2022. december 09. 14:08
KezdőlapF1Az Andretti gigantikus projekttel igyekszik kicsikarni az F1-es részvételt

Az Andretti gigantikus projekttel igyekszik kicsikarni az F1-es részvételt

-

- Hirdetés -

Az Andretti Global, az Andretti Autosport anyavállalata hatalmas főhadiszállás építését jelentette be, amely adott esetben a Forma-1-es istállónak is otthont adhat. A projektbe nem nehéz belelátni, hogy Andrettiék ezzel is igyekeznek nyomást gyakorolni a Liberty Mediára és a csapatokra.

Az indianai Fishers-ben, az Indianapolis Metropolitan Airporthoz közel eső 90 hektáros területen tervezi felépíteni 575 000 négyzetméteres vadonat új főhadiszállását az Andretti Global. A 200 millió dolláros projekt célja, hogy az Andretti összes motorsport és kereskedelmi-tevékenységét, valamint az Andretti Technologies néven működő kutatás-fejlesztési részlegét egy fedél alá hozza, illetve helyet adjon a jövőbeli projekteknek, azaz egy esetleges Forma-1-es istállónak is. Az építkezés várhatóan 2022 őszén kezdődik, a főhadiszállás pedig 2025-ben kezdheti meg a működését.

- Hirdetés -

„Indiana fontos helyszín a versenyzés történetében és a karrieremben is mind versenyzőként, mind csapattulajdonosként, így boldogan erősítem meg, hogy a világ versenyfővárosa még hosszú időn át a versenyzéssel kapcsolatos globális erőfeszítéseink otthona lesz. Büszke vagyok azokra a lépésekre, amelyekkel sokszínű portfoliót hozunk létre. Számunkra ez többről szól, minthogy legyen hol dolgozni az autókon. Egy globális otthont akarunk a motorsport-tevékenységeinknek, hogy megoszthassuk azt az embereinkkel, a szurkolóinkkal és a szponzorainkkal, hogy előrevigyük a sportágat és sokáig fennálló örökséget hagyjunk magunk után” – olvashatók Michael Andretti, az Andretti Global elnök-vezérigazgatójának szavai az új főhadiszállásról kiadott közleményben.

- Hirdetés -
- Hirdetés -

Az új főhadiszállás látványterve

Az 59 esztendős csapattulajdonos elmondta, hogy gyakorlatilag kinőtték a jelenlegi központjukat, nem utolsó sorban pedig úgy véli, az embereiknek a legjobb munkakörnyezet és erőforrások járnak.

Az új központ 2026 végére 500 új munkahelyet teremthet, és az Andretti IndyCar, IndyLights és IMSA-programja, valamint a kutatás-fejlesztéssel foglalkozó Andretti Technologies mellett egy belső amfiteátrumot, múzeumot és innovációs központot is magában foglal majd. Hogy milyen hatalmas vállalkozásról van szó, azt jól mutatja, hogy a szintén az IndyCarban versenyző Rahal Letterman Lanigan Racing nemsokára elkészülő, az IMSA-csapatnak is otthont adó új központja 100 ezer négyzetméteres lesz, és 20 millió dollárba kerül.

A nyomásgyakorlás sem utolsó szempont

A 200 milliós projekt valószínűleg akkor is létrejött volna, ha Andretti nem akar beszállni a Forma-1-be, de mivel továbbra is azon fáradozik, hogy leghamarabb a 2024-es szezontól a mezőny tagja legyen, külön kapóra jön, hogy ezzel is mutassa elkötelezettségét az FIA és a jogtulajdonos Liberty Media felé.

Merthogy hiába ütközött több helyről is ellenállásba, Michael Andretti nem lassít, és gőzerővel készül a beszállásra, amit apja, az 1978-as F1-es világbajnok Mario Andretti erősített meg az IndyStarnak.

„Rajta vagyunk. Ez minden, amit mondhatok, minden nap rajta vagyunk az ügyön. Semmi sem állt le, a projekt folytatódik, mindent úgy folytatunk, mintha megkaptuk volna a zöld zászlót. Nem tudom, hogy végső soron miként utasíthatnak el minket azzal az elköteleződéssel, amit vállaltunk, az Isten szerelmére” – nyilatkozta az F1-es projektről idősebb Andretti.

SourceIndyStar

Friss