Az Andretti Global, az Andretti Autosport anyavállalata hatalmas főhadiszállás építését jelentette be, amely adott esetben a Forma-1-es istállónak is otthont adhat. A projektbe nem nehéz belelátni, hogy Andrettiék ezzel is igyekeznek nyomást gyakorolni a Liberty Mediára és a csapatokra.
Az indianai Fishers-ben, az Indianapolis Metropolitan Airporthoz közel eső 90 hektáros területen tervezi felépíteni 575 000 négyzetméteres vadonat új főhadiszállását az Andretti Global. A 200 millió dolláros projekt célja, hogy az Andretti összes motorsport és kereskedelmi-tevékenységét, valamint az Andretti Technologies néven működő kutatás-fejlesztési részlegét egy fedél alá hozza, illetve helyet adjon a jövőbeli projekteknek, azaz egy esetleges Forma-1-es istállónak is. Az építkezés várhatóan 2022 őszén kezdődik, a főhadiszállás pedig 2025-ben kezdheti meg a működését.
„Indiana fontos helyszín a versenyzés történetében és a karrieremben is mind versenyzőként, mind csapattulajdonosként, így boldogan erősítem meg, hogy a világ versenyfővárosa még hosszú időn át a versenyzéssel kapcsolatos globális erőfeszítéseink otthona lesz. Büszke vagyok azokra a lépésekre, amelyekkel sokszínű portfoliót hozunk létre. Számunkra ez többről szól, minthogy legyen hol dolgozni az autókon. Egy globális otthont akarunk a motorsport-tevékenységeinknek, hogy megoszthassuk azt az embereinkkel, a szurkolóinkkal és a szponzorainkkal, hogy előrevigyük a sportágat és sokáig fennálló örökséget hagyjunk magunk után” – olvashatók Michael Andretti, az Andretti Global elnök-vezérigazgatójának szavai az új főhadiszállásról kiadott közleményben.
We are happy to announce plans for the future home of our global motorsports headquarters. The team has chosen Fishers, Indiana, to be the home to a 575,000 square-foot facility that will occupy approximately 90-acres.
Read more about our future home: https://t.co/YReB0QT36x pic.twitter.com/64zBMKpW8u— Andretti Autosport / #AllAndretti (@FollowAndretti) August 22, 2022
Az új főhadiszállás látványterve
Az 59 esztendős csapattulajdonos elmondta, hogy gyakorlatilag kinőtték a jelenlegi központjukat, nem utolsó sorban pedig úgy véli, az embereiknek a legjobb munkakörnyezet és erőforrások járnak.
Az új központ 2026 végére 500 új munkahelyet teremthet, és az Andretti IndyCar, IndyLights és IMSA-programja, valamint a kutatás-fejlesztéssel foglalkozó Andretti Technologies mellett egy belső amfiteátrumot, múzeumot és innovációs központot is magában foglal majd. Hogy milyen hatalmas vállalkozásról van szó, azt jól mutatja, hogy a szintén az IndyCarban versenyző Rahal Letterman Lanigan Racing nemsokára elkészülő, az IMSA-csapatnak is otthont adó új központja 100 ezer négyzetméteres lesz, és 20 millió dollárba kerül.
A nyomásgyakorlás sem utolsó szempont
A 200 milliós projekt valószínűleg akkor is létrejött volna, ha Andretti nem akar beszállni a Forma-1-be, de mivel továbbra is azon fáradozik, hogy leghamarabb a 2024-es szezontól a mezőny tagja legyen, külön kapóra jön, hogy ezzel is mutassa elkötelezettségét az FIA és a jogtulajdonos Liberty Media felé.
Merthogy hiába ütközött több helyről is ellenállásba, Michael Andretti nem lassít, és gőzerővel készül a beszállásra, amit apja, az 1978-as F1-es világbajnok Mario Andretti erősített meg az IndyStarnak.
„Rajta vagyunk. Ez minden, amit mondhatok, minden nap rajta vagyunk az ügyön. Semmi sem állt le, a projekt folytatódik, mindent úgy folytatunk, mintha megkaptuk volna a zöld zászlót. Nem tudom, hogy végső soron miként utasíthatnak el minket azzal az elköteleződéssel, amit vállaltunk, az Isten szerelmére” – nyilatkozta az F1-es projektről idősebb Andretti.