back to top
2025. április 19. 20:49
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 2

    Szórakoztató tényeket osztottak meg magukról a WRC sztárjai

    0

    A WRC négy sztárja válaszolt a szokasáaikat és a szabadidejüket érintő kérdésekre, betekintést engedve a versenyzésen túli életükbe.

    Felismerik a rali-világbajnokság sztárjait az utcán? Mivel kényeztetik magukat, ha lehetőségük van nem az előírtak szerint étkezni? Többek között erre is válaszolt Elfyn Evans, Adrien Fourmaux, Grégoire Munster és Oliver Solberg a WRC új videójában.

    A versenyzők azt is elárulták, mivel kapcsolódnak ki a fárasztó, hosszú WRC-futamok után. A belga és luxemburgi gyökerekkel rendelkező, és az utóbbi ország színeiben versenyző Munster meglepő választ adott: „Én azt mondanám, hogy szauna. Például amikor Svédországban vagyunk, mindig szaunázom.”

    Ha nem kell figyelnie a táplálkozásra, Munster pizzát eszik, más versenyzők kedvence a steak sült krumplival vagy éppen a kebab. Oliver Solberg azt is elárulta, szabadidejében jégkorongozik, Munster padelezik, míg Evans a kerékpározásért rajong.

    Több millió forintot érő ruhában érkezett meg Norris Dzsiddába – de mi köze ennek James Hunthoz?

    0

    Lando Norris egy 9 ezer fontot, azaz több mint 4 millió forintot érő dzsekiben érkezett meg a dzsiddai paddockba. A ruhadarabnak – amelyből mindössze huszonöt darabot készítettek – nem csak mostani tulajdonosa miatt van Forma–1-es kötődése.

    A Forma–1-ben nem ritka, hogy a versenyzők extravagáns öltözetben jelennek meg a paddockban. Lewis Hamilton például az elmúlt években sportot űzött ebből, most viszont Lando Norrisról szólnak a hírek ezen a téren. A brit versenyző ugyanis egy méregdrága és nagyon limitált kiadású ruhadarabban jelent meg a paddockban a Szaúd-arábiai Nagydíj sajtónapján.

    A McLaren versenyzője egy olyan bomberdzsekit viselt, amelyből világszerte mindössze huszonöt darabot gyártottak, és amely 9 ezer fontba, vagyis közel 4,3 millió forintba kerül. Az African Kilimanjaro elnevezésű ruhadarab tiszta selyem és lenvászon keverékéből készült, és kézzel varrt, az afrikai dzsungelt ábrázoló minták láthatóak rajta.

     

    Azonban ennél is érdekesebb, hogy a ruhának nem csak azért van köze a Forma–1-hez, mert történetesen Norris viselte. A dzsekit ugyanis a fenntarthatóságra törekvő divatmárka, az Elkay Hunt gyártotta. A név pedig nem véletlenül lehet ismerős a sportág történelmét ismerők számára, hiszen a cégnek nagyon is van köze James Hunthoz, 1976 világbajnokához.

    Na jó, valójában csak közvetetten, hiszen fia, a szintén autóversenyző Freddie Hunt alapította a vállalatot másodmagával, az ugyancsak pilóta Lee Keshaw-val. Előbbi tavaly beszélt is a cégről. „Ez egy luxusmárka – nyilatkozta a ’Track Limits’ podcastban. – A dzsekik nagyon egyediek. Lehetséges, hogy egy bizonyos darabból tízet vagy húszat készítünk, de ennél többet nem. Ez mind kézzel hímzett, kézzel készített cucc.”

    „Úgy játszotta apámat, mint egy punci” – James Hunt fia majdnem megütötte a Rush rendezőjét

    Ami a Hunt családot illeti, Jamest aligha kell bemutatni a Forma–1 kedvelőinek. Az 1973-tól 1979-ig tartó F1-es pályafutása során a világbajnoki címe mellett összesen tíz futamot nyert, de a rajongóknak talán a playboy életstílusa jut először eszükbe róla. Később szakkommentátorként dolgozott, de 1993-ban mindössze 45 évesen szívrohamban meghalt. A jelenleg 37 éves Freddie Hunt nem örökölte apja tehetségét, így az F1-től is nagyon messze volt.

    33 nővel szexelt, ivott és drogozott a helyszínen, majd világbajnok lett Lauda legendás ellenfele

    Norris listavezetőként várja a dzsiddai hétvégét, hiszen 3 ponttal többet gyűjtött, mint csapattársa, Oscar Piastri. A lélektani fölény ugyanakkor az ausztrál pilótánál van, hiszen legutóbb Bahreinben meggyőző sikert aratott, miközben a 25 éves versenyző többször is hibázott. Jelenleg úgy tűnik, hogy az autó jobban fekszik a McLaren ifjabbik pilótájának, de a csapat dolgozik rajta, hogy Norris is minél komfortosabban érezze magát.

    Norris újabb erős önostorozó műsort tartott

    Ott Tänak határozott kéréssel fordul az Észt Rally szervezőihez

    0

    A világbajnok észt pilóta, Ott Tänak szerint nem engedhetik meg maguknak a szervezők, hogy a könnyebb utat választják.

    Ahogyan arról beszámoltunk, megkérdőjeleződött az Észt Rally jövője a világbajnokságban, miután Lettország tavaly sikeres WRC-futamot rendezett, majd a szervezők bejelentették, hogy 2027-től ismét a vb-naptárba szeretnének kerülni. Az észt szervezők viszont akár helyszínt is hajlandóak változtatni, ha erre lenne szükség.

    Észtország kész helyszínt is változtatni, hogy a WRC-naptárban maradhasson

    Az észtek sztárja, Ott Tänak úgy véli, hogy a hazai versenye még mindig nagy jelentőséggel bír.

    „Az Észt Rally megrendezése már szinte kötelességé vált nekünk – mondta Tänak az észt közszolgálati csatornának, az ERR-nek. – Ami csak álomnak indult, már megköveteli tőlünk a színvonal megtartását. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy a könnyebb utat válasszuk.”

    Az észt világbajnok arra is kitért, hogyan éli meg, hogy a szó legszorosabb értelmében hazai pályán versenyezhet.

    „A hazai verseny mindig is pozitív és egyben nagy kihívást jelentő élmény a résztvevőknek – folytatta Tänak. – Természetesen ismerem ezeket az utakat, ebben a régióban nőttem fel, és pont ezeken az utakon tanultam vezetni. Az idén több ugratót tettek bele, de összességében tudom, mire számíthatok.”

    Ott Tänak és Martin Järveoja megnyerte az első, 2020-as észt világbajnoki futamot, azóta viszont csak Kalle Rovanperä ünnepelhetett győzelmet: 2021-ben, 2022-ben és 2023-ban is a finn versenyző diadalmaskodott.

    „Természetesen hazai közönség előtt mindig van rajtunk nyomás, hogy jól teljesítsünk – ismerte el Tänak. – De ugyanez vonatkozik minden versenyenre, mindig a legjobb eredmény elérése a cél, akár a szurkolók, akár saját magad, vagy éppen a csapat miatt. A nap végén nem számít, melyik versenyen indulunk, mindig az a legfontosabb, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzük, és sikeresek legyünk a világbajnokságban.”

    Az Észt Rally az idén július 17–20-án rendezik meg.

    A csapatfőnök figyelmeztetése: „Nem fér bele több kiesés!”

    0

    Jari-Matti Latvala szerint Kalle Rovanperä szempontjából még semmi sincs veszve, ugyanakkor már nincs lehetősége hibázni.

    Mondjuk ki, Kalle Rovanperä pocsékul kezdte a WRC-szezont, hiszen három futam után egy negyedik hely a legjobb eredménye, 57 ponttal van lemaradva csapattársa, az éllovas Elfyn Evans mögött, ráadásul még az egyetlen versenyen induló Sébastien Ogier is több pontot gyűjtött nála a csapaton belül.

    A kétszeres világbajnok szenvedései a Szafari Rallyn csúcsosodtak ki, amikor az utolsó napon elektronikus hiba miatt kiállni kényszerült. Addigra azonban már minden esélyét elveszítette arra, hogy a győzelemért harcoljon Kenyában. A Toyota csapatfőnöke, Jari-Matti Latvala megérti a versenyzője frusztrációját.

    Thierry Neuville vezet Kenyában vasárnap, Rovanpera kiesett

    „Még nem volt lehetőségem arra, hogy beszéljek Kalléval, de tudom, hogy eléggé felbosszantja, amikor ilyen történik a verseny utolsó napján – mondta Latvala. – Mindig van egy olyan pillanat, amikor versenyzőként az ember csak azt szeretné, ha békén hagynák. Most megvolt a lehetősége egy kis szünetre és pihenésre.”

    A főllású versenyzéshez egy év részmunkaidős ralizás után visszatérő Rovanperä szemlátomást szenved a Hankook új abroncsain, amelyek nem illenek a vezetési stílusához. Ezzel együtt a szezonkezdés jócskán elmaradt a várakozásoktól.

    „Kalle szezonkezdése nem volt éppenséggel a lehető legjobb – fogalmazott diplomatikusan Latvala. – De nem szabad elfelejtenünk, hogy amikor 2023-ban megnyerte a második világbajnoki címét, akkor is vontatottan indult a szezonja. Aztán kezdtek összeállni a dolgok, és jöttek a győzelmek. Most olyan helyzetben vagyunk, hogy semmi sincs még veszve, de már nem fér bele több kiesés. Természetesen a legutóbbi eset nem az ő hibája volt.”

    Kalle Rovanperä
    Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Latvala azonban arra figyelmezteti a finn versenyzőt, hogy ne kövesse el ugyanazt a hibát, amit tavaly Sébastien Ogier elkövetett.

    „Emlékezzünk a tavalyi évre, amikor Sébastien Ogier nem teljesítette az összes versenyt, és lemaradt a pontversenyben. A kérésünkre a szezon végén kezdte el üldözni a bajnoki címet, és akkor kezdtek el jönni a hibák, mert túl keményen nyomta – emlékezett vissza a csapatfőnök. – Ez a túlzott akarás, amit Kallénak el kell kerülnie. Ő azonban nagyon higgadt srác, így bízom benne, hogy elkerüli ezt a helyzetet.”

    A világbajnokság április 24–27-én folytatódik a Kanári-szigetek Rallyval, a versenyen Sébastien Ogier is indul.

    Ogier megszakítja szabadságát, rajthoz áll a Kanári-szigeteken

     

    Aukciódömping: hamarosan Schumacher, Prost és Mansell ereklyéjét is meg lehet vásárolni

    0

    A Miami Nagydíj hétvégéjén nagyszabású árverést rendeznek, ahol többek között Michael Schumacher sisakját, valamint Alain Prost és Nigel Mansell versenyzői overálját is meg lehet szerezni. Rajtuk kívül több egykori és jelenlegi pilóta ajánlott fel ilyen ereklyéket, de egy F1-es autót és egy különleges élményt is meg lehet vásárolni.

    A Forma–1 mezőnye jelenleg a Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéjére készül, ám két hét múlva már Miamiban lesz jelenése. A floridai helyszínen pedig természetesen megadják a módját a versenyrendezésnek, és számos egyéb módon is szórakoztatják a kilátogatókat. A szombati napon, vagyis május 3-án például különleges árverést rendeznek a Bonhams szervezésében, ahol számos értékes F1-es ereklyéhez lehet hozzájutni.

    Például ahhoz a sisakhoz, amelyet Michael Schumacher 1991-ben használt, igaz, nem a Forma–1-ben. A későbbi hétszeres világbajnok még gokartversenyeken és talán a DTM-ben, vagyis a német túraautó-bajnokságban viselte azt a fejvédőt, amelyet az évtizedek során megóvtak, így még az eredeti rostély található meg rajta, és a használat nyomai is meglátszanak rajta, ami meglehetősen autentikussá teszi. A sisak a szervező becslése szerint 30 és 50 dollár közötti értéken fog elkelni.

    Elképesztő sztori látott napvilágot Michael Schumacher F1-es bemutatkozásáról

    A szponzormatricákat később ragasztották rá, ezek az első, Benettonnál töltött évére hajaznak. Mint ismert, Schumacher az 1991-es Belga Nagydíjon mutatkozott be a Jordannel, ám a következő futamra már az olasz istálló elhappolta őt. Ott 1995-ig versenyzett, utolsó két évében világbajnok lett, és búcsúzóul a konstruktőri címhez is hozzásegítette csapatát.

    A sztárgolfozóval közösködő, pizzafutárnak hitt Schumacher csapattársát is megdöbbentette 33 éve

    Alain Prostnak a korábbi versenyzői overálját lehet megszerezni, becslések szerint mintegy 15 ezer dollárért. A francia pilóta ezt a versenyruhát viselte, amikor 1984-ben visszatért a McLarenhez. A darab a rajongók egyik kedvence, hiszen a Saima, a Boss, a Marlboro, a Michelin, a Segafredo, a Hercules és a TAG is megtalálható rajta szponzorként. A használat meg is látszik rajta, hiszen már kissé ütött-kopott, és az a rész is feltűnő, ahol a Marlboro logóját eltávolították.

    Prost autóját vezette az F1-es pilóta, Häkkinen és Senna McLarenje is pályára gurult (videók)

    A francia versenyző számára viszont talán nem ez a legkedvesebb overál, már ha a pályán elért eredményeket vesszük alapul. Abban az évben ugyanis minden idők legkisebb különbségével, mindössze fél ponttal veszítette el a bajnokságot Niki Laudával szemben. Igaz, a következő két évben már sikerült felérnie a csúcsra.

    Többek között 1986-ban is, amikor Nigel Mansell volt az egyik szenvedő fél. A brit exversenyzőnek szintén az az évi overálját lehet megvásárolni, vélhetően 5 és 7 ezer dollár közötti összegért. A rajongók itt is nosztalgiázhatnak, hiszen a Canon, a Denim, az Isle of Man Bank, a Manx Airlines, a Boss, a Honda, a Mobil 1, a PMG, az Ici, és Goodyear logója is látható rajta. Ha pedig ez nem lenne elég, a ruhához járnak az eredeti füldugók, egy dedikált fotó Mansellről, miközben ennek az overálnak a pontos mását viseli, valamint egy poszter a jacarepaguái pályáról.

    Rajtuk kívül több egykori és jelenlegi pilóta ereklyéi váltak eladóvá: Damon Hillnek, Lewis Hamiltonnak, Fernando Alonsónak és Charles Leclerc-nek a korábbi overálját lehet megszerezni, míg utóbbi kettőnek a sisakjára is lehet licitálni, ahogyan Pierre Gaslyéra és Lando Norriséra is. Ezenkívül számos autóhoz hozzá lehet jutni, köztük egy 2009-es Brawn GP-hez is, Sir Jackie Stewart, a sportág legidősebb élő világbajnoka pedig egy különleges élményt ajánlott fel, amelyben a silverstone-i hétvégén lesz része a vásárlónak. Csemegézni erre a linkre kattintva lehet.

    Állapota ellenére sisakot írt alá Michael Schumacher

    Két héttel később rendezhetik meg a szezonzáró Zemplén Rallyt

    0

    A Rallysport Bizottság jóváhagyta a rendező kérelmét, így november elején rendezhetik meg a szezonzáró Zemplén Rallyt.

    Ahogyan tavaly, úgy az idén is módosulhat a szezonzáró Zemplén Rally időpontja. Az ORB-versenynaptárban eredetileg október 24–26-a szerepelt a szerencsi központú verseny időpontjaként, azonban az MNASZ honlapján elérhető RSB határozatok tárában új információ jelent meg.

    A 64/2025.04.08. számú elektronikus RSB határozat szerint a Rallysport Bizottság úgy határozott, hogy jóváhagyja az EMAM Zrt. kérelmét, és javasolja a Sporttanács felé a Zemplén Rally 2025. rendezvény 2025. 11. 7–9. dátumon történő megrendezése engedélyezését, egyben kéri a 2025. évi versenynaptár módosítását.

    Ezek alapján az eredtileg tervezettnél két héttel később rendezhetik meg az ORB-szezonzárót. Legutóbb 2022-ben versenyeztek novemberben a Zemplénben, akkor ennél is később, november 11–13-án rendezték meg a futamot. Abban az évben a bajnok Mads Ostberg győzött a Zemplénben, a második Csomós Mixi, a harmadik Vincze Ferenc lett.

    Tavaly drámai küzdelmet hozott a verseny, amelyen a bajnoki címre legesélyesebb Csomós Mixi nagyot esett, így a folytatásban Velenczei Ádám és Német Gábor csatázott az első helyért. Végül Németék is megjártak egy árkot, és bár tovább tudtak menni, végül Velenczeiék ünnepelhették az abszolút bajnoki cím megnyerését.

    Velenczei Ádám nyerte a Zemplén Rallyt és a 2024-es Magyar Rally Bajnokságot

    A tervezett ORB-versenynaptár
    Április 4–6.: Diósgyőr Rally
    Május 8–11.: Rally Hungary
    Június 13–15.: Mecsek Rally
    Július 11–13.: Székesfehérvár Rally
    Szeptember 12–14.: Győr Rally
    November 7–9.: Zemplén Rally

    Világbajnoka miatt dobta a Volvót az M-Sport WRC-csapata

    0

    Sébastien Ogier 2017-ben megérkezett az M-Sporthoz, és azonnal lecseréltette a csapat addig használt felderítőautóját.

    A főként motorsporttal foglalkozó AutoMax Youtube-csatorna legfrissebb epizódjában az M-Sport főhadiszállásán jártak a készítők, ráadásul a WRC-csapat impozáns autógyűjteményében maga Richard Millener csapatfőnök kalauzolta végig őket – és így minden érdeklődőt is. A műsorban előkerült egy nem éppen tipikus Volvo S60 AWD is, amiről Millener elmondta, éveken át felderítésre használtak a csapat versenyzői.

    „A Fordnak akkoriban nem volt összkerékhajtású változata a felderítőautókhoz. A Volvo a csoport tagja volt, így sikerült Volvót szereznünk” – magyarázta Millener a videóban. A csapatnak azonban 2017-ben meg kellett válnia a fehér Volvótól. Az ok meglehetősen egyszerű volt: megérkezett a csapathoz az akkor még négyszeres világbajnok Sébestien Ogier.

    „Nézd, Malcolm, sajnálom, de én ezt nem vezetem” – mondta Millener szerint Ogier Malcolm Wilsonnak. Az M-Sport pedig tiszteletben tartotta Ogier kívánságát, és kivonta a forgalomból a Volvót. Onnantól kezdve a Ford Focus RS-t használták felderítőautónak. A videóból nem derült ki, konkrétan mi volt a versenyző baja a Volvóval.

    Ogier aztán meghálálta a szerződtetését, hiszen 2017-ben és 2018-ban is világbajnoki címet nyert az M-Sporttal, mielőtt egy évre visszament a Citroënhez. Az M-Sport ráadásul 2017-ben a gyártók világbajnokságát is megnyerte – világbajnoki címet azelőtt és azóta sem tudott nyerni a csapat a WRC-ben. A ma már csak részmunkaidőben versenyző Ogier pedig már nyolcszoros világbajnoknak mondhatja magát.

    Félnek a megtorlástól, ezért sokan nem mernek felszólalni, állítja a lemondott FIA-vezető

    0

    Robert Reid úgy véli, az FIA-ban egyeseknek nem tetszett, hogy megfogalmazta aggályait a szövetségen belül, és elárulta, nem arról volt szó, hogy nem akarta aláírni a titoktartási egyezményt, ennek ellenére elbántak vele. A brit sportdiplomata hálás a támogatásért, aminek kapcsán kijelentette, sokan nem merik nyilvánosan vállalni a véleményüket.

    Múlt héten többen is kemény szavakat fogalmaztak meg az FIA-val kapcsolatban. Köztük volt Robert Reid is, aki egészen addig a sportért felelős elnökhelyetteseként végezte a munkáját a szövetségen belül, ám egy héttel ezelőtt benyújtotta lemondását. Ezzel együtt pedig kemény kritikával illette a Nemzetközi Automobil Szövetség működését.

    Reid a közleményében hangsúlyozta, hogy bírálata nem konkrét személyekre irányul, hanem az elvekkel nincs kibékülve, ám soraiból nehéz volt nem kiolvasni, hogy Mohammed Ben Sulayem elnök vezetési módszerei, illetve annak következményei nem tetszenek neki. Egy héttel a lemondása után pedig újból megnyilvánult, és ezúttal sem bánt kesztyűs kézzel a szervezettel.

    Akkor szólaltam fel, amikor úgy éreztem, hogy alapvető elvek csorbulnak – írta a Substacken. – Ezt tisztelettel, konstruktívan és mindig azzal a céllal tettem, hogy megóvjam sportágunk integritását. Ennek azonban ára volt. Világossá vált, hogy a jogos aggályok felvetését nem mindig fogadják szívesen, és a saját bőrömön tapasztaltam, hogyan vezethet a status quo megkérdőjelezése párbeszéd helyett kirekesztéshez. Nem bántam meg, hogy felemeltem a szavam. Azonban úgy gondolom, igazságtalanul bántak velem, amiért ezt tettem. A vezetés az, ami számít. Ha pedig a bizalom egyszer elveszett, nehéz helyreállítani. Ha a motorsport hiteles akar maradni és a jövőben is virágozni szeretne, akkor nem a kontrollnak, hanem az együttműködésnek kell diktálnia. Nem hallgatással, hanem elszámoltathatósággal.”

    Lemondott az FIA sportért felelős elnökhelyettese, Robert Reid

    Reid számára az a döntés volt az utolsó csepp a pohárban, amikor az FIA a szenátus vagy a világtanács megkérdezése nélkül magánál tartotta a ralikrossz-világbajnoksággal kapcsolatos feladatokat. Ugyanakkor már azelőtt is látszott, hogy nincs minden rendben, hiszen kitiltották őt a Motorport Világtanács üléséről, miután nem írta alá a titoktartási egyezményt. Pedig valójában nem arról volt szó, hogy nem hajlandó aláírni.

    Teljes mértékben támogatom a titoktartás szükségességét, és személy szerint mélységesen bosszús vagyok a sok szivárogtatás miatt, amelyek aláássák a bizalmat és a hatékony vezetést – szögezte le. – Egy újságíró azt mondta nekem, hogy az FIA-nak talán jobban kellene törődnie azzal, hogy miért szivárogtatnak, mint azzal, hogy ki teszi ezt, és szerintem ezen érdemes elgondolkozni. Nem tagadtam meg az egyezmény módosításának aláírását. Egyszerűen csak kértem egy rövid haladékot, hogy jogi tanácshoz folyamodjak egy bonyolult, a svájci jog által szabályozott dokumentum kapcsán, amelyet viszonylag rövid határidővel terjesztettek elő. Ezt a kérést elutasították. Ennek eredményeként kizártak a Motorsport Világtanács üléséről, véleményem szerint tisztességtelenül és jogtalanul. 10 nappal később minden előzetes értesítés nélkül elérhetetlenné tették az FIA-s email-fiókomat. Többszöri segítség- és magyarázatkérésemre sem kaptam választ, mígnem az ügyvédem jogi levele után tájékoztattak, hogy szándékos döntés volt. Szeretném tisztázni, hogy még mindig kötnek a titoktartási kötelezettségek, és továbbra is tiszteletben tartom ezeket a jogi kötelezettségeket. Nem fogom nyilvánosságra hozni a bizalmasan kapott vagy hivatalos minőségemben szerzett információkat.”

    Egy ilyen horderejű lépés után természetes, hogy a reakciók sem maradtak el Reid irányába. Az 59 éves szakember beszámolója alapján még őt is meglepte, hogy mennyien támogatják, egy másik részlet viszont kevésbé. Az egykori ralis navigátor azt is leírta, hogy sokan nem szeretnék, hogy kitudódjon a nevük, mivel félnek a bosszútól.

    Őszintén meg vagyok hatva a pozitív visszajelzésektől, a motorsport csúcsától kezdve az FIA tagklubjaiig, kollégákig, szurkolókig és barátokig szerte a világon – fogalmazott. – Hihetetlenül hálás vagyok a nyilvánosan és privát módon tanúsított támogatásért, amelyet alázattal fogadok. Érdekes, de nem teljesen meglepő, hogy a támogató üzenetek közül sok azzal a kikötéssel érkezett, hogy a megtorlástól való félelem miatt nem hajlandóak nyilvánosan megszólalni, ami rávilágít néhány problémára, amellyel szembe kell néznünk. Soha senkit nem kérnék meg, hogy kellemetlen helyzetbe hozza magát, akár egy támogató levéllel, akár egy egyértelmű támogatásról tanúskodó közösségi médiás bejegyzéssel, mivel ezt nem érzem tisztességesnek. A másik oldalról fülsüketítő a csend.”

    Erős Supercar-mezőny, száznál is több résztvevő a RabócsiRingen

    0

    A RabócsiRingen zajló húsvéti szezonnyitó hétvégén az autósportok rajongói és családtagjaik is izgalmas programokra számíthatnak.

    Április 19–21. között ismét a lóerőké és az autósporté lesz a főszerep Máriapócson, hiszen jön a tavasz legnagyobb eseménye, a Metal-Sheet Nagy Húsvéti Autósport Fesztivál! A háromnapos programsorozat első két napján, szombaton és vasárnap a Rallycross Országos Bajnokság szezonnyitó futamára kerül sor a RabócsiRingen, hétfőn pedig a Metal Race Amatőr Autós Körverseny résztvevői lépnek pályára. Mindkét program során ígéretes mezőny várja az érdeklődőket.

    A Rallycross ob királykategóriája, a Supercar mezőnye idén is igazán erős, és minden adott hozzá, hogy a nézők felejthetetlen futamokat lássanak. Hét csúcskategóriás autó is lesz az összesen több mint 80 autót számláló mezőnyben.

    A Supercar-rajtrácson ott lesz Kárai Tamás az Audi S1 volánjánál, aki többszörös magyar bajnokként és nemzetközi szinten is elismert versenyzőként Máriapócson is izgalmas csatákat ígér. Antal István az Audi A1-gyel tér vissza, hogy az idén még magasabbra tegye a lécet, Koncseg Zoltán szintén Audi S1-es tapasztalt pilótájaként gyors versenyzőnek ígérkezik. A három audis pilóta óriási csatája várható.

    Mózer Márk újra a Peugeot 208-cal áll rajthoz, fiatalos lendülettel és látványos autókezeléssel, ami komoly kihívást jelenthet az élmezőny számára is. A Skoda Fabiát vezető Pál Krisztián harcos stílusáról ismert, így a RabócsiRingen is meglepetést okozhat. A tavalyi STC-2000 bajnok és idén Renault Megane RS-sel a kategóriába érkező Trepák Andor új szereplője a kategóriának, az első versenyen kiemelkedő teljesítményt nyújtott, így most is megszorongathatja a nagy öregeket.

    Az STC-kategóriákra is érdemes figyelni

     

    A húsvéti hétvégén nem csupán a Supercar-szörnyetegeké a főszerep: a tapasztaltabb pilóták közül sokan a túraautós STC kategóriákban (1600, 2000 és +2000 cm³) küzdenek a bajnoki pontokért, ahol a hajtáslánc, a lóerők és a taktika együtt dönt a siker sorsáról. Az STC+2000, tehát a nagy túraautók kategóriájában ott van a két nagy BMW-s vetélytárs, G. Nagy Zoltán és Vámosi Tibor, ők mindig nagyot csatáznak egymással, és Held Zoltán is visszatért ide egy Renault Clióval. STC-1600-ban ismét rajthoz áll a bajnoki címvédő, Siebel Balázs.

    Igazi különlegességnek számít a Mazda MX-5 Kupa, amelyben hátsókerekes japán sportautók feszülnek egymásnak látványos driftelésekkel, és nagyot mennek a Szakági CrossCar (SXC) kategória csővázas, extrém gyors buggyi is. A nevezési listán az MK kategória is népes mezőnnyel képviselteti magát, amely szintén izgalmas, márkaspecifikus csatákat ígér. Itt érdemes megemlíteni Patut, aki LADA 2105-tel Golfok és Suzukik között gyönyörű és gyors autózásról híres, ezúttal is biztosan szép íveket fog rajzolni.

    A RabócsiRingen a mezőny legnépesebb kategóriája, az Astra Kupa lesz, ahol több mint húsz, szinte teljesen egyforma Opel Astra méri össze erejét – itt garantált a centikért folyó küzdelem. A Junior Kupában tucatnyi ifjú tehetség bizonyítja, hogy a jövő bajnokai már most is versenykészen várják a rajtjelet.

    Astra kupában lehet csata az idei győzelemért, mert a tavalyi bajnok feljebb lépett. Tehát ott van a Gaál Fecó, aki tavaly 2. helyezett lett, és az örökös magyar bajnok Kotán Péter fia, Kotán Krisztián is, aki egyre jobb eredményeket ér el, és most megküzdhetnek akár a bajnoki címért is. Szintén itt indul Nagy Kamilla, a túraautó-versenyző és televíziós szakértő Nagy Dániel testvére.

    A Suzuki Swift kupában a juniorok között ott van a tavalyi 2. és 3. helyezett: Farkas Tamás lett a 2. és Kisdoky lett a 3. helyezett, valamint Benik Benett, aki nem más, mint a magyar ralilegenda, Benik Balázs fia. Benik Balázs neve fogalom az autósportban: többszörös abszolút magyar ralibajnok, WRC-s tapasztalattal és páratlan technikai érzékkel. Most fia próbálja meg beírni saját nevét a magyar autósport krónikájába. A magyar kupában indul a terepraliból ismert Bunkoczi László fia, Soma, és ott van Kisharsányi, a tavalyi Astra kupa győztese.

    Legyen szó a profikról vagy a feltörekvő tehetségek futamairól vonzanak, a húsvéti hétvégén a RabócsiRingen minden verseny izgalmas történetet mesél el – a rajttól a kockás zászlóig.

    Sportautók is érkeznek a RabócsiRingre

    A versenypályán kívül is garantált az élmény: egész napos családi programok, gasztronómiai élmények, kiállítók, autószimulátor várja a nézőket. A RabócsiRing minden korosztály számára kínál valami különlegeset – legyen szó adrenalinról, kikapcsolódásról vagy minőségi családi időtöltésről.

    A rendezvény egyik különleges színfoltja a DRX Sport közreműködésével megvalósuló szupersportautó-bemutató lesz, amely során a közönség testközelből csodálhat meg olyan ikonikus modelleket, mint a Ferrari 488 GTB vagy a Lamborghini Huracán. Ezek a járművek azonban nem csupán statikus kiállítási darabként lesznek jelen: a helyszínen – díj ellenében – tesztvezetésre is elvihetők, így valódi élményként élheti át, milyen érzés a világ legkívánatosabb sportautói közé tartozó gépeket vezetni.

    A RabócsiRing számára kiemelten fontos, hogy a húsvéti fesztivál minden korosztály számára tartalmas és emlékezetes programot kínáljon. Ennek jegyében az autósport események mellett színes és sokoldalú kísérőprogramokkal várják a látogatókat. A legkisebbek számára játszótér biztosít szórakozási lehetőséget, míg a nagyobbak és felnőttek a MultiraceVR profi szimulátorában tehetik próbára vezetési tudásukat, legyen szó driftről, rallyról vagy időmérős kihívásról.

    A látogatók kényelméről a bővített vendéglátói kínálat gondoskodik: a gasztronómiai zónában helyi ízek, frissen készült rántott és grillételek, levesek, gyrosok, hamburgerek, hűs italok és kávék várják az éhes és szomjas vendégeket a versenyek közben vagy a szünetek alatt.

    A háromnapos fesztiválra a jegyek már elérhetők a verseny oldalán. A napijegyek és bérletek kedvező áron vásárolhatók meg, és korlátozott mennyiségben tribün- vagy kempingbelépővel is kiegészíthetők. Az online elővételes jegyvásárlás április 16-án 16:00 órakor zárul. A 12 éven aluli gyermekek számára a belépés ingyenes.

    Azok számára pedig, akik igazán exkluzív élményre vágynak, a RabócsiRing limitált darabszámú SKYBOX VIP belépőket kínál. Ezek segítségével a látogatók közvetlenül a pálya középpontjából élvezhetik a versenyek legizgalmasabb pillanatait és teljes lebonyolítását.

    A program
    Április 19., szombat
    Depó kapunyitása: 7:00 / Nézői kapunyitás: 8:00
    8:00 – I. hivatalos edzés (Amatőr)
    8:15 – II. hivatalos edzés (Amatőr)
    8:30 – I. hivatalos edzés (RNOB + CEZ)
    10:30 – II. hivatalos edzés (RNOB + CEZ)
    12:30 – I. kvalifikációs futam (Amatőr)
    13:00 – I. kvalifikációs futam (RNOB + CEZ)
    15:30 – II. kvalifikációs futam (RNOB + CEZ)
    Április 20., vasárnap
    Depó kapunyitása: 7:00 / Nézői kapunyitás: 8:00
    8:00 – Warm-up (CEZ + RNOB)
    9:00 – III. kvalifikációs futam (CEZ + RNOB)
    11:30 – III. kvalifikációs futam (Amatőr)
    12:00 – IV. kvalifikációs futam (CEZ)
    13:00–14:00 – Betétprogram
    14:00 – Elődöntő és döntő futamok (Amatőr)
    14:30 – Elődöntő és döntő futamok (RNOB + CEZ)
    A döntő futamok leintése után 20 perccel díjátadó ünnepség a rajthelynél.
    Április 21., hétfő – Metal Race program
    7:00 – Depónyitás, érkezés
    7:00–08:30 – Adminisztráció és gépátvétel
    8:30 – Versenyzői eligazítás
    9:00–11:00 – Körverseny I.
    11:00–12:00 – Körverseny II. (Lada kategóriák)
    12:00–12:30 – Ebédszünet
    12:30–13:30 – Körverseny II. (RRS kategóriák)
    13:30–15:30 – Körverseny III.
    15:30–16:00 – Levezető edzés
    16:00 – Díjátadó

    Az autójával házat lebontó versenyző elbukta a hazai WRC-futamát

    0

    A múlt hét végén félelmetes balesetet szenvedő Yeray Lemes és navigátora ugyan megúszta az esetet, az autója azonban megsínylette az ütközést.

    Ahogyna arról beszámoltunk, a Kanári-szigetek ralibajnokságának második fordulóján, az Orvecame Rallyn félelmetes balesetet szenvedett el a spanyol Yeray Lemes és navigátora, David Vázquez. A páros a hatodik gyorsasági szakasz házak között futó részén elveszítette az irányítást az autója fölött, és házfalba csapódott, amitől az épület egy része összeomlott.

    Félelmetes balesetet szenvedett Yeray Lemes a Kanári-szigeteken

    Személyi sérülés szerencsére nem történt, de a páros nyilván feladta a Sergio Fuentes győzelmével véget érő versenyt. Most kiderült, hogy nemcsak ezt a versenyt bukták el, hanem a jövő heti Kanári-szigetek Rallyt is, vagyis nem lehetnek ott a hazai WRC-futamukon.

    A Citroën ugyanis olyan rossz állapotba került az ütközés után, hogy egészen biztosan nem lesz készen a jövő héten csütörtökön kezdődő WRC-futamig. A kudarc megsemmisítő erejű volt Lemes-nek, aki fáradhatatlanul dolgozott azért, hogy indulhasson a hazai versenyén.

    Az Automovilismocanario.com szerint az autó futóműve sérült meg olyan súlyosan, hogy az állapota nem teszi lehetővé a gyors javítást. José Antonio Suárez után így egy újabb közönségkedvenc spanyol versenyző lépett vissza a Kanári-szigetek Rallytól.

    A 37 éves Lemes hosszú páyafutása során főként Spanyolországban versenyzett, a Kanári-szigeteken kétszer nyert abszolút bajnokságot, egyszer pedig murván győzött, emelett murván spanyol bajnoknak is mondhatja magát. A nemzetközi porondon a legjobb eredménye a Junior-WRC ezüstérem 2013-ból.