolásának van itt az ideje, és a nehéz időszak után az lenne a legfontosabb, hogy az autó viszonylag sértetlenül érjen célba.

    „Tiszta futamra van szükségünk, és pontokat kell szereznünk a csapatnak is – ez jelenleg döntő fontosságú a küzdelemben” – utalt Fourmaux a Hyundai 55 pontos lemaradására a Toyotával szemben.

    A Szardínia Rally csütörtökön a hivatalos teszttel kezdődik el, majd péntektől 16 gyorsasági szakasz alatt 320.08 km versenytávot kell teljesítenie a mezőnynek száraz, kánikulai időjárás mellett.

    Mint a szaunában – döbbenetes a forróság a Szardínia Rallyn

    0

    Kajto Kajetanowicz a Szardínia Rally előtt megmérte, milyen meleg belül a Toyota GR Yaris Rally2 – elképesztő értékeket mutatott a hőmérő.

    A teljesen egészséges és gyakorlott szaunázónak a 80–100 Celsius fok közötti érték az ideális, és a szaunamesterek szerint maximum 20 perc javasolt a forróságban egy-egy alkalommal, amely legalább 15 perces pihenőt követően néhányszor megismételhető.

    Nos, a Szardínia Rallyn az autókban a hőmérséklet bőven ebben a tartományban mozog, a javasolt 20 perc helyett azonban egyszerre több órát aszalódnak ebben a versenyzők, ráadásul tűzálló overálban, kesztyűben és bukósisakban. A verseny csütörtökön a hivatalos teszttel kezdődik el, majd péntektől 16 gyorsasági szakasz alatt 320.08 km versenytávot kell teljesítenie a mezőnynek.

    Az időjárás nem lesz kegyes a versenyzőkhöz, a nappali hőmérséklet az egész héten nem megy 30 fok alá a Földközi-tenger második legnagyobb szigetén. Emellett esőre véletlenül sem lehet számítani, a most még jelen lévő felhők péntekre teljesen eltűnnek. A legdurvábbnak a szombat ígérkezik, akkor 34 fok lesz árnyékban – csak éppen árnyék nem lesz sehol.

    Kajto Kajetanowicz lemérte a Toyota GR Yaris Rally2 belső hőmérsékletét a Szardínia Rally helyszínén, érdemes megnézni a videót, milyen értékeket mutatott a hőmérő.

    Verstappen elvesztette a fejét, de a Red Bull óriási hibája sodorta őt ebbe a helyzetbe

    0

    Max Verstappen ritkán látható sportszerűtlenséget követett el a Spanyol Nagydíjon, amikor nekiment George Russellnek. Ez azonban aligha történt volna meg, ha a Red Bull nem hívja őt ki a biztonsági autós fázisnál, amivel a csapat megalapozta, hogy a címvédő bajba kerüljön.

    A Spanyol Nagydíj mindenképpen Max Verstappen megmozdulásáról marad emlékezetes, jó eséllyel az év végi összefoglalókba is az a jelenet fog bekerülni, amikor a 27 éves versenyző nekimegy George Russellnek. A címvédőt ekkor már a frusztrációja vezérelte, hiszen dühös volt ellenfelére, aki szerinte korábban szabálytalankodott ellene.

    Itt a beismerés Verstappentől: direkt ment neki Russellnek

    Azonban nem ez volt az egyetlen, amiért elégedetlenkedett, hiszen a holland versenyző már az újraindítás előtt felkapta a vizet. Amikor Andrea Kimi Antonelli autója az 55. körben megadta magát, Verstappen maga kérte, hogy a McLarenekhez hasonlóan őt is hozzák ki. „Van még egy szett gumink? – kérdezte. – A friss abroncsok sokat számítanának.”

    Verstappen a végén bukta el a dobogót, míg a McLaren simán nyert Barcelonában

    Csak éppen egy igen fontos részlettel nem volt tisztában, és ez a későbbi rádiózásából egyértelműen kiderült. „Mi a f*szért vagyunk…? Mi ez a gumi? – kérdezte felháborodottan, mire mérnöke kissé cinikus hangsúllyal közölte vele, hogy ezek a kemény abroncsok. „Miért vagyunk keményen? – kérdezett vissza Verstappen – és ez az, ami valóban teljesen érthetetlen.

    A Red Bull problémáját az alapozta meg, hogy a riválisokkal ellentétben nem két-, hanem háromkiállásos stratégián voltak. A négyszeres világbajnok ennek köszönhetően lőtávolon belül tudott maradni a McLarenekhez képest, ám volt egy kockázat: ha beküldik a Safety Cart, akkor a többieknél nehezebb helyzetbe kerül, hiszen friss szettje már csak keményből maradt, amelyről már pénteken kiderült, hogy lényegében használhatatlan.

    Láttuk, hogy a C1-es nagyon alacsony tapadást mutat – idézi a The-Race.com Simone Berrát, a Pirelli főmérnökét. – Tehát csúszik is. Az egyensúly nem jó. Nincs kapcsolat. Az első és a hátsó tengely között nincs kapcsolat. Ezért a kanyar közepén [az autó] alulkormányzott, különösen az alacsony sebességű kanyarokban, a nagy tempójúakban pedig csúszik a hátsó tengely, amely nem igazán van megtámogatva.”

    Nem véletlen, hogy Verstappenen kívül senki más nem rakta fel a kemény abroncsokat, és látszott, hogy a holland versenyzőnek sem kellett volna. A Red Bullnak emellett egy használt lágy szettje is volt, ám annak azért nem lett volna túlságosan sok értelme, mert körülbelül ugyanannyi kör volt benne, mint azokban az abroncsokban, amelyek a biztonsági autós fázis előtt fent voltak neki.

    Van, aki kizárta volna, de lehet, hogy így is el lesz tiltva a bosszút álló Verstappen

    [A megmaradt lágy szett] már az időmérőn is használatban volt, majd ezzel mentünk ki a rajtrácsra, és ezzel végeztük el a próbarajtokat – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. – Szóval, azt hiszem, lényegében hét vagy nyolc kört teljesítettünk vele. Gyakorlatilag ugyanolyan volt, mint az autón lévő garnitúra. Szóval egy vadonatúj és egy nyolc kört futott, használt, már kissé megviselt szett közül kellett választanunk.”

    Szerintem egy olyan futamon, amelyen ekkora a gumikopás, az ember mindig ösztönözve van a bokszkiállásra – fogalmazott a brit szakember kollégája, a McLarent irányító Andrea Stella. – Ha megkérdeznénk a versenyzőt, hogy »kint maradnál vagy cserélnél keményre?«, akkor nem vagyok benne biztos, hogy melyiket választaná. Nekünk a két kiállás egyértelműen biztosított egy [szett] gumit a biztonsági autós fázisra. Úgy vélem, ha háromkiállásosra váltunk, elfogynak az abroncsok. Nem tudom, hogy [Verstappen] rendelkezett-e még egy használt lágy gumival, de a kemény abroncs mindenképpen gondot jelentett az újraindításnál.”

    Ez utóbbit valóban mindenki láthatta. De akkor mit kellett volna csinálnia a Red Bullnak? Nos, a válasz egyértelmű: kint hagyni Verstappent. A két McLaren jó eséllyel állva hagyta volna őt, ám a mögöttük érkező Charles Leclerc-nek már szintén használt C3-asai voltak, arról nem is beszélve, hogy így akár a wokingiak között is kialakulhatott volna csata, ami adott esetben szintén a holland versenyző malmára hajthatta volna a vizet. Mindent összevetve tehát jó eséllyel a harmadik, de legrosszabb esetben is negyedikként zárt volna, és ami szintén nem elhanyagolható tény, hogy aligha gőzöl be és kerül az eltiltás szélére. Horner elismerte, hogy ezen a téren hibát követtek el.

    Utólag kint hagytuk volna – jelentette ki. – A két McLaren megelőzte volna. Hogy Leclerc elment volna-e mellette? Ez mind szubjektív, és soha nem fogjuk megtudni. Azonban az ember a rendelkezésre álló információk alapján hozza meg a döntést, és a háromkiállásos versenyen az volt a kockázat, hogy a futam utolsó harmadában vagy negyedében egy biztonsági autós fázis esetén kiszolgáltatottá válunk.”

    Itt az árulkodó jel arról, hogy a Red Bull is védhetetlennek tartja Verstappen tettét

    Kalle Rovanperä nagy kihívásra számít a trükkös Szardínia Rallyn

    0

    A kétszeres világbajnok Kalle Rovanperä eddig mindössze egyszer állhatott dobogóra az olaszországi versenyen.

    Kalle Rovanperä sosem érezte magát igazán otthon Szardínia kemény és technikás murvás pályáin. Ugyan 2019-ben megnyerte a WRC2 Pro kategóriát a Földközi-tenger második legnagyobb szigetén, de a legmagasabb szinten ezt nem sikerült megismételnie.

    A kétszeres világbajnok versenyző legjobb eredménye a 2023-as harmadik hely a Szardínia Rallyn, egy évvel korábban az ötödik hellyel kellett beérnie, az azt megelőző két futamon pedig kiesett. Az idei kihívást még nehezebbé teszi, hogy murván továbbra sem érzi a Hankook új abroncsait, bár a Portugáliában elért harmadik hely némi reménysugarat mutatott.

    „A Szardínia Rally mindig is meglehetősen trükkös verseny volt, és tudjuk, hogy minden alkalommal nagy kihívás vár ránk ott – mondta Rovanperä. – A portugáliai eredményünk nem volt olyan rossz, figyelembe véve a rajtpozíciónkat, de tudjuk, hogy tovább kell dolgoznunk, ha el akarjuk érni és kívánt tempót és érzést, és jó eredményt akarunk elérni Szardínián.”

    Rovanperä prioritása a biztos pontszerzés lesz, a győzelemre legfeljebb akkor hajthat rá, ha tényleg jól érzi magát az autóban. És az sem mellékes, hogy lehetőleg csapattársa, Elfyn Evanst megelőzve érjen célba, aki harminc ponttal vezet előtte a világbajnokság pontversenyében.

    „Mint mindig, ezen a versenyen is mindenki a nulláról indul, és mindent megteszünk azért, hogy minél több pontot szerezzünk” – tette hozzá Rovanperä.

    A Szardínia Rally csütörtökön a hivatalos teszttel kezdődik el, majd péntektől 16 gyorsasági szakasz alatt 320.08 km versenytávot kell teljesítenie a mezőnynek száraz, kánikulai időjárás mellett.

    Molnár Martin is autóba ül az F1-es Brit Nagydíj hétvégéjén

    0

    Molnár Martin is részt vesz a Forma–1-es Brit Nagydíj történelmi hétvégéjén, amelyen egyedülálló módon nemcsak az F2 és F3, hanem a Forma–4-es kategória is képviseltetni fogja magát a száguldó cirkusz betétsorozataként.

    Történelmi eseménnyé vált az idei, július 4-e és 6-a között zajló Forma–1-es Brit Nagydíj, ugyanis először fordul elő, hogy a királykategória mellett a teljes formaautós utánpótlás-ranglétra, azaz az F2, az F3 és az F4 is ugyanazon hétvégén versenyezzen. A legkisebb kategória meghívása Silverstone-ba annak köszönhető, hogy az F1 itt ünnepli fennállásának 75. évfordulóját – 1950. május 13-án ezen a pályán indult újára a világbajnoki sorozat –, ebből az alkalomból pedig az F4-es versenyzők is lehetőséget kapnak arra, hogy a legnagyobb színpadon mutathassák meg magukat.

    A mezőnyt a brit F4-es bajnokság csapatai alkotják, ugyanakkor ez a forduló nem számít bele a pontversenybe, így nem volt magától értetődő az sem, hogy a Virtuosi Racinggel második idényét teljesítő, három forduló után az összetett második helyén álló Molnár Martin ott lesz a rajtrácson. Lévén a megszokott maximum 4 helyett minden csapat 6 autót indíthat, a silverstone-i extra hétvége egyfajta nemzetközi F4-es fesztiválként funkcionál, amelyre több rangos F4-es bajnokságból érkeznek pilóták.

    Molnár Martin, Silverstone
    Martin (24-essel) az F1-es hétvégén is az első helyért szeretne küzdeni / Fotó: MGR Images

    „Izgatottak vagyunk, hogy Martin a Forma–1-es Brit Nagydíj alatt is velünk tart az idén. Remek alkalom lesz ez a hétvége arra, hogy megmutassa a világnak és az F1-es topcsapatoknak, hogy mire képes és mennyire tehetséges – mutatott rá a három nap egyik, ha nem a legfontosabb aspektusára Mark Salmon, a Virtuosi Racing csapatvezetője. – Remélem, hogy ismét meg tudjuk mutatni azt az erős tempót, amelyet a brit F4-es szezon második hétvégéjén ezen a pályán már megmutattunk, illetve képesek leszünk egy hellyel előrébb lépni és nyerni a Brit Nagydíj hétvégéjén.”

    A lebonyolítás is változik a megszokott brit F4-es hétvégékhez képest, hiszen csak egyetlen szabadedzést rendeznek, három helyett pedig csupán két, egyenként 25 perces futam lesz, az egyik szombaton, a másik vasárnap. A programból a fordított rajtrácsos verseny kerül ki, az első futamra az időmérőn elért a második leggyorsabb körök rangsora, az utolsóra pedig a leggyorsabb körök rangsora határozza meg a több mint 30 fős mezőny rajtsorrendjét.

    Miként arra Mark Salmon is utalt, Martin az idén másodszor versenyez majd Silverstone-ban, hiszen a brit F4 második versenyhétvégéjén 2. és 3. rajthelyet szerzett, majd ugyanilyen elosztásban két dobogós helyezést ért el, az utolsó futamon pedig megfutotta a leggyorsabb kört. A júliusi hétvége az autósport egyik bölcsőjének számító pályán azonban merőben más lesz.

    Molnár Martin már második a brit F4-ben, miközben újabb dobogós helyezést ért el

    „Martin karrierjében nagyon fontos lépés volt, hogy az idei év elején a közel-keleti F4-es bajnokságban két Forma–1-es pályán, Abu-Dzabiban és Katarban is lehetősége nyílt versenyezni, utóbbin ráadásul a hosszútávú sportautó-világbajnokság (WEC) mezőnye mellett. Fokozatosan meg kell szoknia azokat a körülményeket, amelyek a jövőben remélhetőleg várnak majd rá, ebből a szempontból pedig a Forma–1-es Brit Nagydíj hétvégéje újabb mérföldkő – mutatott rá Őry Tamás, a Martin pályafutásának előre vitelében kiemelt szerepet játszó Motorsport Talent Management (MOTAM) ügyvezető igazgatója. – Ezt a versenyhétvégét közel félmillió ember szokta látogatni, Martin pedig részese lesz az F1 körüli felhajtásnak, és sokkal nagyobb figyelem irányul majd rá a média részéről. Nagy lehetőségként tekintek rá és boldog vagyok, hogy ott lehet, mert ezzel történelmi pillanat részesei lehetünk. Mivel ez a forduló nem része a brit F4-es bajnokságnak és az éves programunknak, ezért extra anyagi ráfordítást igényel, úgyhogy itt szeretném megköszönni a főtámogatónknak, a One Magyarország Zrt.-nek, hogy pozitívan állt a projekthez, és a segítségével részt tudunk venni ezen a különleges hétvégén.”

    „Ez a versenyhétvége mindenekelőtt extra versenyzési lehetőséget jelent Martinnak, ami mindig hasznos, és mivel a brit F4-es mezőny jelentős része itt lesz, ezért Martin számára is fontos, hogy ne kerüljön tapasztalati hátrányba. – emelte ki a MOTAM sportszakmai vezetőjeként Martint mentorként és coach-ként is segítő Kiss Pál Tamás. – Az F1-es nyomvonalon rendezett bajnoki fordulón jól teljesített, eggyel viszont az ott elért legjobb eredményénél is van feljebb, ezért én második esélyként tekintek erre a hétvégére, mert amennyiben ő és a csapat is jól felkészül, akkor minden esélye megvan a futamgyőzelemre” – mondta a Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetőjeként Martint mentorként és coach-ként is segítő Kiss Pál Tamás.

    A pályafutása során a jelenlegi FIA F3-as bajnokság elődjében, a GP3-ban számos F1-es hétvégén versenyautóba ülő, ott futamot nyerő versenyző tökéletesen tisztában van vele, mivel jár az, ha valakinek ennyire a reflektorfényben kell teljesítenie, de azt szeretné, ha Martin nem tekintene másként a silverstone-i extra fordulóra, mint bármelyik brit F4-es hétvégére.

    „Amennyiben jól tud szerepelni egy Forma–1-es hétvége betétfutamán a sportág csúcsszereplői előtt, az természetesen nagy lökést adhat neki és a pályafutásának, de ettől még Martin feladata az lesz, hogy ugyanazzal a fegyelemmel álljon hozzá ehhez a hétvégéhez is, mint a sima brit F4-es hétvégékhez, és ne stresszeljen azért, mert most Forma–1-es nagydíjon van. Folytatni kell azt a munkát, amit a bajnoki címért folyó harcban végez, és tovább kell tökéletesítenie magát” – hangsúlyozta Kiss Pál Tamás.

    „Ezzel együtt természetesen több szempontból is nagy lesz a kontraszt a megszokott körülményekhez képes. A legnagyobb különbséget a körítés jelenti majd, hiszen egy F1-es hétvége semmihez sem hasonlítható abból a szempontból, hogy a pályákat ilyenkor maximálisan kicsinosítják: minden frissen van festve, le van vágva a fű, a korlátok tele vannak reklámtáblákkal, és a lelátókon is több a néző. Az egész olyan, mint egy óriási fesztivál, és majdhogynem az az ember érzése, mintha nem ugyanazon a pályán vezetne, mint amit korábban megszokott. Ez biztos, hogy szokatlan lesz Martinnak és az összes F4-es pilótának.”

    Maga az érintett egyelőre a silverstone-i F1-es hétvégéig hátralevő két fordulóra koncentrál, de természetesen már nagyon várja, hogy olyan élményben legyen része, amilyenben még soha.

    „Hazudnék, ha azt mondanám, hogy sokat gondolkoztam azon, milyen lesz Forma–1-es hétvégén versenyezni, mert jelenleg az előttünk álló thruxtoni forduló foglalkoztat, de ezzel együtt nagyon várom már és nagyon boldog voltam, amikor megtudtam, hogy ott lehetek. Nem tervezek másként hozzáállni, ez is egy ugyanolyan hétvége lesz, mint a többi, ugyanarra lesz szükség a jó szerepléshez. De persze tisztában vagyok vele, hogy több szempontból is más kihívás vár rám, annak pedig örülök, hogy nem lesz fordított rajtrácsos futam” – tekintett előre a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője.

    „Nem hiszem, hogy a pályán, az autóban ülve bármilyen különbséget is tapasztalni fogok. Persze nagyobb lesz a mezőny, de remélhetőleg az elejében fogok csatázni, és ebből nem érzékelek majd semmit. Logisztikai szempontból azonban minden bonyolultabb lesz a pályára bejutástól kezdve a versenyek előtt a paddockból a bokszutcába költözésig. Ez a része biztosan nehézséget fog jelenteni, de mindannyian élvezettel viseljük majd, hiszen cserébe mi is részesei lehetünk a Forma–1-es Brit Nagydíjnak.”

    Molnár Martin, Silverstone
    Fotó: MGR Images

    Abiteboul diplomatikusan nyilatkozott Sainz FIA-elnöki ambiciójáról

    0

    A Hyundai csapatfőnöke, Cyril Abiteboul nem foglalt állást az idősebb Carlos Sainz mellett, ahogyan azt több raliversenyző tette.

    Május elején érkezett a meglepő hír, miszerint a kétszeres rali-világbajnok Carlos Sainz fontolóra veszi, hogy a decemberi elnökválasztáson kihívja az FIA jelenlegi vezetőjét, Mohammed Ben Sulayemet. A 2021 decemberében megválasztott, finoman szólva is ellentmondásos megítélésű elnök mandátuma az idén jár le, de a folyamatos botrányok ellenére bejelentette, hogy újraindul a pozícióért.

    Elképesztően nehéz lesz: ez kell a ralilegenda nagy tervének megvalósulásához

    Az idősebb Sainz lehetséges jelölését általában véve pozitívan fogadták a raliban, és olyan – a véleményüket mindig vállaló – pilóták, mint a nyolcszoros világbajnok Sébastien Ogier vagy a világbajnoki címvédő Thierry Neuville máris a támogatásukról biztosították az indulását hivatalosan még be sem jelentő ralilegendát.

    A Hyundai csapatfőnöke, Cyril Abiteboul azonban óvatosabban fogalmazott, amikor Sainz elnöki ambícióiról kérdezték, a válasza nagyon diplomatikus volt, és arra a kérdésre sem válaszolt, hogy az FIA érdekeit szolgálná-e az elnök lecserélése.

    „Egyértelműen jó, ha több jelölt indul, minden választáson fontos, hogy legyen kik közül választani – mondta Abiteboul. – Akárcsak a jelenlegi elnök, Sainz is jelentős ralis háttérrel rendelkezik, szóval a rali szemponjtából ez ugyanolyan jó hír. Örülünk, ha a szavazóknak lesz választási lehetőségük.”

    A hírek szerint Mohammed Ben Sulayem máris jelentős támogatást szerzett, például Amerikában. Azonban az elégedetlenség akkora hullámokat vethet, hogy Jean Todt tizenkét éves korszaka után a jelenlegi elnök működése négy évre korlátozódhat.

    Itt az árulkodó jel arról, hogy a Red Bull is védhetetlennek tartja Verstappen tettét

    0

    Christian Horner tőle szokatlan módon viselkedett a Spanyol Nagydíj után, ami egyértelmű jele annak, hogy nem akarta kritizálni Max Verstappen tettét, de védeni sem tudta a hollandot.

    A Red Bulltól és különösen Christian Horner csapatfőnöktől megszokhattuk, hogy még akkor is kiáll Max Verstappen mellett, ha a holland pilóta mások szerint kissé elvetette a sulykot. Amivel természetesen semmi probléma nincs, hiszen hogy is várhatná el bárki, hogy egy csapat nyilvánosan kritizálja aranytojást tojó tyúkját, az F1 történetének egyik legjobb pilótáját, akinek megtartása kulcsfontosságú az istálló jövőjének szempontjából. Verstappent nem haragíthatja magára a Red Bull, és ezzel Horner pontosan tisztában van, ugyanakkor a jelek szerint a múlt vasárnapi Spanyol Nagydíjon történteket már a Red Bull csapatfőnöke sem tudta volna úgy véleményezni, hogy ne a holland ellen beszéljen.

    Mint azt bizonyára már mindenki tudja, Verstappen a verseny hajrájában szándékosan nekiment George Russellnek, mert feldühítette, hogy versenymérnöke a Mercedes őt korábban meglökő pilótájának elengedésére kérte. Mint utólag kiderült, erre nem lett volna szükség, az FIA felügyelői ugyanis nem látták vétkesnek Verstappent azért a pályalevágásért, amellyek kapcsolatban a címvédő csapata úgy vélte, Verstappen akár büntetést is kaphat, így jobb, ha elengedi Russellt.

    Verstappen a verseny utáni interjúk során aztán rendre megtagadta a kérést, hogy az esetről beszéljen, mondván „számít-e?”, hogy szándékosan ment neki Russellnek vagy sem, és többször is kiejelentette, inkább beszélne a versenyről, mint nagy egészről, egyetlen kiragadott incidens helyett. Másnapra vagy lehiggadt és belátta, hogy amit csinált, az nincs rendben, vagy valaki jobb belátásra bírta, hiszen a közösségi médiában kitett posztjában közölte, „nem volt helyes” és „nem kellett volna megtörténnie” a Russell elleni ütközésnek.

    Az ütközés:

    Ez a beismerés pedig nemcsak Verstappen, hanem a Red Bull dolgát is megkönnyítette a folytatásra nézve, hiszen amennyiben nem történt volna meg, úgy mind a versenyző, mind a csapat ugyanazokkal a kérdésekkel találta volna szemben magát jövő héten, a Kanadai Nagydíjon, mint amelyekkel a barcelonai futam után. A végtelenségig pedig nem terelhettek volna, vagy nem csinálhatták volna azt, amit Christian Horner.

    Chris Medland, az F1 egyik elismert újságírója ugyanis a Motor Sport Magazine-ban részletezte, mennyire más volt a Red Bull csapatfőnökének viselkedése a megszokotthoz képest. „Elég gyakran beszélek Christian Hornerrel a versenyek után az észak-amerikai rádiónak, és neki legyen mondva, általában nagyon nyitott arra, hogy számos interjút adjon a versenyhétvégék során. Sokat láthatják a különböző csatornákon, aminek az az oka, hogy gyakrabban fogadja el a felkéréseket, mint nem.”

    „Barcelonában, miközben az F1 TV-nek és a SiriusXM-nek is dolgoztam, az ő megszólaltatása volt a prioritás (a verseny után) – írta Medland, amihez fontos hozzátenni, hogy a pilótáknak ilyenkor kötelező a sajtó rendelkezésére állnia, így őket nem kell „hajkurászni”, a csapatfőnököknek azonban nincs ilyen kötelezettsége. – Hornert azonban sehol sem lehetett látni. Egyetlen egyszer szúrtam ki, amikor besétált a Red Bull vendéglátóegységébe, miután számos interjúfelkérést visszautasított.”

    Christian Horner, Max Verstappen, Red Bull
    Horner nem akarta nyilvánosan kritizálni Verstappent, védeni pedig nem tudta / Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

    „Horner természetesen tisztában volt vele, hogy Verstappen és Russell ütközésével és előbbi nyilvánvaló szándékával kapcsolatos kérdések végtelen sorával nézne szembe. Azzal, hogy szokatlan módon nem tette magát elérhetővé, Horner csak táplálta azt a nézetet, hogy ő sem értette, mire gondolt Verstappen” – folytatta az újságíró.

    „A válaszok hiánya csak erősítette azt az érzést, hogy Verstappen és a Red Bull nem tudta megvédeni előbbi tettét, [Verstappen pedig] látszólag kicsit sértve is érezte magát már azért is, hogy egyáltalán kérdezik az esetről. Egyértelműen messze volt ez a legjobb pillanataitól, és utána sem kezelte jól. Ez pedig azt jelentette, hogy Horner extrém nehéz helyzetben lett volna azzal, hogy megpróbálja megvédeni a versenyzőjét, mert ő sem tudott magyarázattal szolgálni.”

    Mármint azon kívül, hogy Verstappen dühből szándékosan nekiment Russellnek, amit a Red Bull csapatfőnöke jobbnak látott nem két percenként elismételni a világ különböző tévétársaságainak.

    Hiába tiltották el csalásért egy életre, továbbra is tagad a korábbi F1-es csapatfőnök

    Három magyar páros is indul a Lengyel Rallyn, Sesks visszatér

    0

    Ollé Sasáék, Hadik Andrásék és László Martinék is ott lesznek a következő ERC-futamon, a Lengyel Rallyn, amelyen Martins Sesks is rajthoz áll.

    Egyre sűrűbb a program az ERC-ben, hiszen a múlt hét végén még Svédországban versenyzett az Európa-bajnokság mezőnye, a következő hét végén pedig már Lengyelországban folytatódik a sorozat. A szervezők nyilvánosságra hozták a 81. Lengyel Rally nevezési listáját, amelyen három magyar páros is szerepel.

    Ollé Sasa és Ollé Rebeka a Rally Hungaryn elért nagyszerű eredmény (abszolút hetedik hely és kategória-győzelem a Masterben) után belevágott az ERC-kalandba, a Skandináv Rallyn ennek a Master kategóriában harmadik hely lett az eredménye. A páros ott lesz Lengyelországban is a Škoda Fabia Rally2 evóval, és az előkelő 11-es rajtszámmal indul a Mikolajki környékén esedékes versenyen. Ollé Sasa a videós sorozatunkban is beszélt az idei tervekről.

    Hadik András és Juhász Márton elviszi Lengyelországba a Ford Fiesta Rally2-t, a kettős a 18-as rajtszámot kapta meg. A Rally Hungaryn jó tempóban autózó, de az abszolút nyolcadik helyről a Nagylőtéren sajnos kieső László Martin, Bán Viktor páros is rajthoz áll a Lengyel Rallyn, a Škoda Fabia RS Rally2-n a 20-as rajtszám szerepel majd.

    Az ERC teljes élmezőnye rajthoz áll Lengyelországban június 13–15-én, a Rally Hungaryt megnyerő, az összetettben vezető Roope Korhonen, a második helyen álló Miko Marczyk, a harmadik pozíciót birtokló Mads Ostberg, a negyedik Andrea Mabellini és az ötödik Isak Reiersen is nevezett a szezon negyedik Európa-bajnoki futamára.

    A meglepetés-versenyző egyértelműen Martins Sesks, aki a WRC-programja közben átül a Team MRF Tyres Škoda Fabia RS Rally2-esébe, és részt vesz az ERC-futamon. Gyakorlatilag egyből a Szardínia Rallyról érkezik majd Lengyelországba, de a következő WRC-futam, az Akropolisz Rally előtt legalább lesz egy hét pihenője. Sesks tavaly a Lengyel Rallyn mutatkozott be a WRC-ben, méghozzá egy varázslatos ötödik hellyel, így nem csoda, hogy az idén visszatér.

    Kapós lett a WRC, Svédországból érkezhet az új promóter

    0

    Több fél is érdeklődik a rali-világbajnokság (WRC) kereskedelmi jogai iránt, az egyik potenciális ajánlattevő a svéd EQT Partners.

    Tavaly nyár óta lehet hallani arról, hogy a rali-világbajnokság kereskedelmi jogait kezelő német vállalat, a WRC Promoter GmbH fontolgatja a teljes üzleti tevékenysége eladását, vagyis új tulajdonost keres a WRC-nek. A Sky News szerint több magántőke-társaság is érdeklődik, ezek egyike a svéd EQT Partners.

    Az 1994-ben alapított EQT Partners ma Európa egyik legnagyobb magántőke-társasága, amely több mint 270 millárd euró értékű vagyont kezel. A Sky News szerint a svéd óriásvállalat közel 600 millió euró értékű ajánlatot készít elő a WRC Promoter GmbH-nak, amely a WRC mellett az ERC kereskedelmi jogait is birtokolja. Mint a fenti adatból látszik, az EQT Partners esetében ez nem is nagy összeg…

    A stockholmi székhelyű cég szóvivője nem volt hajlandó kommentálni a Sky News értesülését.

    Az EQT Partners korábban nem volt aktív befektető a sportpiacon, azonban az utóbbi időben egyre inkább ebbe az irányba mozdult el. A svéd társaság 2023-ban ajánlatott tett a német Bundesliga kereskedelmi jogainak kisebbségi részesedésére, amikor az aukcióra került.

    A WRC Promoter GmbH jelenlegi tulajdonosa az osztrák energiaital-óriás Red Bull és a német befektetési társaság KW 25 közös vállalkozása. A promóter képviselői nem kommentálták a potenciális eladást.

    A világbajnokság a hét végén a Szardínia Rallyval folytatódik.