2024. április 26. 22:16

KezdőlapERCMit szeretett Kopecky a S2000-es Skodában? 

Mit szeretett Kopecky a S2000-es Skodában? 

-

Már tudjuk, hogy melyik Skoda WRC-t szerette leginkább Jan Kopecky, azonban a cseh pilóta versenyzett S2000-es Skodával is, amiben egy dolog igazán megfogta. 

2007 után Jan Kopecky a WRC-ből az IRC-be tért át, ahol a Champion Racingben Peugeot 207 S2000-rel folytatta karrierjét, majd 2008 végén már a Skoda Motorsport S2000-es autójába ült, mellyel 2014 végéig versenyzett. 

2009-től kezdve 2012-ig folyamatosan az IRC második helyén zárt a Fabia S2000-rel, az autóval a 2011-es Mecsek Rallyn is megszerezte a győzelmet. 

2013-ban Jan Kopecky megszerezte első Eb címét, majd 2014-ben az Ázsia-Óceánia Rally Bajnokság első helyével búcsúztatta el a szívómotoros autót. 

“A Skoda Fabia S2000 teljesen más volt a WRC után – emlékezett vissza Jan Kopecky. – A S2000-es autó szívómotoros volt és a fordulatszám legfelső tartományában adta le a legnagyobb teljesítményt. Nagyon élvezetes volt vezetni, olyan volt, mint egy gokart.

Fotó: Jan Kopecky

Folyamatosan lendületből kellett vele autózni, kár, hogy az FIA nem módosított akkoriban a szabályokon, mert a motorban sokkal nagyobb potenciál volt, mint, amit a szabályok megengedtek. Nagyon szerettem a hangját, hihetetlen volt, mind a motor, mind a kipufogó felől. Ez az autó volt a Skoda legjobb hanggal rendelkező versenyautója.” 

A Fabia WRC azonban megváltoztatta a Skoda dolgozóinak fejlesztéshez való hozzáállását. 

“A mérnökök nagy hangsúlyt fektette az autó megbízhatóságára, ami fellendítette a gyári és privát versenyzők érdeklődését is. A Skodához megérkeztek a futómű specialisták, akik komolyat lendítettek a kocsi sikerességén. A S2000-es Fabia precíz, gyors reagálású és nagyon jól vezethető autó lett. Jó emléket őrzök a 2009-es Barum Rallyról, ahol az IRC mezőnyben a legjobb rallyversenyzők álltak rajthoz. Ennek ellenére Kris Meeke-et nagyjából egy perccel, Juho Hanninent pedig két perccel előztem meg. Nagyszerű verseny volt.” 

Friss