back to top
2025. február 19. 08:33

KezdőlapERCHerczig Norbiék Toyotával kezdik a szezont - dögös lett az új dizájn

Herczig Norbiék Toyotával kezdik a szezont – dögös lett az új dizájn

-

Egyéves szünet után újra ralizik Herczig Norbert és Ferencz Ramón, a háromszoros Eb dobogós páros egy Toyota Yaris GR Rally2-vel tér vissza az ERC-be.

2024-ben nem versenyzett a négyszeres magyar ralibajnok Herczig Norbert, ám 2025-ben újra autóba ül és Ferencz Ramónnal megkezdik hatodik közös évüket az ERC-ben.

„Az utóbbi három évben rengeteg munkám volt a hétköznapi életemben az új kamionszervizünk építésével és annak bevezetésével, ami miatt tavaly nem tudtunk versenyautóba ülni. Pályafutásomban egyszer már volt ilyen, hogy kihagytam egy teljes szezont, de akkor gyorsan tudtam akklimatizálódni. Az elmúlt éveben részt vettünk három tesztnapon, és az ott mért adatok alapján továbbra is jó a tempónk, így azt hiszem ezzel nem lesz gond, a feladat inkább az lesz, hogy kizárjuk és hétköznapokat és kizárólag a versenyre koncentráljunk.  Amennyiben ez sikerül akkor jó versenyeket futunk, és pontosan ez a cél 2025-ben: jól akarjuk érezni magunkat, úgy, hogy az élmezőnyben autózzunk” – mondta Herczig Norbert, hozzátéve azt, hogy az csak az első versenyeken derül ki, hogy mennyit gyorsult az ERC mezőnye erre az évre.

Az öt közös szezon, az ezek alatt megismert versenyek és pályák, valamint a versenyautóban és azon kívül is érezhető nagyszerű összhang versenyző és navigátor között adja az idei tervek stabil alapját. Eredménykényszer ugyan nincs, de a három közös ERC dobogó – amit Görögországban, Cipruson és Olaszországban szerzett a páros-, azt sugallja, hogy a tempójuk alapján számolni kell majd velük, főként úgy, hogy a legfrissebb technikával állnak rajthoz.

foto: Herczig Norbert

Tavaly Spanyolországban hasonlíthatta össze Herczig Norbert és Ferencz Ramón a Toyota és a Skoda aktuális raliautóját, és ennek a tesztnek a végén választották ki az új versenyautót.

Pályafutásom során még nem volt olyan, hogy két autót is kipróbálhattam egy teszten. Már az első nap végén láttuk, hogy a Toyota lesz a kiválasztott. Nagyon a kezemre áll, jó a futóműve és nagyon jól fordul. Picit furcsa lesz a háromhengeres motor, de úgy gondolom, gyorsan megszokom, mert versenyeztem Super2000-res és R5-ös autóval is, ez pedig valahol a kettő között helyezkedik el. A többi Rally2-es kocsihoz képest kicsit kevesebb a nyomatéka, jobban kell forgatni, emiatt sokat kell vele dolgozni, úgy is mondhatnám, hogy munkás a kocsi”- világított rá a márkaváltás okaira és az ezzel járó feladatra Herczig Norbert.

A Toyota potenciálját jól mutatja, hogy 2024-ben a WRC2-ben ilyen autóval nyerték meg a bajnoki címet, egyre többen szavaznak a japán márkára és az eredmények is igazolják, hogy a Toyota jó választás.

Nem csak márkát, hanem színeket is vált a magyar duó, a Toyota sárgába öltözik, a dizájn Herczig Norbert szerint is lélegzetelállító lett.

„Ezeket a színeket sosem használtuk, ám amikor megláttuk a kész terveket azonnal megtetszett. Új színekben, új autóval, új csapattal, de a megszokott legénységgel és a megszokott Pirelli abroncsokkal állunk rajthoz ebben az évben.”

foto: Herczig Norbert

A nyolcfutamos ERC szezon öt versenyén indul a Herczig-Ferencz duó. Elsőként a spanyol szezonnyitó Sierra Morena Rally szerepel a naptárukban, majd egyetlen murvás futamként a Rally Hungary, amit természetesen semmiképpen sem hagynának ki. A Rally Roma di Capitale szintén nem hiányozhat a sorból, hiszen 2021-ben ott a dobogón ünnepeltek, majd következik a Barum Rally, ahol kétszer is a legjobb ötben végeztek. Az évet Horvátországban zárja a csapat, a Croatia Rallyn 2023-ban a vb mezőnyben álltak helyt.

„Az elmúlt évek tapasztalata, hogy aszfalton tudunk a legközelebb autózni az élmezőnyhöz, sőt három évvel ezelőtt látszott, hogy meg is érkeztünk ezen a felületen a legjobbak közé, míg murván jelentősebb volt a hátrányunk. Ezért döntöttünk úgy, hogy az aszfaltos futamokra koncentrálunk, úgy, hogy próbálunk kevesebb versenyt menni, ám azokra tesztekkel, tesztfutammal készülünk” – magyarázta a programot Herczig Norbert.

Február közepén kezdődik a felkészülés, a 11 gyorsaságit tartalmazó Rally Lloret de Mar  160 versenykilométerén készülnek az áprilisi ERC szezonnyitóra.

foto: Herczig Norbert

Friss