A Belga Nagydíj alatt pont kerülhet az utóbbi hónapok két legrosszabbul őrzött titka közül az egyikre, az Audi ugyanis várhatóan a következő napokban jelenti be, hogy 2026-tól beszáll a Forma-1-be.
Noha mostanáig úgy tűnt, a Red Bull és a Porsche egyesülését jóval korábban bejelenthetik, mint az Audi F1-es beszállását – lévén az együttműködés véglegesítése már jó ideje célegyenesbe fordult, míg az ingolstadtiak esetében nemrég az sem tűnt egyértelműnek, hogy milyen felállásban érkezhetnek –, jelen állás szerint mégis az Audi lesz az első a Volkswagen-csoport két márkája közül, amely hivatalossá teszi, hogy 2026-tól a mezőny tagja lesz.
Egybehangzó sajtóértesülések szerint ez már a hétvégi Belga Nagydíj során megtörténhet, miután hónapok óta tartó egyeztetések után az Audi végre megállapodott az egyik istállóval. Ez a csapat pedig nem más, mint a Sauber, amely jelenleg Alfa Romeóként versenyez. A németek kezdetben a McLarent akarták partnerüknek, amit Gerhard Berger, a német túraautó-bajnokság főnöke az Autosportnak meg is erősített, mondván ő kötötte össze a feleket.
Miután ezek a megbeszélések nem vezettek eredményre, az Audi az Aston Martinnal, illetve a Williamsszel való egyesülést is megfontolta, de végül a Sauberre esett a választása. Arra a Sauberre, amelynek tulajdonosa, Finn Rausing 2021 végén elutasította Michael Andretti 350 millió eurós ajánlatát, mert azt akarta, hogy a Sauber főhadiszállása továbbra is a svájci Hinwilben maradjon, az ott dolgozók pedig megtarthassák a munkájukat. Ezen kívül további 250 millió eurós hozzájárulást kért, ami biztosította volna az istálló jövőjét.
Az Autosport értesülései szerint az Audi azonban nemcsak, hogy többet fizet, mint amennyit Michael Andretti adott volna, de mellé az amerikaiaknál kisebb részesedést kért a Sauberből, amelynek Rausing maradna a kisebbségi tulajdonosa. A németek emellett ígéretet tettek arra, hogy a BMW-Sauber együttműködéshez hasonlóan fejleszteni fogják a svájciak központját, amely így is az egyik legmodernebb az F1-ben.
Erre garancia lehet Markus Duesmann, az Audi jelenlegi vezérigazgatójának személye, aki 2007 és 2009 között a BMW-Sauber fejlesztési igazgatója volt, tehát jól ismeri a hinwili bázist. Az Autosport szerint az autók továbbra is itt készülnének, míg az erőforrást az Audi a németországi Neuburgban fejlesztené és építené, ellentétben például a Porschéval, amely főként a Red Bull Milton Keynes-ben létrehozott motorrészlegét használná.
Ami az energiaitalosok és a Porsche együttműködését illeti, eddig bevallottan a 2026-os motorszabályok véglegesítésére vártak, de bejelentés annak ellenére nem történt még, hogy ezeket augusztus 16-án aláírták. Az Autosport szerint pedig augusztus 30-a előtt nem is fog, így a jelek szerint elsőként az Audit köszönthetjük majd az F1-ben.