Extrém körülmények között lett nyolcadik az 56. Azores Rallyen Herczig Norbert és Igor Bacigál. A ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungaria kettőse ezzel 11 pontot szerzett az ERC értékelésben, és Norbi már azt is tudja, hogyan gyorsulhatnak tovább a murvás pályákon.
A portugáliai sártenger után ideálisabb körülményekben reménykedett az 56. Azores Rallyen Herczig Norbert és Igor Bacigál, de ezzel nem voltak egyedül, a teljes ERC mezőny egy élvezetes murvás futamot szeretett volna. A teszten és a pályabejáráson még minden jól alakult, sikerült elvégezni a tervezett programot, és az itiner írás is jól sikerült. A baljós előjel egyedül a meteorológiai előrejelzés volt, esőt mondtak péntekről-szombatra.
„Úgy kezdődött, hogy az első gyorsasági elmaradt a hatalmas esőzések miatt, ugyanis elmosta a pályát a lezúduló víz. Így rögtön egy 24 kilométeres szakasszal kezdtünk, ahol nem csak az eső, hanem a köd is megnehezítette a dolgunkat. Sőt nem is köd volt ez, hanem sokszor a felhőkben autóztunk. Mindenképp célba akartunk érni, így ezen a napon igyekeztünk megtalálni az optimumot a tempó és a biztonságos versenyzés között” – mondta Herczig Norbert.
Az ERC élő közvetítésében az MRF csapatvezetője azt is elárulta, hogy a három versenyzőjük közül ketten két pótkerékkel indultak a szervizparkból, egyikük pedig csak egy tartalék abroncsot vitt. A neveket viszont a riporterek kérdésére sem árulta el, de utólag az eredmények fényében nyilvánvaló, hogy Llarenáék kockáztattak, míg Norbiék két pótkerékkel versenyeztek.
Az első napot a 12. helyen zárta a ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungaria párosa. A második napra szokás szerint előrelépést terveztek, de a megszokott taktika most csak részben működött, mert valami hiányzott. A szükséges plusz a beállításokban rejtőzött.
„Rengeteg kombinációt kipróbáltunk teszten, és úgy fejeztük be a munkát, hogy éreztük az előrelépést. Az Azores Rallyen más abroncsokkal mentünk, mint az előző versenyen, és nagyon hamar láttuk, hogy még ez jó lesz, de még mindig hiányzik valami. Rengeteget mentünk keresztben, minden gázadásnál úszott az autó, ami látványos volt, de nem gyors. A nagyobb időkülönbségek ennek köszönhetők. A kigyorsításoknál sokakat veszítettünk. Sajnos csak a verseny végére körvonalazódott a megoldás. A következő murvás versenyre viszont már tudjuk, hogyan kell beállítanunk a ŠKODA Fabia Rally2 evo-t” – árulta el Herczig Norbert.
Azt minden ralikedvelő tudja, hogy a megfelelő beállítások megtalálásához viszonylag egyszerű a recept: menni kell, versenyezni, tesztelni. Nos ebből viszonylag kevés jutott a magyaroknak ebben a szezonban (is), miközben a mezőnyben többen is vannak akik „főállású” autóversenyzők, és emiatt nagyságrendekkel többet ülnek az autóban. Azt viszont talán kevesen tudják, hogy a másfajta abroncsokkal gyökeresen más beállítások is kellenek. Vagyis hiába van egy párosnak megfelelő setupja a például a Pirellikhez, egy gumiváltásnál mindent újra fel kell fedezni.
A nehézségek ellenére vasárnap négy helyet lépett előre Norbi és Igor, így második MRF abroncsokkal futott versenyükön nagyon értékes pontokat szereztek. A 11 bajnoki pont sokat érhet majd az év végi elszámolásnál. Ennél is fontosabb, hogy Norbi végre érzi az előrelépést.
„Ezen a futamon nagyon jól működött a kommunikáció Igor és közöttem. A gyorsaságik végén pedig jó volt az érzés a tempóval kapcsolatban is. Már tudjuk, hogy kialakult különbségek nagy része az autó beállításában van, amit igyekszünk orvosolni. Megható volt, hogy ismét találkoztunk magyarokkal. A szervizparkban ott nyaraló honfitársaink jöttek oda hozzánk, és a pályák szélén is többször láttuk a nemzeti színű zászlót. Nem tudjuk elégszer megköszönni a szurkolást, remélem az idei első magyar Eb pontokkal meg tudtuk hálálni ezt a szurkolói támogatást. Haladunk tovább az úton, a Kanári-szigeteken aszfaltos versennyel folytatjuk” – fejezte be az összegzést Herczig Norbert.
Ez a verseny sem lesz könnyű. Ugyan tudjuk, hogy Herczig Norbi pokolian gyors aszfalton – emlékezzünk csak a tavalyi olasz futamra – de az új abroncsokkal itt is számolni kell majd. Az MRF-nek aszfalton kellett többet fejlődnie, az pedig, hogy erre az évre mennyit tudtak előre lépni, a Kanári-szigeteken kiderül majd.