2022. december 05. 11:48
KezdőlapE-MOBILITYFoust: a motorsportnak az Extreme E kell a túléléshez

Foust: a motorsportnak az Extreme E kell a túléléshez

-

- Hirdetés -

Az amerikai idén csatlakozik majd az Extreme E mezőnyéhez, és az új szezon előtt kijelentette, a jövő szempontjából is nagy hatása van a sorozatnak.

„Szerintem a motorsport jelenleg válaszutak előtt áll. Az elektromos versenyzésnek meg kell mutatnia, hogy igenis teljesítmény lakozik benne, de ugyanakkor biztonságos és megbízható is, és képes egyre nagyobb távokat leküzdeni.” fejtette ki véleményét Tanner Foust a McLaren évnyitója előtt.

- Hirdetés -

Ha ezt eléri a sport, már jobban eladható lesz, a gyártóknak és a nézőknek is. Szerinte a sorozat bájához hozzátartozik, hogy a legnehezebb környezetben küzdenek meg nemcsak egymással, de a tereppel is.

„Az Extreme E a legaljasabb helyeken megy keresztül, amivel elhallgattatja a kritizálókat, akik a hatótávolság, a hőmérsékleti problémák és az élettartam kifogásai mögé bújnak. Ehelyett belevetjük magunkat a legrosszabb terepbe, mondván, ha ezt kibírja, akkor a reggeli munkába járás is menni fog neki.”

- Hirdetés -
- Hirdetés -

Bár a „nyerj vasárnap, adj el hétfőn” elv jól hangzik, alig van olyan gyártó, akinél ez jelenleg egy az egyben megvalósulhatna. McLaren ugyan utcai autókat is gyárt, nem elektromos meghajtással, és ráadásul sportautókat.

A Ganassi csapatát a Hummer, a JBXE-t pedig a Lotus Engineering segíti, de ők sem az elektromos szerepvállalásukról híresek. Egyedül az Abt csapat hátterét szolgáló Cupra felel meg a kettős feltételnek, ők kifejezetten a Seat verseny- és elektromos ágazataként vannak jelen a piacon.

Friss