2024. március 28. 18:42

KezdőlapF1Drasztikus lépésre szánta el magát a Red Bull

Drasztikus lépésre szánta el magát a Red Bull

-

Az Auto Motor und Sport értesülései szerint komoly lépésre szánta el magát a Forma-1-es Red Bull istálló annak érdekében, hogy végre a súlyhatár közelébe kerüljön, és ne kelljen extra kilókat cipelnie az RB18-as versenygéppel. Akár már Spában, a soron következő hétvégén jóval könnyebb lehet az idei autó, mint eddig.

Az Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy az idei mezőny fele továbbra sem tudta a 798 kg-os súlyhatárra “fogyasztani” az autóját, és többek között a Red Bull is felesleggel küzd még. Noha az energiaitalos istálló sem tétlenkedett eddig, és folyamatosan csipegetett le az extra kilókból, a német szaklap szerint drasztikus lépést is bevetnek annak érdekében, hogy minél gyorsabban képesek legyenek elérni a megengedett minimumsúlyt.

Ez a lépés pedig az, hogy új, könnyebb monocoque-ot (a túlélőcella, amiben a versenyző ül) építenek, ami amellett, hogy nem kevés pénzbe kerül, át kell menjen az FIA kötelező töréstesztjein. 

Az AMuS szerint miután a szezon elején az Alfa Romeo kivételével mindenki a súlyhatár fölött volt – amit három kilóval meg is emeltek, miközben a Red Bull és a Mercedes kétszámjegyű emelést akart –, az Aston Martin és a Williams a B-autójának köszönhetően mostanra elérte azt, miközben a többi csapat folyamatosan “liftezett”, mert olykor az új fejlesztések miatt “visszahízta” az autójuk a korábban leadott kilókat. Ehhez jön hozzá, hogy a Belga Nagydíjtól a pattogás mérséklését célzó, kötelezően megerősített padlólemezek várhatóan mindenkinek nehezebbé teszik majd az autóját.

Mercedes
A Mercedes a leginkább túlsúlyos Fotó: Mercedes AMG Petronas/Finn Pomeroy

A Magyar Nagydíjon a németek szerint a Mercedes 8, a Red Bull 7, a Haas és a McLaren 3-3, az Alpine pedig 2 kilóval volt a súlyhatár fölött, miközben a Ferrariról és az Alpha Tauri súlyáról semmit sem tudni, de gyaníthatóan az ő esetükben is van még hova könnyülni.

A Red Bull szerint a maranellóiak ugyanakkor nagyon közel vannak a minimumhoz, ami egyben azt is jelenti, hogy közelebb náluk, így már nem tudnak annyit gyorsulni a további súlycsökkentéssel, mint a legfőbb rivális.

Az energiaitalosok 2-3 tizedes körönkénti javulást várnak az új monocoque-tól, amelynek előbb át kell mennie a törésteszteken. Amennyiben ez sikerül (vagy már sikerült), akár a Belga Nagydíjtól is bevethetik az új elemet, ami nagyjából 2 millió dolláros extra kiadással jár, így komoly terhet ró a költségkeretre. Az AMuS szerint az infláció miatti növelés nélkül pedig nem is lenne kivitelezhető a bevetése.

Ami még érdekes lesz, hogy a szaklap szerint egy másik istálló is tervez hasonló drasztikus lépést, de hogy melyik, arról egyelőre csak annyit tudni, hogy biztosan nem a Mercedes. „Ez messze túl drága lenne. Nem csak a törésteszt miatt, hanem azért, mert három új kasztnit kell építeni, ami két milliós többletkiadást jelent” – nyilatkozta név nélkül az Auto Motor und Sportnak a Mercedes egyik tervezője. 


Találkozz világklasszis rallyversenyzőkkel és szurkoljunk együtt a magyar menőknek! Csapj le Te is a Rally Hungary jegyekre, most még elővételes áron! Jegyek: https://rallyhungary.com/jegyek/


Friss