Fernando Alonsónak is megvolt a véleménye arról, hogy a Ferrari a Belga Nagydíj végén ráment a leggyorsabb körre úgy, hogy Charles Leclerc közvetlenül elé jött ki a bokszból. A maranellóiak csapatfőnöke szerint azonban be kellett vállalniuk a kockázatot.
Még az ág is húzta a Ferrarit a Belga Nagydíjon. A pole pozícióból induló Carlos Sainz tehetetlen volt a Red Bullokkal szemben, és csak a harmadik helyen végzett úgy, hogy a verseny hajrájában hátrafelé kellett figyelnie, hogy George Russell ne érje utol, eközben pedig a 15. helyről rajtoló Charles Leclerc már a 3. körben be kellett iktasson egy extra kerékcserét. Ezután hiába jött fel az 5. pozícióig, a Ferrari a 42. körben kihívta lágy gumikért, hogy megfussa a leggyorsabb kört, de nem elég, hogy ez nem sikerült neki, a bokszban túllépte a megengedett sebességet, amiért 5 másodperces büntetést kapott, és elveszítette az 5. helyet is.
„A Red Bull, Max és Checo külön ligában versenyeztek ma. Sajnos nem tudtuk nagyobb kihívás elé állítani őket, a túlélésért küzdöttünk. Ki kell derítenünk, hogy ezen a pályán miért nem vagyunk versenyképesek” – nyilatkozta Sainz az írott sajtó képviselőinek a futam után.
„Jól rajtoltam, majd a biztonsági autós újraindulás is jó volt, de egyszerűen nem volt meg a tempónk. Túlmelegedtek a gumik, és sokat csúszkáltunk. Valamilyen oknál fogva a csomagunk nem működött ezen a hétvégén, de végül dobogón végeztünk, amit elfogadunk. Az első két köröm erős volt, de utána rögtön magas lett a gumikopás. Ezután rájöttem, hogy jobban kopnak a gumik, mint kellene nekik” – ecsetelte a spanyol.
Sainz ugyanakkor nem esik kétségbe a Red Bull hatalmas tempófölénye láttán, mert szerint ez csak Spára volt jellemző. „Szerintem egyszeri alkalomról van szó, és egyszerűen nagyon erős hétvégéjük volt, míg nekünk gyengébb egy olyan pályán, amelyik valószínűleg egyáltalán nem fekszik nekünk. Ki kell elemeznünk, hogy miért, és le kell vonnunk a következtetéseket. Mindent megtettünk, hogy nyerjünk, de nem voltunk elég gyorsak.”
„Ma a Mercedes magunk mögött tartása jelentett nagyobb kihívást, de némi munkával ismét formába lendülhetünk és újra elkaphatjuk a Red Bullt. Nem aggódom különösebben emiatt, szerintem csak nehéz hétvégénk volt, ez a pálya pedig tökéletesen feküdt a Red Bullnak.”
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke is elismerte, hogy „nem voltunk elég gyorsak”, de hangsúlyozta, hogy a középmezőnyhöz képest mutatott tempójuk bizonyítja, hogy az energiaitalosok voltak kiugróan jók, és nem ők a szokottnál gyengébbek.
Alonso is beszólt a Ferrarinak
Az erőforráselem-cserék miatti büntetések következtében csak a 15. helyről rajtoló Charles Leclerc versenye már a 3. körben csorbát szenvedett, mert hiába jött fel egy kör alatt a 9. helyre, egy sisakfólia beszorult az első fékhűtőjébe, ami miatt már a 3. körben a bokszba kellett hajtania, és a biztonsági autós fázis közben visszaesett a mezőny végére.
Innen az ötödik helyig sikerült visszakapaszkodnia, amivel a Ferrari úgy is kihozta a maximumot a lehetőségeiből, hogy menet közben többször is igen zavaros módon Leclerc-re bízták azokat a stratégiai döntéseket, amelyeket alapesetben a csapat szokott meghozni. Képletesen szólva az i-re a pontot azonban a futam végén tették fel, amikor a 42. kör végén kihívták kerékcserére a monacóit, hogy új lágy gumikon elvegye a leggyorsabb kört Max Verstappentől.
Leclerc a bokszból kihajtva Fernando Alonso elé jött vissza, aki azonban lendületből elment mellette DRS-sel. Az utolsó körben aztán a Ferrari pilótája visszaelőzte az Alpine-t, a leggyorsabb kört viszont nem futotta meg, ráadásul kiderült, hogy a bokszutcában túllépte a megengedett sebességet, amiért 5 másodperces büntetés kapott. Mivel Alonsót egy kör alatt nem tudta ennél jobban leszakítani, Leclerc elveszített az ötödik helyet, és csak 6. lett.
„A rajt után eléggé reménykedtem, de aztán beszorult egy sisakfólia a fékhűtőbe, így ki kellett állnunk, és mindent elölről kellett kezdeni. Tudtam, hogy onnan kezdve nehéz versenyünk lesz – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – A sebességtúllépés nem balszerencse volt, hanem az én hibám. Hibáztam és ennyi. Egyszerűen nem voltunk elég gyorsak ezen a hétvégén, és ez a legnagyobb baj.”
A pontversenyben a harmadik helyre visszacsúszó, Max Verstappentől már 98 pontra levő Leclerc ezután elismerte, hogy „kezd nagyon-nagyon nehézzé válni a helyzet, különösen annak a tempónak a tükrében, amit ezen a hétvégén mutattak, dee leszegem a fejem, versenyről versenyre koncentrálok, és meglátjuk, hogy mi lesz.”
Visszatérve a Ferrari extra pont megszerzésére irányuló stratégiájára, utólag nézve megkérdőjelezhető döntést hoztak, különösen úgy, hogy Leclerc sem igazán akarta bevállalni az extra kockázatot. A rádióban ugyanis azt felelte, amikor kihívták a bokszba, hogy „ezúttal nem fogom megkockáztatni, csak ha nagyon akarjátok, de nem fogok kockáztatni.” A mérnöke ezután azonban megerősítette, hogy jöjjön ki kerékcserére.
Amikor pedig Fernando Alonsótól a Sky Sports riportere megkérdezte a futam után, hogy meglepődött-e, amikor látta Leclerc-t maga előtt kihajtani a bokszból, a spanyol fülig érő szájjal csak annyit felelt: „Eléggé meglepődtem, de a Ferrari mindig furcsa stratégiákat alkalmaz.”
Binotto szerint azonban semmi furcsa nem volt a stratégiájukban. „Szerintem a helyes döntést hoztuk, mert elég bátornak kell lenni és a maximumra törekedni. Tudtuk, hogy nagyon szoros lesz Fernandóval, de azt is, hogy [Leclerc] az új gumikon visszaelőzheti őt, és talán a DRS-el extra sebességet is nyerhet az egyenesben. Ez volt a helyes döntés, noha nem lett a miénk a leggyorsabb kör. Meg kell vizsgálnunk, hogy mi ennek az oka” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.
A csapatfőnök egyúttal elárulta, hogy még számukra sem egyértelmű, hogy Leclerc a bokszutcában hol ment a kelleténél gyorsabban, de utólag már nyilván nem tudnak ezzel mit csinálni. „Ami a sebességtúllépést illeti, megnéztük az adatokat, és nagyon a határon volt. Nem világos, hogy mi történt, talán egy kicsivel hamarabb nyomta meg a gombot a bokszkijáratban, de nagyon a határon volt. Ez megesik, de az ilyen kockázatok ellenére nem szabad nem rámenni a leggyorsabb körre.”