Várható lépést jelentett be a Red Bull és a Honda motorsport-tevékenységét felügyelő HRC, amivel az is biztossá vált, hogy a Red Bull jól fog járni az új motorszabályokkal.
Miközben már-már borítékolható, hogy az osztrák csapat 2026-tól a Porschéval közösen folytatja a Forma-1-ben, azt eddig nem erősítette meg az energiaitalos csapat, hogy addig milyen felállásban képzeli el az erőforrásainak fejlesztését (azt a keveset, ami engedélyezett) és felkészítését. Miután a Honda tavaly hivatalosan kiszállt az F1-ből, olyan megállapodást kötött a Red Bull-lal, hogy az idén még a japánok gyártják és készítik fel a motorjaikat, majd 2023-tól a bikások a tavaly felállított motorrészlege veszi át ezt a feladatot.
A szintén Milton Keynes-ben felállított Red Bull Powertrains azonban leginkább – a még mindig nem véglegesített – a 2026-os motorszabályokra és az azokkal kapcsolatos előkészítő munkára koncentrál, így egy ideje már elindultak a pletykák a Honda „maradásával” kapcsolatban, végül pedig ma megszületett a bejelentés arról, hogy a japánok 2025 végéig az istálló partnerei lesznek.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a cég motorport-tevékenységeit felügyelő Honda Racing Corporation (HRC) a jelenlegi motorszabály-ciklus végéig gyártja és készíti fel az energiaitalosok erőforrásait, amelyeket a motorszabályok befagyasztása miatt lényegében nem lehet fejleszteni (a megbízhatóságot érintő változtatások engedélyezettek), így jóval kisebb költséget emésztenek fel, mint az idei szezont megelőzően.
„A partnerségünk a Hondával elképesztően sikeres, és örülünk, hogy az FIA jelenlegi motorszabály érájának 2025 végéig fog tartani – nyilatkozott Christian Horner csapatfőnök, majd csatlakozott hozzá Kodzsi Watanabe, a HRC elnöke. – A Red Bull jelenlegi megállapodásunk kiterjesztésére vonatkozó kérését követően megegyeztünk, hogy a továbbiakban is támogatjuk a Red Bull Powertrains-t a HRC-n keresztül a Forma-1-ben, amit a HRC meg tud tenni a jelenlegi erőforrásaival.”
„Szeretnénk a motorsport csúcsában történő részvételünket felhasználni a technológiáink és a munkaerőnk fejlesztésére” – mutatott rá Watanabe, hogy miért éri meg a Hondának is az együttműködés folytatása.
Ami pedig a Red Bull részéről kiemelten fontos, hogy ezzel a bejelentéssel eldőlt: a 2026-os motorszabályok bevezetésekor a Red Bull Powetrains új belépőnek fog számítani, azaz részesülni fog a különböző kedvezményekből, amelyekből abban az esetben, ha a következő szezontól a Red Bull Racing motorjainak szállítója lett volna, nem részesülhetne.
Az Autosport eközben arról írt, hogy az együttműködés folytatása vélhetően visszahozza a Honda nevet a Red Bullokra és Alpha Taurikra, amelyeken az idei szezonban csak a HRC logója virít.