back to top
2024. május 08. 16:28

KezdőlapERCCsomós Mixi a hosszú pályákat várja

Csomós Mixi a hosszú pályákat várja

-

Két murvás futam után újra aszfalton versenyez Csomós Miklós és Nagy Attila Skoda Fabia R5-tel a rally Európa-bajnokság idei hatodik futamán, a Róma Rallyn. A verseny előtti héten 120 kilométeres teszten vettek részt, amelyen a Hankook aszfaltos versenygumijait próbálhatták ki. A HUMDA Academy versenyzője abszolút felkészült, eltökélt és a legjobb tízbe várja magukat. 

Az olasz főváros, Róma ad otthont a Rally Európa-bajnokság hatodik futamának, amely a májusi Kanári-szigetek Rally után a második idei aszfaltos versenye lesz a sorozatnak. A péntek esti prológot a Róma jelképének is tekinthető Colosseum körül rendezik, majd a mezőny átutazik a fővárostól nyolcvan kilométerre dél-keletre fekvő Fiuggiba. Az ásványvízéről híres, tízezer fős város lesz a verseny igazi központja. 

Szombaton és vasárnap is egyaránt 92 gyorsasági kilométert tesz meg a mezőny. A verseny különlegessége lesz a szombati Santopadre–Fontana Liri gyorsasági szakasz a maga 29 kilométerével, illetve a még ennél is hosszabb  vasárnapi pálya, a Cave–Subiaco, amely 32,5 kilométeres.

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Csomós Mixi és Nagy Attila még nem vettek részt a Róma Rallyn, így a pályák nagy része hiába egyezik meg a korábbi években használtakkal, minden újdonság lesz a magyar páros számára. 

A felkészülés kivételesen már a verseny előtti héten hétfőn megkezdődött, amikor 120 kilométeres fejlesztési teszten vettek részt. 

„Örülök neki, hogy visszatérünk aszfaltra – mondta Csomós Mixi. – Az idei szereplésünk alapján kicsit úgy tűnhet, mintha murvamenők lennénk, pedig aszfalton sokkal nagyobb a tapasztalatunk. 

Nagyon jó volt a Róma Rally előtti héten 120 kilométert tesztelni. Remélem, hasznos információkkal szolgáltunk a versenygumik fejlesztéséhez, és nekünk is sikerült egy kicsit visszarázódni az aszfaltos versenyzéshez. 

A Róma Rally pályáin még nem jártunk, de azt tudjuk, hogy nagyon kihordásosak, ami miatt biztosan hátrányt jelent, hogy később rajtolunk, de nem baj, ezt a nehézséget vállaljuk. 

A legfontosabb feladatunk, hogy minden gyorsasági szakaszt teljesítsünk és hogy minél nagyobb tapasztalatunk legyen, ha jövőre visszatérünk. Várom a két hosszú pályát. Minél hosszabb egy gyorsasági, annál jobban tudok koncentrálni, emiatt talán ezeken a szakaszokon lehetünk a legközelebb az ellenfeleinkhez. 

A mezőny most is nagyon erős, de azt gondolom, hogy az első tíz reális cél lehet. 

Hálásan köszönjük a rengeteg szurkolást! Atival Rómában is azon leszünk, hogy ezt minél jobban megháláljuk.“

Friss