back to top
2025. szeptember 18. 19:19
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 2

    Németh “16V” Péter: „Szerencsétlen körülmények összjátéka okozta a győri balesetet.”

    0

    A 2025-ös III. WHB Győr Rally különös és érzelemdús hétvégét hozott a Horváth Rally ASE számára. Az egyesület versenyzői közül többen kiemelkedő eredményekkel örvendeztették meg a szurkolókat, ugyanakkor egy sajnálatos baleset is beárnyékolta a futamot.

    Hevesi Norbert és Németh “16V” Péter kiválóan kezdték a versenyt, az első két gyorsasági után abszolút 5. és 9. idővel álltak. A harmadik szakaszon azonban váratlan helyzet alakult ki: a célt nem észlelték, a bukkanó mögé kitett stop pontnál pedig már nem maradt elegendő táv a biztonságos megállásra.

    Személyi sérüléssel járó baleset történt a Győr Rally második szakaszán

    Németh “16V” Péter visszaemlékezése: „Az első két gyors után jól álltunk, de a harmadik szakaszon nem láttuk a célt – sem én, sem Norbi. Tudtuk, hol kell lennie, de mire észrevettük, már nem tudtunk megállni. Norbi mindent megtett, de végül a pálya szélén álló Ladába csapódtunk. Szerencsére szögben értük el, így nem közvetlenül a sportbírókat találtuk el, hanem elsodortuk őket. Nagyon sajnáljuk a történteket, de a legfontosabb, hogy mindenki túl van az életveszélyen. Azonnal kiszálltunk, segítettünk a sportbíróknak, amíg megérkezett a további segítség. Ez egy szerencsétlen körülmények összjátéka volt.”

    A baleset következtében négy sportbíró sérült meg, állapotuk szerencsére stabil, így a csapat és a mezőny egyaránt megkönnyebbülten fogadta a híreket.

    Fotó: Sári Péter

    A Horváth Rally ASE versenyzői közül többen is kitettek magukért Győrben. Matics Mihály fantasztikus teljesítménnyel az ORC abszolút második helyét szerezte meg, emellett megnyerte a P12-es kategóriát, amivel hatalmas örömet szerzett a csapatnak. Ugyanilyen büszkeségre ad okot, hogy Kelemen Csaba a Historic mezőnyben diadalmaskodott, így győzelemmel távozott a futamról.

    Rally2-ben sem maradt el a siker: Ráczék egy kisebb kaland után folytatni tudták a versenyt, és végül a P12 kategória hatodik helyét szerezték meg. Fenyvesi Petiék sokáig esélyesek voltak az abszolút győzelemre is, végül néhány másodperccel maradtak le a dobogó legfelső fokáról, de így is ők bizonyultak a legjobbnak a P12-ben és a Lada Kupában. Csimpolyásék is szép eredményt értek el, hiszen a P13-as kategóriában az ötödik helyen zártak.

    Fotó: Sári Péter

    Nem volt azonban mindenkinek szerencséje: Lipóczky Daniéknak még az első gyors előtt ért véget a rally, amikor a fékmelegítés közben eltört a féltengely. Az ő hétvégéjük így sajnos idő előtt befejeződött. Mejkli Ernőék stabil, hibátlan versenyzéssel, bár szuper rallyval teljesítették a futamot.

    Fotó: Sári Péter

    A Győr Rally idén minden eddiginél jobban próbára tette a versenyzőket és a sportbírókat is. A Horváth Rally ASE büszkén tekinthet vissza az elért eredményekre, ugyanakkor együtt érez a balesetet szenvedett sportbírókkal, akiknek mielőbbi felépülést kíván.

    Szöveg: Sári Péter

     

    Több mint tíz év után száguldhat ismét F1-es autó a korábbi futamrendező országban

    0

    A Mercedes bejelentette, hogy visszaviszi a Forma–1-et Dél-Koreába. Legalábbis bizonyos mértékig, hiszen Valtteri Bottas egy korábbi autót fog meghajtani egy ottani esemény keretében.

    A Forma–1-es versenynaptárba időről időre bekerülnek olyan országok, ahol aztán a sorozat nem tudja megvetni a lábát, és mindössze néhány év után ki is kerül a naptárból. Ez történt Dél-Koreával is, amely a 2010-es évek elején négy versenynek adott otthont, ám azóta még csak nem is igazán merült fel az F1 visszatérése.

    Október 12-én viszont megtörik a jég, legalábbis bizonyos mértékig. Természetesen nem versenyrendezésről van szó, viszont tizenkét év után száguldhat ismét Forma–1-es autó a távol-keleti országban. A Mercedes ugyanis bejelentette, hogy egy esemény keretében Valtteri Bottas meghajtja a 2022-ben használt W13-ast.

    Magát a rendezvényt a Peaches nevű autós életmódmárka szervezi az ország déli részén fekvő Jongin városában, és számos módon igyekszik kielégíteni a helyi rajongók igényeit. A finn pilóta bemutatója mellett egy múzeumban a Mercedes más F1-es kocsijait is megcsodálhatják, közelről láthatják a különböző emléktárgyakat, köztük sisakokat és versenyzői overálokat, valamint kipróbálhatják a csapat szimulátorát. Ráadásul az F1 csak egy szelete a teljes programnak.

    „Szerencsés voltam, hogy az F1 a debütáló szezonomban versenyzett utoljára Dél-Koreában – nyilatkozta Bottas. – Egyértelmű volt, hogy a rajongók szenvedélyesek a sportágunk iránt, és nagyon élveztem az élményt. Nagyszerű, hogy visszavisszük az F1-et az országba, a csapat és én is elszántak vagyunk, hogy remek show-t nyújtsunk mindenkinek, aki a jövő hónapban az AMG Speedwayen lesz a Peachees Run Universe rendezvényén.”

    A Forma–1 2010 és 2013 között versenyzett Dél-Koreában. Ezek közül az első futam alakult a legemlékezetesebben, hiszen az esőben mindkét Red Bull kiesett, így Fernando Alonso szerezte meg a győzelmet. A következő három alkalommal Sebastian Vettel diadalmaskodott, és, ahogyan arra ő is utalt, a legutóbbi versenyen Bottas is ott volt újoncként. A finn pilóta a tizenkettedik helyen ért célba a Williamsszel.

    Ami pedig az eseményen megfuttatandó autót illeti, a 2022-es Mercedes nem a legjobban sikerült konstrukció volt. A szívóhatásra alapuló autók korszakának első évében a brackley-iek radikális megoldással rukkoltak elő az oldalszekrények méretét illetően, ám ez nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A brazíliai kettős győzelmet és néhány dobogót leszámítva George Russellnek és Lewis Hamiltonnak nem sok sikerélménye volt abban az évben: előbbi a negyedik, utóbbi a hatodik pozícióban zárt a tabellán.

    Rovanpera még nem adta fel, de tudja, hogy mostantól futamokat kell nyernie

    0

    Kalle Rovanpera Paraguay után Chilében sem tudott elég jó eredményt elérni, így nagyra nőtt hátránya a bajnokságban. A kétszeres világbajnok úgy látja győzelmekkel képes csak csökkenteni lemaradását.

    Kalle Rovanpera Paraguayban, majd Chilében is defekt miatt nem tudott elég jó eredményt elérni, holott mindkét versenyen vezetni tudott. A kétszeres világbajnok paraguayi defektjéről bár nem lehet biztosan tudni, hogy miért kapta, azonban Chilében egyértelműen ő hibázott, amikor az útpadkának ütközött, ami után az is csoda, hogy nem esett ki.

    A két verseny során összesen 30 pontot szerzett, míg a mindkét futamon nyerő Sébastien Ogier 61-et, így Rovanpera 21 pont hátrányba került.

    “Chilében szerintem a rajthely fontossága többet számított, mint amire lehetett számítani – mondta Kalle Rovanpera a verseny után. – Sok olyan körülmény van, amiben még nem jó a tempónk. Gyakorlatilag csak esőben voltunk elég gyorsak, szárazon viszont szenvedtünk.”

    A hamarosan 25 éves versenyző továbbra sem találja az összhangot a Hankook gumijaival.

    “Teljesen világos, hogy sokszor nem tudok elég jól teljesíteni a gumikkal. Ha az elsők között indulunk és próbálunk sietni, az nem működik.”

    A finn toyotás szerint győzelmekkel tudja csak életben tartani bajnoki esélyeit.

    “Nyilvánvalóan egyre nehezebb lesz a helyzetünk, ahogy közeledik a szezon vége. Szükségünk lett volna jó eredményre Chilében, különösen az aszfaltversenyek előtt, de ez nem sikerült. Sébastien Ogier idén fantasztikus munkát végez, és vezeti a bajnokságot, jó eredményeket ért el. Teljesen egyértelmű, hogy néhány győzelemre lesz szükségünk, ha esélyeinket életben szeretnénk tartani.”

    A szezon most két aszfaltos futammal, a Közép-Európa Rallyval és Japánban folytatódik. Rovanpera pedig nyerni tudott a Kanári-szigeteken, a szezon egyetlen teljesen aszfaltos futamán.

    „A Közép-Európa Rally egy nagyon másfajta verseny lesz, mint a Kanári-szigetek. Sok lesz a felhordás a pályákon. Nem lesz ugyanaz a verseny, de megpróbáljuk ugyanazt csinálni, mint a Kanári-szigeteken.”

    Hamilton felszólalt a gázai konfliktus kapcsán: Nem hagyhatjuk, hogy ez tovább folytatódjon

    0

    Lewis Hamilton felszólalt a gázai helyzettel kapcsolatban, és kijelentette, nem szabad hagyni, hogy ez tovább folytatódjon. A Ferrari versenyzője három szervezetnek adományozott pénzt, és arra kérte követőit, hogy amennyiben módjukban áll, ők is segítsenek.

    Lewis Hamilton az aktív pilóták közül a leginkább hajlamos felszólalni különböző társadalmi ügyekben. Különösen a 2020-as évek elején volt igazán aktív ilyen téren, akkor még Sebastian Vettellel együtt, ám az elmúlt időszakban kicsit csendesebb volt ezen a fronton. Kedden viszont ismét véleményt nyilvánított egy fontos kérdésben.

    Az Izrael és Palesztina közötti konfliktusról van szó, amelynek legújabb fejezete immáron közel két éve tart. A helyzet megítélésének többféle olvasata létezik, ezekbe mi nem kívánunk belemenni, de az tény, hogy Gázában napról napra rengetegen veszítik életüket. A 40 éves pilóta pedig leszögezte, hogy valamit tenni kell társadalmi szinten.

    „Gázában napról napra romlik a helyzet – írta a 24 óráig elérhető Instagram-történetében. – Az elmúlt két évben a lakosság több mint 10%-a meghalt vagy megsebesült – köztük több tízezer gyermek, és ez a szám csak tovább növekszik. Gáza városának legutóbbi megtámadása több százezer embert kényszerített otthonuk elhagyására, a kórházak pedig máris túlterheltek az éhínségben szenvedőkkel és a véget nem érő bombázások áldozataival. Az ENSZ vizsgálóbizottsága népirtásnak minősítette a gázai helyzetet. Emberként nem állhatunk tétlenül, és nem hagyhatjuk, hogy ez tovább folytatódjon.”

    Hamilton először beszélt arról, amit eddig is mindenki látott rajta

    Hamilton ugyanakkor nem csupán annyit tett, hogy felhívta követőtáborának figyelmét a helyzet súlyosságára. A következő sztorijában ugyanis felsorolt három civil szervezetet, amelyek igyekeznek segíteni a bajba jutottakon, és amelyeknek ő már átutalt egy bizonyos összeget: a Palestine Red Crescentről, a Doctors Without Bordersről, valamint a Save the Children UK-ről van szó.

    „Nehéz nem tehetetlennek érezni magunkat ennyi tragédia láttán, de nem állhatunk tétlenül – fogalmazott. – Van néhány fantasztikus szervezet, amely nagyszerű munkát végez, hogy segítsen a palesztin embereknek, és ehhez pénzre van szükségük. Én három szervezetnek adományoztam, amelyek fáradhatatlanul segítenek azoknak, akiknek szükségük van rá. Ha úgy érzitek, hogy van mit adnotok, hálás lennék, ha csatlakoznátok hozzám.”

    A Forma–1-es mezőny hamarosan visszatér a pályára, hiszen a hétvégén az Azeri Nagydíjat rendezik meg Bakuban. Könnyen lehet, hogy a csütörtöki sajtónapon ott is szóba kerül a téma, és ebben az esetben Hamilton még szélesebb közönséggel oszthatja meg, hogy mennyire súlyos a helyzet Gázában a konfliktus miatt.

    „Végleg” negatív rekorder lesz Hamilton a Ferrarinál? – főnöke nem ért egyet az érintettel

    Sébastien Ogier elárulta chilei győzelmének titkát

    0

    A nyolcszoros világbajnok, Sébastien Ogier szezonbeli ötödik győzelmével a WRC pontversenyének élére állt a Chile Rally után. A második dél-amerikai versenyen péntek délután indult el a francia versenyző a győzelmet érő úton.

    Nem a legjobban indult Sébastien Ogier versenye Chilében, a nyolcszoros világbajnok mindössze negyedik volt 13.9 másodperc hátránnyal péntek délben, miközben folyamatosan autójának rossz beállítására panaszkodott.

    A nap végére azonban már Adrien Fourmaux és Thierry Neuville mögé a harmadik helyre tudott zárkózni, ekkor már csak 2.3 másodperc hátránnyal. Ogier szombattól azonban folytatta remek teljesítményét, amivel végül megszerezte a győzelmet és maximum pontszámot szerezve 2 pont előnnyel a bajnokság élére állt.

    “Ez a győzelem más, mint a paraguayi, mert ezúttal sikerült megszerezni minden megérdemelt pontot – mondta Sébastien Ogier, aki Paraguayban még a Power Stage-re érkezett eső miatt a győzelem megszerzésének is örülhetett. – Paraguay után kellett kis idő, mire örülni tudtam a győzelemnek. Most, hogy maximum pontszámot szereztem és átvettük a vezetést a bajnokságban, sokkal jobban örülök.”

    Ogier sikerének titka az volt, hogy szinte egy teljesen új autót kapott péntek délutánra.

    “A péntek déli szerviz során minden része ki lett cserélve az autónak: A differenciálmű, a felfüggesztés, és sorolhatnám. Onnantól kezdve minden működött az autóval. A siker másik tényezője az volt, hogy szombat reggel a vizes pályán az elől rajtolók tudtak igazán gyorsak lenni, így ezért nem volt döntő különbség az élen állók között, délutánra azonban száradtak a pályák és ekkor sikerült jobb teljesítményt nyújtani. Voltak azonban nehéz pillanatok is, péntek és szombat reggel is voltak izgalmas pillanataink. Összességében azonban jó munkát végeztünk.”

    A WRC-szezon október közepén Ogier második hazai futamával, a Közép-Európa Rallyval folytatódik. Ogier Németországban lakik.

    Evans elégedett chilei tempójával, de beismerte, nehéz lesz legyőzni Ogier-t

    0

    Elfyn Evans csatában tudott lenni sokáig a győzelemért Chilében, végül azonban Sébastien Ogier sokkal jobban teljesített vasárnap, így a walesi versenyző a második helyen zárt.

    Elfyn Evans Chilében is takarítani kényszerült a nyitó napon, ami ellenére vezetett péntek délben, azonban délután már nem tudta tartani a lépést riválisaival, csak az ötödik helyen zárta a napot, de hátránya csak 13.1 másodperc volt az éllovas Adrien Fourmaux mögött.

    Szombaton ő és Sébastien Ogier is megelőzte Fourmaux-t és hyundai-os csapattársát, Thierry Neuville-t, és a két toyotás harcolt tovább a győzelemért.

    Vasárnap azonban négyből három szakaszt Ogier nyert, így Evansnek be kellett érnie Paraguayhoz hasonlóan a másodok hellyel.

    Összességében azonban nem elégedett a walesi pilóta, annak ellenére, hogy nyolcszoros világbajnok csapattársával szemben 2 pontos hátrányba került a bajnokságban.

    “Vegyes érzésekkel zártam a versenyt – mondta Elfyn Evans. – Paraguayban komoly teljesítménybeli problémával zártunk második helyen, és bár most sikerült jobb tempóban vezetni, a nyitó napi takarítás befolyásolta a versenyünket. Összességében elégedett lehetek, a tempónk nem volt rossz, de Sébastien Ogier-t nagyon nehéz legyőzni.“

    Evans dicsérte Ogier teljesítményét és beismerte, hogy nehéz lesz a csatázni vele a bajnoki címért.

    Ogier megnyerte 200. WRC-futamát és átvette a vezetést a bajnokságban, Solberg a WRC2 bajnoka

    “Sébastien Ogier-ról mindenki tudja, hogy nagyon gyors tud lenni bármelyik versenyen. Mindenki tudja, hogy ő az egyik legjobb versenyző ebben a sportban, de most vele kellene harcolnunk. Nehéz lesz legyőzni az utolsó három futamon, de igyekszünk mindent megtenni. A szezon most két aszfaltos versennyel folytatódik, korábban pedig ezeken a versenyeken már tudtunk jó eredményt elérni, ezért hasonlóban bízom most is.”

    Versenyautót tesztelt a Williams csapatfőnöke – na de hogy került egy McLarenbe? (képek, videók)

    0

    James Vowles Spanyolországban tesztelte korábbi versenyautóját. Utóbbi pedig történetesen az F1-ben riválisnak számító márka, a McLaren kocsija.

    Bár a nyári szünet már véget ért a Forma–1-ben, és elindult a szezon végéig tartó darálás, azért természetesen egy-egy üres hétvége becsúszik a pilótáknak és a csapatoknak. Legutóbb pedig nemcsak Max Verstappen ült versenyautóba, hogy megszerezze a szükséges engedélyeket, hanem James Vowles, a Williams csapatfőnöke is.

    Verstappen megkapta a külön engedélyt, legközelebb már Ferrarival száguldhat a legendás pályán

    Igaz, utóbbi nem versenyzett, hanem egy kétnapos tesztet teljesített Spanyolországban. A helyszín a Circuito de Navarra volt, amely többek között a spanyol Forma–4-es bajnokságnak ad otthont, de korábban például a GT1-es világbajnokság mezőnyét is fogadta. A brit szakember a közösségi médiában osztott meg néhány képet és videót, amelyekhez pár sort is mellékelt.

    „Két fantasztikus napot töltöttem a spanyolországi Circuito de Navarrán – írta az Instagramon. – Nagyrészt száraz idő volt, és egy nagyszerű, technikás pályáról van szó. Egy McLaren 720S GT3 Evót vezettem a Garage 59 csapatánál. Nagyszerű volt visszatérni egy olyan istállóhoz, amellyel meghatározó közös múltunk van. Az elején kicsit rozsdás voltam, hiszen néhány éve már nem versenyzem a GT3-ban, ám azzal, hogy két nap tesztelés után hol tartunk, rendkívül elégedett vagyok. A mérnöki agyamat nagyrészt félre kellett tennem, és a vezetésre kellett összpontosítanom – és minden pillanatát élveztem. Hamarosan többet is mesélek.”

    Ami bejegyzés elején szereplő márkanév pedig nem elírás: Vowles valóban a Forma–1-ben riválisnak számító McLaren autóját vezette. Hogy miért éppen azt? Nos, azért, mert korábbi csapatánál tesztelt, és a korábbi autójába ült be. A 46 esztendős szakember ugyanis 2022-ben a Garage 59 színeiben részt vett az ázsiai Le Mans-sorozatban. Nicolai Kjærgaarddal, valamint Manuel Maldonadóval (az F1-es futamgyőztes Pastor Maldonado unokatestvérével) egy triót alkotva a GT-kategória tizenhetedik helyén végeztek, legjobb versenyeredményük az első abu-dzabi viadalon elért tizenharmadik pozíció volt.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    James Vowles (@jv.f1) által megosztott bejegyzés

    Ahogyan azt ő is írta, egészen pontosan egy McLaren 720S GT3 Evóról van szó. A V8-as ikerturbóval hajtott kocsi 740 lóerős teljesítményre képes, végsebessége pedig 341 km/h. A Garage 59 csapata jelenleg a GT World Challenge Europe versenyein indul, rajtuk kívül még másik három istálló használja ezt a konstrukciót.

    Vowles 2023 óta irányítja a Williamst csapatfőnökként, miután hosszú éveken át vezető stratéga volt a Mercedesnél. Első évében rögtön sikerült elmozdulni a tizedikről a hetedik helyre, a második szezonban viszont több problémával is szembe kellett néznie, és csak a kilencedikek lettek. Idén viszont egyértelműen szintet léptek, és jelenleg a konstruktőri tabella ötödik pozícióját foglalják el a négy élcsapat mögött.

    Herczig Norberték autójának festésére is lehet voksolni az ERC év végi szavazásán

    0

    Az ERC már elindította év végi szavazását, mely során a legszebb festésű autók között Herczig Norbert Skodájára is lehet voksolni.

    Herczig Norbert két szezon kihagyása után idén visszatért az ERC-be, ahol a Sierra Morena Rallyn Efrén Llarena Toyotájával, majd a Rally Hungaryn és a Róma Rallyn már a BRR Team Skodájával állt rajthoz.

    Fotó: @World / Red Bull Content Pool

    Az autók festése szinte ugyanaz volt, köszönhetően a magyar versenyző főszponzorának.

    Herczig Norbert legjobb eredményét a Rally Hungaryn érte el idén, ahol kilencedik lett az Eb-mezőnyben.

    Az autó festésére most szavazni is lehet az ERC-hivatalos oldalán!

    Jelentősen változott a sprintnaptár, a mesterséges izgalomkeltés egy részéről lemondott az F1

    0

    A Forma–1 bejelentette, hogy mely helyszínek adnak otthont a jövő évi sprinthétvégéknek. A pályák kétharmada változik az idei évhez képest, az időpontokat látva pedig úgy tűnik, az F1 jövőre már kevésbé akarja mesterségesen fokozni az izgalmakat ezen a téren.

    A Forma–1-ben 2021 óta létezik a sprint, 2023-tól kezdve pedig minden szezonban hat helyszín ad otthont a megszokottól eltérő formátumú hétvégének. Ez jövőre sem lesz másképp, és a sportág vezetése kedden be is jelentette, hogy melyek lesznek ezek a pályák. A naptárat látva pedig mind a helyszínek, mind az időpontok tekintetében jelentős lesz a változás.

    Az első két helyszínt tekintve ugyanakkor marad minden a régiben, pontosabban a tavalyi és az idei programhoz képest nem lesz módosítás. Az első sprintet ugyanis Sanghajban, a másodikat pedig Miamiban rendezik. Mindkét helyszínről elmondható tehát, hogy jövőre zsinórban harmadszor fogadják a mezőnyt speciális hétvége keretében.

    Emellett viszont van három új, valamint egy visszatérő helyszín. A soron következő pálya a montreali lesz, ahol eddig még nem volt sprinthétvége. Ellentétben Silverstone-nal, ahol a sportág történetének első ilyen jellegű versenyét rendezték 2021-ben, azóta viszont rendre normál formátumú fordulónak adott otthont. A jövőre búcsúzó Zandvoort, valamint Szingapúr pedig szintén első bálozó lesz ilyen tekintetben.

    Ami pedig szintén megfigyelhető, az az időpontok változása. Amióta egy évben hat sprintet rendeznek, Austinban, Interlagosban és Loszaílban rendre tartanak sprintet, ami azt jelenti, hogy az utolsó hatból három hétvégén a megszokottnál több pontot lehet szerezni. Ez papíron izgalmasabbá tesz egy bajnoki harcot, hiszen így több egységet lehet begyűjteni a hajrában, de jövőre az F1 nem él az izgalomkeltés ezen módszerével, hiszen az utolsó sprintre pont közvetlenül az utolsó hat hétvége előtt kerül majd sor.

    Hivatalos a Forma–1 2026-os versenynaptára

    Ami magát a formátumot illeti, az marad a tavaly óta megszokott rendszerben. A pénteki nap egy szabadedzésből és a normál kvalifikációnál rövidebb sprintidőmérőből, míg a szombat a sprintből, valamint a „rendes” időmérőből fog állni. Vasárnap pedig természetesen szintén minden marad a régiben, vagyis aznap továbbra is a főfutamé lesz a főszerep.

    „Az F1-es sprint a 2021-es bevetetése óta egyre nagyobb pozitív hatást gyakorol, és egyre népszerűbb – nyilatkozta Stefano Domenicali, a Forma–1 elnök-vezérigazgatója. – A hagyományos nagydíjhétvégékkel ellentétben kettő helyett négy tétre menő esemény zajlik, így a sprintfordulók minden nap több izgalmat kínálnak a rajongóinknak, a közvetítőpartnereinknek és a promótreknek, ami növeli a [helyszíni] látogatottságot és a nézettséget. A 2026-os szezon egy új szabályrendszer korszakának kezdetét fogja jelenteni, így a három új sprintes helyszín csak tovább növeli a drámát a pályán. Szeretném megköszönni az FIA-nak, minden promóternek, a partnereinknek, pályabíróinknak és önkénteseinknek, valamint a helyi sportkluboknak, hogy továbbra is nagyon sikeressé teszik a sprintet, és mindannyian alig várjuk, hogy a 2026-os idényben még elképesztőbb versenyzést és izgalmakat nyújthassunk a rajongóinknak.”

    „A sprintformátum egyre izgalmasabb részévé vált az FIA Forma–1-es világbajnokságának, intenzív versenyzést és további szórakozást nyújtva a rajongóknak szerte a világon – fogalmazott Mohammed ben Sulayem, az FIA elnöke. – Miközben közeledünk az új generációs autók és szabályok fémjelezte, mérföldkőnek számító 2026-os idényhez, örömmel látom, hogy a sprint a sportággal kapcsolatos szélesebb körű ambíciónkkal párhuzamosan fejlődik. Az új helyszínek behozatala a visszatérő kedvencek mellett tükrözi a promóterek, a csapatok és a szurkolók lelkesedését. Továbbra is szorosan együttműködünk a FOM-mal, az istállókkal, a tisztviselőinkkel és a pilótákkal, hogy a sprintformátum még jobbá tegye a bajnokságot.”

    Az F1 2026-os sprintnaptára

    Időpont Helyszín
    Március 13-15. Sanghaj
    Május 1-3. Miami
    Május 23-24 Montreal
    Július 3-5. Silverstone
    Augusztus 21-23. Zandvoort
    Október 9-11. Szingapúr

    Merényiék is meglepődtek nagyszerű eredményükön a szlovák bajnokin

    0

    Merényi Zsolt és Modrovics Mónika a Tatra Rally és Kassa Rally után izgalmas versenyen fantasztikus eredményt tudott elérni a hétvégi szlovák Martin Rallyn, melyet először rendeztek meg.

    Merényi Zsolt és Modrovics Mónika a hétvégén ismét rajtvonalhoz állította már-már historic korú Hondáját az először megrendezett Rally Martin futamot, melyet Martin település környékén, aszfaltos pályákon tartottak. A verseny a szlovák bajnokság ötödik fordulója volt.

    A nagyszerű eredménnyel zárult verseny után Merényi Zsoltot kérdeztük élményeikről.

    “Hétvégén Szlovákiában versenyeztünk, az 1. Rally Martin rendezvényen – mondta Merényi Zsolt a RallyCafé oldalának. – Idén ez már a harmadik szlovák versenyünk volt, a Tátra Rallyval kezdtünk Poprádon, ami annyira megtetszett, hogy azóta Kassára és most Martin városába is ellátogattunk.

    A természeti adottságoknak köszönhetően, nagyszerű pályákon és jó minőségű utakon versenyezhettünk újra, amit szeretek én és az autónknak, a Honda Civic-nek is fekszik. Az autó egyébként évek óta változatlan, idén már historicos korba lépett, azonban sajnos a HTP (Historic Technical Passport) hiánya miatt külföldön historic bajnokságban nem indulhatunk vele – ezért úgy gondoltuk, hogy a szlovák nemzetközi 1. osztályban állunk rajthoz, a 7-es kategóriában, ahol A-csoportos 1.6-os és 2000 ccm-s autók között mondhatni az esélytelenek nyugalmával indulunk.”

    Fotó: Merényi Zsolt / Facebook

    Az erősebb autókkal szemben azonban így is nagyszerű eredményt ért el a páros.

    “Hatan indultunk a kategóriánkban, az első napot meglepetésre a 2. helyen zártuk és reméltük, hogy majd másnapra is marad legalább annyi az előnyünkből, hogy dobogóra állhatunk. Ez annyira jól sikerült, hogy két szakaszt is megnyertünk, amiből az egyik a Power Stage volt és végül sikerült a második helyet megtartanunk. Ami külön meglepett, hogy a Power Stage-en az abszolút 12. időt értük el, pár gyári építésű autót is megelőzve. Nem gondoltam volna, hogy valamikor az első osztályban sikerül abszolút pontokat szerezni, ezzel a lassan 30 éves, félig N-csoportos Hondával.”

    A verseny szervezői is jó munkát végeztek.

    “Ahhoz képest, hogy először volt ezen a környéken verseny, nagyszerűen sikerült rendezés: 242.2 km össztávból 69.55 km volt gyorsasági, összesen 10 szakaszból. Rajt- és céldobogó, valamint két városi körgyorsasági is volt a központban, amiből az egyiken sötétben kellett vezetni. Az időtervben csúszás nem volt, versenyzőbarát volt a program, valamint a szervezők és a helyiek is szívesen fogadtak bennünket.

    Köszönjük nekik és a helyi szurkolóinknak is a támogatást, akik örültek, hogy magyar hangot is hallhattak a dobogón. Ezenkívül köszönöm a profi navigálást Modrovics Móninak, és a profi szervizt Bélának és édesapámnak. Köszönjük a segítséget Karinak és a támogatóinknak is.”

    A verseny abszolút értékelését Roman Odlozilik nyerte Skoda Fabia RS Rally2-vel, míg a hetes kategóriát Jose Andres Cordova nyerte egy Opel Adam Cup versenyautóval Merényiék előtt.