Mattia Binotto úgy látja, hogy a Scuderia Ferrarinak nincs szüksége arra, hogy új irányt vegyen.
A csapat erősen kezdte az idei szezont, Charles Leclerc a pole pozíciót, a győzelmet és a leggyorsabb kört is megszerezte Bahreinben. Azóta azonban a megbízhatósági problémák, a stratégiai és a versenyzői hibák sokba kerültek a csapatnak, és jelentős hátrányba kerültek a Red Bullhoz képest.
A Scuderia 2007-ben szerzett utoljára egyéni bajnoki címet, akkor Kimi Räikkönen hódította el a trófeát. Azóta számos élvonalbeli pilóta érkezett, majd távozott a csapattól anélkül, hogy világbajnoki címet szerzett volna, beleértve Fernando Alonsót és Sebastian Vettelt is.
Jól indult az év
A 2022-es kiírásban úgy tűnt, hogy a dolgok jó irányba változtak a csapatnál. Adott volt egy valóban gyors, futamgyőzelemre képes autó, és két fiatal, tehetséges pilóta Charles Leclerc és Carlos Sainz személyében.
Binotto negyedik szezonját kezdte meg a Ferrari élén és a növekvő nyomás ellenére, amelyet a rossz stratégiai döntések és a kétes megbízhatóságú versenyek sorozata súlyosbított, továbbra is biztos abban, hogy csapata jó úton halad.
„Nincs min változtatni, azt hiszem, ez mindig önbizalom, tanulás, építkezés, tapasztalatszerzés, és a képességek fejlesztésének kérdése.” – mondta Binotto a Magyar Nagydíj után
„Ha újra megnézem a szezon első felének mérlegét, nincs okunk változtatni. Szerintem egyszerűen csak meg kell értenünk [mi történt Magyarországon], foglalkoznunk kell ezzel, és meg kell próbálnunk versenyképesek lenni, ahogy azt eddig 12 versenyen tettük. Nincs okunk arra, hogy a következőn ne legyünk azok.”
A Magyar Nagydíj csupán egy elszigetelt eset
Binotto igyekezett hangsúlyozni, hogy a csapat csalódást keltő Magyar Nagydíja, ahol Sainz negyedik, Leclerc pedig ötödik lett, egy elszigetelt incidens volt. A csapatvezető szerint ez volt az első alkalom ebben a szezonban, hogy nem volt meg a Ferrarinak a kellő versenytempója, a problémát pedig ez, és nem a Leclerc által is megkérdőjelezett stratégiai döntés jelentette.
Azt is hozzá kell tenni, hogy a csapatot nem segítette Charles Leclerc néhány nagy feltűnést keltő hibája sem, például a franciaországi eset, ahol az élről esett ki a monacói.
A szezon felén már túl vagyunk
A Ferrarinak mindössze 9 futama van arra, hogy ledolgozza hátrányát. A Red Bull 97 ponttal vezet az olaszok előtt a konstruktőri tabellán, Leclerc pedig 80 egységgel van lemaradva az élen álló Max Verstappen mögött, de annak a veszélye is fennáll, hogy a mindössze 5 pont hátrányban lévő Sergio Perez is megelőzi őt.
„Úgy gondolom, hogy [Leclerc] a csapat és saját maga érdekében is építkezik, és minden futamra úgy tekint, mint egy lehetőség a győzelemre.” – folytatta Binotto, amikor Leclerc gondolkodásmódjáról kérdezték.
„Egyszerre nyerünk és veszítünk. A legutóbbi futam nem sikerült nagyszerűen, de úgy gondolom, hogy rengeteg potenciál van ebben. Azt hiszem, először is arra kell koncentrálnunk, hogy mi az oka [a magyarországi tempóhiánynak], foglalkoznunk kell vele, és még erősebben kell visszatérnünk.”
A bajnoki küzdelem augusztus végén a Belga Nagydíjon, Spa-Francorchamps-ban folytatódik.