Molnár Martin történelmi sikert ért el a brit Forma–4 idei negyedik versenyhétvégéjén, Thruxtonban, amikor első magyarként futamot nyert FIA által ellenőrzött F4-es bajnokságban.
A Virtuosi Racing 16 esztendős pilótája az összetett második helyén állva készült a hétvégére, és amellett, hogy szerette volna folytatni dobogós sorozatát (az eddigi három forduló mindegyikén szerzett legalább egy dobogós helyezést), az első futamgyőzelem lebegett a szemei előtt.
Martin már a szabadedzéseken is remek tempót diktált, hiszen a pénteki első edzésen az első, a másodikon pedig a második helyen zárt. Ezután a szombati időmérőn úgy tűnt, megszerezheti pályafutása első pole poízcióját, hiszen a kvalifikáció hajrájára fordulva az ő neve szerepelt az első helyen, ám az utolsó pillanatban előbb Henry Joslyn, majd Salim Hanna is megelőzte.
Mivel a legjobb körök mellett a második legjobb körök rangsorában is 3. lett, az első futam rajtját ebből a pozícióból várhatta. Sokáig azonban nem maradt itt, hiszen rögtön az első körben az élre állt, majd rohamtempóban, folyamatosan abszolút legjobb szektoridőket repesztve kezdte magáról lerázni a 2. helyre felkapaszkodó Leo Robinsont.
Martin az élen / Fotó: Jakob Ebrey Photography
Természetesen ilyenkor jött volna jól egy eseménytelen, sárga zászlós megszakítás nélküli futam, de mint a legtöbbször az F4-es versenyeken, ez most sem valósult meg, sőt, amikor már jóval 2 másodperc fölé nőtt Martin előnye, egy baleset miatt piros zászlóval félbeszakították a küzdelmet.
Némi kényszerszünet után a futam a biztonsági autó mögött, 10 percre csökkentett versenyidővel indult újra, amikor pedig elengedték a mezőnyt, már kevesebb mint 8 percet mutatott az óra. Ami Martint illeti, gond nélkül megtartotta az első helyet, majd az első körben leggyorsabb kört elérve 2 és fél tizedet vert Robinsonra.
Ekkor azonban ismét beküldték a biztonsági autót, amely egészen a versenyidő lejártáig a pályán maradt, ezzel bebiztosítva a történelmi magyar sikert, amely egyben Molnár Martin első győzelme autóversenyzőként.
Az ezzel az eredményével a pontverseny élére álló (120 ponttal vezet a 118 pontos McLaughlin előtt) Martinra még két futam vár a hétvégén, ebből egy szombaton, egy vasárnap. A szombati, fordított rajtrácsos futam magyar idő szerint 17:15-kor rajtol, Martin pedig a 10. helyről várhatja a lámpák kialvását.
A thruxtoni versenyhétvége részletes eredményei ITT, élő eredménykövetés pedig ITT érhető el.
Cyril Abiteboul szerint a Hyundai Motorsport jövőre még marad a WRC gyártói között, azonban a 2027-től kezdődő új korszakban már nem biztos.
A Hyundai Motorsport 2026-tól elkezdi szereplését a WEC-ben is, ezért régóta kérdéses, hogy marad-e a WRC-ben is, azonban az már nem biztos, hogy 2027-ben is a mezőnyben lesz.
Cyril Abiteboul, a Hyundai Motorsport elnöke és WRC-csapatának vezetője szerint jövőre még marad a dél-koreai gyártó Rali Világbajnokságon.
„A következő év még a jelenlegi szabályok korszaka lesz, szóval remélhetőleg ezt meg tudjuk majd erősíteni maradásunkat – mondta az Autosportnak Abiteboul. – Őszintén szólva nagyon csendes beszélgetés volt a 2027-től kezdődő szabályokról, és azt hiszem, az FIA világosan megfogalmazta, hogy mit akar, és ezt tiszteletben tartom. Nem lehet panaszkodni a szövetség megfelelő vezetésének hiányára, amikor az megfelelő, és világossá tették az álláspontjukat, hogy nem gyári csapatok részvételét szeretnék.”
Fotó: Hyundai Motorsport
„Sajnos én egy gyártót képviselek, így nehéz számunkra kapcsolatot építeni a jövőbeli szabályozás és köztünk, mint olyan gyártó között, aki az autókat, a technológiát és az alternatív hajtásláncokat akarja népszerűsíteni. Mi ebből semmit sem látunk a jövőbeni szabályok között.”
„Lehetséges, hogy az FIA egy bizonyos ponton úgy döntött, hogy nem igazán az autógyártók igényeit szeretné szem előtt tartani a WRC-ben, és én ezt tiszteletben tartom.”
„Nem feltétlenül kell az egy tuning céget szembe állítani egy gyártóval. Úgy hiszem, vannak módok arra, hogy mindkettőt kiszolgáljuk, de a jelenlegi Rally1-es szabályozások valószínűleg inkább az igazi autógyártóknak jók, mivel csak azok engedhetik meg maguknak az autók költségeit és ők rendelkeznek a technológia egy részével is.”
Fotó: Hyundai Motorsport
„Azt hiszem, a következő ciklus nagymértékben a tuning cégeket helyezi előtérbe, és úgy vélem, az arany középút jobb lett volna. Jelenleg nem látjuk, hogyan tudnánk üzleti modellt felépíteni az új szabályokra, de továbbra is nyomást fogunk gyakorolni az FIA-ra és belső megbeszéléseket fogunk tartani. Szeretnék egy kiutat találni, mert már 13 éve építjük a WRC örökségét, és szeretnénk, ha ez folytatódna, de valami olyasmivel, ami számunkra értelmesebb.”
Max Verstappen idei szezonja és jövője kapcsán is meredek jóslattal állt elő a Red Bull korábbi szerelője, miközben sajtóhír szerint közeledik a pillanat, amikor az energiaitalos istálló új csapatfőnök után néz.
Max Verstappen 27 évesen négyszeres világbajnok, úgyhogy a kora, illetve teljesítménye, tehetsége, képességei alapján bőven lenne rá esélye, hogy minden idők legeredményesebb Forma–1-es pilótája legyen. Ehhez képest évek óta azt találgatjuk, hogy mikor fogja majd azt mondani, hogy „ennyi elég volt az F1-ből”, és vág bele nagy szerelmébe, a GT-versenyzésbe.
Persze a holland szupersztár nemcsak amiatt hagyhatja ott azelőtt a száguldó cirkuszt, hogy mindent kisajtolt volna az ottani lehetőségeiből, mert máshol is ereje teljében, még fiatalon akar versenyezni, hanem a rengeteg verseny és a neki nem tetsző irányba változó sportág is ebbe az irányba tereli. Jelenleg ugyan 2028 végéig köti szerződés a Red Bullhoz, folyamatosan arról szólnak a hírek, hogy az Aston Martin vagy a Mercedes csábíthatja-e el az energiaitalos csapattól, vagy éppen egyik sem, és 2026-ban szabadságra megy.
A Red Bull közismert korábbi szerelője, Calum Nicholas szerint azonban egyik harmadik opció fog megvalósulni. A saját könyvet író és médiakarrierbe kezdő szerelő Lucas Stewart YouTube-csatornáján kapta meg a kérdést, azaz pontosabban a lehetőséget, hogy a következő mondatba beillessze a hiányzó részt: „Max Verstappen … világbajnoki címmel fogja befejezni a karrierjét.”
Nicholas a 2024-es Magyar Nagydíjon / Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool
Nicholas erre meglepő módon az 5-ös számot mondta, azaz szerinte Verstappen Juan Manuel Fangióval holtversenyben minden idők harmadik legtöbb vb-címet nyerő pilótájaként vonul majd vissza, azaz nem éri utol Lewis Hamiltont és Michael Schumachert. Ami pedig ennél is meglepőbb, az a mikorra adott válasza. „Szerintem Max nyerni fog az idén, aztán befejezi. Nyilvánvalóan nem tudok semmit, de szerintem őrültség nem őt megnevezni az idei vb-cím nyertesének.”
Persze nézőpont kérdése, hiszen Verstappen jelenleg 49 pontos, azaz 1 pont híján két futamgyőzelemnyi hátrányban van az éllovas Oscar Piastri mögött, és az sem elképzelhetetlen, hogy egy futamot ki kell majd hagynia, ami akár végérvényesen megpecsételheti a világbajnoki reményeit. Eközben a Red Bull továbbra sem tudta orvosolni az RB21-es problémáit, ugyanakkor az is igaz, hogy ha a mezőnyből valaki képes lehet kisebb csodát téve nem a legjobb autóval is nyerni, akkor az Verstappen.
Hogy a visszavonulással kapcsolatos felvetését Nicholas mire alapozta, azt nem fejtette ki, de 10 éven át (2015-től 2025-ig) volt a Red Bull tagja, így testközelből figyelhette, ahogy Verstappen 18 éves ifjoncból a mezőny legjobbja lesz, ez idő alatt pedig nyilván valamennyire megismerte a sisak mögött rejtőző embert és annak gondolkodását. Hogy aztán bejön-e a jóslata, az még az idén kiderül.
Horner szekerének rúdja kifelé áll a Red Bulltól?
Az utóbbi időszakban eléggé megszaporodtak a találgatások Christian Horner jövője és a Red Bull csapafőnöki pozíciója körül. Először az vetődött fel, hogy az Alpine azóta lemondott vezetője, Oliver Oakes veszi át Horner helyét (ez aztán elhalt, miután kiderült, hogy Oakes testvérét letartóztatták, és a csapatfőnök emiatt távozott), majd arról cikkezett az F1-es sajtó, hogy a Ferrari többször is megkörnyékezte Hornert. A pletykákat tettek azonban nem követték.
A szóbeszéd azonban nem ült el, a GPblog ugyanis ma arról írt, hogy a jelek szerint Hornert hamarosan kitessékelhetik a Red Bulltól, mert a csapatfőnök már nem élvezi Chalerm Yoovidhya, a Red Bull energiaital-márka thai többségi tulajdonosának támogatását, aki az 51 esztendős csapatvezető tudtára adta, hogy ha nem javul az istálló teljesítménye, az a 2005 óta tartó kapcsolatuk végét jelentheti.
Yoovidhya (balra) már nem áll ki mindenáron Horner mellett? / Fotó: Tim Whitby/Getty Images for Red Bull
Horner tavalyi zaklatási botránya ugyanis még nem ért véget, és ha nem sikerül rendezni az ügyet, akkor a bírósági tárgyalás a Red Bull imidzsére is káros lehet. Emellett a GPblog szerint Horner – aki tavaly megpróbálta kifúrni Helmut Marko tanácsadót, csak beletört a bicskája, miután Max Verstappen közölte, hogy akkor ő is távozik – hatalma jelentősen csökkent, ugyanis a csapatfőnök már nem írhat alá szerződést versenyzőkkel, mivel ez mostantól kizárólag Marko és Oliver Mintzlaff, a Red Bull GmbH ügyvezető igazgatójának hatáskörébe tartozik. Ezt a jogkört a szaklap szerint azután vonták meg a csapatfőnöktől, hogy tavaly hosszabbított Sergio Pérezzel, akit a szezon után a rossz teljesítménye miatt elküldtek, ami 18 millió eurójába került a vállalatnak.
A GPblog szerint mivel kezdi érezni, hogy fogy körülötte a levegő – az RB21-es gyengeségeit továbbra sem tudta orvosolni a csapat, a folyamatosan az Aston Martinnal összeboronált Verstappen pedig egyre jobban lemarad a pontversenyben –, Horner nekiállt feltérképezni a lehetőségeit, és a Ferrari-érdeklődést is ő szivárogtatta ki a német sajtónak. A csapatfőnök első számú célpontja azonban nem Maranello, hanem Enstone, ahol Flavio Briatore különleges tanácsadó éppen embert keres az Alpine élére.
A Spanyol Nagydíjon ők ketten egyszerre vettek részt az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján, Hornernek pedig volt néhány kedves szavai az olaszhoz, akinek aligha lenne akadály a Red Bull vezérével érkező zaklatási botrány, lévén ő maga sem éppen az a botrányoktól mentes figura. Hogy a Renault mit szólna, az más kérdés, de miután visszahozta a 2008-as szingapúri ütközésbotrányban főszerepet vállaló, de azóta is tagadó Briatore-t, vélhetően Luca de Meo Renault-vezér is áldását adná Horner – aki részesedést is szeretne az Alpine-ban – érkezésére, ha azzal a csapatnak esélye nyílna a fejlődésre.
Horner és Briatore hamarosan együtt dolgozhat? / Fotó: Sam Bagnall/Sutton Images/Getty Images/Red Bull Content Pool
Hogy egy ilyen forgatókönyv esetén ki lehetne Horner utódja a Red Bullnál? A lap szerint Peter Bayer, a Racing Bulls vezérigazgatója, aki amellett, hogy remek légkört teremtett a testvércsapatban, szakmailag is előrevitte az istállót, amely az idei szezonban annak ellenére rendszeresen pontszerző helyekért küzd, hogy két verseny után elveszítette a Red Bullhoz előléptetett Tsunodát, és jelenleg az újonc Isack Hadjarral és a nála nem sokkal tapasztaltabb Liam Lawsonnal kell helytállnia.
Sébastien Ogier kényelmesebb előnyre tett szert szombat délelőtt a Szardínia Rallyn, mig Adrien Fourmaux több problémája után a Hyundai már csak Ott Tanak jó eredményében reménykedhet.
A pénteki drámák után a szombat délelőtt is sok izgalmat tartogatott a Szardínia Rallyn.
Sébastien Ogier a délelőtti három szakaszból kettőt is megnyert, míg a középső pályán Ott Tanak volt a leggyorsabb. Adrien Fourmaux sokáig második helyen állt, azonban a második pályán defektes kerék cseréje miatt vesztett sok időt, majd a harmadik gyorsaságin kétszer is kicsúszott, de mégis sikerült célba érnie.
Összetettben Ogier egy ideig csak reménykedhetett, hogy megtartotta előnyét, mivel a második mai pályán Fourmaux porában sok időt vesztett, később a felügyelők azonban megállapított eredményt adtak a toyotásnak, így végül a délelőtti programot 15 másodperc előnyel zárta Tanak előtt, aki defekttel fejezte be a délelőttöt, míg a harmadik helyre Kalle Rovanpera lépett hátránya azonban 37.5 másodperc. A kétszeres világbajnok megelőzte délelőtt, majd 17.9 másodperc előnyt is szerzett Sami Pajari előtt.
Elfyn Evans a takarítás miatt elvesztett idő, míg Takamoto Katsuta a péntek délutáni borulás miatt ma már csak gumijait kíméli a vasárnapi pályákra az ötödik és hatodik helyen.
Fourmaux, aki hatalmas bravúrral elkerült egy TV-kamerát a mai harmadik szakaszán, miután lecsúszott az útról a kilencedik helyig csúszott vissza.
A Rally2-es autók mezőnyében Nikolay Gryazin 15.6 másodperccel vezet a WRC2 élén álló Emil Lindholm előtt, míg a bajnoki értékelés második és harmadik helyét Oliver Solberg és Lauri Joona vette át, miután Yohan Rossel fának csapódott, amiben a kormányösszekötője sérült meg és kiállni kényszerült.
Délután a mezőny ismét teljesíti a mai szakaszokat.
Szardínia Rally, állás 9 szakasz után
1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 1:51:52.2
2 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +15.0
3 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +37.5
4 #5 Sami Pajari – Marko Salminen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +55.4
5 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +2:00.7
6 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Jhnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +3:34.4
7 #29 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (BUL – KGZ) Skoda Fabia RS Rally2 +4:23.2
8 #31 Emil Lindholm – Reeta Hamalainen (FIN) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +4:38.8
9 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Hyundai i20 N Rally1 +4:46.6
10 #21 Oliver Solberg – Elliott Edmondson (SWE – GBR) Toyota GR Yaris Rally2 +4:56.0
Június 7., szombat
09:05 SS7 Coiluna 1 21.18 km Ogier 13:37.5 / 1. OGIER, 2. Fourmaux, 3. Tanak
10:16 SS8 Lerno 1 24.34 km Tanak 15:25.4 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Rovanpera
11:31 SS9 Tula 1 15.28 km Ogier 12:09.7 / 1. OGIER, 2. Tanak, 3. Rovanpera
15:05 SS10 Coiluna 2 21.18 km
16:16 SS11 Lerno 2 24.34 km
17:31 SS12 Tula 2 15.28 km
Június 8., vasárnap
07:25 SS13 San Giacomo 1 25.19 km
08:35 SS14 Porto San Paolo 1 13.70 km
10:50 SS15 San Giacomo 2 25.19 km
13:15 SS16 Porto San Paolo 2 (Power Stage) 13.70 km
Kettős Toyota-részsikert hozott a Szardínia Rally első szombati szakasza, szakaszgyőzelmével Sébastien Ogier növelte előnyét Adrien Fourmaux előtt.
A drámai pénteki versenynap után szombaton újabb hat gyorsaságival folytatódol a WRC-szezon hatodik futama Szardínián.
A második nap első szakaszán Sébastien Ogier volt a leggyorsabb, a verseny négyszeres győztesét pedig csapattársa, Kalle Rovanpera 3.1 másodperc hátránnyal követte, majd a Hyundai versenyzői, Ott Tanak és Adrien Fourmaux következett 3.7 és 5.3 másodperc hátránnyal.
Összetettben Ogier 7.4 másodpercre növelte előnyét Fourmaux előtt, míg a harmadik helyen Tanak további 3.6 másodperc hátránnyal áll.
Kalle Rovanpera megelőzte Sami Pajarit és fellépett a negyedik helyre.
Szombaton visszatért az első nap egyaránt kieső Thierry Neuville, Josh McErlean és Grégoire Munster is.
A délelőtt során még két szakaszt rendeznek.
Szardínia Rally, állás 7 szakasz után
1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 1:24:10.6
2 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Hyundai i20 N Rally1 +7.4
3 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +11.0
4 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +25.9
5 #5 Sami Pajari – Marko Salminen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +28.6
6 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +1:27.5
7 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Jhnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +2:53.6
8 #29 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (BUL – KGZ) Skoda Fabia RS Rally2 +3:14.7
9 #31 Emil Lindholm – Reeta Hamalainen (FIN) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +3:18.5
10 #20 Yohan Rossel – Arnaud Dunand (FRA) Citroen C3 Rally2 (WRC2) +3:37.9
Június 7., szombat
09:05 SS7 Coiluna 1 21.18 km Ogier 13:37.5 / 1. OGIER, 2. Fourmaux, 3. Tanak
10:16 SS8 Lerno 1 24.34 km
11:31 SS9 Tula 1 15.28 km
15:05 SS10 Coiluna 2 21.18 km
16:16 SS11 Lerno 2 24.34 km
17:31 SS12 Tula 2 15.28 km
Június 8., vasárnap
07:25 SS13 San Giacomo 1 25.19 km
08:35 SS14 Porto San Paolo 1 13.70 km
10:50 SS15 San Giacomo 2 25.19 km
13:15 SS16 Porto San Paolo 2 (Power Stage) 13.70 km
A jövő hétvégén Kanadában csap össze a Forma–1-es mezőny. Azon a pályán, ahol számos emlékezetes futamot rendeztek már az elmúlt évtizedekben, de egyik sem indult olyan látványos balesettel, mint az 1998-ban ezen a napon, június 7-én rendezett montreali futam, amelynek elején a 7 évvel azután 300-al falnak vágódó, ezzel rekordot felállító Alex Wurz látványos levegőben pörgést mutatott be a Benettonnal. Ráadásul nem ez volt az egyetlen rajtbaleset, hiszen másodjára sem tudott gond nélkül eljönni a mezőny.
Hogy akkor mi történt, arról alábbi cikkünkben írtunk:
Thierry Neuville a Szardínia Rally ötödik szakaszán az élen állva kényszerült kiállni, miután autójának felfüggesztése megsérült.
Jól indult a péntek délután Thierry Neuville számára, hiszen a verseny negyedik szakasza után átvette összetettben az első helyet, a következő pályán azonban már nem ért célba.
“Sajnos egy apró hibáért nagyon nagy árat kellett fizetnünk – mondta Thierry Neuville péntek este a kieséséről. – Nagy sebességgel próbáltam befordulni egy kanyarba, ahol az autó eleje megcsúszott, emiatt korrigálnom kellett. Sajnos 10 centiméterrel arrébb volt egy nagy szikla, amit eltaláltunk és az eltörte a felfüggesztést.”
Neuville már délelőtt is magabiztosnak érezte magát a részben új szakaszon, ezért délután még gyorsabb próbált lenni.
“Már reggel is majdnem 100%-on tudtam ezen a pályán vezetni, ezért délután próbáltam még gyorsabb lenni. Szerintem a többiek is nagy tempóval vezettek ezen a szakaszon. Aztán egyszerűen elvesztettem az uralmat az autó felett, és ekkora tempónál már kis hiba is nagy bajt okozhat.”
A vb-címvédő szombaton igyekszik visszatérni, aztán vasárnap szeretne pontokért harcolni.
“Szombaton igyekszek többet versenyezni, megpróbáljuk ellenőrizni, hogy minden jól működik-e az autón. Vasárnap bár rossz lesz a rajthelyem, igyekezni fogok, hogy pár pontot szerezzünk.”
Szombaton ismét hat szakasz vár a mezőnyre, a pénteken kiesett versenyzők közül Josh McErlean, Grégoire Munster tud visszatérni, míg Martins Sesks már nem ül autóba.
A toyotás Sébastien Ogier vezet a Szardínia Rallyn az első, drámai nap végén a hyundaios Adrien Fourmaux és Ott Tanak előtt.
A Szardínia Rally első napja komoly drámákat tartogatott, miután délelőtt Grégoire Munster, Josh McErlean és Martins Sesks is kiesett a Fordokkal, majd délután folytatódtak az izgalmas pillanatok.
A délelőtt során kettős Hyundai-vezetés alakult ki, miután Adrien Fourmaux és Thierry Neuville a legjobban használta ki, hogy a Toyota élversenyzői, Elfyn Evans, Kalle Rovanpera és Sébastien Ogier takarítani kényszerült pénteken.
A délutáni első szakaszt követően pedig már három Hyundai állt az élen, Thierry Neuville megelőzte Fourmaux-t, míg a harmadik helyre Ott Tanak lépett Ogier-t előzve.
A nap második szakasza pedig délután is fordulatot tartogatott, ekkor azonban már mindhárom gyártónak akadt problémája. Thierry Neuville a Hyundai kerekét törte az élen állva, míg Takamoto Katsuta a Hyundaijal, Jourdan Serderidis pedig a Forddal borult ugyanabban a lassítóban. Végül a nézők segítségével mindketten folytatni tudták.
A pénteki utolsó szakasz előtt a belga vb-címvédő kiesésével Adrien Fourmaux és Ott Tanak sorrendben két Hyundai-páros állt az élen, azonban a napot végül a Toyotás Sébastien Ogier nyerte.
A verseny négyszeres győztese, ugyanis a leggyorsabb tudott lenni a hétvége leghosszabb szakaszán, Fourmaux pedig 6.7, Tanak 10.7 másodperccel volt lassabb, így Ogier mindkét riválisát megelőzte és honfitársát 2.1, egykori csapattársát pedig 7.3 másodperccel előzi meg.
A negyedik helyen Sami Pajari 16.8 másodperc hátránnyal, míg Kale Rovanpera 22.8 másodperc lemaradással várhatja a szombati napot, és a péntekinél jobb rajthelyüknek köszönhetően hátrányukat akár tovább is csökkenthetik.
Elfyn Evans esélyei a pályatakarítással szertefoszlottak, csupán az előtte állók hibáit lesz képes kihasználni.
Katsuta a borulás után közel két és fél perc hátránnyal fejezte be a napot.
A Rally2-es autók mezőnyében Nikolay Gryazin vezet, míg a WRC2-ben Emil Lindholm állt az élen a napzáró szakasz előtt.
Szombaton ismét hat szakasz vár a mezőnyre.
Szardínia Rally, állás 6 szakasz után
1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 1:10:33.1
1 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Hyundai i20 N Rally1 +2.1
2 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +7.3
4 #5 Sami Pajari – Marko Salminen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +16.8
5 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +22.8
6 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +1:09.8
7 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Jhnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +2:27.9
8 #29 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (BUL – KGZ) Skoda Fabia RS Rally2 +2:33.3
9 #31 Emil Lindholm – Reeta Hamalainen (FIN) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +2:41.2
10 #20 Yohan Rossel – Arnaud Dunand (FRA) Citroen C3 Rally2 (WRC2) +2:57.5
Június 7., szombat
09:05 SS7 Coiluna 1 21.18 km
10:16 SS8 Lerno 1 24.34 km
11:31 SS9 Tula 1 15.28 km
15:05 SS10 Coiluna 2 21.18 km
16:16 SS11 Lerno 2 24.34 km
17:31 SS12 Tula 2 15.28 km
Június 8., vasárnap
07:25 SS13 San Giacomo 1 25.19 km
08:35 SS14 Porto San Paolo 1 13.70 km
10:50 SS15 San Giacomo 2 25.19 km
13:15 SS16 Porto San Paolo 2 (Power Stage) 13.70 km
Hatalmas drámákat tartogatott a második pénteki szakasz délután is a Szardínia Rallyn, ahol ketten is borultak, míg Thierry Neuville az élről esett ki.
A Szardínia Rally második pénteki szakasza azt követően, hogy reggel három fordos versenyző, Grégoire Munster, Josh McErlean és Martins Sesks is kiesett, délután is nagy drámákat tartogatott.
A nagyon gyors, de ugyanakkor nagyon szűk és fákkal szegélyezett pályán ezúttal, az élen álló Thierry Neuville vélhetően kerék sérülés miatt esett ki, miután megütötte a Hyundai hátulját, míg Takamoto Katsuta és Jourdan Serderidis ugyanabban a lassítóban borult fel, bár mindketten célba értek a nézők segítsége után.
A szakaszt végül a másodikként rajtoló Kalle Rovanpera nyerte Ott Tanak és Sébastien Ogier előtt. Katsuta 56.5 másodpercet, míg Serderidis 3:57.2 percet, a görög versenyző porában vezető Yohan Rossel 1:11.7 percet vesztett. Rossel eredményét vélhetően jóváírják a felügyelők.
Összetettben Neuville kiesése után ismét Adrien Fourmaux vette át a vezetést, őt Ott Tanak 1.2, Sébastien Ogier pedig 4.6 másodperccel követi.
Szardínia Rally, állás 5 szakasz után 1 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Hyundai i20 N Rally1 53:36.7 2 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +1.2 3 #17 SébastienOgier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +4.6 4 #5 SamiPajari – MarkoSalminen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +12.8 5 #69 KalleRovanpera – JonneHalttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +25.5 6 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +52.9 7 #18 TakamotoKatsuta – Aaron Jhnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:09.2 8 #29 NikolayGryazin – Konstantin Aleksandrov (BUL – KGZ) Skoda Fabia RS Rally2 +1:44.5 9 #31 Emil Lindholm – ReetaHamalainen (FIN) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +2:03.7 10 #31 LauriJoona – Samu Vaaleri (FIN) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +2:25.7
Június 7., szombat
09:05 SS7 Coiluna 1 21.18 km
10:16 SS8 Lerno 1 24.34 km
11:31 SS9 Tula 1 15.28 km
15:05 SS10 Coiluna 2 21.18 km
16:16 SS11 Lerno 2 24.34 km
17:31 SS12 Tula 2 15.28 km
Június 8., vasárnap
07:25 SS13 San Giacomo 1 25.19 km
08:35 SS14 Porto San Paolo 1 13.70 km
10:50 SS15 San Giacomo 2 25.19 km
13:15 SS16 Porto San Paolo 2 (Power Stage) 13.70 km
Nem mindennap látható drámát élt meg az M-Sport péntek délelőtt a Szardínia Rally második szakaszán, ahol négyből három versenyző is kiesett.
„Vicces volt ma reggel a helyzet – mondta Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke a DirtFishnek. – Egy fontos megbeszélésre kellett mennem, de továbbra is követtem a részidőket, és láttam, hogy Gregoire Munster 21 másodpercet vesztett a második szektorban, ezért bementem a csapathoz ismét, hogy megnézzem, mi a helyzet.”
„Egyértelmű volt, hogy valamilyen problémája van. Szóval az ember kicsit csalódott, de aztán azt mondja, hogy oké, megyünk tovább. Talán meg lehet oldani. Meglátjuk. Sok időt veszítünk, de még van két másik autónk is ezen a hétvégén. Két srác, akikben nagyon bízunk. Szóval elmentem a megbeszélésre.”
„Útközben kaptam egy újabb üzenetet, amiben az állt, hogy »Josh megállt«. Azt mondtam, hogy Istenem. De akkor még nem tudtuk, hogy mi történt. Aztán ahogy leültem az asztalhoz, kaptam egy újabb üzenetet, amiben az állt, hogy »Mãrtiņš tetőn állt meg«. Szóval, most utólag elég szórakoztatónak hangzik, de akkoriban csak… nem voltam dühös. Csak annyira kiábrándító, hogy egyik versenyző a másik után kerül bajba.”
„Ez egy nagyon nehéz helyzet, és elég érzelemdús, mert mindenki rengeteg energiát fektetett ebbe a versenybe.”
„Túl leszünk ezen a drámán is. Voltak már nehéz napjaink, és lesznek is még. De nagyon együtt érzek mindenkivel. Annyi erőfeszítés van benne, ami nem látszik a színfalak mögött. Mindannyian a tőlünk telhető legjobbat tesszük. De ahogy mondtam, sajnos vannak napok, amikor minden ellened van.”
„Beszéltem a srácokkal egy kicsit a rali előtt, és mondták, mennyire bonyolult lesz a verseny. De Szardínián ez van mindig.”
„Szardínia valójában elég gyors, nagyon puha, keskeny és nagyon technikás pályákkal. Nincs helye a hibának, szó szerint. Lecsúszol a fűre, vagy egy kőfalnak, lehet egy szikla, ami nem megy arrébb. És azt hiszem, ez az, ami miatt ma reggel a három versenyzőből kettő kiesett a pályán.”
„Azt mondanám, hogy mindannyian tudják, milyen hibákat követtek el, de néha azt hiszem, el lehet mondani nekik – és beszéltünk is róla –, hogy ezeken a szakaszokon nagyon precíznek kell lenni. Nagyon könnyű ezt elfogadni és azt mondani, hogy minden rendben lesz, de amíg nem adódik olyan probléma, mint a mai, és le nem szakítasz egy kereket, addig nem érted meg, hogy itt már nem úszhatod meg a hibád.”
„Most beszélgettem Ott Tanakkal, és azt mondta, hogy »ez Szardínia, itt nem lehet a hibát kijavítani«. És néha, tudod, meg kell szerezni q tapasztalatokat, hogy tanulhass belőle. De ez egy rohadtul nehéz módja a tanulásnak.”
Grégoire Munster és Josh McErlean autója kevésbé sérült, mint Martins Sesksé, aki nagyot esett a Ford Pumával.
„Nem vagyok benne biztos, hogy meg tudjuk javítani Sesks autóját. Talán a bukócső rendben van, talán. Alaposabban meg kell vizsgálnunk. De sok mindent egyensúlyba kell hoznunk, kereskedelmi és sport szempontból is. És alig több mint két hét múlva van egy másik eseményünk vele az autóval.”
„Mindössze négy napunk van visszavinni az Egyesült Királyságba, hogy megjavítsuk ugyanazt az alvázat. Egy csomó panelt tennénk rá itt. Az összes karbon panelt fel kellene szerelnünk, hogy nagyjából jól működjön itt, aztán visszavinnénk az Egyesült Királyságba, levehetnénk mindet, és újabbakat tehetnénk fel, hogy újra jó legyen.”
„Nehéz ügy ez. Szeretnék Mãrtiņšnek annyi lehetőséget adni, amennyit csak tudok, de vajon sokat nyerne azzal, hogy két napig elsőként indulhat? Nem vagyok benne biztos. Nehéz ügy, de sok mindent figyelembe kell vennem, és remélem, ezt megérti. De majd megnézzük, ha visszajön, de most ez az érzésem.”