back to top
2025. december 19. 14:08
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 6

    Mozgolódik a Lancia, Rossel már tesztelte az új autót (videóval)

    0

    A rali-világbajnokságba 33 év után visszatérő Lancia megkezdte a felkészülést a Monte-Carlo Rallyra, Yohan Rossel Franciaországban tesztelt.

    Azt követően, hogy a Lancia bejelentette, melyik két pilótával vág neki a 2026-os szezonban, Yohan Rossel és Nikolay Gryazin máris versenyoverált öltött, és a francia Alpokban tesztelte a némileg megújult Ypsilon Rally2 HF Integralét. Az aerodinamikával foglalkozó WRC Wings megfigyelése szerint hosszabbak lettek az oldalsó szárnytámaszok, amelyek megakadályozzák a külső légáramlás bejutását a szárny alá, csökkentik a nyomást és hatékonyabbá teszik a szárnyat.

    WRC2-es toppilótákkal támad a visszatérő Lancia 2026-ban

    Yohan Rossel tesztjéről videó is készült, ezen már élesben látható a rali-világbajnokságba 33 év után visszatérő Lancia. A rekordbajnok újbóli szereplését annak ellenére is rengetegen várják, hogy egyelőre nem a csúcskategóriában, hanem a WRC2-ben indul a csapat. A Lancia korábban bejelentette, hogy nem gyárt WRC27-es autót, helyette a kissé frissített Rally2-es autóval vesz részt a 2027-es szezonban, amikor teljesen megújul a világbajnokság.

    A Hyundai új Rally2-es autót homologizálna a 2027-es szezonra

    0

    A Hyundai 2026-ra kisebb fejlesztéseket tervez a Rally2-es autóján, 2027-re azonban teljesen új autót homologizálhat.

    A Hyundai Motorsport elnöke, Cyril Abiteboul korábban határozottan kijelentette, hogy ha a csapat marad is a WRC-ben 2027-ben, akkor kizárt, hogy WRC27-es autót fejlesszen, hanem sok más gyártóhoz hasonlóan Rally2-es autóval indul. Viszont a nem túl versenyképes Hyundai i20 N Rally2 2027-ben már öt éve homologizált lesz, és így megengedett lenne egy új autó homoligázálása.

    „A jelenlegi utcai autó alapján újra homologizálhatunk egy komplett autót – mondta Benoit Nogier, a Hyundai ügyfélversenyzésért felelős vezetője. – Továbbra is javítani akarjuk a jelenlegi autót, de nem igazán kell figyelnünk a fejlesztési jokerekre, hiszen 2027-től jöhet a teljesen új autó. Néhány kisebb fejlesztést bejelentünk 2026-ban, az egyetlen nehézséget a költségvetés jelenti. Jelenleg dolgozunk a 2026-os költségvetés konszolidálásán, és ez az utolsó akadálya annak, hogy nekiálljunk a 2027-es autó fejlesztésének. Úgy látom, igazán optimisták lehetünk.”

    Attól függetlenül, hogy a Hyundai gyári csapatként marad-e a WRC-ben, a 2027-es autó fejlesztése mindenképpen prioritás, hiszen a gyártó a jelenlegi és a jövőbeni ügyfeleit is szeretné kiszolgálni. A Rally2-es autó ugyanis nagy üzlet, és ezt nem lehet figyelmen kívül hagyni – főleg most, hogy nemsokára ezek az autók jelenthetik a topkategóriát.

    A Kanári-szigetek Rally sokáig maradhat a WRC-versenynaptárban

    0

    A Kanári-szigetek Rally szervezői ötéves szerződést köthetnek a WRC promóterével, így a verseny 2031-ig maradhat a világbajnokságban.

    A Kanári-szigetek Rally az idén került be a WRC versenynaptárába, és 2026-ban is egészen biztosan világbajnoki futamot rendeznek a spanyolországi szigeten. Azonban sajóthírek szerint a szervezők közel állnak egy hosszú távú szerződés megkötéséhez.

    Az Automovilismo Canario beszámolója szerint a szervezők már hónapok óta egyeztetnek a WRC promóterével az új szerződésről, és szóban már megegyeztek arról, hogy a futam egészen 2031-ig a világbajnokság programjában maradjon. Hivatalosan még nem erősítették meg az információt, de a szervezők hamarosan sajtótájékoztatón jelenhetik be a hosszabbítást.

    A Kanári-szigetek önkormányzata több millió eurót költött arra, hogy a hagyományos verseny bekerüljön a WRC versenynaptárába. A futam 1982 és 2004 között az Európa-bajnokság programjában szerepelt, majd 2013-tól került vissza ismét az ERC-versenynaptárba, és egészen tavalyig ott is maradt.

    Az idei verseny a szezon legunalmasabb futama volt, a Toyota agyonverte a versenyképtelen Hyundait, az első négy helyen egyaránt a japán gyártó autói végeztek. A Toyotán belül Kalle Rovanperä dominált, akit megszorítani sem tudtak a csapattársai az aszfaltos versenyen. A 2026-os futam a szezon negyedik versenye lesz április 23–26-án.

    Negyvenhat éve ilyenkor még javában versenyeztek a WRC-ben

    0

    Egészen rendhagyó volt az 1979-es WRC-szezon, amelynek az utolsó fordulóját december közepén rendezték meg Elefántcsontparton.

    Az idei WRC-szezonzáró Szaúd-Arábia Rallyval kapcsolatban nagyjából az volt a konszenzus, hogy jó ez a verseny, csak nem lett volna szabad az utolsó futamnak betenni a programba. Na de mit mondhattak azok, akik részt vettek az 1979-es szezonzárón?

    Nem elég, hogy abban az évben az Elefántcsontpart Rally volt az év utolsó futama, a versenyt az esős évszak elkerülése miatt december 12–14-én rendezték meg, vagyis negyvenhat éve ilyenkor még javában tartott a WRC-szezon. A körülményekről mindent elmond, hogy az 57 indulóból nyolcan értek célba. A beszámolók alapján a futamot úgy kell elképzeni, mint a kenyai Szafari Rallyt, csak sokkal durvább utakkal…

     

    A Szafari Rallynál is volt durvább afrikai WRC verseny 2. rész – Elefántcsontpart

    További párhuzam az idei szezonnal, hogy 1979-ben is az utolsó futam döntött a versenyzőknek egyébként abban az évben először kiírt világbajnoki címről. Hannu Mikkola mindent megtett, és megnyerte a futamot, de mögötte Björn Waldegaard futott be másodiknak, aki így megszerezte a rali történetének első egyéni világbajnoki címet. A két versenyző között mindössze egyetlen pont volt a különbség, Waldegaard 112 pontot szerzett, Mikkola pedig 111 pontig jutott… Mikkola a következő évben is másodikként zárt a világbajnokságban, majd már Audi-pilótaként kétszer harmadik lett, végül 1983-ban összejött neki az áhított világbajnoki cím.

    De térjünk vissza 1979-re, amikor a Mercedes-Benz 450 SLC 5.0 volt a nyerő autó, amely gyakorlatilag mindent kibírt. Az első négy helyen ilyen autóval végeztek, Mikkola és Waldegard mögött a brit Andrew Cowan lett a harmadik, a kenyai Vic Preston Jr. pedig a negyedik. Ezzel együtt a Mercedes csak Kenyában és Elefántcsontparton szerzett pontokat abban az évben, a világbajnok pedig a Ford lett a Datsun és a Fiat előtt.

     

    Sébastien Ogier csak egyszer volt jobb, mint az idei szezonban

    0

    A számok alapján az immár kilencszeres világbajnok Sébastien Ogier 41 évesen pályafutása második legeredményesebb szezonját futotta.

    Hiába nyújtott elképesztően kiegyensúlyozott teljesítményt Elfyn Evans, ez is kevés volt az élete formájában versenyző Sébastien Ogier-vel szemben. Evans minden versenyen célba ért, egyszer sem végzett a hatodik helynél hátrébb, de így is négy ponttal kevesebbet gyűjtött, mint a csapattársa.

    A részmunkaidőben versenyző Ogier tizenegy futamon indult, ebből tízszer dobogós lett, hatszor pedig győzött is. Egyedül a Közép-Európa Rallyn nem sikerült a dobogóra állnia, az a futam rondított bele a parádés mérlegébe. Mindezt 41 évesen, nyolcszoros világbajnokként tette le az asztalra a francia legenda, nem kérdés, hogy megérdemelten nyert kilencedszer is.

    A számok alapján ez volt Ogier hosszú és eredményes pályafutásának második legjobb szezonja, ugyanis a megszerezhető pontok 76.1 százalékát valóban meg is szerezte. Ennél csak egyszer volt jobb, még 2013-ban, az első világbajnoki címének megnyerésekor. Akkor a Volkswagennel dominálta a teljes mezőnyt, és persze más volt a pontrendszer, de így is beszédes, hogy a második Thierry Neuville-t 114 ponttal előzte meg… Abban az évben Ogier a megszerezhető pontok 79.7 százalékával zárt.

    A francia klasszis december 17-én ünnepli a 42. születésnapját, és előre elmondta, hogy jövőre nagyjából tíz versenyen tervez indulni. Ezt a teljesítményt nehéz lesz megismételnie, na de kinek sikerülne, ha nem neki?

    Ezeket a dolgokat butítja le 2026-ra az F1

    0

    Az idei év során a Forma–1 rajongói már elkezdhettek ismerkedni néhány új technikai kifejezéssel, amelyek a 2026-os szabályrendszerrel érkeznek a sportba. Nos, ha mostanra sikerült megjegyezni, mi a DRS utódjának a neve, akkor most el is lehet felejteni, mert mégsem az lesz.

    Az FIA ugyanis túl bonyolultnak találja néhány új elem megnevezését, ezért jelenleg is zajlik a gondolkodás arról, hogy milyen új, egyszerűbb neveket adjanak ezeknek az újdonságoknak, amelyeket a csapatok is meghonosítanak majd, és a nézők számára is megkönnyítik az új technológiák megértését.

    The Race két dolgot említ, amelyekre átnevezés vár még a 2026-os szezon kezdete előtt. Az egyik a DRS utódjának számító előzést segítő rendszer, amely jövőre is akkor lesz aktiválható, ha egy autó egy másodpercen belülre ér az üldözötthöz képest, ám immár nem a hátsó szárny egyik lapjának felnyitásával, hanem nagyobb energiahasználattal kap extra teljesítményt az üldöző autó. Ez a technikai újdonság eddig manual override mode néven volt ismert, és úgy tűnt, MOM rövidítéssel fog majd a következő szezon egyik leggyakrabban használt betűszavává válni az F1-ben. A The Race szerint azonban az a legvalószínűbb, hogy erre a rendszerre egyszerűen csak „előzésmód” (overtake mode) néven fognak hivatkozni a sportban.

    A másik technikai megoldás, amely átnevezés előtt áll, az pedig a DRS továbbélési formája, ugyanis a hátsó, és immár az első szárny is automatikusan mozogni fog, egy-egy eleme felnyílik az egyenesekben, majd visszacsukódik a kanyarok előtt. Ez minden autóval, minden esetben meg fog történni, vagyis nem annyira az előzés segítése, inkább a hatékonyság érdekében bevezetett újítás lesz. A két szárnyállás eredetileg X-szárny és Y-szárny néven forgott közszájon, majd megváltzotatták, és a szabályokba „egyenesbeli mód” és kanyarbeli mód” megnevezéssel került be, de az FIA még ezt is túlbonyolítottnak érzi. Most az tűnik az uralkodó véleménynek, miszerint felesleges is külön nevet adni a két szárnyállásnak, hiszen az autókon azok egyformán fognak viselkedni. Az tűnik a legvalószínűbbek, hogy egyszerűen „aktív aeróként” fognak rá hivatkozni a jövőben.

    Az FIA együléses szakágaiért felelős Nikolas Tombazis megerősítette, hogy valóban a nézők kiszolgálása, az érthetőség vezérli a névváltoztatási törekvéseket.

    „Módosítjuk az elnevezések egy részét, mert szeretnénk, hogy a rajongók minél könnyebben megértsék, mi is történik. Olyan egységes terminológiát akarunk létrehozni, amit a csapatok és a versenyzők is használni fognak a rádióban, a kommentátorok a tévében, és a szabálykönyvbe is ilyen formában kerülnek bele” – fogalmazott a szakember.

    Ayrton Senna inspirálta a tereprali-világbajnok Lucas Moraest

    0

    Lucas Moraesnek hatalmas inspirációt jelent a néhai honfitársa, Ayrton Senna ráadásul nem csak a tehetsége miatt a példaképe.

    Elképesztő körülmények között a brazil Lucas Moraes nyerte meg az idén a tereprali-világbajnokságot (W2RC), aki a szezon utolsó két versenyén győzött Portugáliában és Marokkóban. Az újdonsült világbajnok nem fogta vissza magát az ünnepléskor.

    „Az érzelmek a szenvedélyből, az évekig tartó munkából és az áldozatokból származnak. Amikor végre győzől ezen a szinten, minden eszedbe jut – a küzdelem, a kétségek, a mindezek ellenére támogató emberek. Valósak az érzelmeim, mert tudom, milyen nehéz volt eljutni idáig – mondta Moraes, aki arról is beszélt, ki inspirálta őt leginkább. – Senna hatalmas inspiráció. Nemcsak a tehetsége miatt, hanem a gondolkodásmódja és az intenzitása miatt is. Bármelyik brazil versenyzőnek különleges, ha az ő neve mellett említik a sajátját. Emlékeztet minket arra, hogy tovább kell vinnünk a hagyományt, és hogy a versenyzés sokkal többről szól, mint csupán gyorsan vezetni.”

    Moraes még a Toyotával lett világbajnok, jövőre azonban már a Dacia pilótája lesz. A leendő csapattársai között megtalálható Nasser Al-Attiyah és Sébastien Loeb is. Ráadásul a címvédő nemcsak csapatot váltott, hanem navigátort is, Dennis Zenz ül mellette a folytatásban.

    „A Toyota pályafutásom csodálatos fejezete volt, és mindig hálás leszek a fantasztikus lehetőségét, ugyanakkor úgy éreztem, itt az ideje az új kihívásnak. A Dacia hatalmas ambíciókkal rendelkezik, és nagyon izgalmas a projekt. Minden jelentős lépés bizonytalansággal jár, de ha nagy dolgokat akarok elérni, akkor kockáztatni kell. Megtanultam, hogy a legnagyobb lehetőségek általában akkor jönnek, amikor még nem vagyok teljesen kész rájuk – mondta Moraes. – Armanddal remekül megvoltunk, sokat tanultam tőle és sok győzelmet arattunk együtt. A Dennis mellett hozott döntésem alapja a fegyelme, a munkamorálja és a tapasztalata volt. Azonna megértettük egymást. Tudom, hogy a csapaton belül és azon kívül is hatalmas lesz a verseny, de mindenkit ez visz előre. A cél az, hogy gyorsan tanuljunk, megszokjuk az új autót, és minél hamarabb győzelmekért küzdjünk. Készen állunk rá.”

    A W2RC-szezon január 3-án kezdődik a Dakar Rallyval Szaúd-Arábiában.

    Már 26 éve – így tesztelt először F1-es autót Fernando Alonso (videó)

    0

    Fernando Alonso már jó ideje a Forma–1 történetének legtapasztaltabb versenyzője, 26 évvel ezelőtt, első F1-es tesztjén azonban aligha gondolta volna bárki is, hogy még 2026-ban is a mezőny tagja lesz. 

    Fernando Alonso a múlt hétvégén pályafutása 22. Forma–1-es szezonját zárta le, és jövőre, 44 évesen nekivág a 23.-nak is. A 425 nagydíjrajtnál tartó kétszeres világbajnok korábban elmondta, úgy tekint 2026-ra, mint az utolsó évére az F1-ben, lévén ennek az évnek a végén lejár a szerződése, és ha jól lesz az Aston Martin új autója, és jó eredményeket tud vele elérni, akkor akár szögre is akaszthatja a sisakot, mert így nem keserű szájízzel kell búcsút intenie.

    Amennyiben tényleg így lesz, közel 450 futammal a háta mögött vonulhat majd vissza, és zárhat le egy több szempontból is páratlan karriert. Azt a karriert, amelynek Forma–1-es története 2001 márciusában, az Ausztrál Nagydíjon vette kezdetét a Minardival, legalábbis hivatalosan. Alonso azonban már jóval korábban, 1999. december 13-án, mindössze 18 évesen megejtette első tesztjét F1-es autóval, miután 15 futamból 6-ot megnyerve bajnok lett az Euro Open by Nissan sorozatban.

    Videó Alonso első tesztjéről, amelyben arról beszélt, meglepően könnyű vezetni az F1-es autót az Euro Openben használt, kézi váltóval szerelt autójához képest, és még többet is ki tudna hozni belőle, ha elkezdhetne játszani a különböző beállításokkal:

    Alonso Jerezben kapta meg a lehetőséget, hogy kipróbálja az abban az évben is sereghajtó, Marc Gené 6. helyének köszönhetően a kaotikus Európa Nagydíjon egy pontot így is szerző, V10-es Cosworth motorral hajtott M01-esbe. A három napos, esős időjárás által nehezített gyakorláson a Ferrari, a hamarosan Jaguarrá váló Stewart és a BAR is tesztelt, illetve Gené is pályára lépett. Alonso utóbbitól is 1 másodperccel elmaradt, a leggyorsabb időtől pedig több mint 4 másodpercre volt, ám így is mély benyomást tett az őt figyelőkre.

    Alonso a teszten:

    Embed from Getty Images

    A bemutatkozásra azonban még várnia kellett, így 2000-ben az európai Forma–3000-ben versenyzett (1 győzelemmel az összetett 4. helyén végzett), mielőtt visszatért a Minardihoz, hogy a faenzai kiscsapattal debütáljon a legjobbak között.

    Öröm nézni, ahogy Alonso megzabolázta a 2001-es Minardit (videó)

    Egy jókor elküldött email hozta vissza Hayden Paddont a WRC-be

    0

    Hayden Paddon felvette a kapcsolatot a Hyundai sportigazgatójával, hogy jelezze az érdeklődését, a folytatást pedig már ismerjük.

    Amikor a Hyundai bejelentette, hogy három részmunkaidős versenyzővel pótolja a pihenni vonuló Ott Tänakot, a legnagyobb meglepetést Hayden Paddon neve jelentette. Az új-zélandi pilóta nyolc év után tér vissza a WRC-be, míg Dani Sordo és Esapekka Lappi tavaly még a csapat versenyzője volt.

    „Kapcsolatban álltam Andrew Wheatleyvel, de amikor hallotam Ottról, nem tudtam, mit tegyek. Először hagyni akartam az egészet, de aztán rájöttem, hogy megbánnám, ha nem írok legalább egy üzenetet – mondta Paddon. – Így hát írtam Andrewnak, és elég őszintén fogalmaztam. »Tudom, hogy ez merész lépés, és kívülálló vagyok, de megbánnám, ha nem írnám meg ezt az emailt, és nem mondanám el, hogy még mindig nagyon motivált vagyok, és nekem ez az életem. És ha van rá lehetőség, akkor úgy gondolom, hogy hasznos lehetnék a Hyundainak, nemcsak a ralikon, hanem az versenyeken kívüli munkában is.« Szóval így kezdődött az egész.”

    Három pilótával pótolja a pihenést választó Ott Tänakot a Hyundai

    A folytatást ismerjük, Paddon egyike lett a Hyundai harmadik autóját vezető versenyzőknek, és a szezonnyitó Monte-Carlo Rallyn rögtön be is mutatkozhat a régi-új csapatában.

    „Minden nagyon gyorsan történt, és teljesen váratlanul ért. Nem számítottam rá. Elsőként ismerem el, hogy vannak nálam gyorsabb pilóták, de mi nagyon mást kínálunk – mondta Paddon. – Ha most fiatal pilóta lennék, valószínűleg azt mondanám, hogy a legjobb hely 2026-ban egy Rally2-es autóban van, ahol felkészülhetek a következő évre, mintsem az egy év múlva megszűnő Rally1-es kocsiban. Persze mindenki álma, hogy gyári csapatban versenyezzen, de ha valaki világbajnok akar lenni, nem biztos, hogy ez a legjobb út a 2027-es szezonhoz.”

    Paddon már meg is kezdte a felkészülést a Montéra, a múlt héten Franciaországban versenyzett, egyelőre még a Hyundai Rally2-es autójával. A legnagyobb lépést azonban azzal tette meg, hogy elküldte az emailt a Hyundai sportigazgatójának, Andrew Wheatleynek.

    Norris ünnepelt és káromkodott, Ben Sulayem bizarr jelenetet rendezett az FIA gálán

    0

    Pénteken Üzbegisztán fővárosában, Taskentben megrendezték az FIA díjátadó gáláját, amelyen a szezon összes világbajnoka, illetve a Nemzetközi Automobil Szövetség égisze alá tartozó minden sorozat év végi dobogósai megkapták a trófeáikat. Az esemény egy nem várt közjáték révén ezúttal is szolgáltat beszédtémát.

    Magyar bajnoknak is volt jelenése az eseményen, hiszen Kiss Norbert idén már hetedik alkalommal nyerte meg a kamion-Európa-bajnokságot – az FIA késleltetett YouTube-közvetítéséből azonban ő kimaradt, abban csak a főbb bajnokságok díjazottjai vonultak fel.

    Max Verstappen két bajnoki harmadik hely és négy világbajnoki cím után ezúttal egy második helyezés miatt kapott már zsinórban a hetedik évben meghívót a gálára, ám mint arról korábban beszámoltunk, a holland betegség miatt lemondta a részvételt.

    Ott volt viszont az eseményen egy olyan F1-es versenyző, akinek idén nem járt trófea: a bajnokság ötödik helyezettje, Charles Leclerc elmondása szerint a Ferrari WEC-csapatának támogatójaként érkezett, a márka három autója ugyanis elvitte a három dobogós helyet a Hosszútávú-világbajnokságon.

    „Most már rajtunk van a sor, hogy az elvárásoknak megfelelően teljesítsünk” – jegyezte meg egy a gála során készült gyors interjúban Leclerc, utalva a 17 éve egyetlen bajnoki címet sem nyerő F1-es csapatra.

    A monacói még el is hintett egy érdekes részletet, amikor arról kérdezték, ő maga is kacérkodik-e a Le Mans-i 24 óráson való részvétel gondolatával – eszerint nem várná meg az F1-es karrierjének végét, hogy kipróbálja magát az endurance-versenyzésben.

    „Mindenképpen. De még meg kell találnom a módját annak, hogyan kombinálhatom össze a Forma–1-et és Le Mans-t, mert ha valamibe belevágok, akkor azt a győzelem céljával teszem, ehhez pedig komoly felkészülésre lesz szükségem, mert szupermagas szintet képvisel a mezőny.”

    Videón az FIA gála teljes terjedelmében:

    Természetesen az esemény végére került az est főattakciója, az F1-es díjátadó, amelyen először Zak Brown vezérigazgató és Andrea Stella csapatfőnök vették át a címét megvédő McLaren konstruktőri serlegét. Ezt követően lépett a színpadra az egyéni bajnokság harmadik helyezettje, Oscar Piastri.

    „Sok csúcs- és sok mélypontom is volt, de ez mind része a tapasztalatszerzésnek. Rengeteget tanultam ebben az évben, ami mind segíteni fog nekem a karrierem hátralévő részében. Jól szórakoztunk Landóval, és már várom az előttünk álló sok-sok évet, hogy továbbra is hajtsuk egymást és megpróbáljuk legyőzni egymást” – foglalta össze az évét Piastri.

    Verstappen ugyebár nem volt jelen, ám küldött egy videóüzenetet, amiben az est minden díjazottjának és az FIA elnöki posztján újraválasztott Mohamed Ben Sulayemnek is gratulált.

    „Sajnálom, hogy nem lehetek ott veletek ma este, az orvos megtiltotta, hogy repüljek. Nagy gratulációt küldök a McLarennek és különösen Landónak. Hihetetlen szezonotok volt, és nagyon jó volt egészen a végsőkig harcolni veletek” – fogalmazott a holland.

    Ezt követően Lando Norris érkezett, hogy átvegye az F1-es világbajnoknak járó trófeát, de amint fellépett a színpadra, Ben Sulayem úgy érezte, hogy mindenképpen provokálnia kell magát, és jól összekócolta Norris nagy alapossággal beállított haját.

    Videón Norris és Ben Sulayem „incidense”:

    „Gratulálok a McLarennek, akikkel sok éve együtt vagyok, és köszönöm, hogy remek autót adtak nekünk, amely olykor nagyon megkönnyítette az életünket. Mr. Piastri pedig elképesztő csapattársam volt, akinek köszönhetően sokat fejlődtem az elmúlt pár évben. Ez tett minket azzá a csapattá, ami lettünk, amely két egymást követő évben megnyerte a konstruktőri bajnokságot. Gratulálok Maxnek is, aki a végsőkig nyomás alatt tartott minket, pont úgy, ahogy azt Max csinálni szokta.”

    „Nagyon büszke vagyok, nagyon érzelmes lettem vasárnap a verseny után, aztán pedig rendesen berúgtam, de csodásan éreztem magam!”

    Norris egyik mondatában egy káromkodást is elengedett, tette mindezt a káromkodásokkal szembeni büntetéseket az utóbbi másfél évben erősen szorgalmazó Ben Sulayem mellett…

    „Nekünk és nekem is voltak azért bőven hibáink és el***ásaink. Mondhatom ezt itt? Ó, bocsánat, meg fognak büntetni. De most már ki tudom fizetni!”

    Az FIA elnöke nem is maradt adós a válasszal, magához ragadta a mikrofont:

    „Akartam neked adni egy 5000-es büntetést, de azt hiszem, most a hajadra kell majd költened ezt a pénzt, miután így széttúrtam” – vicceskedett Ben Sulayem, ami a gála utolsó mikrofonban elhangzott mondata maradt, mielőtt a műsorvezetők elbúcsúztak volna. Addig Norris még megkapta a világbajnoki serleget Üzbegisztán miniszterelnökétől, és egy széles mosollyal a magasba emelte azt.

    A 2025-ös szezon bajnokai:

    Forma–1: Lando Norris
    Forma–2: Leonardo Fornaroli
    Forma–3: Rafael Camara
    Formula E: Oliver Rowland
    Rali-világbajnokság: Sébastien Ogier és Vincent Landais
    Hosszútávú-világbajnokság: James Calado, Antonio Giovinazzi, Alessandro Pier Guidi
    Tereprali-világbajnokság: Lucas Moraes és Édouard Boulanger
    Ralikrossz-világbajnokság: Johann Kristoffersson
    Az év újonca: Rafael Camara F3-as bajnok, Ferrari-junior