back to top
2025. november 04. 16:15
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 7

    A WRC-ben folytathatja a WRC2-ben bizonyító versenyző

    0

    Nemcsak a WRC2-es világbajnok Oliver Solberg számíthat előrelépésre, hanem egy másik versenyző is felhívta magára a figyelmet.

    Az M-Sport erőforássok tekintetében messze elmarad a Toyota és a Hyundai lehetőségeitől, ami azt jelenti, hogy más megközelítést kell alkalmaznia a pilótáival kapcsolatban. A csapat olyan fiatal versenyzőkre koncentrál, akik finanszírozni tudják saját programjukat, és pénzügyi támogatást is nyújtanak a csapatnak. Ebben a szezonban ezt a szerepet Grégoire Munster töltötte be, aki második teljes évét tölti az M-Sportnál, valamint az ír Josh McErlean, aki ebben a szezonban csatlakozott a csapathoz.

    „Mint minden évben, természetesen folytatni szeretnénk. Meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok, melyik szponzorok folytatják velünk az együttműködést, és milyen lehetőségeink vannak – nyilatkozta Richard Millener csapatfőnök az észt Delfi Sportnak. – Jelenleg nem a győzelmekért küzdünk, hanem fiatal pilótákat fejlesztünk. Ezt kell folytatnunk, ha újra nyerni szeretnénk. A felállásról még túl korai bármit is mondani. Sok szó esett róla, de még semmi konkrétum nem történt.”

    Romet Jurgenson
    Fotó: @World / Red Bull Content Pool

    Munster és McErlean mellett szóba jöhet a félszezont teljesítő Martins Sesks, aki a szezonzáró Szaúd-Arábia Rallyn a jövőjőéért is versenyez, és nem szabad elfelejteni az M-Sport színeiben a WRC2-ben és az ERC-ben induló Romet Jürgensont sem, aki lenyűgözte a csapat vezetőit.

    „Elképesztő évet zárt – mondta Millener. – Láttuk, hogy gyakorlatilag semmilyen tapasztalatta lsem rendelkezve indult a Rally2-es autóval, és második lett az Európa-bajnokság walesi fordulójában. Horvátországban negyedik lett, de a kvalifikáción elszenvedett baleset nélkül még jobb eredményt is elérhetett volna. Nagyon érdekes lesz látni, hogyan folytatódik Romet fejlődése. Azonban óvatosnak kell lennünk, hogy ne tegyünk gyorsan túl nagy lépéseket.”

    Az M-Sportnak ezzel kapcsolatban van tapasztalata, korábban Ott Tänak és Adrien Fourmaux is túl korán lépett elő a csúcskategóriába, és mindkettejüknek vissza kellett térnie a WRC2-be, hogy visszanyerjék az önbizalmukat. A csapat nem szeretné megismételni ezt a hibát Jürgensonnal.

    A Hyundai világbajnok lesz jövőre – az új sportigazgató szerint

    0

    A Hyundai új sportigazgatója, Andrew Wheatley meglehetősen merész célt tűzött ki a csapat elé a következő szezonra.

    Andrew Wheatley nem kertel. A Hyundai WRC-csapatának új sportigazgatója határozottan kijelentette, hogy a csapat 2026-ban megnyeri a világbajnokságot. Ehhez gyökeres fordulatra lenne szükség a csapat háza táján, hiszen a Hyundai legutóbb 2020-ban nyerte meg a gyártók világbajnokságát.

    Tavaly a szezonzáró Japán Rallyn Thierry Neuville nyerte meg a pilóták világbajnokságát, a Hyundai azonban a gyártók versenyét elveszítette a Toyotával szemben. Az idén már két futammal a vége előtt eldőlt a gyártók világbajnoki címe, a tizenkét futamból tizenegyet megnyerő Toyota a Közép-Európa Rally után ünnepelhetett.

    A pilóták versenyében Ott Tänaknak van még halvány reménye a világbajnoki címre, de 50 pont a hátránya az éllovas Elfyn Evans mögött, és az utolsó két futamon legfeljebb 70 pont szerezhető, nem csoda, hogy már az észt versenyző sem sorolja magát az esélyesek közé. A csapat támogatja Tänakot, amíg él a matematikai esély, amellett a következő szezonra is készül.

    Ott Tänak már csak a csodában bízhat a világbajnokságban

    „A Monte-Carlo Rallytól még két és fél hónap választ el minket. Minden kilométerre szükségünk van, hogy megszerezzük a szükséges tudást – mondta Wheatley a DirtFishnek. – Ezzel eggyüt abszolút nem engedjük el a hátralévő versenyeket, Japánba is úgy megyünk, hogy megpróbálunk nyerni. Több információra van szükségünk az autó működéséről, de ezen a versenyen hagyományosan jó szerepel a csapat. Nyerni megyünk Japánba és Szaúd-Arábiába is, emellett 2026-ra is készülünk. Gondolunk kell arra is, hogy nemsokára kezdődik az új szezon, amelynek teljes erőbedobással kell nekilátnunk. Jövőre megnyerjük a világbajnokságot, ezért kell dolgoznunk.”

    A Hyundai idei autója meglehetősen rosszul teljesített az aszfaltos versenyeken, Tänak ezért a tavalyi autó továbbfejlesztett változatával versenyzett a Közép-Európa Rallyn, és Japánban is ezzel áll rajthoz. Ez az autó azért létezik, mert a Hyundai nem lett készen időben az idei kocsijával, és a szezonnyitó Monte-Carlo Rallyn a tavalyi autó módosított változata szerepelt. Wheatley hozzátette, szerinte ez a logikus döntés, mert Tänak tudja, hogyna hozhatja ki a legtöbbet az autóból.

    A Japán Rallyt november 6–9-én rendezik meg, a Hyundai egyszer győzött ezen a versenyen, 2022-ben Thierry Neuville nyert.

    Kiderült Russell szerződésének fontos részlete, amely Verstappen jövőjére is hatással lehet

    0

    George Russell elárulta, ha jövőre elég jól teljesít, akkor egy záradék értelmében automatikusan meghosszabbítják a nemrég aláírt szerződését 2027-ig. A brit versenyző arra is kitért, hogy szíve szerint már körülbelül egy éve megállapodott volna a Mercedesszel, de így sokkal jobban járt.

    Az USA Nagydíj előtt véget ért a George Russell jövője körüli találgatás, hiszen a Mercedes bejelentette, hogy 2026-ban továbbra is ő és Andrea Kimi Antonelli lesznek a csapat pilótái. A csillagosok azonban csak a következő szezonról tettek említést, az azt követő évre, évekre semmilyen szinten nem tértek ki.

    A Mercedes bejelentette a szerződéshosszabbítást Russell-lel és Antonellivel

    Éppen ezért eddig csak találgatni lehetett, hogy a távolabbi jövőt illetően milyen konstrukciót tartalmaz a szerződés. A Mercedes korábban gyakran egy plusz egy éves szerződést kötött pilótáival olyan módon, hogy az opciós jog az istálló kezében van, és a sajtóértesülések ebben az esetben is több esztendőről szóltak. Az érintett azonban elmondta, hogy ezúttal a saját kezében lesz a sorsa.

    „Ezt még nem említettem nyilvánosan, de az a megállapodás, hogy ha [jövőre] jól teljesítek, és elérek egy bizonyos célt, akkor egy konkrét záradék értelmében automatikusan meghosszabbítjuk a szerződést 2027-ig – nyilatkozta Russell a The Telegraphnak. – Szóval a 2027-es ülésem a saját kezemben van. Nem ugyanabban a helyzetben leszünk, mint hat hónappal ezelőtt. Nem akarok belemenni a részletekbe, de ha jól szereplek, akkor száz százalék, hogy maradok.”

    Hogy pontosan milyen záradékról van szó, azt az ötszörös Forma–1-es futamgyőztes nem említette. Ha például Antonellihez képest kell egy adott eredményt elérnie, akkor valóban jó esélyei lehetnek, legalábbis az idei szezonból kiindulva. Ha viszont konkrét pontszámot vagy bajnoki helyezést határoztak meg, akkor nyilvánvalóan az autón is múlik az automatikus hosszabbítás, de jó esély van rá, hogy a Mercedes a közvetlen élmezőnyben kezdi az új korszakot.

    Russell szerződésének ezen részlete Max Verstappen jövőjére is komoly hatással lehet. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nem csinált titkot belőle, hogy egyszer szívesen látná soraiban a holland pilótát, és idén hónapokig jöttek a pletykák, hogy a négyszeres világbajnok akár Brackley-ben is kiköthet. Így viszont Russell megakadályozhatja, hogy őt túrja ki az üléséből, ami persze nem jelenti azt, hogy ne lehetnének csapattársak, vagyis a Red Bull versenyzője ne igazolhatna Antonelli helyére.

    Russell egyébként állítólag nemcsak ebben a tekintetben kapott kedvező szerződést, hiszen állítólag évi 30 millió fontot fog keresni, amivel Verstappen és Lewis Hamilton mögött harmadik lesz a rangsorban. A 27 esztendős pilóta kijelentette, szíve szerint már körülbelül egy évvel ezelőtt megállapodott volna a Mercedesszel, de így jobban járt, ami vélhetően idei kimagasló teljesítményének is köszönhető.

    Russell volt a biztosíték, hogy a Mercedes nem koppanhat nagyot Antonelli leigazolásával?

    „Minden a legjobban alakul – fogalmazott. – Valójában már 2024 októberében szerettem volna aláírni a szerződést, ám a mostani megállapodás sokkal jobb, mint amit akkor kaptam volna. Szóval igen, néha úgy gondolom, hogy az embernek egyszerűen bíznia kell a képességeiben, és úgy érzem, hogy csak egyre erősebb leszek.”

    Kitudódott a Toyota második pilóta fejlesztő programja is, aminek már győztese is van

    0

    Korábban csak a főként japán versenyzőket fejlesztő Toyota-programról lehetett tudni, most azonban kiderült, hogy van egy európai versenyzők számára létrehozott program is.

    2015 óta létezik a Toyota fiatal pilótákat fejlesztő programja, melynek köszönhetően elsőként Takamoto Katsuta tudott elérni a WRC legfelső szintjére. Ez a program főként japán versenyzők számára szól.

    Öt tehetség folytathatja a Toyota fiatal pilótákat fejlesztő programját

    A Vauhtin Maailma lap azonban értesült arról, hogy lebonyolításra került egy európai versenyzők számára létrehozott program is, aminek az észt Jaspar Vaher lett a győztese.

    A 18 éves észt versenyző többek között Tuukka Kauppinent előzte meg a programban és nyerte el a fejlesztési program folytatását.

    Jaspar Vaher idén a Junior ERC negyedik helyét szerezte meg Lanciával, ugyanilyen eredménnyel zárt a veszprémi Rally Hungaryn is. A Junior ERC-ben ugyancsak Kauppinent tudta megelőzni.

    Amennyiben beigazolódik a sajtóértesülés, úgy Vaher következő lépésként Rally3-as Renault Clioval kezdhet versenyezni, amit idővel Rally2-es, majd Rally1-es Toyota követhet.

    A Toyota a hírek szerint november 10-én jelenti be 2026-os csapatfelállását a WRC-ben.

    23 éve zárta győzelemmel ORB-karrierjét Érdi Tibor

    0

    Érdi Tibor egyike a magyar rallysport nagy szereplőinek annak ellenére, hogy nem tudott bajnoki címet szerezni. A budapesti versenyző ma 23 éve zárta ORB-karrierjét a Zemplén Rallyn.

    Érdi Tibor az 1980-as években kezdte versenyzői karrierjét a Rally2-ben, majd az 1990-es években egyre nagyobb sikereket tudott elérni az ORB-ben is egészen a 2002-es Zemplén Rallyig, mely az utolsó versenye volt a bajnokságban.

    Az idén 70 éves versenyző 1994-ben szerezte első futamgyőzelmét az ORB-ben a Kisbár Rallyn, majd később ifj. Tóth Jánossal, Benik Balázzsal, Ranga Lászlóval is nagy csatákat vívott, azonban bajnoki címet nem tudott szerezni, a második helyezés volt a legjobb eredménye a szezonok végén.

    2002-ben október 25-27. Között rendezték a szezonzáró Zemplén Rallyt, ami előtt ifj. Tóth János és Tóth Imre már bebiztosította hatodik bajnoki címét, így az utolsó futamon nem állt rajthoz.

    A szezonzárón azonban így is komoly mezőny vonult fel. A győzelmet pedig Érdi Tibor szerezte meg Varga István navigálásával Tagai Tamás és Tagai Róbert, valamint Benik Balázs és Somogyi Pál előtt.

    Mint később kiderült, ez volt Érdi utolsó ORB-futama, a szezont pedig a harmadik helyen tudta zárni, miután az utolsó két versenyt nyerni tudta.

    Érdi Tibor, aki már évek óta fia karrierjét segíti, 10 éve indult utolsó versenyén 13 év kihagyás után, a Rally Legenden Toyota Celica GT-4-ral.

    Büntetés, nem büntetés és a sokat kritizált VSC – indokolt az FIA a mexikói futam után

    0

    Az FIA utólag megindokolta a Mexikóvárosi Nagydíj több vizsgálatában hozott ítéletét, illetve azt is, miért volt szükség virtuális biztonsági autós fázisra az utolsó körben.

    Alighanem egy látványos Leclerc–Verstappen csatától fosztotta meg a Mexikóvárosi Nagydíj nézőit a Carlos Sainz Williamse miatt az utolsó körben életbe léptetett virtuális biztonsági autós fázis, hiszen a monacóit a 2. helyért támadó holland ott loholt a Ferrari sarkában, Leclerc elmondása szerint pedig a VSC mentette őt meg. Verstappen utólag azonban nem okolta Sainzot vagy a versenyirányítást. „A lágy gumik elkezdtek elkopni, de jó csata lehetett volna az utolsó körben, de ez rendben van, megesik az ilyesmi. A virtuális vagy rendes biztonsági autó olykor neked kedvez, máskor pedig nem” – nyilatkozta a négyszeres világbajnok a Sky Sports-nak.

    Sainz megforgása:

    Ami az esetet illeti, Sainz az utolsó előtti kanyarban megpördült, majd háttal a falnak koccant, utána pedig a sérült autóval rögtön a legközelebbi megnyitás felé vette az irányt, ám teljesen nem tudott kimenni rajta, a Williams hátulja így a bukótérbe lógva maradt. Mivel a pálya egy olyan részén állt, ahová gyakorlatilag lehetetlen beesni, legfeljebb szándékosan beparkolni lehet, meglehetősen indokolatlannak tűnt a virtuális biztonsági autós fázis életbe léptetése, az FIA azonban utólag megindokolta azt.

    „A 70. körben Sainz megpördült és megállt a 14-es kanyar külső ívén található bukótérben. Az autója kitett helyen állt meg, majd elkezdett füstölni. A versenyirányítás megkapta a jelzést a tűzről, világossá téve, hogy beavatkozás szükséges a mentéshez. Miként sztenderd eljárás, amikor beavatkozókat küldenek egy autó mentéséhez, a versenyt neutralizáltuk, ebben az esetben virtuális biztonsági autó lépett életbe addig, amíg az autót biztonságos helyre nem vitték a korlátok mögé. A VSC-fázis rögtön véget ért, amint az autó védett helyre kerólt, a verseny pedig zöld zászló mellett folytatódott.”

    Magyarán a tűzgyanú volt az oka annak, hogy jönnie kellett a VSC-fázisnak, ami alatt a beavatkozók semmit nem csináltak, csupán néhány méterrel előrébb tolták a Williamst.

    Ezért büntették Hamiltont és Verstappent nem

    Számos olyan eset történt a futam korábbi részében is, amely utólag vitára adhat okot – George Russell például nem is hagyta szó nélkül, hogy a rajt után a 2-es/3-as kanyart átvágó pilótákat nem büntették. Persze a Mercedes versenyzőjének szavaiba bele lehet kötni, hiszen az őt érintő pályalevágók közül Max Verstappen és Kimi Antonelli is abban a pozícióban folytatta, amelyben elhagyta a pályát, Charles Leclerc viszont nem, hiszen ő Lewis Hamilton mögül ment ki a bukótérbe, majd miután ezzel az élre állt, csak Lando Norrisnak adta vissza a helyet.

    Ám hamarosan jött egy újabb, kérdéseket kiváltó incidenssorozat, Max Verstappen ugyanis a 6. kör elején megtámadta Lewis Hamiltont a célegyenes végén, ahol a két autó összeért az 1-es kanyarban, majd Verstappen a 3-as kanyart átvágva Hamilton elé került, aki a 4-esben visszatámadott, de egyenesen kiment a bukótérbe, majd azt átvágva Verstappen elé került.

    Verstappen támadása, majd pályalevágása:

    Az ütközés és Verstappen pályaelhagyása végül nem ért büntetést, Hamilton pályalevágása azonban jogosulatlan előnyszerzés címszó alatt 10 másodpercébe került a hétszeres világbajnoknak, amit az első kerékcseréjénél töltött le. Na de nézzük, hogyan indokoltak a sportfelügyelők!

    Az 1-es kanyarral kapcsolatban érdekes módon nem azt vizsgálták, hogy Verstappen túl agresszív volt-e, hanem azt, hogy Hamilton hagyott-e elég helyet a kijáraton. Ez azért van, mert a versenyzési irányelveket vették alapul, és azt mondták, hogy Verstappen első tengelye egyértelműen Hamilton visszapillantója előtt volt a kanyar csúcspontján, így a holland jogosan követelhette a versenyívet.

    „Hamilton a kanyarban mellette maradt, ami enyhe ütközést eredményezett a két autó kerekei között. Az ütközés egyik autó számára sem járt következménnyekkel” – indokolták.

    Végül a felügyelők úgy ítélték meg, hogy az adott körülmények között, és mivel az érintkezés nem volt komoly, egyik pilóta sem hibáztatható túlnyomó részben a történtekért. „Figyelembe véve, hogy Hamiltonnak korlátozott lehetősége volt több helyet hagyni, hogy a két autó végig egymás mellett haladt a kanyarban, és nem történt sportszakmai következmény, továbbá hogy hasonló esetekben korábban sem történt intézkedés, a sportfelügyelők úgy döntöttek, az ügy versenybalesetnek minősül.”

    Ami a 4-es kanyarban történteket illeti, Hamiltont két különböző dolog miatt vizsgálták. Először azért, hogy a pályaelhagyása után nem a kijelölt aszfaltozott menekülőúton tért vissza. Ezzel kapcsolatban a felügyelők arra jutottak, hogy „az autó túl nagy sebességet vitt a kanyarba ahhoz, hogy a versenyző képes legyen használni az előírt menekülőutat”, így indokoltnak látták, hogy Hamilton nem követte szó szerint az irányelveket, és nem büntették meg.

    A második vizsgálat ezután annak megállapítását tűzte ki célul, hogy Hamilton a pályaelhagyással tartós előnyt szerzett-e, amire a válasz az lett, hogy igen, ezért 10 másodperces időbüntetést kapott. „A pálya elhagyásával és a kanyar levágásával a versenyző tartós előnyt szerzett, megelőzve az 1-es autót, és nem adta vissza a pozíciót” – szólt az indoklás.

    Hamilton már menet közben sem volt elragadtatva a döntéstől, utólag pedig azt mondta, hogy ő a teljes eseménysorért nem büntette volna egyikőjüket sem. „Ez számomra versenyzés volt, semmi gondom nem volt vele, csak a levágás miatt kaptam büntetést. És hogy én vagyok az egyetlen, aki 10 másodpercet kap ezért, az eléggé őrület” – mondta.

    16 éves versenyző nyerte a horvát bajnokságot, Szilágyi és Kovács is dobogón zárt

    0

    Matteo Bernini győzelmével zárult a Horvát Rali Bajnokság utolsó futama, mely után a 16 éves olasz versenyző megszerezte a bajnoki címet is. Szilágyi János a nemzeti, míg Kovács Antal a nemzetközi értékelésben szerezte meg a harmadik helyet.

    Nem akármilyen eredménnyel zárult a Horvát Rali Bajnokság, miután a nemzeti értékelést a 16 éves Matteo Bernini nyerte meg.

    A Hyundai i20 R5-tel versenyző olasz idén hat futamból négyet nyert meg a nemzeti értékelésben, ideértve a hétvégi szezonzáró Medimurski Rallyt is.

    Bernini mögött Vjekoslav Cicko lett a második és Szilágyi János a harmadik a bajnokságban.

    A nemzetközi értékelésben a szlovén Rok Turk szerezte meg a bajnoki címet, míg sajnos Bernini hétvégi győzelmével fellépett a bajnokság második helyére, így Kovács Antal a harmadik helyet szerezte meg.

    Az elmúlt években Szilágyi János és Kovács Antal is képes volt már bajnoki címeket nyerni déli szomszédunkban.

    Gassner jr. harmadszor lett bajnok a Mitropa Kupában, több magyar navigátor is dobogón zárt

    0

    Hétvégén rendezték a Mitropa Kupa szezonzáró versenyét Svájcban, ahol Fabian Schulze tudott nyerni, míg a bajnoki címet Hermann Gassner jr. szerezte meg. A magyar versenyzőknek idén nem sikerült dobogós helyen zárniuk.

    Hétvégén a svájci Rallye du Valais versennyel zárult a Mitropa Kupa szezon, a verseny ugyan korábban ERC és IRC-futam is tudott lenni, a Mitropa Kupában indulók kevésbé szeretik, így igen kevés induló volt az MRC értékelésében idén is.

    A verseny az első napon még őszi időjárás mellett zajlott, a második napon azonban már havas tájakon futó szakaszokat kellett teljesíteni, ami nagyszerű hangulatot teremtett. A Mitropa Kupában végül a német Fabian Schulze volt a leggyorsabb Peugeot 208 Rally4-gyel a Renault Clio R3T-vel induló olasz Simone Boscariol és a német Rüdiger Dilg Skoda Fabia Rally2 evója előtt. A versenyen magyar induló nem volt.

    A Mitropa Kupa szezonját végül Hermann Gassner jr. zárta az élen Renault Clio Rally3-mal, így 2009 és 2019 után harmadszor lett bajnok. A sorozat történetében az idei bajnok édesapja szerezte a legtöbb bajnoki címet, összesen hetet, aki idén a szlovák Robert Kolcák mögött a harmadik helyen zárt.

    Az abszolút értékelésben László Zoltán szerepelt a legjobban a magyar versenyzők közül, aki negyedik helyen végzett Balázs Zsolt navigálásával.

    A Historic mezőnyben z olasz Rino Muradore szerezte meg a bajnoki címet Thomas Klösch és Alois Nothdurfter előtt. Itt Mang Huba és Béres “Unicum” Attila az ötödik helyezéssel lett a legjobb magyar induló. Unicum a navigátorok bajnokságában az elő kelő harmadik helyen zárt.

    A Mitropa Club bajnoki címét Martin Kainz szerezte meg Olaf Rachner és Federico Laurencich előtt, míg legjobb magyar versenyzőként Zsebe Gábor az ötödik lett, míg a navigátorok között Mohácsi László a harmadik helyet szerezte meg.

    A 2WD MRC bajnokságban Simone Boscariol lett a bajnok, Kocsis Imre az ötödik helyen zárt. A 2WD Club értékelést Olaf Rachner nyerte, míg Zsebe Gábor negyedik lett.

    Rovanpera hamarosan már a jövő évi autóját teszteli, amihez barátjától kap segítséget

    0

    Kalle Rovanpera ralis karrierjéből már csak két verseny maradt, mielőtt jövőre pályaversenyzésre vált. A finn pilóta már idén tesztelni fog egy Szuper Formula autóval, amihez Takamoto Katsuta is tanácsokat ad.

    Kalle Rovanpera a Közép-Európa Rally előtt jelentette be, hogy felhagy a ralival és pályaversenyzésre vált. Jövőre a japán Szuper Formulában fog vezetni, majd szeretne eljutni az F2-be, ahol, ha elég gyors lesz, ajtót nyithat az F1 felé.

    A kétszeres rali világbajnok hamarosan tesztelni is fog egy Szuper Formula autóval, amire a Japán Rally idejének környékén kerül sor, természetesen Japánban. A teszten Rovanpera barátja, Takamoto Katsuta is ott lesz, akitől segítségre is számíthat, mivel a japán versenyző Forma autókkal versenyzett, mielőtt 2015-ben a ralira váltott.

    Rovanpera Katsuta álmát folytatja a pályaversenyzéssel

    “Sokat beszéltem már a szakágváltásról Takával egy évvel ezelőtt is, amikor először jutott ez eszembe – mondta Kalle Rovanpera. – Sok támogatást kaptam már akkor tőle, és mindig jó hallani véleményét. Szeretne ott lenni az első tesztemen is, ahol szintén fontos tanácsokat adhat.”

    Kalle Rovanpera jövőre a Szuper Formula szezonja idején szeretne már F2-es autóval is tesztelni, mielőtt 2027-ben ott indulna.

    “Jövőre mindenképp szeretnék egy teljes szezont menni a Szuper Formulában, ami közben szeretnék Európában F2-es autót tesztelni, amennyit csak tudok. Nem tudjuk még, hogy mit hoz a jövő, de a következő terv az F2-be lépés lenne, ami esélyt teremthetne az F1-re is.”

    A finn toyotás idén még azonban a harmadik vb-címére is esélyes a WRC-ben.

    Nézők is videóra vették a mexikói F1-es futam életveszélyes jelenetét

    0

    Liam Lawson veszélyesen közel haladt el két sportbírótól a Mexikóvárosi Nagydíj harmadik körében, az FIA vizsgálja, hogyan történhetett meg ez.

    A televíziós közvetítésben nem látszott, de akik az F1 TV-n Liam Lawson fedélzeti kameráját figyelték, vagy esetleg valamelyik lelátón ültek az 1-es és 3-as kanyar között, elképesztő jeleneteknek lehettek szemtanúi a Mexikóvárosi Nagydíjon, amikor a rajt utáni tülekedésben első szárnysérülést szenvedő új-zélandi a szárnycsere után visszatért a pályára.

    Amikor ugyanis a Racing Bulls pilótája megérkezett a dupla sárga zászlós jelzés mellett az egyes kanyarba, annak kijáratán két sportbíró szaladt át közvetlenül előtte. Szerencsére Lawson látta őket és igencsak le is lassított, de az eset akkor is meglehetősen felzaklatta.

    Ezt lehetett látni Lawson fedélzeti kamerájából:

    Ugyanez nézői felvételen:

     

    És egy másik szemszögből is:

    „Te jó ég, ember, mi a f*sz?!” – kiáltotta a rádióban, majd hozzátette: „Istenem, ez most komoly?!”

    „Láttad ezt?” – kérdezte a versenymérnökét, Ernesto Desideriót, aki nyugtázta, hogy látta, majd megdicsérte Lawsont, hogy elkerülte a pályabírókat. „Istenem, haver, rohadtul meg is ölhettem volna őket” – felelte erre Lawson.

    Sajnos nemcsak a Forma–1-ben, hanem más sorozatokban is láttunk már példát arra, hogy sportbíró halálos balesetet szenvedett, mert elütötték, miközben átszaladt a pályán. A Forma–1-ben az utóbbi években Monacóban és Imolában történtek hasonló incidensek, de azokból szerencsére nem lett baleset.

    Ami a mostani esetet illeti, az FIA ki fogja vizsgálni, hogy hol csúszott hiba a kommunikációba, a pályáról törmeléket szedő sportbíróknak ugyanis egészen biztosan nem volt meg az az infó, hogy az egyik versenyző kiállt szárnycserére a bokszba, ezért nincsa annyi idejük a feladatuk elvégzésére, mintha az egész mezőny egyben maradt volna.

    „Az első kanyarban történt incidens után a versenyirányítást arról tájékoztatták, hogy törmelék található a pálya belső ívén. A harmadik körben a pályabírókat készenlétbe helyezték, hogy a törmeléket eltávolítsák, miután minden autó áthaladt az első kanyaron. Amint világossá vált, hogy Lawson a bokszba hajtott, a pályabírók pályára küldésére vonatkozó utasítást visszavonták, és az adott szakaszon dupla sárga zászlót lengettek. Továbbra is vizsgáljuk, mi történt ezt követően” – idézi az FIA közleményét a Racefans.