Kevin Magnussen átértékelte a Forma-1 jelentőségéről alkotott véleményét.
A dán 2020 végén hagyta ott az F1-et, miután a Haas nem hosszabbított vele szerződést. Magnussen ezt követően a sportautózás világában találta meg a helyét, versenyzett Peugeot-val és Cadillac-kel is.
2022-ben teljesen váratlanul tért vissza a száguldó cirkusz mezőnyébe, miután a Haas az orosz-ukrán háború miatt felbontotta szerződését az Uralkalival és Nikita Mazepinnel.
Magnussen remekül kezdte visszatérő szezonját, a bahreini nyitóversenyen egy ötödik helyet szerzett, és idén eddig a Haas vezéregyéniségévé vált.
„Még mindig meg kellene csípnem magam” – mondta Magnussen a Motorsport.com-nak a nyári szünet előtt adott interjújában.
„Olyan nagy dolog, hogy Forma-1-es pilóta lehetek. Ez az egyik, amire tavaly kezdtem igazán rájönni, amikor nem voltam benne.”
„Amikor kívülről látod… rájössz, hogy milyen sokan nézik, és milyen sokan beszélnek róla a versenyhétvégéken otthon. Szóval elkezdtem ezt igazán értékelni, és valahogy rájöttem, hogy milyen nagy dolog ez.”
„Aztán, hogy visszatértem, sokkal jobban értékelem, hogy minden versenyen ott vagyok. Figyelek arra, hogy mennyi néző van, és hogy milyen nagy ez az egész.”
Nem lett volna egyértelmű a döntés a régi szabályokkal
Bár Bahrein óta kevesebb jó eredményt ért el a csapat, hiszen az ausztriai nyolcadik hely Magnussen második legjobbja a szezonban, mégis igazoltnak érzi magát a döntésében, hogy elfogadta Gunther Steiner, a Haas F1 főnökének ajánlatát, és visszatért a csapathoz.
Döntésében szerepet játszottak a 2022-re bevezetett teljesen új szabályok, amelyek miatt sejteni lehetett, hogy némileg felborul a megszokott erősorrend.
„Azt hiszem, ha nem lett volna ez az egész dolog az új szabályokkal, és ha a Haas ott maradt volna, ahol tavaly volt, és ez még öt évig így folytatódott volna, akkor valószínűleg haboztam volna” – mondta Magnussen.
„De tényleg úgy láttam, hogy ez egy lehetőség. Nem volt garancia semmire, Gunther nem ígért nekem semmit. Elmagyarázta azonban, hogy mit tettek, és hogy mire fókuszáltak az elmúlt néhány évben.”
„Amikor itt voltam, még 2020-ban is, már világos volt, hogy ez lesz a terv. Szóval izgatott voltam emiatt, és azt gondoltam, igen, ez jó lehet.”
Áldozatokat kellett hoznia
Ahhoz, hogy elfogadja a Haas-ülést, Magnussennek fel kellett mondania a Peugeot-val, a Cadillac-kel és a Chip Ganassi Racinggel kötött sportautós szerződéseit – és minden valószínűség szerint a lehetőséget is, hogy továbbra is rendszeresen versenyezhessen az élmezőnyben.
A Haasnál továbbra is csekély az esélye a dánnak, hogy megszerezze azt az F1-es győzelmet, amely a McLarennel való 2014-es debütálása óta nem sikerült, de Magnussen elmondta, hogy nem bánta meg.
„Sokszor mondtam már, hogy a tavalyi év tulajdonképpen életem egyik legjobb éve volt” – mondta Magnussen.
„Izgatottan vártam, hogy újra a pole pozícióért és a futamgyőzelmekért küzdhessek minden hétvégén. De csak egy Forma-1 létezik. Semmi más nem olyan, mint a Forma-1.„