back to top
2024. november 14. 06:28

KezdőlapF1Schumacher 98-as Ferrarija minden idők második legdrágább modern F1-es autója lett

Schumacher 98-as Ferrarija minden idők második legdrágább modern F1-es autója lett

-

A hétvégén lezajlott a klasszikus autók árverezésével foglalkozó RM Sotheby’s augusztus 18. és 20. között tartott árverése Monterey-ben, ahol többek között Michael Schumacher 1998-as Ferrarija is gazdára talált. Az autót átszámítva két és fél milliárd forintnak megfelelő dollárért vásárolták meg.

Noha nem lett vele világbajnok, az 1998-as szezonban használt Ferrari F300 mégis fontos szerepet tölt be Michael Schumacher pályafutásában, hiszen a német pilóta zsinórban második éve volt harcban az utolsó futamig az év végi elsőségért, amitől végül a lefulladó autója és egy defekt fosztotta meg.

Az F300-as kódjelű versenygép az éveken át tartó Ferrari-dominancia előfutárának is tekinthető, így nem csoda, hogy a Schumacher egyik korábbi autóját nemrég szintén meghirdető RM Sotheby’s előzetesen is 6 millió dollár körülire prognosztizálta a 187-es kasztni vételárát. Az aukciósház korábban már eladott egy F300-ast, a 2014-ben gazdára talált 183-as kasztni azonban „csak” 1,4 millió fontért, akkori árfolyamon körülbelül 2,8 millió dollárért kelt el.

NE HASZNÁLD
Fotó: RM Sotheby’s

Most azonban ennél jóval többet, 6,22 millió dollárt fizettek Schumacher autójáért, amivel a 2017-ben, 7,504 millió dollárért elárverezett Ferrari F2001 után ez lett minden idők második legdrágább modern Forma-1-es autója.

A veretlen autó

Hogy miért fizettek ennyivel többet a 187-es kasztniért, mint a 183-asért, arra előbbi eredménysora  lehet a válasz. A 187-es kasztni legnagyobb különlegessége az, hogy Schumacher kezei között egyszer sem talált legyőzőre, azaz minden versenyét megnyerte, amikor a német pilóta ült benne. Az 1998-as Monacói Nagydíjon állt szolgálatba, mint Schumacher tartalékautója, de a versenyen végül Eddie Irvine vezette, és végzett vele a harmadik helyen.

Ezután végleg Schumacherhez került, aki a Kanadai Nagydíjat a Scuderia az évi legnagyobb fejlesztési csomagjával felvértezve nyerte meg úgy, hogy közben 10 másodperces stop and go büntetést is le kellett töltenie. Ezután nyert Franciaországban és Silverstone-ban is, majd jött az utolsó, 187-es kasztnival aratott győzelme Monzában (Hockenheimben, a Hungaroringen és Spában nem ezt a kasztnit használta).

A 187-es kasztni Monzában nyert utoljára, ráadásul a Tifosi Ferrari kettős győzelmet ünnepelhetett

„Ennek az autónak különleges jelentése volt a számára, annyi érzelem társult hozzá. Tudtuk, hogy kezdünk főszereplőkké válni, akik képesek versenyeket nyerni. Michael tudta, hogy a csapat készen áll, már csak az utolsó simításokra van szükség” – mondta Jean Todt, a Ferrari akkori csapatfőnöke az RM Sotheby’s videójában, majd hozzátette, a német pilóta „úgy szerette ezt az autót, mintha a kisbabája lenne”.

A 187-es egyike az összesen kilenc darab F300-as kasztninak, és egyszer, 1999-ben már új gazdára lelt, de továbbra is rendkívül jó állapotban van, és gyakorlatilag ugyanúgy néz ki, mint ahogyan az 1998-as Olasz Nagydíjon, utolsó futamán Schumacher használta.

A Monterey-ben tartott árverésen egyébként Schumacher autójánál jóval többért is kelt el Ferrari, a sportautóversenyeken használt, többek között Phil Hill, Carroll Shelby, Eugenio Castellotti, Masten Gregory és Richie Ginther által vezetett 1955-ös Ferrari 410 Sport Spider például 22,005 millió dollárért talált gazdára.

Forrás:RM Sotheby's

Friss