Másfél nappal azután, hogy Fernando Alonso váratlanul aláírt az Aston Martinhoz, az Alpine bejelentette, hogy fiatal reménységét, a 2020-ban F3-as, 2021-ben pedig F2-es bajnoki címet nyerő Oscar Piastrit lépteti elő, és az ausztrál pilótát teszi Esteban Ocon csapattársává a 2023-as szezontól. Viszont lehet, hogy akad egy kis bökkenő.
Az Alpine idei tartalékpilótáját, a 23 esztendős Oscar Piastrit nevezte meg a csapatot az év végén elhagyó Fernando Alonso utódjaként, ami alapján azt hihetnénk, hogy jövőre biztosan az ausztrál versenyző lesz a 2024 végéig szerződéssel rendelkező Esteban Ocon csapattársa. Ám a helyzet nem ennyire egyszerű.
Amíg úgy tűnt, hogy Alonso biztosan marad jövőre is a francia istállóban, az idei évet versenyzés nélkül töltő Piastri számára a Williams nézett ki az egyetlen opciónak arra, hogy jövőre bemutatkozhasson a Forma-1-ben. A kétszeres világbajnok váratlan Aston Martinhoz igazolásával viszont megnyílt az út az utóbbi évek egyik legnagyobb tehetségének tartott ausztrál pilóta előtt, időközben azonban bonyolódott a helyzet.
Az Autosport ugyanis úgy tudja, hogy a Piastrit menedzselő Mark Webber időközben azon mesterkedik, hogy honfitársát bejuttassa a McLarenhez a továbbra is csak küszködő Daniel Ricciardo helyére. Azt a külföldi újságírók egy csoportjának kedden reggel nyilatkozó Otmar Szafnauer, az Alpine csapatfőnöke is elismerte, hogy Piastri és csapata elkezdett csapat utáni nézni, és nem véletlenül boronálták össze tartalékjukat a McLarennel.
Mindenesetre sokatmondó, hogy az Alpine közleményében nincs idézet Piastritól, akire ugyanakkor opciója van az Alpine-nak, aminek értelmében bármikor dönthetnek úgy, hogy igényt tartanak a szolgálataira. „Szerződéses kötelezettsége van az irányunkba, mint ahogy nekünk is felé. Mi egész évben tiszteletben tartottuk ezeket a kötelezettségeket. Ezek a kötelezettségek a 2023-as és a 2024-es szezonra vonatkoznak, amennyiben élnek néhány opcióval.”
Qatar 💨🔥 A hot and windy couple of days in the Middle East, continually learning 🤓 pic.twitter.com/u0LJlG9r2O
— Oscar Piastri (@OscarPiastri) May 13, 2022
Piastri az idén rendszeresen tesztel a 2021-es Alpine-nal
„A mi kötelezettségünk az irányába az volt az idén, hogy tartalékpilóta lesz, és jelentős időt tölthet el a tavalyi autó tesztelésével. Mostanra jóval túl vagyunk a felén ennek az 5000 km-s programnak, ami jelentős felkészülés a jövő évre. Emellett ott vannak még az első szabadedzések és a szimulátoros munka, miközben mindkét oldalon teljesítjük a kötelezettségeket. Azt nem tudom, hogy mit csinált a McLarennel, mert ezzel nem vagyok tisztában.”
A közleményben Szafnauer kifejtette, hogy Piastri bizonyította érettségét és sebességét ahhoz, hogy biztosítsa az előléptetését Ocon mellé, ez a páros szerinte pedig biztosítani fogja azt a folytonosságot, ami a hosszú távú céljaik, azaz a győzelmek és világbajnoki címek eléréséhez kell.
Viszont lehet, hogy a 2020 óta az Alpine junior programjában fejlődő Piastri Alonsóhoz hasonlóan fityiszt mutat az istállónak, és inkább egy másik csapathoz igazol? Az Alpine közleménye kész tényként kezeli az előléptetését, így valószínűleg komoly jogi huzavona kezdődne egy ilyen forgatókönyv megvalósulása esetén
FRISSÍTÉS: Piastri tagadja, hogy aláírt volna az Alpine-nal
Órákkal azután, hogy az Alpine bejelentette egyik 2023-as pilótájaként, Oscar Piastri reagált a hírre, ám az ilyenkor szokásos örömködő poszt helyett egy egészen más hangvételű bejegyzést osztott meg a közösségi oldalain, amelyben kijelentette, hogy az Alpine az ő beleegyezése nélkül tette közzé a közleményt (nem mellesleg Ausztráliában ekkor pont éjjel volt), és a csapat állításával ellentétben nem fog náluk versenyezni jövőre.
„Tudomásomra jutott, hogy az Alpine F1 a beleegyezésem nélkül ma késő délután közleményt adott ki arról, hogy jövőre náluk vezetek. Ez nem helyes, és nem írtam alá szerződést az Alpine-nal 2023-ra. Nem fogok az Alpine-nál versenyezni jövőre.”
Mindez csak még valószínűbbé teszi, hogy Piastri jövőre a McLaren versenyzője lehet, és honfitársa, Daniel Ricciardo helyét veheti át a csapatban. Ami pedig az Alpine bejelentését illeti, az Autosport szerint a csapat lekéste a határidőt, ameddig jelezniük kellett volna, hogy jövőre versenyzői ülést kínálnak tartalékjuknak, így a közlemény az inkább azért született, hogy figyelmeztessék a rivális istállókat: pereskedésbe torkollhat, ha igényt tartanak a pilótájukra.