back to top
2025. augusztus 03. 03:06
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 6

    Titkolózik a Ferrari Lewis Hamiltonról

    0

    Lewis Hamilton a Belga Nagydíj után árulta el, hogy változtatás történt a mérnöki csapatában, de nemcsak emiatt sikerült felejthetőre a spái hétvége a Ferrari hétszeres világbajnokának.

    Noha a Belga Nagydíjon a bokszutcából rajtolva a 18. helyről a 7. pozícióig kapaszkodott fel, Lewis Hamilton számára igencsak felejthetően alakult ez a hétvége, hiszen a sprintidőmérőn és a rendes kvalifikáción is kiesett az első szakaszban. Előbbin egy megpördülés akadályozta meg a továbbjutásban, míg utóbbin kanyarlevágás miatt törölték a legjobb idejét.

    Hamilton mindkétszer egy-egy szavas nyilatkozatokat adott és szemmel láthatóan nagyon le volt sújtva, a Ferrari új fejlesztésű, Charles Leclerc által a jó irányba tett lépésként jellemzett hátsó felfüggesztéréről pedig egy határozott „nem” kíséretében tudatta, hogy nem javított a korábbi problémáin, és „nem igazán” érződött jobbnak az autó tőle.

    A 40 esztendős brit a verseny után ezzel szemben a közösségi médiában már azt posztolta, hogy „ez a fejlesztés igazán pozitív lépés előre és izgatottan várom, hogy a jövő héten még jobban megismerjem.” De nemcsak ebben változott Hamilton az időmérő utáni önmagához képest, hanem a hangulata is gyökeresen más volt. „Ezt a hétvégét egyértelműen magam mögött kell hagynom, és egyértelműen magabiztos vagyok a folytatást illetően. Többet tanultam ma az autóról, finomhangoltam, a következő versenyre pedig jobban be fogom állítani. Szerdán a gyárban leszek, és nem látom, miért ne javulhatnának az eredményeink a folytatásban” – közölte.

    Lewis Hamilton, Ferrari
    Hamilton már bizakodó / Fotó: Florent Gooden / DPPI

    Új mérnököt kapott

    Hamilton emellett jobban belement az őt Spában hátráltató tényezőkbe is, és elárulta, hogy a hátsó felfüggesztés mellett számára a sprintidőmérős megpördülése után emlegetett komponens is új volt. A The-Race.com szerint ennek a hátsó fékhez van köze, amely jobban harap nagy nyomásnál, mint korábban, és míg Charles Leclerc már a kanadai futam óta használja (ahol nem mellesleg összetörte az autót a szabadedzésen, amikor őt is megtréfálta az eltérő fékérzet) , Hamilton most próbálta ki először.

    „A fejlesztésnek két oldala van. Az egyik, amit már Montrealban is teszteltünk, de én végül nem teszteltem, csak Charles. Ő végül egy részét már néhány verseny óta használja. Egyértelműen remek munkát végzett ma, kényelmesebben érzi magát és jobban akklimatizálódott. Én most először használtam, a megpördülésnél pedig kifogott rajtam, mert nem számítottam ilyesmire” – ecsetelte a brit.

    „Aztán ott van a mérnökcsere. Mindketten mély vízbe ugrottunk, de szerintem remek munkát végeztünk a változtatásokkal és finomhangolással. Az autót annyival jobb volt vezetni ma, és nagyon jól szórakoztam, miközben próbáltam átvágni a mezőnyön” – folytatta Hamilton.

    Hogy milyen mérnökcseréről beszélt Hamilton, azt sem ő, sem a Ferrari nem volt hajlandó elárulni, de a The-Race értesülései szerint egy már eddig is a maranellói istállónál dolgozó szakembert léptettek elő Hamilton mellé a teljesítménymérnöki pozícióba. Ráadásul olyat, aki korábban a Mercedesnél már dolgozott együtt a hétszeres világbajnokkal.

    „Nem könnyű mérnököt váltani szezon közben, de olyasvalakiről van szó, akit évek óta ismerek az előző csapatomból, de nem ebben a szerepkörben. Úgyhogy hozzá kellett szoknunk egymáshoz és nagyon-nagyon gyorsan kellett tanulnunk. Az autóval végrehajtott változtatások mindkettőnkön kifogtak, de remek munkát végeztünk egyik napról a másikra, és csak egyre erősebbé váltunk együtt” – mondta Hamilton az új mérnökéről.

    A Rally Hungary győztesének inspirációt jelent Solberg remeklése

    0

    Roope Korhonen szerint Oliver Solberg észtországi győzelme egyértelműen megmutatja, milyen magas a WRC2 színvonala.

    Azt Észt Rally megnyerésével mindenkit lenyűgöző Oliver Solberg a csütörtökön kezdődő Finn Rallyn visszaül a Toyota Rally2-es autójába, és tovább folytatja a küzdelmet a WRC2-es világbajnoki cím megnyerésével. Ezzel alaposan megnehezíti a többi WRC2-es versenyző helyzetét, de a Rally Hungaryt megnyerő Roope Korhonen inkább a pozitívumot látja ebben.

    A győztes Roope Korhonen a pályákat dicsérte a Rally Hungaryn

    „Azt hiszem, mindenkit meglepett, hogy Oliver milyen gyors volt Észtországban. De a mi kategóriánk szempontjából ez jó jel – megmutatja, milyen magas a WRC2 színvonala – mondta Korhonen. – Ez egyben önbizalmat is ad, hiszen ha itt sikeres vagy, akkor megvan benned az, ami a feljebb lépéshez szükséges.”

    Az ERC-ben és a WRC2-ben is rendszeresen induló Korhonen nem ijed meg az erős konkurenciától, és a hazai versenyén merész célokat tűzött ki maga elé.

    „A célom Észtországban egy dobogós helyezés volt, és ugyanez vonatkozik Finnországra – minimum. Úgy tűnik, Oliver most csúcsformában van, de olyan keményen harcolunk, amilyen keményen csak tudunk – mondta Korhonen. – A finnországi utak kicsit másfélék, de sokat segít, hogy a két gyors murvás verseny ilyen közel van egymáshoz.”

    A Finn Rally csütörtöktől vasárnapig tart, a mezőnyre 20 gyorsasági szakasz során 307.22 km versenytáv vár.

    Nem sok minden maradt Pablo Sarrazin autójából a balesete után

    0

    Könnyen lehet, hogy Pablo Sarrazin nem indul a Finn Rallyn, miután egy finnországi tesztversenyen rommá törte a Citroën C3 Rally2-t.

    Veretes mezőny állt rajthoz a Tampere környékén megrendezett HYAcenter Rallyn, több párosnak ugyanis ez volt a tesztversenye a csütörtökön kezdődő WRC-futam, a Finn Rally előtt. A hat gyorsasági szakaszból álló megméretést Ali Türkkan 0.3 másodperccel nyert meg Kelly Eamonn előtt, a harmadik helyen Ville Vatanen végzett 15.4 másodperces hátránnyal. A versenyt egyébként nem tudták rendesen befejezni, mert Arto Välimaa Renault Cliója kigyulladt a célban…

    A dobogósokon kívül is több olyan versenyző indult, aki nevezett a Finn Rallyra, például Pablo Sarrazin, aki nagy lehetőséget kapott, ugyanis teljes szezont teljesíthet a WRC2-ben egy Citroën C3 Rally2-vel. A 19 éves francia pilóta édesapja Stéphane Sarazzin, aki a Les Mans Series-kétszeres győztese, 11 WRC-futamon indult, 1999-ben pedig eljutott a Forma–1-be is, Luca Badoer helyett indult egy Minardival a Brazil Nagydíjon.

    Nagy kérdés, hogy Pablo Sarrazin végül tényleg elindul-e a Finn Rallyn, mert az ötödik gyorsasági szakaszon rommá törte a Citroën C3 Rally2-t. Pedig előtt még vezetett abszolútban az 1-es rajtszám büszke tuljdonosa, de miután becsapódott a fák közé, nem sok minden maradt az autójából. Ezt a kocsit aligha rakják össze néhány napon belül, pedig a Finn Rally csütörtökön elkezdődik.

    Juha Kankkunen Oliver Solberg további esélyeiről beszélt

    0

    A Toyota csapatfőnök-helyettese, Juha Kankkunen elmondta, mire számíthatunk az idén az Észt Rallyt megnyerő Oliver Solberggel kapcsolatban.

    Az Észt Rallyn és azt követően mindenki Oliver Solberg teljesítményén ámult: a 23 éves svéd versenyző három év után ült vissza Rally1-es autóba, először vezette élesben a Toyota GR Yaris Rally1-est, és mindenkit meglepve megnyerte a versenyt. A Solberg név húsz év után került vissza a WRC-győztesek listájára.

    „Be kell vallanom, nem számítottam erre – mondta a Toyota csapatfőnök-helyettese, Juha Kankkunen. – A verseny előtt azt gondoltam, hogy esélye lehet az első ötbe kerülni, de még ennél is jobban teljesített. Ez történik, amikor minden összeáll. A srác fiatal, alázatos és tehetséges, és amikor önfeledten vezet, az eredmények is jönnek.”

    Oliver Solberg: „Hogyan is érthetném meg, mit értem el?”

    A raliversenyzőként négyszeres világbajnok Juha Kankkunen pályafutása során 23 futamot nyert meg, és pontosan tudja, hogy mennyire fontos az első győzelem.

    „Egyszer én is megnyertem az első ralimat, és azt se hitte volna senki – utalt a negyven évvel ezelőtti hihetetlen sikerére a Szafari Rallyn. – Oliver már az első napon megmutatta, hogy lehetséges a győzelem. Persze, kedvező rajtpozíciója volt, tiszta úton mehetett, de amikor a vezetését néztük, úgy éreztük, hogy nem áll messze tőle. Már ekkor úgy tűnt, hogy valószínű a dobogó, feltéve, ha a földön tartja a kerekeket. Minden reggel annyit mondtam neki, csak tartsd a földön a kerekeket, és akkor minden rendben lesz.”

    Végül tényleg minden rendben volt, Solberg pályafutása első WRC-győzelmét ünnepelhette Észtorszgában. A csütörtökön kezdődő Finn Rallyn visszaült a Rally2-es Toyotába, hogy tovább harcoljon a WRC2-es világbajnoki címért, de a kérdés adva van: látjuk-e még ebben a szezonban újra Rally1-es autóban?

    „Az idei szezon kicsit nehéz az elérhető versenyek tekintetében – mondta Kankkunen. – Oliver fő célja a WRC2-es világbajnokság megnyerése, a Toyota is ezt akarja, és ő is erre koncentrál. De ahogy korábban is mondtam, még sok év áll előtte, és nem hiszem, hogy a Rally1-es autóban töltött ideje az idén véget ért.”

    Molnár Martin megduplázta győzelmei számát a brit F4-ben

    0

    Molnár Martin újabb győzelmet szerzett a brit Forma–4-ben, amikor elsőként szelte át a célvonalat a szezon második felét megnyitó hollandiai hétvége első futamán a hollandiai Zandvoortban. A második és harmadik futam ezután nem a Virtuosi Racing magyar versenyzőjének várakozásai szerint alakult, de rengeteg tanulsággal szolgált.

    A Forma–1-es Holland Nagydíjnak is otthont adó Zandvoortban indult a brit Forma–4-es bajnokság idei szezonjának második fele. A hatodik versenyhétvégét az összetett második helyéről váró Molnár Martin kedvenc pályáján vághatott neki a bajnoki hadjárata folytatásának, és már a pénteki napon az élen zárta az egyik szabadedzést. Ezután a szombati időmérőn a második időt érte el a legjobb és a második legjobb köridők rangsorában is, így a hétvége első és harmadik futamát is innen kezdhette.

    Az első versenyen remek rajttal rögtön az élre állt, majd a gumikat és az autót beosztva, de a leggyorsabb kört így is megfutva megszerezte idei, egyben pályafutása második győzelmét a brit F4-ben, amivel visszavette a vezetést a pontversenyben.

    Molnár Martin, Zandvoort
    Fotó: Jakob Ebrey Photography

    „Martin mentálisan elképesztően erősen érkezett meg erre a hétvégére, az auráján, a kisugárzásán az első pillanattól fogva érezni lehetett ezt. Az időmérő után is csak annyit mondott, hogy »lehetett volna jobb«, szóval jól viselte, hogy nem jött össze a pole, miközben igazi versenyző és mindig nyerni akar. Az teljesen rendben van, amikor már elégedetlen vagy egy második hellyel” – értékelte Kiss Pál Tamás, a Martint segítő Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője a szombati napot.

    A vasárnapi program a fordított rajtrácsos futammal indult, amelyet Martin a 11. helyről kezdett. Az első rajt után egy hatalmas baleset miatt piros zászlóval félbeszakították a küzdelmet, a második rajtnál pedig Martin feljött a 9. helyre, ám a kör egyharmadánál hibázott, ami miatt gyors egymásutánban többen is megelőzték, így az első kört csak a 14. pozícióban zárta. Innen végül nagyot hajrázva felkapaszkodott a 8. pozícióba, közvetlenül bajnoki riválisa, Fionn McLaughlin mögé.

    A harmadik futamon a magyar versenyző szintén jó rajtot vett, ám a pole-ból induló ír agresszívan levédte előtte a belső ívet. Ezután a Virtuosi pilótája a második helyen haladt, de nem sokáig körözhetett versenytempóban a mezőny, mert egy baleset miatt a védőfal javításának idejére félbeszakították a futamot. A küzdelem a kényszerszünet után gördülőrajttal folytatódott, Martin pedig tapadt McLaughlinra, de nem tudott előzni. Ezt követően egy hiba miatt neki kellett védekeznie Adam Al Azharival szemben, és miután hatalmas elfékezés árán visszaverte ellenfele támadását az első kanyarban, a hármasban eltalálta a Rodin Motorsport versenyzőjét, aki ennek következtében kiesett. Martin ugyan továbbment, de sérült az autójának felfüggesztése, így a bokszba hajtva feladta a versenyt, a felügyelők pedig utólag három rajthelyes büntetéssel sújtották a következő futamra.

    Molnár Martin, Zandvoort
    Fotó: Jakob Ebrey Photography

    „A második futamon hibáztam az első körben, ami miatt elég sok pozíciót buktam. Utána sikerült visszakapaszkodnom, de látva, hogy milyen volt a tempónk és hány helyet tudtam javítani, egyáltalán nem vagyok elégedett. Ami a harmadik futamot illeti, jól rajtoltam, de McLaughlin lezárta a belső ívet, máskülönben elmentem volna mellette. A biztonsági autós újraindításnál megpróbáltam megelőzni, de ez nem jött össze, majd hibáztam az utolsó kanyarban, Al Azhari mellém ért, amit kivédekeztem, de aztán hibáztam még egyet, és ezzel vége is volt a versenyemnek. Már most is teljes mértékben a következő hétvégére koncentrálok. Tudom, hogy mit rontottam el, már megtörtént, túl vagyunk rajta, úgyhogy fókuszálunk Knockhillre” – összegzett Martin.

    Kiss Pál Tamás a vasárnap történtekkel kapcsolatban úgy vélte, a fordított rajtrácsos futamokon az első körös helyezkedés és helyzetfelismerés terén kell a legtöbbet dolgozniuk Martinnal, mert ott „egy rossz döntés vagy egy ki nem használt helyzet dominóeffektust indít el.”

    „Ez történt most Martinnal is. Nem használta ki megfelelően a lehetőséget az első kanyarban, ami oda vezetett, hogy belekeveredett egy olyan bolya, amelyben vert helyzetbe került, mert amerre menni akart, ott becsukták előtte az ajtót, majd megelőzték jobbról és balról is. Egyetlen rossz döntés eredményezte azt, hogy ahhoz képest rengeteg helyet bukott, ahová az első kanyarban feljött.”

    Azt pedig mindenképpen a magyar versenyző javára kell írni, hogy nem zavarta meg fejben a hirtelen jött visszaesés. „Martin megint megmutatta azt a képességét, hogy bármilyen szituációba keveredik, abból fel tud állni és képes menteni a menthetőt. Persze nem kell naivnak lenni, mert akkor fogunk tudni fejlődni, ha nem elégszünk meg azzal a szinttel, ahol jelenleg tartunk, hanem próbálunk még jobbak lenni” – mondta Kiss Pál Tamás, aki a harmadik versenyen történtekről is szót ejtett.

    Molnár Martin, Zandvoort
    Fotó: Jakob Ebrey Photography

    „Eléggé kaotikusan alakult a főfutam, és bizonyos szempontból itt is a dominóeffektus érvényesült. Martin hibázott a célegyenesre fordító kanyarban, majd Al Azhari hibára kényszerítette őt. Jobban kellett volna a külső ívet védenie és neki kellett volna hibára kényszeríteni Al Azharit úgy, hogy a poros külső íven tartja őt. Természetesen Martin stresszes állapotban volt az elfékezés után, amiből következett, hogy már azon járt az esze, hogy miként fog védekezni. Tudta, hogy sokat kockáztat azzal, ha próbál folyamatosan a külső íven maradni, de benne volt a hév, hogy ezen a pályán ő az egyik, ha nem a leggyorsabb versenyző, és nem akart újabb pozíciót veszíteni, mert így sem volt már olyan sok hátra a futamból. A pálya olyan részén került vert helyzetbe, amelyen ennek egyenes következménye volt, hogy a két autó össze fog érni.”

    A történtek legfontosabb tanulsága pedig az, hogy a hibákból tanulja a legtöbbet egy versenyző. „Ebben a kategóriában követik el a legtöbb hibát a pilóták, mert még a pályafutásuk elején járnak. Ők is emberek, ugyanúgy hibáznak, mint bárki más, amivel nincs semmi gond, tanulni kell belőle, le kell vonni a következtetéseket és nem szabad túl sokat gondolkodni rajta, helyette a következő hétvégére kell koncentrálni.”

    A brit F4 idei szezonja augusztus 16-án és 17-én folytatódik Knockhillben, Martin 193 pontjával a pontverseny második helyéről várja a skóciai fordulót.

    Háromra emelkedett a ralibaleset halálos áldozatainak száma

    0

    A szombati franciaországi tragikus ralibaleset után a kritikus állapotban kórházba szállított néző sem élte túl a gázolást.

    Háromra emelkedett a franciaországi Fourme d’Ambert Rallyn bekövetkezett tragikus baleset áldozatainak száma. Ahogyan arról szombaton beszámoltunk, a verseny első gyorsasági szakaszán – miközben az élmezőny már a másodikat teljesítette – egy versenyző elveszítette az irányítást a Peugeot 208-asa felett, felborult, és a nézők közé csapódott. A versenyt azonnal felfüggesztették.

    A helyi La Montagne napilap beszámolója szerint a baleset egyenes szakaszon történt, és mintegy tíz nézőt tarolt le az autó. Közülük egy testvérpár a helyszínen elhunyt, egy nézőt kritikus állapotban szállítottak kórházba, aki nem élte túl a sérüléseit. A baleset többi érintettje nincs életveszélyben.

    A hatóság egyelőre még azt is vizsgálja, hogy tiltott helyen álltak-e a nézők, az ügyészség eközben emberölés miatt indított nyomozást. A 22 éves pilótát , Clara Passelt és az 51 éves navigátorát, Patricia Gastelt kisebb sérülésekkel szállították kórházba, és amint az állapotuk lehetővé teszi, őket is kihallgatják.

    A francia lap arról számolt be, hogy még nem ismertek a toxikológiai vizsgálatok eredményei, amelyek azt hivatottak megállapítani, hogy a két versenyző vérében jelen voltak-e alkohol vagy kábitószer nyomai. A La Montagne cikke szerint egyelőre csak kérdések vannak, válaszok még nincsenek.

    Felrémlett a halál emléke, avagy nem mindenki ért egyet Verstappennel és Hamiltonnal

    0

    A Belga Nagydíj után Lewis Hamilton és Max Verstappen éles kritikát fogalmazott meg az FIA felé, amiért túl sokat várakoztatták a mezőnyt az eső miatt, több más versenyző azonban nem ért velük egyet: ha valahol tényleg elsőbbséget élvez a biztonság, akkor az éppen a spa-francorchamps-i pálya, ahol még csak hat éve, hogy Anthoine Hubert életét vesztette egy F2-es versenyen.

    Erősen megosztja a véleményeket az F1-es mezőny tagja között, ahogy a versenyiránytás kezelte a Belga Nagydíj lebonyolítását: az eső miatt 80 perccel elhalasztotta a rajtot, s az autók csak azt követően hajthattak ki a bokszutcából, hogy elállt a csapadék, s négy további biztonsági autós kör után kapcsolhattak versenytempóra. A pálya gyorsan száradt, innen már nem is telt el sok idő, hogy slick gumikra váltsanak a versenyzők – ez tápláltaVerstappen gúnyos reakcióját, aki szerint ilyen hozzáállás mellett nem is kellene esős versenyeket rendezni. De nemcsak a holland, hanem Lewis Hamilton szerint is túlzottan óvatos volt a versenyirányítás:

    Verstappen: Ha nem látsz, vedd el a gázt. Aztán majd látsz

    Több más versenyző szerint azonban helyes döntés volt az óvatosság, hiszen a pálya legvizesebb szakasza egyben a legveszélyesebb is volt, az 1-es kanyartól az Eau Rouge-on át a Kemmel egyenes végéig tartó gyors felfelé meneten pedig szárazon is könnyű hibázni. Charles Leclerc utalt is Hubert balesetére, aki 2019-ben, az F1 betétfutamaként rendezett Forma–2 szombati versenyén szenvedett tragikus kimenetelű balesetet itt a dombtetőn.

    Az F1-es mezőny azóta is minden évben megemlékezik Hubert-ről, akinek édesanyja, Nathalie jelen is volt ezen a hétvégén, az Alpine garázsából figyelte a versenyt, amely fiának egykori nevelőcsapata volt.

    „Egy ilyen pályán nem feledkezhetünk meg arról, hogy mi történt a múltban. Egyszerűen nem felejthetjük el. Emiatt én mindig a biztonságot választanám ahelyett, hogy túl korán elinduljunk” – fogalmazott Leclerc, akit a The Race idéz.

    „De persze ez folyamatosan téma, és valószínűleg a döntéshozók most inkább olyan visszajelzéseket fognak kapni tőlünk, hogy túl sokat vártunk, de én nem változtattam volna ezen.”

    Isack Hadjar, Racing Bulls, Belga Nagydíj
    Ennyire voltak rosszak a látási viszonyok a verseny tervezett rajtjakor / Fotó: Ryan Pierse/Getty Images/Red Bull Content Pool

    És nem Leclerc volt az egyetlen, aki burkoltan egy újabb súlyos baleset elkerülésének fontossággával példálózott. A versenyzők érdekvédelmi szervezetének két igazgatója, Carlos Sainz és George Russell érthető módon szintén az FIA döntésének helyességét hangsúlyozták.

    „Tiszteletem a versenyigazgatónak, aki a silverstone-i balesetek után azt mondta, hogy itt óvatosabb lesz a hozzáállása, és így is történt. Jobb óvatosnak lenni, mint hogy történjen egy baleset, és aztán sajnálkozzunk” – mutatott rá Sainz.

    „320 km/órás sebességgel az Eau Rouge-ban ilyen körülmények között szó szerint semmit nem látunk. Ezzel az erővel akár bekötött szemmel is mehetnénk. Ez pedig nem versenyzés lenne, hanem hülyeség – tette hozzá sarkos véleményét Russell. – Mivel tudható volt, hogy délután 4 óra után már száraz lesz az idő, a helyes döntés született.”

    A futamgyőztes Oscar Piastri közvetlenül a gördülőrajt után előzte meg Lando Norrist, amihez elmondása szerint nagy bátorságra volt szüksége, amikor a hétvége során először érkezett meg versenytempóval a vizes Eau Rouge-ba, de azt ő sem érezte volna kényelmesnek, ha ennél korábban szabad utat adnak a mezőnynek.

    „Az elmúlt években azt jeleztük az FIA felé, hogy inkább az óvatosság felé hajlunk, semmint hogy bármit is kockáztassunk – különösen ezen a pályán. Ma pedig pontosan ez is történt. Ha mindenképp bele akarunk kötni, akkor talán lehetett volna eggyel kevesebb körünk a biztonsági autó mögött, de a nagyképet tekintve, vajon ha úgy alakultak volna a dolgok, hogy épp abban az egy körben történik valami, akkor megérte volna? Nem” – szögezte le Piastri.

    Ogier nem szerette volna kihagyni a Finn Rallyt a tavalyi győzelem után

    0

    Sébastien Ogier tavaly némi meglepetésre megszerezte karrierje második sikerét Finnországban, ezért idén meg sem fordult fejében, hogy távol maradjon a WRC-szezon leggyorsabb futamától.

    Sébastien Ogier az Észt Rally kihagyása után ismét visszatér a WRC-mezőnybe Finnországban, a Toyota második hazai versenyén, ahol tavaly a drámai záró nap végén nyerni tudott.

    Idén szeretne hasonló eredményt elérni, így sikerre vezetve csapatát.

    „Örülök, hogy idén ismét visszatérhetek a Finn Rallyra – mondta Sébastien Ogier. – Tavaly nagyszerű versenyem volt ott, néhány év szünet után ismét nyerni tudtam ezen a versenyen, ezért kézenfekvő volt, hogy nem hagyom ki az idei futamot sem. Szeretnénk ismét jól érezni magunkat a finn utakon és szeretnénk egy jó eredményt elérni a Toyota második hazájában. Ez lesz idén az első igazán gyors versenyem, de a teszten volt lehetőségünk felvenni a jó tempót.”

    Sébastien Ogier eddig 14 alkalommal indult a Finn Rallyn, ahol 2013-ban tudott először nyerni, majd ezt az eredményt tavaly meg tudta ismételni.

    Az idei finn versenyen 20 szakaszt rendeznek, jelen állás szerint száraz körülmények és 25-26 fok körüli hőmérséklet mellett.

    Tanak megismételné 2019-es eredményét a Finn Rallyn

    0

    Ott Tanak korábban már háromszor is nyerni tudott a Finn Rallyn, azonban ezt hat évvel ezelőtt úgy érte el, hogy közben takarítania kellett a pályákat.

    Ott Tanak régen volt már olyan helyzetben, mint idén, amikor a WRC éléről várhatja a Finn Rallyt, így a nyitó napon takarítania kell a pályákat. Hasonló helyzetben, 2019-ben már képes volt így is megnyerni a híres futamot. Erre készül idén is.

    „Általánosságban elmondható, jó dolog, hogy takarítanom kell a finn pályákat, mert ez azt jelenti, hogy vezetem a bajnokságot – mondta Ott Tanak. – Ez mindenképp pozitív. Legtöbbször nagyon élvezem a finn szakaszokat, remélhetőleg idén is jól érzem majd magam ezen a versenyen és jó eredményért tudunk harcolni. Nincs nagy tapasztalatom még ezzel az autóval esőben, ezért remélem, hogy nem lesz csapadék. 2019-ben már sikerült úgy nyernem Finnországban, hogy takarítanom kellett a pályákat, ezért most szeretném azt az eredményt megismételni. Szóval most ismét megpróbálok nyerni.”

    Ott Tanak eddig 14 alkalommal indult a Finn Rallyn, ahol 2018-ban tudott először nyerni, majd ezt az eredményt 2019-ben és 2022-ben is meg tudta ismételni.

    Az idei finn versenyen 20 szakaszt rendeznek, jelen állás szerint száraz körülmények és 25-26 fok körüli hőmérséklet mellett.

    Piastri megelőzte a győzelemért Norrist a késve, vizes pályán rajtoló Belga Nagydíjon

    0

    Bár a nagy vihar miatt 80 perces csúszással indult csak el a Belga Nagydíj, a futam jelentős része végül mégis száraz pályán, viszonylag eseménytelenül zajlott. A táv első negyede viszont fontos pillanatokat hozott, ekkor előzte meg Oscar Piastri a győzelemért a pole-ból induló Lando Norrist, Lewis Hamilton pedig véghezvitte a nap legértékesebb taktikai húzását.

    A várakozásoknak megfelelően alaposan megváltoztak az időjárási körülmények Spa-Francorchamps-ban vasárnapra, az eső a délelőtti F3-as verseny lefutását el is lehetetlenítette.

    Az F1-es rajt előtt az eső újra rákezdett, így késlekedés nélküli, de biztonsági autó mögüli kezdést rendelt el a versenyirányítás. A rajtrácson csak 16 autó állt, miután az időmérőn egyaránt gyengélkedő Carlos Sainz, Lewis Hamilton, Kimi Antonelli és Fernando Alonso autóját csapataik új beállítások vagy új motorelemek beszerelése miatt kivették a parc fermé-korlátozások alól, így ebben a sorrendben a bokszutcában sorakoztak fel.

    A felvezető kört minden versenyző intermediate gumikon kezdte meg, és nem is annyira a pályán felgyülemlett víz, inkább a rossz látási viszonyok miatt többen is panaszkodtak. Erre pedig az FIA gyorsan reagált, már ebben a körben elrendelte a piros zászlós leállást. A versenyzők az aktuális sorrendben leparkolták autóikat a bokszutcában, majd azokból kiszállva várták a fejleményeket. A versenyekre kijelölt maximális 3 órás időtartam azonban még nem kezdett el leperegni: az FIA megerősítette a Sky Sports kérdésére, hogy ez a számláló nem a felvezető körrel, hanem a tényleges versenytáv megkezdésével, erre pedig még nem került sor.

    Egy órán keresztül szakadatlanul hullott még az eső a pályára, ám 16 óra körül elállt, az ég és a pálya is tisztulni kezdett, és 16:20-ra ki is tűzték a folytatást. Biztonsági autó vezette ki a bokszutcából a Lando Norris McLarenjével kezdődő mezőnyt.

    Négy kör után hajtott vissza a bokszutcába a safety car, a versenyirányítás pedig repülőrajtot rendelt el a még mindig eléggé vizes pályán. Az első helyen így is hamar változás történt: Norrisnak korrigálnia kellett a La Source kijáratánál, így Piastri tapadni tudott rá az Eau Rouge-on keresztül, a Kemmel egyenesben pedig el is ment csapattársa mellett, átvéve ezzel a vezetést.

    Mögöttük Russell gyorsan megelőzte Albont az ötödik helyért, Verstappen pedig szorongatta Leclerc-t a harmadikért, de a fő pozícióvadász Hamilton volt, aki többet is előzött, igyekezve felkapaszkodni a mezőny hátsó traktusaiból.

    A kevés veszítenivalóval rendelkező Hamilton volt az is, aki elsőként hajtott ki közepes keverékű gumikért a 12. körben, amivel ráadásul tökéletes pillanatot választott, hiszen a pálya állapota éppen átbillent, s slick gumikkal már gyorsabb kört lehetett autózni. A 13. körben aztán már sokan követték, az élmezőnyből Piastri, Leclerc, Verstappen és Russell is, Norrisnak azonban csapattársa mögötti közelsége miatt még eggyel több kört kellett várnia, s miután még a kerékcseréje sem volt túl gyors, már 9 másodperces hátrányban tért vissza a pályára Piastri mögé, továbbra is a második helyen – viszont egyedüliként kemény keverékű gumikon. A kiállások nagy nyertese Hamilton lett, aki a hetedik helyen találta magát a McLarenek, Leclerc, Verstappen, Russell és Albon mögött.

    Innentől viszont hosszú időre megszilárdultak a frontvonalak, nem történtek pozíciócserék a mezőny első felében. A fő beszédtéma a versenyzők és mérnökeik között nagyon gyorsan arra terelődött, vajon a több mint 30 körös etap teljesíthető lesz-e a közepes keverékekkel. Ez a győzelem sorsában is kulcskérdésnek tűnt, hiszen Norris a keménnyel – amely ezen a hétvégén két fokkal keményebb, mint a közepes keverék – már semmiképpen nem tervezett újabb kerékcserét.

    Eközben a két McLaren-pilóta közötti különbség sem változott érdemben, mert amikor Norris faragott volna egy-két másodpercet a lemaradásán, egy kisebb hibával rendre semmissé tette azt.

    Második kerékcserét végül csak a mezőny második felében haladók vállaltak be részben taktikai céllal, de ők sem tudtak ebből profitálni, miután újabb biztonsági autó már nem érkezett, sőt még csak egyetlen kiesőt sem hozott a verseny – amit a 15 órakor Spában uralkodó állapotok alapján még nehéz volt elképzelni.

    Norris az utolsó néhány körben kezdte el látványosan csökkenteni a lemaradását, de arra már nem volt elég az ekkorra kirajzolódó tempóelőnye, hogy veszélyt tudjon helyezni Piastri első helyére. A McLaren újabb kettős sikerült ünnepelhetett, az ausztrál pedig idei hatodik győzelmét szerezve megtörte kissé Norris előző versenyeken kialakuló lendületét, s 16 pontosra növelte előnyét a bajnokságban.

    A dobogóra még Leclerc állhatott fel, akit Verstappen, Russell, Albon, Hamilton, Lawson, Bortoleto és Gasly követett a célban a pontszerző helyeken.

    A világbajnoki szezon következő versenye pedig már a Magyar Nagydíj lesz az előttünk álló következő hétvégén!

    A Belga Nagydíj pontszerzői: