back to top
2025. november 04. 11:50
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 2

    Kankkunen nagyon nehéz helyzetbe került az idei WRC-szezon során

    0

    Mivel Jari-Matti Latvala sok időt töltött versenyzéssel a Historic Eb-n, Juha Kankkunen vezette a Toyota WRC-csapatát a szezon nagy részében. Ez a munka pedig sok idejét elvette a négyszeres világbajnoknak.

    Jari-Matti Latvala idén rajthoz állt a Historic Eb versenyein, ami miatt igen keveset tudott a Toyota WRC csapatával foglalkozni, így távollétében a négyszeres világbajnok Juha Kankkunen vezette a japán gyártó csapatát.

    “Sokat segített volna, ha Jari-Matti kicsit többet tudott volna a csapat mellett lenni idén, gyakorlatilag levegőt venni sem maradt sok időm – mondta a finn legenda a Rallit.fi oldalnak. – A versenyek között is igen sok a teendő, kiszámoltam, idén 250 napot dolgoztam, így kevés szabad időm volt. Szerencsére a gyerekek már felnőttek és a feleségemnek sincs mindig szüksége rám, így kevésbé hiányzom otthonról.”

    Latvala a Japán Rallyn sem lesz ott, mivel a Historic Eb szezonzáró versenyén, Portugáliában próbálja megnyerni az Eb-címet.

    Mivel a Toyota november 10-ére sajtótájékoztatót tervez, így valószínűleg akkorra Latvala is Japánba próbál utazni, mert ekkor fedheti fel jövő évi csapatfelállását a japán gyártó.

    Juha Kankkunen egyelőre nem ismeri, hogy mit hoz számára a jövő.

    “Még nem beszéltünk a Toyotával a folytatásról, de lehet, hogy Japánban lesz róla szó. Japánban megünnepeljük a csapatvilágbajnoki címet, majd a szezon után szeretnék nyaralni menni.”

    A Japán Rally azonban nagyon komoly csatát is tartogat a Toyota számára, mivel Elfyn Evans, Sébastien Ogier és Kalle Rovanpera is a vb-címért küzd a Yaris-szal.

    “Nagyszerű dolog, hogy a gyártók bajnokságának megnyerése után mehetünk Japánba, és hogy lehetőségünk van ezt az összes japán szurkolóval megünnepelni. A pilóták világbajnoki címéért folytatott küzdelem most hihetetlenül szoros: Elfyn nagyszerű munkát végzett, és az elmúlt két évben megnyerte a Japán Rallyt, de azt is tudjuk, hogy Seb nagyon motivált lesz a Közép-Európa Rallyn elszenvedett baleset után, valamint Kalle jelenleg nagyon gyorsnak tűnik az aszfalton. Szerintem ez egy olyan verseny, amelyet bármelyikük megnyerhet, így izgalmas lesz a versenyt követni. Természetesen ez egy nagyon különleges rendezvény Takamoto Katsuta számára is, és reméljük, hogy ő is jól fog teljesíteni.”

    Pajari szeretne jól bemutatkozni a Toyota hazai szurkolóinak Rally1-es autóval

    0

    Sami Pajari tavaly éppen Japánban szerezte meg a WRC2-es bajnoki címet Rally2-es Toyotával, idén pedig először fog Rally1-es autót vezetni az ázsiai országban.

    Sami Pajarinak jó emlékei lehetnek Japánból, mivel tavaly ezen a versenyen biztosította be WRC2-es bajnoki címét Oliver Solberg és Nikolay Gryazin előtt Rally2-es Toyotával.

    A verseny után pedig bejelentették, hogy a finn versenyző idén Rally1-es autóval fog versenyezni a Toyotánál, így ebben a kategóriában most fog először csapata hazai szurkolói előtt vezetni.

    „Nagyon várom már az első japán versenyem a Rally1-es Toyotával – mondta Sami Pajari. – Jó emlékeim vannak a tavalyi évről, amikor megnyertük a WRC2-es bajnokságot, és már akkor éreztem a japán szurkolók támogatását, szóval biztos vagyok benne, hogy idén még többen szurkolnak nekünk is. Élvezem a japán szakaszokat: nem olyan gyorsak, de nagyon pontosnak kell lenni, mert keskenyek és kanyargósak. A Közép-Európa Rallyn jó sebességünk volt néhány szakaszon, és remélhetőleg ezt Japánban is folytatjuk, ahol az út általában egy kicsit tisztább marad minden autó számára, mert kevesebb lehetőség van a kanyarok levágására.”

    Pajari az idei szezon során elsősorban tapasztalatot szerzett, legjobb eredményét Kenyában érte el, ahol negyedik helyen ért célba.

    Evans sorozatban harmadik japán győzelmével növelné bajnoki előnyét

    0

    Elfyn Evans kiválóan szerepelt korábban a Japán Rallyn, ahol megnyerte a legutóbbi két versenyt. Idén pedig, ha folytatni tudná ezt a sorozatot, nagy lépést tenne első vb címe felé.

    Elfyn Evans idén kiválóan kezdte a WRC-szezont, már év elején rekord nagyságú előnyre tett szert. A walesi toyotás később óvatosabb tempóra váltott és előnye kétszer is elfogyott már, azonban az utolsó két versenyt ő várhatja az élről, 13 ponttal előzi meg Sébastien Ogier-t és Kalle Rovanperát is.

    A szezon most a Toyota hazai futamával folytatódik, Japánban pedig Evans nyerni tudott az előző két évben, ezért idén is ez a célja.

    „A Japán Rally mindig kiemelt verseny, mivel ez a Toyota hazai futama, és nagyon különleges hangulat uralkodik a rendezvényen – mondta Elfyn Evans. – Nem egy könnyű verseny, nagyon nehéz és kanyargós szakaszokkal. Az elmúlt években időnként meglehetősen nehéz körülményeket láttunk. Még száraz időben is nagyon kicsi a hibalehetőség, és könnyű elkövetni egy apró, de nagy árat követelő hibát. A siker egyik kulcsa, hogy gond nélkül célba érjünk, a másik pedig, hogy jól érezzük magunkat az autóban, és hogy minden kanyarban koncentráljunk. Voltak már ott jó futamaink a múltban, és most is a győzelemre fogunk törekedni, hogy megpróbáljunk jó eredményt elérni a csapatnak otthon, és magunknak a bajnokságban.”

    Amennyiben Ogier és Rovanpera valamilyen komoly problémával szembesülne, győzelem esetén a vb-címet is megszerezhetné Evans.

    Az idei japán versenyen 20 gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, jelen állás szerint száraz körülmények között.

    Busás nyeremény volt a jutalma a férfinak, aki pénzt tett a 13 éves Hamiltonra

    0

    Napra pontosan 17 évvel ezelőtt nyerte első világbajnoki címét Lewis Hamilton, miután a 2008-as Brazil Nagydíj utolsó körének utolsó kanyarjában megelőzte a nedves pályán száraz aszfaltra alkalmas abroncsokon küszködő Timo Glockot, ezzel pont elegendő pontot gyűjtve Felipe Massa legyőzéséhez. Egy férfi pedig hatalmasat kaszált ezzel.

    A brit klasszis első vb-címéről az utóbbi néhány évben rengeteg szó esett amiatt, hogy Massa a 2008-as szingapúri ütközésbotrány okán megtámadta annak az évnek a végeredményét, és jelentős kártérítés mellett azt követeli, hogy ha Hamiltont hivatalosan nem is lehet megfosztani a címtől, közleményben nyilvánítsák őt a 2008-as szezon jogos világbajnokának.

    Hogy lesz-e az egészből bírósági tárgyalás, az a héten, Londonban kezdődött meghallgatáson dől el, mi azonban most nem ezzel foglalkozunk, hanem korábbi cikkünkkel visszatekintünk a 2008-as szezonzárón történtekre és arra, hogy egy brit férfi miként nyert 125 ezer fontot (akkori árfolyamon 37,5 millió, mai árfolyamon 55 millió forintot) azzal, hogy már gokartos korában fogadott Hamilton későbbi sikereire.


    Lewis Hamilton 2008. november 2-án nyerte meg pályafutása első világbajnoki címét. A drámai futam végén rengetegen izgultak, köztük az a brit férfi is, aki tíz évvel korábban hatalmas szorzóval fogadott honfitársa végső győzelmére.

    A drámai Brazil Nagydíjra alighanem mindenki emlékszik, az ehhez túlságosan fiatalok pedig hallottak róla, már csak azért is, mert az utóbbi időszakban pedig ismét aktuálissá vált, ezért csak röviden idézzük fel a történteket.

    Felipe Massa vezetett a versenyen, míg a brit pilóta a negyedik helyen haladt, amikor a hajrára leszakadt az ég, így a mezőny nagy része kiállt az intermediate gumikért. Timo Glock azonban maradt a száraz pályára alkalmas abroncsokon, így Hamilton elé került, ahogyan nem sokkal később Sebastian Vettel is, aki megelőzte az ideális ívről lecsúszó McLaren-versenyzőt.

    Az akkor 23 éves pilóta ezzel visszaesett a hatodik helyre, amely már nem volt elég a bajnoki címhez, hiszen a pontegyenlőség Massának kedvezett volna. Egészen a legvégéig úgy tűnt, hogy elbukja a végső győzelmet, ám az utolsó előtti kanyarban utolérték a teljesen lelassuló Glockot, így Hamilton visszajött az ötödik helyre, és egyetlen pontos előnnyel megszerezte első vb-címét.

    A McLarennél nyilvánvalóan hatalmas volt az öröm, ahogyan a szurkolóinak is hatalmas boldogságot okozott a végeredmény. Annak a férfinak és családjának pedig pláne, aki már egy évtizeddel korábban is bízott Hamiltonban, és ezt azzal bizonyította, hogy a pénzét is hajlandó volt kockára tenni érte, természetesen busás haszon reményében.

    Richard Hopkins 45 éves volt, amikor először találkozott az akkor 13 éves brit pilótával. Az apropó egy gokartverseny volt, illetve az a tény, hogy a férfi Hamiltonnal egykorú fia, Evan a későbbi hétszeres világbajnok ellenfele volt a pályán. Az idősebbik Hopkins pedig meglátta benne a potenciált, és nem kevés összeggel fogadott a későbbi sikerére.

    „Lewist már a kezdeti idők óta ismerem, és könnyen látható volt, hogy nyilvánvalóan jó vezetési képességekkel rendelkezik, amihez fantasztikus hozzáállás társul – idézi a Dalily Mailnek a futam másnapján megjelent cikke a férfit. – Volt egy megérzésem, hogy nagy dolgok felé halad. Hosszú távra terveztem, de kifizetődött.”

    Köztudott, hogy az Egyesült Királyságban lényegében mindenre lehet fogadni, így az sem jelentett akadályt, hogy meghatározzák a szorzóit egy gokartversenyző későbbi F1-es sikereinek. Hopkins 200 fontot tett arra, hogy Hamilton már 25 éves kora előtt futamot nyer az F1-ben, amire 200-as odds-al lehetett fogadni. Ez a 2007-es Kanadai Nagydíjon be is jött, így akkor 40 ezer font ütötte a markát.

    Emellett 500-as szorzóval 100 fonttal megfogadta, hogy ugyancsak 25 éves kora előtt világbajnok lesz, és további 50-nel azt, hogy mindkét esemény bekövetkezik. Utóbbit 1500-as odds-cal kínálták, ami meglehetősen furcsa, hiszen ha a világbajnoki cím megvalósul, akkor szinte biztos, hogy addigra már a futamgyőzelem is bekövetkezik.

    „Próbáltam nem nézni, gyakorlatilag a kanapé mögé bújtam – emlékezett vissza Hopkins a drámai végjátékra. – Őszintén szólva azt hittem, hogy elszúrta. Nem tudtam elhinni, amikor láttuk, hogy Glock esik vissza, annyira összezavarta az embert, hogy Lewishoz hasonlóan meg kellett várnunk a megerősítést, mielőtt ünnepelhettünk.” Felesége, Sally annyit tett hozzá, hogy az utolsó pillanatokban meglehetősen nagy volt a feszültség. „El voltunk ragadtatva, és több mint elégedettek voltunk Lewis miatt – fogalmazott. – Nagy gratuláció jár neki, nagyon jól ismerjük a családot, és nagyon örülünk nekik.”

    Hopkins tehát 125 ezer fontot nyert a már korábban szerzett 40 ezer mellé. Felmerül a kérdés, hogy mire költötte a hatalmas összeget. Nos, csupán annyit lehet tudni, hogy mire akarta: egyrészt ki akarta fizetni a jelzáloghitelét, másrészt saját maga és családja igényeit is ki szerette volna elégíteni. „Van egy listám a megvásárolni kívánt dolgokról, például egy TAG Heuer óráról, és megígértem, hogy elviszem a családomat nyaralni Kubába, ahol a feleségem delfinekkel szeretne úszni” – árulta el.

    A család már egy évvel korábban is közel járt ahhoz, hogy a nyeremény nagyobbik része is az övék legyen, hiszen Hamilton kis híján az első évében világbajnok lett. Akkor két futammal a vége előtt 17 ponttal vezetett Kimi Räikkönen előtt, ám végül mégis a Ferrari pilótája örülhetett a brit versenyző és akkori csapattársa, Fernando Alonso kárára.

    Bunda volt Räikkönen egyetlen vb-címe, Hamilton felsőbb utasítás miatt nem nyerhetett?

    „Már egy ideje izzadtunk ezen fogadás miatt – jelentette ki Nick Weinberg, az érintett fogadóiroda szóvivője. – Tavaly túléltük, de volt egy olyan érzésünk, hogy ez elkerülhetetlen. Ez a legnagyobb kifizetés, amit valaha is tettünk motorsportra vonatkozó fogadás kapcsán, és ez a jól megérdemelt jutalma ennek az ügyfélnek, aki olyan régóta bízott Hamiltonban.”

    Bár Hamilton csak 2010 elején töltötte be 25. életévét, vagyis ha 2008-ban elbukik, elméletileg lett volna még egy lehetősége, de azzal biztosan nem élt volna, hiszen a McLaren katasztrofálisan kezdte a 2009-es idényt. 

    Rovanpera ráérzett az aszfaltos gumikra, Japánban is győzelemért harcolna

    0

    Kalle Rovanpera a murvás WRC-futamokon még küzdött a Hankook gumijaival, azonban aszfalton már két versenyt is nyerni tudott, így a győzelemért csatázna csapata hazai versenyén is.

    Kalle Rovanpera a murvás versenyek többségén küzdött a Hankook gumijaival, idén azonban így is megtudta szerezni első hazai győzelmét Finnországban. A kétszeres világbajnok azonban az aszfaltos gumikra sokkal hamarabb ráérzett, így a Kanári-szigetek után a Közép-Európa Rallyn is nyerni tudott, miután kiélezett csatát vívott a végül balesetet szenvedő Sébastien Ogier-val.

    Két futammal a szezon vége előtt így Elfyn Evans mögött egyaránt 13 pont hátránnyal áll a nyolcszoros világbajnok és Rovanpera.

    A finn versenyző szeretné folytatni jó aszfaltos szériáját a Toyota hazai futamán is.

    „Nagyon várom, hogy idén újra versenyezhessek a Japán Rallyn – mondta Kalle Rovanpera. – Mindig élvezem a japán versenyt, és a szurkolók egyedi hangulatot kölcsönöznek ennek az eseménynek a többi futamhoz képest, különösen nekünk, Toyota-pilótáknak. Maga a rendezvény egy trükkös verseny. Van néhány szélesebb és gyorsabb szakasz, amelyek igazán élvezetesek, és sok keskeny és technikásabb út, amelyek talán a múltban nem igazán feküdtek nekem. Jelenleg azonban nagyon jó érzésem van ezzel az autóval és aszfalt gumikkal, szóval meglátjuk, mit tudunk tenni ezúttal. A bajnokság szoros, és remélem, hogy továbbra is keményen tudunk küzdeni, és erős eredményt érünk el.”

    Rovanpera korábban kétszer indult Japánban, 2023-ban pedig harmadik helyen zárt, míg tavaly nem állt rajthoz.

    Az idei japán versenyen 20 gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, jelen állás szerint száraz körülmények között.

    A barátok és sporttársak összefogtak az Árpádtetőn balesetet szenvedő párosért

    0

    Egy héttel ezelőtt nem a tervek szerint alakult az Árpádtető Rally a Draskóczi Max – Dévai Bendegúz páros számára, akik Ladájukkal balesetet szenvedtek az első gyorsasági szakaszon. A versenyzők közül a navigátor súlyosan megsérült, de már a felépülés útjára lépett.

    A múlt hétvégén megrendezett Árpádtető Rally nehéz, esős körülményei komoly kihívást jelentettek a mezőny számára. A Draskóczi Max – Dévai Bendegúz páros 21013-as Ladával vágott neki a versenynek, azonban az első szakaszon a vizes úton megcsúsztak, és balesetet szenvedtek, melyben a navigátor súlyosan megsérült. Bendegúz jelenleg is kórházban van, de szerencsére elindult a felépülés útján.

    A baleset után a barátok és sporttársak közössége azonnal összefogott, hogy segítsenek a párosnak újra talpra állni.

    Az adománygyűjtés és támogatás eredményeként már sikerült többek között új kasztnit beszerezniük, így minden esély megvan rá, hogy Draskóczi Max és Dévai Bendegúz a jövőben folytathassák versenyzői pályafutásukat.

    A sporttársak példamutató összefogása ismét megmutatta, hogy a rally nemcsak a gyorsaságról, hanem az egymás iránti támogatásról is szól.

    A Rally Hungary korábbi győztese sorozatban nyolcadszor lett bajnok hazájában

    0

    Hétvégén rendezték a román bajnokság szezonzáró versenyét, melyen már tízszeres bajnokként állhatott rajthoz Simone Tempestni.

    Szombaton befejeződött a nyolc futamos román bajnokság az Arges Rallyval, melyen Norbert és Francesca Maior megszerezte idei első győzelmét Citroen C3 Rally2-vel.

    A versenyen Simone Tempestini már tízszeres bajnokként állhatott rajthoz Porsche 997 GT3-mal, így végül bajnoki helyezését befolyásolta, hogy nem teljesítette a rendezvényt Vlad Colceriu navigálásával.

    A 2024-es Rally Hungary győztese idén, amíg az ERC-ben főként Skodával versenyzett, addig hazájában öt futamon a Porschéval indult, és a szezonzáró kivételével Carmen Poenaru navigált.

    Tempestini a nyolc futamból ötöt nyert meg és a Brassó Rally után bebiztosította sorozatban nyolcadik, összességében 10. bajnoki címét, mellyel tovább növelte rekordját.

    A bajnokságban Norbert Maior lett a második, míg Andrei Girtofan és Tudor-Septimiu Marza két győzelemmel a harmadik helyet szerezte meg.

    Figyelmeztette saját csapatát az F1-es mérnökzseni

    0

    A mérnökzseni félmondata jelzi, a háttérben nem minden megy simán az Aston Martin topcsapattá faragásával.

    Adrian Newey önéletrajzi könyvében is részletesen mesélt arról, milyen problémákkal szembesült, amikor csatlakozott az akkor már egy éve Red Bull néven versenyző, de számos területen még mindig a bántóan félremenedzselt és sikertelen Jaguarra emlékeztető Milton Keynes-i istállóhoz. Voltak alkalmazottak, akik még mindig Jaguarként hivatkoztak a csapatra, Newey-val pedig közölték, hogy alkalmazkodnia kellene ahhoz, ahogy náluk mennek a dolgok. A mérnökzseni nyilván nem alkalmazkodott, helyette Christian Horner csapatfőnökkel karöltve nagytakarítást végzett az állományban, majd évek kemény munkájával 2009-re futamgyőztes, 2010-re pedig világbajnok istállót faragott a Red Bullból.

    Azóta rengeteg víz lefolyt a Dunán, Newey pedig már az Aston Martint erősíti, ahol ugyanazzal a céllal dolgozik, mint korábbi állomáshelyén: világbajnokot akar faragni egy középcsapatból. A 2026-os átfogó szabályváltozások jó kiindulópontként szolgálhatnak erre, hiszen esélyt kínálnak az erőviszonyok átrendezésére, noha a 66 esztendős szakember James Allen F1-es podcastjában elmondta, ez azért nem magától értetődő.

    „Mindenki tiszta lappal kezd, és a valószínű az, hogy ugyanazok lesznek a topcsapatok jövőre is, mint akik az idén voltak. De esetenként előfordulhat egy kisebb felfordulás. Legutóbb bizonyos mértékig a 2009-es nagy szabályváltozáskor volt ilyen, amikor a Ferrari és a McLaren, 2008 két legjobb csapata visszaesett, a Brawn és a Red Bull pedig az élre tört. Szóval megesik az ilyen, de többnyire ugyanazok a csapatok maradnak az élen” – ecsetelte.

    Newey ezután arról beszélt, hogy nem lehet belőni, hogy jelenleg hogyan állnak a többi csapathoz képest, majd rátért arra, hogy milyen hasonlóságokat vélt felfedezni a korai Red Bull és a jelenlegi Aston Martin között.

    „Az őszinte válaszom az, hogy fogalmam sincs, mert nem tudod, hogy jól, rosszul, vagy ugyanúgy állsz az ellenfelekhez viszonyítva, mert nem tudod, hogy ők mit csinálnak – felelte arra a kérdésre, hogy jelenleg hogy állnak. – De közben erre a kérdésre kulturális szempontból is meg lehet adni a választ. Amikor kezdtem a Red Bullnál, akkor az a csapat a több éven át a Ford által menedzselt Jaguar hamvaiból nőtt ki, amely soha nem ért el jelentős sikert. Szerintem dobogójuk sem volt (valójában volt, kettő is – a szerk.). Jaguarként nagyon kevés sikert értek el, az emberek pedig elkezdték elveszíteni a hitüket aziránt, hogy valaha is képesek lesznek futamot nyerni.”

    „Amint pedig elkezdesz nem hinni abban, hogy meg tudod csinálni, minden rosszra fordul, mert felüti a fejét az önteltség, a lustaság és a magadba vetett hit hiánya. És ha nem vigyázol, a másikat hibáztató kultúra is. Ezt eléggé nehéz volt megfordítani a Red Bullnál, és anélkül, hogy túl sokat mondanék, jelenleg kissé déjá vu-m van.”

    Newey utóbbi mondata akár figyelmeztetésként is értelmezhető azok felé, akik a mérnökzseni szerint nem úgy állnak hozzá a munkához, ahogyan kellene, egyúttal előrevetíti azt, hogy nem feltétlenül jön el a tejjel-mézzel folyó kánaán már 2026-ban az Astonnak, és akár több évbe is beletelhet, mire igazi topcsapattá formálódnak.

    Andy Cowell, az Aston Martin csapatfőnöke a BBC Chequered Flag podcastjában mindenesetre elmondta, pontosan arra a hozzáállásra van szükség, amit Newey magával hozott, miközben az ő szavaiból is az tűnik ki, hogy a csapat nem minden mérnöke tudott egyelőre azonosulni ezzel.

    „Beszélgettem néhány mechanikai mérnökkel a héten, és azt mondják, »Adriannak a legfontosabb a mérnöki munka alapvető szabályai«. Erre én rájuk néztem és azt mondtam, »Nos, nem mindannyiunknak ez kellene a legfontosabb legyen?« Adrian csak magával hozta azt a fajta világos fókuszt, amellyel a csúcsra tör, amit minden mérnöknek csodálatos megtapasztalni és ami az egész szervezetet erre a gondolkodásmódra sarkallja, miközben rekordidő alatt hajszoljuk a csúcsteljesítményt. Így teljesítesz jól ebben az iparágban, ami valójában figyelemreméltóan egyszerű” – mondta a korábban a Mercedes motorgurujaként számos vb-címben kulcsszerepet vállaló szakember.

    A versenyzés mellett 15 éves tehetségnek is segítséget nyújt Lappi 2026-ban

    0

    A 15 éves Lauri Halonent választotta a Skoda finn importőre fiatal versenyzőket támogató programjába, a projektben pedig együttműködik Esapekka Lappival és csapatával is.

    A 15 éves Lauri Halonen idén megnyerte a finn bajnokság SM4-es kategóriáját Toyota Auris E150 járművel, ami mellett a junior bajnokságot is az élen zárta.

    Pénteken a Helkama-Auto Oy, a Skoda finn importőre bejelentette, hogy Halonent választotta fiatal versenyzőket támogató programjába. A projekt társpartnere az RTE Motorsport, mely Esapekka Lappi csapata, így a korábbi WRC-pilóta is tanácsokkal látja el a tinédzsert.

    “Nagyon érdekes lesz részt venni ebben a projektben, együttműködni a Skodával és az RTE Motorsporttal – mondta Lauri Halonen. – Esapekka Lappi biztosan sok tanácsot tud majd adni és támogatni tudja karrieremet. A következő szezonban kategóriát is váltok, ami új kihívásokat rejt.”

    Halonen 2026-ban a finn bajnokság SM3-as kategóriájában fog indulni Rally4-es autóval.

    “Lauri pontosan olyan versenyző, akit kerestünk – mondta Kari Aalo, a Helkama-Auto kommunikációs vezetője. – Fiatal, motivált, kész a kemény munkára, hogy minél tovább jusson. A fiatalok támogatása kulcskérdés a Helkama-Autónak és a Skodának.”

    Az SM3-as kategóriát idén a 39 éves Jarkko Nikara nyerte Rally4-es Renault-val, ami jól mutatja, hogy Halonen mennyire erős mezőnyben kerül jövőre.

    Ogier még mindig nyíltnak látja a vb-esélyeit, ezért vissza térne a sikeres útra Japánban

    0

    Sébastien Ogier fantasztikus sorozata ugyan a Közép-Európa Rallyn megszakadt, de továbbra is csatában van a bajnoki címért, ezért Japánban visszatérne a sikeres útra.

    Sébastien Ogier a Közép-Európa Rallyn baleset miatt szuperrallyzni kényszerült, így megszakadt 10 futamos sorozata, mely során mindig dobogóra tudott állni.

    A nyolcszoros világbajnok azonban vasárnap mindent nyert, így életben tartotta bajnoki esélyeit. A francia versenyző azonos pontszámmal áll Kalle Rovanperával és 13 pontos hátrányban van a bajnoki éllovas Kalle Rovanperával.

    A szezon utolsó előtti futamára Japánban kerül sor, ahol még a murvás futamon tudott nyerni 2010-ben, de a Toyota város központtal megrendezésre kerülő aszfaltos versenyen is második tudott lenni 2023-ban és tavaly.

    „A Japán Rally mindig különleges verseny a naptárban számunkra, és idén még érdekesebb lesz mindenki számára, tekintve, hogy milyen szoros a pilóták bajnoksága, mindössze két fordulóval a szezon vége előtt – mondta Sébastien Ogier. – A szakaszok nagy kihívást jelentenek, mivel nagyon keskenyek és technikásak, sok hibalehetőség nincs, és láttuk, hogy az időjárás ebben az évszakban még bonyolultabbá teheti a dolgokat. A Közép-Európa Rally nem úgy alakult, ahogy elterveztük, de tudjuk, hogy megvan a sebességünk, és még mindig van lehetőségünk harcolni a bajnoki címért. Mindent megteszünk majd, hogy Japánban a legjobb eredményt érjük el magunk, a szurkolók és a csapat számára.”

    Az idei japán versenyen 20 gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, jelen állás szerint száraz körülmények között.